https://www.facebook.com/Svelvikportalen/
PS.
Her er mer om dette:
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts
PS.
Fotografiet ovenfor, er tatt, fra cirka ved punkt ‘A’, men det er speilvendt, så det ser ut som, (på postkortet), at det er tatt, fra cirka ved punkt ‘B’:
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/
PS.
Det er mulig, at jeg også, hadde montert på lys, på den fjernstyrte bilen.
Og at det var derfor, at jeg klarte, å kjøre den, i tuss-mørket.
(Noe sånt).
For Kjetil Holshagen, hadde elektronikk, som hobby.
Og jeg kjente ikke, så mange andre folk, på Bergeråsen, (etter at Myrberg-brødrene flytta, til Drammen).
Så jeg også begynte, å drive, med elektronikk, (i tillegg til data/programmering og fotball), da.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Og i etterkant, av denne episoden.
Så var det sånn, at en gang, som jeg gikk, oppover Havnehagen og Leirfaret.
(Etter å ha vært på besøk, hos Christell og Pia og dem, (i ‘Haldis-huset’), vel).
Så dukket min nabo Aina Svendsen, (som gikk, på klassetrinnet under meg), opp, i et vindu, i huset deres.
Og hu klagde da, på denne bråkinga mi, (husker jeg).
For den sirena, hadde visst hu da hørt, helt opp i Leirfaret, (sånn at hu ikke hadde fått sove, sa hu).
(Noe sånt).
Og det var en hel flokk, med unger, (blant annet lillebroren til Aina muligens), som fulgte etter meg, når jeg dreiv, og kjørte, med den fjernstyrte bilen, (foran huset, til Teskjekjærringa).
Så lillebroren til Aina, hadde vel antagelig sladret, til henne, om at det var meg, som hadde drevet, med den her ‘fjernstyrt bil-kjøringa’, da.
(Noe sånt).
Så sånn var antagelig det.
Bare noe jeg tenkte på.
I dag, så hadde jeg først, litt problemer, med husvert-firmaet, (som jeg har skrevet om, i en e-post, til Leieboerforeningen, som jeg postet, på bloggen, tidligere i dag).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Etter dette, så dro jeg, til Nasjonalbiblioteket.
Og jeg var vel der, i 16-17-tida.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
På Nasjonalbiblioteket, så fylte jeg ut, et skjema, for å lese, i Østlands-Posten, fra 1975, (på mikrofilm).
(For jeg ser blant annet etter, et intervju, med min mor, i den Larviks-avisen).
Og da, så må man levere, dette skjemaet, til noen folk, som sitter, ved noen skrivebord.
Jeg spurte to damer, om hvem som ville ha skjemaet.
Og kun hu ene ville ha det, (virka det som).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Da hu dama, (som ville gjøre denne jobben), kom opp, fra et slags mikrofilm-lager.
Så fikk jeg boksen, med Østlands-Posten-mikrofilmer, fra 1975.
(Denne boksen, har jeg bestilt flere ganger tidligere, (siden at jeg leter, etter det nevnte intervjuet).
Og jeg har kommet til november cirka, i den avis-årgangen).
Men i dag, så manglet det, en mikrofilm, i boksen.
Og da sa hu bibliotek-dama, at hu skulle lete litt her og der, for å se, om hun fant den mikrofilmen.
(Noe sånt).
Og så lå visst den rullen, i mikrofilm-rommet, (og ikke på lageret).
Men da var det noe tull, mistenker jeg.
Så jeg sa til disse to damene, (rett før jeg gikk hjem), at det var bra, at Larviks-aviser, var så populære.
For det går ikke ann, å bestille, kun en mikrofilm, (fra lageret).
(Sånn som jeg har forstått det).
Man må bestille, en hel årgang, da.
Så her tullet de, hvis de mente, at noen hadde lånt, en mikrofilm, (når det gjelder Østlands-Posten, fra 1975), mener jeg.
Og hvor sannsynlig er det, at to folk, ønsker å lese, den samme Østlands-Posten årgangen, (fra 70-tallet), i Oslo, (på den samme dagen), liksom.
Net, dette virka rart, syntes jeg.
Jeg lurte på, (mens jeg satt der, og leste, på mikrofilme), om det var, fordi at jeg var kvart dansk, at de tulla.
For jeg fikk først bare, 75% av mikrofilmene, liksom.
Og det kan kanskje ha vært, fordi at jeg bare er, 75% norsk, da.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Etter at jeg var, på Nasjonalbiblioteket.
(Hvor jeg fant ut, at Cort Adeler, (som var i slekt, med min danskfødte mormor, siden at hu arvet sin tante Magna Adeler f. Nyholm, som var gift, med Holger baron Adeler, som var direkte etterkommer, etter Cort Adeler), hadde vært forpakter, av Fritzøe sag, (i Larvik), i gamle dager, (noe som var nytt, for meg)).
Så dro jeg, for å handle mat, på St. Hanshaugen.
Rimi-butikken, på St. Hanshaugen, ble Prix, denne uka.
Og Prix har tilbud, på Pepsi blant annet, denne uka, (og neste vel).
Så jeg hadde ikke så mye, på handlelappen, når det gjaldt, hva jeg skulle handle, på Rema.
Så istedet for å ta en handlevogn der, (som jeg vanligvis bruker), så tok jeg istedet, en handlekurv.
Men denne Rema-butikken, (som også var Rimi forresten, i 2004, da jeg flytta, fra St. Hanshaugen), de hadde ikke, noen ‘vanlige’ handlekurver.
De hadde bare, sånne ‘hjul-kurver’, da.
Og de, er jeg ikke helt sikker på, hva jeg mener om, (må jeg si).
For når det finnes vanlige handlevogner, handlevogner for unger, handlekurver og ‘hjul-kurver’.
Da blir det vel litt slitsommere, å handle, (i butikken), skulle man vel tro.
For da er det liksom, ikke bare ‘handlevogn-kunder’ og ‘handlekurv-kunder’, å ‘se opp for’, i butikken.
Men det blir liksom, litt mer, som en ‘jungel’, (med ‘hjulkurv-folk’, som ‘plutselig’ dukker opp, rundt hjørnet liksom, før man vet ordet av det).
Det lurer jeg litt på, ihvertfall, (om det da ikke, har lett for å bli, mer kaos, i butikken, når det finnes ‘kjempemange’ forskjellige handlevogner/kurver.
Hm.).
Så jeg har fortsatt ‘juryen litt ute’, når det gjelder, disse ‘hjul-kurvene’, da.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
På Prix, så var det åpningstilbud, på _fire_ store flasker Pepsi, (til 49 kroner, pluss pant).
(De andre Prix-butikkene, har tilbud, på _to_ store flasker Pepsi, (til 39 kroner, pluss pant, var det vel)).
Og jeg tok derfor, en handlevogn.
Og den Prix-butikken, var ganske trang, syntes jeg.
Og de hadde vel bare fire handlevogner, i butikken.
Hvordan var dette, da Magne Winnem jobba, som assisterende butikksjef der, på begynnelsen av 90-tallet, prøvde jeg, å huske.
Da var det vel mange fler handlevogner, (mener jeg å huske).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
De ansatte, i denne Prix-butikken, var for det meste negere og ‘pakkiser’, viste det seg.
Og denne Prix-butikken, (som åpnet, i går vel), hadde ikke, den billige Coop-pizzaen, som jeg har pleid å kjøpe, på Prix Oslo S. og Prix VG-huset.
Men jeg turte ikke, å klage, til afrikanerne og pakistanerne, om dette, (husker jeg).
For da får man vel, hele slekta dems, etter seg.
(Mener jeg å huske, at Dag Furuheim, fortalte meg, noe lignende av, (en gang, som han jobba, for min far, på Strømm Trevare), på 80-tallet.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Da Magne Winnem, jobba i denne butikken, (Rimi Waldemar Thranes gate 5), på begynnelsen av 90-tallet.
Så var det vel sånn, at det omtrent bare jobba hvite der, (mener jeg å huske).
Og nå, så var det vel ikke, en eneste hvit ansatt der, (tror jeg).
(Bortsett fra ei kassadame, (var det vel), forresten).
Så det kan virke som, at østkanten i Oslo, beveger seg vestover.
(Noe sånt).
Så om dette, at jeg blir tulla med, av noe gateteater.
Det er kanskje noe ‘pakkis-greier’.
For da jeg kom hjem, fra Oslo.
Så var det en politibil, som snudde, og kjørte inn, mot parkeringsplassen, utafor der jeg bor.
Så det kan virke som, at også politibilene, er med, på dette gateteater/’gangland Steinrøysa’-greiene.
Som det virker som, at foregår, hver gang, jeg går ut døra.
Jeg begynte å blogge, i 2007.
Og etter at min første norske blogg, ble slettet, (var det vel), så fikk jeg meg, en Trykker-blogg.
Og han som drev, med de bloggene, han hadde også nettstedet Xiandos Information.
Og der, så stod det, om Street-theater/Gang-stalking, (husker jeg).
Og det virker som, at dette er noe, som det foregår mye av, i Oslo, nå for tida, (må jeg si).
Men jeg er oppvokst, på 70-tallet.
Og på den tida, så var alle, redde for Sovjetunionen.
Og det var det, liksom.
Så dette ‘bokstavgjeng-greiene’, det er ikke min ting, må jeg si.
Dette må være den ‘yngre garde’, sin ting, (må man vel si).
Så dette skjønner ikke jeg, så mye av, (må jeg si).
Min generasjon, er kanskje mer innstilt på, å stå opp, mot kommunisme, osv.
Men dette som foregår, i Oslo, nå for tida.
Det blir som noe rart, for meg, må jeg si.
(Med alle disse kunstige ‘gate-teater’-episodene, må man vel kalle det).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Her er mer om dette:
http://en.xiandos.info/Gang-stalking
PS 9.
Enda mer om dette:
http://en.xiandos.info/Surveillance,_Psychotronics_and_%28Gang-%29Stalking_Operations
Dette var det, som mora mi kalte meg, på 70/80-tallet.
Antagelig fordi, at jeg var så glad, i marsipan.
(Som mora mi kjøpte, blant annet da vi bodde, i Skreppestad-blokkene, i Larvik.
(I butikken, som var Osvalds senter vel).
Dette var en jul, mens jeg gikk, i barnehagen, (i Halsen/Tjølling).
Så det må ha vært, jula 1975 eller jula 1976).
Noe sånt.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Mens vi bodde, i Storgata, på Østre Halsen.
(Hvor vi bodde, i 1974 og 1975, var det vel).
Så var det sånn, at mora mi, en gang, skar opp, en rund marsipan-pakke.
Sånn at marsipanen, så ut, som fiskepudding-skiver.
Og så la hu marsipanen, oppå brødskiver, (husker jeg).
(Og så prøvde hu, å lure Arne Thormod Thomassen og meg, til å tro, at det var brødskiver med fiskepudding, (som jeg vel har skrevet om, i Min Bok), da.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
I dag, (lørdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo igjen, for å handle mat.
Jeg måtte ta med meg, en bag, med tomflasker, hjemmefra.
Siden at de få pengene, som jeg hadde, på kontoen, forsvant.
For Nordea har belastet kontoen min, med et årsgebyr for minibankkort og andre gebyrer.
Og samtidig, så er Nav forsinka, (som ‘vanlig’, må jeg nesten si), med å betale inn sosialstøtte, på kontoen min.
Så saldoen er minus 500-600, (så jeg, på nettbanken, før jeg gikk ut døra).
Så de cirka 40 kronene, som jeg hadde, på kontoen, til å handle for, i dag, de forsvant da, (for å si det sånn).
Så jeg måtte satse på tomflasker da, (for å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg tok bussen til Sandvika og toget til Oslo.
Mellom Sandvika og Oslo, et sted, så dukket det opp en hel ungdomsgjeng, med pakistanere og brunetter, på toget.
(Noe sånt).
Og konduktøren begynte, en billett-kontroll, av denne gjengen.
Selv om det var en vogn, som liksom, skulle være ubetjent.
(Noe sånt).
Og ingen spurte meg, om jeg hadde billett, (for å si det sånn).
Så dette var visst en ‘gjeng-kontroll’.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Jeg gikk på Prix, på Oslo S.
Hvor er flaskeautomaten, tenkte jeg.
Den var utafor kassaområdet, viste det seg.
Og vaskeren, (som var farget, og i 40-åra vel), gikk med vaskemaskinen, der jeg stod, i dag og.
Og stod og venta, på at jeg skulle bli ferdig, med å pante flasker, da.
Men at nordmenn er så ‘lamme’, at ingen klarer å stoppe, dette at butikkene vaskes, i åpningstiden.
Nei, dette er rart, må jeg si.
Her ligger nordmenn bare med rumpa i været, for vaskefirmaene, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Jeg kjøpte en ‘brød-deal’, (på Prix), i dag og, siden at det er mye mat, for pengene.
Jeg ba kassereren.
(En pakistaner i 20-årene, som stod i kassa, istedet for å sitte).
Om å få lappen.
Kassereren sa at han ikke forstod hva jeg sa.
(Noe sånt).
‘Kvitteringa’, sa jeg.
(Noe sånt).
‘Er det viktig’, sa kassereren.
(Noe sånt).
‘Det er første gang, at noen spørr meg, om det er viktig med kvittering’, svarte jeg.
(Noe sånt).
Så norske folk, må tåle fornærmelser, i butikken, bare fordi de oppfører seg konformt, (virker det som).
Det var mye bedre, i Norge, på 70- og 80-tallet, før alle ‘pakkisa’, kom inn i landet, (vil jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det var også sånn, at brød-oppskjærings-maskinen, fortsatte å gå rundt, etter at brødet hadde kommet ut.
Så jeg måtte trykke, på nød-knappen, på maskinen, (husker jeg).
(For å få den, til å slutte, å gå rundt, da).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Også i dag, hadde Kirsti mensen, (må jeg si).
(Kirsti er brus-automaten, i Strøget.
Den heter visst Kirsti, (står det på den)).
For jeg prøvde to ganger, å betale, per SMS.
Men ingen brus kom ut.
(Som i går.
Da jeg prøvde, å betale, på denne måten, en gang).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Ei kineser-dame, stod og så på meg, (og smilte/lo av meg), mens jeg prøvde, å kjøpe brus, (av brusautomaten, i Strøget), per SMS.
Og da jeg gikk ut, i Storgata igjen.
Så stod det en kjempesvær pakkis der, som sa noe utydelig, til meg.
Var dette en pirat-drosje-sjåfør, tenkte jeg.
(Det ville vel vært, den eneste naturlige forklaringen, på denne tilnærmelsen, (eller hva man skal kalle det), til han pakkisen, (vil jeg si).
Noe sånt).
Jeg sa at jeg ikke skulle ha drosje, og at jeg ikke forstod, hva han sa.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Jeg prøvde også, å handle, (per SMS), fra brus/godteri-automatene, på Nasjonalteateret stasjon og Lysaker stasjon.
Men også disse maskinene, hadde visst ‘mensen’, i dag, (kunne det virke som).
(Selv om ihvertfall en av de, hadde guttenavn, vel.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=993991970673834&set=gm.868183193299163&type=3&theater
PS.
Faren min sa en gang det, (på Roksvold), på 80-tallet.
(En tid, etter at han hadde blitt sammen, med Haldis).
At grunnen til, at han likte Haldis.
Var at Haldis, ikke brukte neglelakk, på tåneglene.
(Noe sånt).
Hva han nå mente, med det.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Haldis har også en ring, (kan man se), på sin høyre ringfinger, (så det er mulig, at faren min og Haldis, er forlovet ihvertfall, (selv om de ikke er gift)):
PS.
Studieåret etter, (det vil si 1989/90).
Så gikk jeg, på NHI, i Oslo.
Og en gang, som jeg skulle, på helgebesøk, til bestemor Ågot, på Sand.
Så møtte jeg min søster Pia og hennes venninne Cecilie Hyde, i Drammen.
(For de pleide å vanke mye, i Drammen, på den tida, da.
Og ble på den tida, blant annet kjent med Helene Sommer, som de syntes, at var så kul, siden at hu hadde vært så mye, i England.
Noe sånt).
Cecilie Hyde ville, at jeg skulle kjøpe med, noe øl.
(For hu var vel blakk, da.
Noe sånt).
Og derfor, så gikk vi å handla, i denne butikken da, (må det vel ha vært).
(Men vi gikk da, inn inngangen, fra Bragernes torg.
Mens Winnem og jeg, hadde gått inn, inngangen fra Gågata vel, året før.
Noe sånt).
Og etter dette, så ville Hyde og søstera mi, absolutt sette seg ned, på torget.
Og det måtte jeg også gjøre da, syntes jeg.
(Siden at vi skulle ta den samme bussen, til Sand/Svelvik, var det vel).
Og jeg glemte meg bort, og åpnet en øl, (husker jeg).
(Antagelig fordi at jeg ganske nylig, hadde vært russ.
Eller fordi at ‘vertsfamilie-folka’, som jeg hadde besøkt, i England, pleide å drikke utendørs.
Og Magne Winnem, pleide også, å ta med seg en ølflaske på bussen, hvis vi skulle på byen, (i Oslo).
Og han fikk liksom også meg, til å få, den vanen, da.
Noe sånt).
Og da, så dukket det ‘plutselig’ opp, to politimenn der.
Og han ene, sparket overende ølflaska mi, (husker jeg).
(For det var visst ikke lov, å drikke øl, på torget da, virka det som.
Noe sånt.
Selv om dette vel, hadde vært greit, året før, da jeg var russ, (hvis jeg skulle tippe).
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Dette, (at en stor båt, som heter noe med: ‘Arc’, kjører gjennom Svelvikstrømmen).
(Og at dette bildet, blir ‘hypet’, (som forsidebilde, på Facebook-siden, til Svelvikportalen)).
Det svekker vel ikke akkurat, min teori, om at Noahs ark, ble bygget, ved Blekingstøen, (hvor folka fra, i ‘våre dager’, blir kalt, for: ‘Tangen-dyr’).
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/07/onkel-runar-driver-med-astunet-og-arken.html
PS 3.
Enda mer om dette:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/02/strmms-historie-nevner-mine.html