johncons

Min tidligere Rimi Karlsrud-kollega (som nå jobber i Tine) Sophie Gauguin (som er tippoldebarn av en kjent fransk kunstner) mener (som Coop) at det heter ‘resept’ (og ikke ‘oppskrift’). Og hu mener visst også, at man skal riste et slag fløte (som om det var meieriene sin ’80-talls-milkshake’). Sånn at det kommer luft-bobler inn i fløta, sånn at innholdet blir så mye som tre desiliter (som Tine skryter av på pakka, at det skal være)

https://www.tv2.no/nyheter/far-konsekvent-for-lite-de-lurer-oss/18462480/

PS.

Når det gjelder Meierienes (Tine) sin milk-shake.

Så hadde det vært bra, hvis de hadde slutta med den nymoderne ‘sjømann/50-talls-designen’ på de.

Og heller hatt ‘Mars-design’.

(Som på 80-tallet).

Så sånn vel er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

https://snackstage.blogspot.com/2013/05/shake-it-dont-fake-it.html

PS 3.

Den emballasjen (av isopor) fra 80-tallet.

Den var forresten ikke bra.

(Sånn som jeg husker det).

For ‘lokket’ løsna ofte.

(Jeg var ikke noe glad i melk.

Så pleide å kjøpe disse (blant annet) flere ganger i uka.

For noen matpenger, som jeg fikk, av min farmor).

Så disse ble noen ganger, litt sure.

Hvis ikke dette var Kaalen/Prima/Micro 1000-ansatt Arnfinn Wiker (som seinere har blitt butikksjef i Drammen og Oslo osv.) sitt verk.

Hm.

(Det var vel forresten sånn, at Kaalen (Prima/Micro 1000 Sandbu) hadde ei pen/ung kassadame (med langt, mørkt hår).

Og en gang baksnakka hu meg (til ei annen butikkdame) husker jeg.

Fordi at hu skjønte, at jeg kjøpte sånn milkshake, istedet for melk, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Prima/Micro 1000-gründer Kaalen (som etterhvert ble Rema-kjøpmann i Drammen) har visst hatt sin egen gjeng (‘The Moly Tribe’) som muligens egentlig er sønnen Pål Rune (som nå er direktør i Telia Norge) og kameratene (fra Svelviksposten 5. august 2004):

https://www.nb.no/items/a250f1201d31052b2580f50de63f5b43?page=15&searchText=%22nils%20petter%20kaalen%22

PS 5.

Her er mer om dette (fra Svelviksposten 19. august 2004):

https://www.nb.no/items/357ea65447916d453786733cf90a4a40?page=5&searchText=%22moly%20tribe%22~1

PS 6.

Kaalen har visst også jobbet for Nordchoklad (fra Tønsbergs Blad 27. januar 1978):

https://www.nb.no/items/1c547c87569dad7124c46c5f6cd09847?page=21&searchText=%22nils%20petter%20kaalen%22

PS 7.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så har jeg lurt på, om det var Kaalen (som visst er fra det kjente slag-stedet Stiklestad, i Trøndelag) som ‘ferska’ meg, da jeg prøvde å svindle flaskeautomaten på Domus, i Larvik sentrum.

Dette var mens jeg bodde (hos min mor) i Jegersborggate, i Larvik.

(Noe jeg gjorde fra våren 1978 til høsten 1979.

Da jeg flytta til min far på Berger).

Og det var min lillesøster Pia sin venninne Sølvi Kristiansen (som gikk i klassen min på Torstrand skole) sin lillebror Jarle, som tipset meg om, at man kunne lure/svindle denne flaskeautomaten.

(Man satt inn flasken.

Og etter at mekanismen hadde telt flasken.

Så tok man ut flasken (som durte innover i automaten, på et bånd).

Og så pantet man flasken på nytt.

Osv.).

Og jeg prøvde dette en gang.

Og da kom Kaalen (eller om det var en som ligna) ut fra lageret.

Og han sa ikke noe.

(Eller om han sa noen få ord.

For jeg lurer på om han tok pantelappen).

Men det er mulig, at Kaalen visste hvem jeg var (siden at han bodde på samme byggefelt (Bergeråsen i Svelvik) som min far).

Hm.

Jeg var med på St. Hans-feiring, på Bergeråsen (Ulviksletta) sommeren 1978.

(Mener jeg å huske).

Og det kan ha vært Kaalen som delte ut brus der.

Hm.

Det var bare en brus-flaske igjen.

(Jeg husker at ‘brus-utdeleren’ (muligens Kaalen) sa, at det var bare en flaske av diabetikerbrusen Pommac igjen.

Noe sånt).

Så Kaalen kan ha huska meg, fra St. Hans-feiring (på Ulviksletta) sommeren 1978.

Og så har han plutselig (noen uker/måneder seinere) dukka opp, også i Larvik (hvor min mor bodde) mange mil lenger sør.

Hm.

Eller om det var omvendt.

At det var St. Hans-feiringa (på Ulviksletta) sommeren 1979, som jeg husker.

Og så var det med panteautomaten (på Domus i Larvik) noen uker/måneder før.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jarle sa også, at det gikk an å lure en brusautomat, som stod utafor en bensinstasjon i Nansetgata.

Men uansett hvor mye jeg prøvde.

Så klarte jeg ikke å få lirka ut en eneste brusflaske.

Så jeg lurer på om Jarle tulla med meg, fordi at jeg var fra Østre Halsen.

(Eller egentlig, så var jeg ikke fra Østre Halsen engang.

Jeg var fra Berger/Svelvik.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.