Stikkord: 80-tallet

  • Min slektning Øystein ‘ØA’ Andersen, (som er adoptert, fra Korea, av min fars kusine Reidun Andersen f. Zachariassen), pleide ganske ofte, å prate om denne butikk-kjeden, (EPA), på 80/90-tallet, (husker jeg)

    epa

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_16.html

    PS.

    Øystein Andersen brukte ‘EPA’, som et uttrykk, (eller skjellsord), vil jeg si.

    Øystein Andersen hadde, nesten sitt eget språk, med masse rare ord og uttrykk, (må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Øystein Andersen brukte også uttrykket/skjellsordet: ‘EPA-traktor’, (husker jeg).

    (Men hva det skulle bety, det forstod jeg ikke så mye av, må jeg innrømme).

    Og Øystein Andersen hadde også mange andre rare ord, som han brukte, mer eller mindre hyppig.

    ‘Ujavn’, brukte Øystein Andersen, som et skjellsord, (må man vel si).

    ‘Puck’, brukte også Øystein Andersen, som et skjellsord, vel.

    (Men Ole Tonny Bergum, (fra Bergeråsen), sa da, (en gang, som Øystein Andersen, ikke hang sammen med meg), at ‘Puck’, det var navnet, på det moped-merket, som en av naboene mine, (en slags gubbe vel), på Bergeråsen, kjørte.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    ‘Jostein’, (etter en butikkmedarbeider, med det navnet, som jobba, på Lauritzen bokhandel, i Drammen), brukte også Øystein Andersen, som et skjellsord, (husker jeg).

    Og det var også sånn, at Øystein Andersen, ofte snakket, om to skrekkfilm-figurer, (ved navn Jason og Freddy Kruger), husker jeg.

    Så det å bo, på Bergeråsen, ble helt annerledes, etter at jeg ble kjent, med min slektning Øystein Andersen, (gjennom min kamerat Kjetil Holshagen), må jeg si.

    For Øystein Andersen, var så rar/spesiell da, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Selv om EPA, pleide å annonsere, i Larviksavisen Østlands-Posten, (som på bildet ovenfor).

    Så var det ikke sånn, at EPA hadde butikk, i Larvik.

    Nei, den butikken, lå i enten Skien eller Porsgrunn, (mener jeg, å huske, fra da jeg tok disse bildene, på Nasjonalbiblioteket, for en en uke eller to siden, var det vel).

    Og å dra, til enten Skien eller Porsgrunn.

    Det var ikke noe, som virka fristende, for meg, på den tida, som jeg bodde, i Larvik, (noe som var, fra jeg var tre år, til jeg var ni år, husker jeg).

    For det lengste jeg reiste aleine, på den tida.

    (Mens jeg bodde, hos min mor).

    Det var, (med buss), fra Larvik til Nevlunghavn, (husker jeg).

    (Dette var, en gang, like før jeg flytta, til faren min, høsten 1979.

    Og bestefar Johannes, ville prate med meg, i ‘peisestue-fløyen’, i huset/slottet hans, i Nevlunghavn.

    (Mens bestemor Ingeborg, serverte oss ferdigsmurte horn, (som var hjemmebakte), med brunost, vel.

    Noe sånt)).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Så jeg tror ikke, at jeg noen gang, har vært, i en EPA-butikk.

    (Ikke som jeg kan huske, ihvertfall).

    Og det var heller ikke, noen EPA-butikk, i Lørenskog, (hvor Øystein Andersen bodde).

    (Ikke som jeg kan huske, ihvertfall).

    Så jeg kan ikke huske, å noen gang ha sett, en EPA-butikk, (som Øystein Andersen var så opptatt av), må jeg innrømme.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Mens jeg bodde, i Mellomhagen, (på Østre Halsen), hvor jeg bodde, fra våren 1976 til våren 1978, vel.

    Så begynte mora mi, å sende meg, med min stefar Arne Thormod Thomassen, til travbanen.

    Og den første travbanen, som jeg var med stefaren min til.

    Det var Klosterskogen travbane, (i/ved Skien/Porsgrunn), husker jeg.

    Og Klosterskogen travbane, den er litt kjedelig, (sånn som jeg husker det).

    Der måtte man liksom sitte stille, (hvis jeg ikke tar helt feil).

    Mens på Jarlsberg travbane, (ved Tønsberg), for eksempel.

    Der kunne man, (hvis man var guttunge), løpe rundt, og samle tomflasker og spille på kronespill, (og sånn), da.

    (Noe sånt).

    Så Skien/Porsgrunn, det virka kanskje, som et litt kjedeligere sted, enn søndre Vestfold, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det var også sånn.

    At min mor, noen ganger, (for eksempel, den gangen, som vi dro til Rauland, mens vi bodde, i Jegersborggate, (hvor jeg bodde, fra våren 1978 til høsten 1979)), kjørte ned, til Skien/Porsgrunn.

    (Eller Grenland, som det vel heter).

    Og da, så pleide mora mi, å bli nervøs, når vi skulle kjøre over, en bro, som gikk over en elv, (eller noe i den duren), i Grenlands-distriktet, da.

    For dette, var en vippebro, (husker jeg).

    Og da, så var mora mi redd for, at de skulle tulle med vippebrua, mens vi kjørte over den, (virka det som, for meg), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg lurer på, om det var, på denne Peppes-restauranten, at min far og jeg, ihvertfall en gang, møtte onkel Runar, (på den tida, som onkel Runar, fremdeles bodde, i Oslo, (det vil si, på siste halvdel, av 70-tallet, en gang, vel))

    pizza 70-tallet

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_16.html

    PS.

    Det var forresten også sånn.

    (Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 2).

    At en gang, som min tidligere klassekamerat Magne Winnem, lå over hos meg, på Abildsø, (der jeg bodde, det første året, jeg bodde, i Oslo, nemlig studieåret 1989/90).

    Så tok vi 71-bussen, ned til sentrum, på lørdagskvelden.

    (Noe vi ganske ofte gjorde.

    For Magne Winnem, var ofte og besøkte meg, i min studenthybel, i Enebakkveien, (på Abildsø).

    (Mest før han måtte inn til førstegangstjenesten, i januar 1990, var det vel).

    Av en eller annen grunn.

    For det var Magne Winnem, som liksom var mest hypp på, at han skulle besøke meg, må man vel si.

    Men jeg var så vant med, å ha en lillesøster, (nemlig Pia), som flytta inn, hos meg, på Bergeråsen, skoleåret før.

    Så jeg kunne nesten ikke si så mye, når en tidligere klassekamerat, (og russekamerat), ville på besøk, da.

    Noe sånt).

    Og jeg hadde blitt kjent, med en gjeng ungdommer, på Abildsø, (når jeg var i kiosken der, for å ta meg en røyk, for det var egentlig ikke lov å røyke, der jeg bodde).

    (Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2).

    Og av de ungdommene.

    Så satt to av de, på samme buss, som Magne Winnem og meg.

    (En lørdagskveld, som Magne Winnem og meg, dro ned til sentrum, for å gå på diskoteker osv., (for å treffe damer), da).

    Og dette var Lene og Anne Lise, vel.

    (Noe sånt).

    Lene og Anne Lise, bodde begge på Abildsø.

    Og de var 15-16 år gamle, på den her tida, da.

    (Mens Magne Winnem og jeg, var 18 år gamle, da).

    Så Winnem og jeg, kunne ikke ta med oss, disse to Abildsø-frøknene, på diskotek.

    For der var det 18 års-grense, da.

    Men Winnem visste råd.

    Han foreslo, at vi fire, skulle dra, på Solli bowling.

    (For der var det ikke 18 års-grense).

    Og så dro vi dit, og spilte biljard, (og drakk cola og/eller øl), da.

    (Husker jeg).

    Før Winnem og jeg, forlot disse to unge Abildsø-frøknene.

    Og så dro vi videre, på en slags pub-til-pub/diskotek-runde, (noe vi ofte gjorde, på den her tida, kledd i party/jappe-dressene våre), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Det her er min ‘svoger’ Iver, som min stesøster Christell, var sammen med, på slutten av 80-tallet. Noe sånt

    iver svoger

    https://www.facebook.com/244441625706471/photos/pcb.560854500731847/560854364065194/?type=3&theater

    PS.

    Jeg lurer på, om det her, var hu jenta, som Christell, dreiv og tok klærna av, på en lekeplass, i Havnehagen, like etter at min lillesøster Pia, flytta til Bergeråsen, (fra vår mor i Larvik), våren 1982, (cirka tre år før dette bildet ble tatt vel):

    christell tok av klærna på

    https://www.facebook.com/244441625706471/photos/pcb.560849034065727/560848607399103/?type=3&theater

    PS 2.

    Da jeg fant Christell, mens hu dreiv og tulla, med hu unge korpsjenta.

    Det var, en gang, mens jeg egentlig, var på utkikk, etter en kar, (som gikk i klassen under meg vel), som het, Leif Arne.

    Og det var en gutt, som min lillesøster Pia, (som da nettopp hadde flytta, til Bergeråsen), hadde sagt, at hu syntes var, så grom/kjekk, da.

    (Noe sånt).

    Så Pia var forelska, i Leif Arne da, (må man vel si).

    Så Leif Arne, var en slags svoger av meg da, (må jeg vel si).

    (Noe sånt).

    Og så gikk jeg opp, til rundt der, som Leif Arne bodde.

    Men jeg så ikke noe til Leif Arne.

    Men jeg ville ikke snu, akkurat utafor huset, til Leif Arne og dem, liksom.

    Så jeg gikk litt videre, da.

    Og da så jeg det, at Christell, dreiv og tulla, med ei ung blondinna, på en lekeplass, i Havnehagen, (nesten helt i begynnelsen av Havnehagen, noen titalls meter fra krysset Havnehagen/Olleveien).

    Og så gikk jeg bort til Christell, da.

    (For jeg hadde jo ikke noe annet å finne på.

    Siden at jeg ikke fant han Leif Arne).

    Og da så jeg det, at Christell dreiv, og fikk ei ung frøken, (som jeg ikke hadde sett før, (tror jeg), og som var to-tre år yngre enn Christell kanskje), til å ta av seg buksa, og bare stå der, i trusa, (i et hjørne liksom, av lekeplassen), da.

    (Noe sånt).

    Uten at jeg skjønte grunnen til, at Christell, dreiv med det her, (må jeg innrømme).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Hvis ikke, hu på bildet ovenfor, er Anne Uglum, (som gikk i klassen til Christell), da.

    (Eller Aina Svendsen).

    Men Anne Uglum hadde vel ikke så lyst hår, tror jeg.

    Og Aina Svendsen, spilte ikke i korps, vel.

    Hm.

    Hvem vet.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her bodde ‘jentene på gården’, (som bestemor Ågot kalte dem). Det vil si Gøril fra CC Storkjøp og lillesøstera, vel

    jentene på gården

    PS.

    Her bor det visst, en Christian Bøhmer, i ‘våre dager’:

    christian bøhmer på gården til jentene på gården

    PS 2.

    Denne eiendommen, har jeg også, litt hevd på.

    For jeg fikk lov, til å gå på ski, på jordene, til denne gården.

    Av bestemor Ågot.

    (Det var bestemor Ågot sin ide faktisk, at jeg skulle gå, på ski, der.

    Av en eller annen grunn).

    På slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

    Og da var det ingen, som sa til meg det, at jeg ikke kunne gå på ski der, liksom.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Min Bok 8 – Kapittel 33: Mer fra Løvås

    Det var sånn, (på Løvås), at onkel Martin, liksom bygde en del ‘luftslott’, da.

    (Spesielt under disse ‘øl-drikking-seansene’ våre, som jeg tidligere har nevnt).

    Og et sånt ‘luftslott’, (må man vel kalle det).

    Var at jeg, liksom skulle begynne å studere, ved høyskolen i Bø, (av en eller annen grunn), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var også sånn, på Løvås.

    At jeg pleide å ta en kikk, i nettavisene, mens jeg spiste frokost, (noe jeg pleide å spise, en del seinere, enn de andre på gården, må man vel si).

    (Det stod en laptop, inne i et hjørne, av TV-stua, liksom).

    Og en dag, sommeren 2005, så var det sånn, at nettavisene nesten bare skrev, om noe som hadde hendt, i London.

    Det var 7. juli-terroren, (heter det vel).

    (Da det eksploderte bomber, på blant annet mange t-bane-stasjoner, i London.

    Og mange ti-talls mennesker døde, (og flere hundre ble skadet), var det vel.

    Noe sånt).

    Og da, så hang onkel Martin, i stua, (husker jeg).

    Og så spurte han meg, hva jeg syntes, om denne terroren, da.

    (Noe sånt).

    Men hva skal man svare, på noe sånt, da.

    Det ble jo omtrent, som da Ulf Havmo, kom på besøk hos meg, i Leirfaret 4B, (på Bergeråsen), på midten av 80-tallet, en gang.

    (Dagen etter at Olof Palme hadde blitt myrdet).

    Og så spurte Ulf Havmo meg, hva jeg syntes, om at Olof Palme, hadde blitt myrdet.

    Men Ulf Havmo, lurte jo også på, hvorfor jeg ikke ville drepe, en ugleunge og en uglemor, en gang, (på rundt den samme tida).

    Så uansett hva man svarer da, så kan det vel brukes mot en seinere.

    (Noe sånt).

    Hvis jeg hadde sagt det, at jeg ikke likte det, at Palme ble myrdet.

    Så kunne man forestille seg, at Ulf Havmo, senere ville sagt, (om meg), at: ‘Han liker Palme, han er sosialist’.

    (Noe sånt).

    Eller, hvis jeg hadde sagt det, (noe jeg faktisk sa, siden at jeg nok var, rimelig umoden, på den tida), at det var ‘kult’, (eller noe i den duren), at Palme, ble drept.

    Så kunne man forestille seg, at Ulf Havmo, senere ville ha sagt det, (om meg), at: ‘Han syntes det var bra, at noen ble drept’.

    (Noe sånt).

    Så noen ganger, så blir det vel liksom feil, uansett hva man svarer, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Ellers så syntes jeg, at Grete og Martin, var dårlige, til å liksom verne, om sin tid, (eller hva man skal kalle det).

    For det var liksom et evig renn, av besøkende, på gården, (må man vel si).

    For eksempel, så var det sånn, at leieboeren Thor Borgersen, var innom, så og si hver dag, (ihvertfall i perioder), sånn som jeg husker det.

    Og ihvertfall en gang, så hadde Thor med seg, noen ting, som liksom hadde falt av, en lastebil da, (for å si det sånn).

    (Som de sier, i amerikanske mafia-filmer.

    At: ‘It fell off a truck’.

    Noe sånt).

    Og det var bare forbokstaven, liksom.

    For det var så mange folk, innom gården, at jeg nesten ikke klarte å følge med, (må jeg si).

    Og jeg husker ikke nå, hvem alle disse folkene var.

    (Og ikke visste jeg det, da heller, vel.

    Selv om jeg vel pleide, å spørre onkel Martin, hvis det dukka opp noen på gården.

    Om hvem de var.

    Ellers så var det sånn, at onkel Martin ville fortelle meg, hvem det var, som hadde dukka opp, (eller skulle dukke opp), på gården, da.

    Men det var vel ikke alltid sånn, at jeg fikk vite, hvem det var, som var på besøk, i ‘hoved-huset’, (sånn som jeg husker det).

    Og jeg bodde jo, litt isolert til, i ‘skuret’ mitt liksom, (ved låven), så det var ikke alltid, at jeg møtte, de som var på besøk, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

    Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.

  • Min Bok 8 – Kapittel 23: Enda mer fra Løvås

    Etter at våren hadde gått over, til sommer, (var det vel).

    Så begynte Martin, å høre en del, på bandet the Doors, (husker jeg).

    Og Martin sa det, at han spesielt likte, en sang, som het: ‘Back Door Man’, (mener jeg å huske).

    Og da hinta vel Martin noe, om at denne sangen, var om sodomi/anal-sex, (eller noe sånt), mener jeg å huske.

    (Av en eller annen grunn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Martin var jo våpenekspert.

    (Han pleide blant annet, å støpe patroner selv.

    Mener jeg å huske.

    Fra den helgen, som Pia og jeg, besøkte Martin og Ann Kjerulf Hansen, i Sætre, (var det vel), på midten, av 80-tallet).

    Og Martin hadde også masse rifler, hagler og håndvåpen, (i et våpenskap), på gården.

    Og som jeg skrev om, i Min Bok 5, så pleide Martin, å drive, med øvelses-skyting, (på skrått, over Enga), på gården.

    Og det dreiv vi også, en god del med, i 2005 da, (husker jeg).

    Blant annet også, når Martin sin datter Liv Kristin Sundheim, var på besøk, (fra Ås, hvor hun bodde, hos sin mor Kari Sundheim, heter hun vel).

    Og da var det sånn, (husker jeg), at Liv Kristin fortalte, (til Martin og meg, var det vel).

    At når hun fortalte, til sine venner, (i Ås), om at hun fikk lov til, å drive, med skyting osv., når hun var, på besøk, hos sin far, (i Kvelde).

    Så var det sånn, at hennes bekjente, i Ås, (mer eller mindre), ikke trodde på henne da, (ifølge Liv Kristin).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var også sånn, at Liv Kristin, (som er en yngre kusine av meg, som jeg egentlig ikke kjenner, så bra).

    Hu fortalte meg det, (husker jeg), en gang, våren/sommeren 2005.

    (Inne i hoved-huset, på Løvås, var det vel).

    At hu hadde fått, så bra karakterer, (på ungdomsskolen, i Ås, må det vel ha vært).

    Liv Kristin, gikk vel, på den her tida, (våren/sommeren 2005), i åttende eller niende klasse, på ungdomsskolen, (tror jeg).

    Og hu hadde visst, bare fått toppkarakterer, i karakterboka, (sånn som jeg forstod det), fortalte hu.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

    Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se. 

  • Min Bok 8 – Kapittel 17: Mer fra Løvås

    En gang, som Martin, dro meg med, ned til Thor.

    (Og det er mulig, at Martin sin samboer Grete, også var med.

    For sånn som jeg husker det.

    Så var det ihvertfall en gang sånn, at Grete også ble med Martin, ned til Thor, (en kveld).

    Og da var det sånn, (sånn som jeg husker det), at Grete også røyka hasj, når Thor hadde ‘mekka’, en joint, (hvis jeg ikke tar helt feil).

    Men Grete gikk da hjem, før Martin og meg, (sånn som jeg husker det).

    Noe sånt).

    Så hadde Thor sin narkotika, (som han sendte rundt, og som jeg tok et trekk av, for å være sosial liksom, og for at de ikke skulle tro, at jeg var som en purk, eller noe i den duren), vært ekstra sterk, (tror jeg).

    For det var såvidt, at jeg klarte, å gå tilbake, til hytta/skuret ‘mitt’, (husker jeg).

    (Det gikk liksom som i sakte kino, å gå de par hundre meterne, (var det vel), tilbake, til gården.

    Og bare det, å gå over, en slags bom, (i et gjerde, på veien), var veldig vanskelig, sånn som jeg husker det).

    Og da jeg kom tilbake, til ‘skuret’ mitt.

    Så var jeg nesten paralysert, av Thor sin narkotika, (sånn som jeg husker det).

    Og etterhvert, så gikk onkel Martin, inn i hytta/skuret mitt, (husker jeg).

    Og så spurte Martin meg, masse spørsmål, (mens jeg omtrent ikke, kunne bevege meg, husker jeg).

    Blant annet, så ville onkel Martin det, at han og jeg, skulle dra ned, til tante Ellen, (min avdøde mors lillesøster og onkel Martin sin storesøster), i Sveits.

    Og Martin sa, at der tante Ellen bodde, (i Sveits), så hadde de ikke noen tog.

    Så dit var trygt å dra, (mente han).

    (Martin referete vel da til, noe jeg har skrevet om, i Min Bok 7.

    Nemlig at det hadde vært en ‘albansk mafia-gjeng’, (eller noe i den duren), og banka på vinduet ‘mitt’, og tulla liksom, da jeg tok tog, fra Paris til Berlin, (mens toget stoppa litt, på grensen mellom Frankrike og Tyskland, var det vel antagelig).

    For dette hadde Martin og jeg prata om, under en av våre ‘øl-drikking-seanser’, som jeg hadde kjøpt øl til, av studielån-pengene, (fra Sunderland), for å liksom være litt morsom også, for å prøve å veie opp litt muligens, det at jeg dukka opp der, med så dårlige nyheter, da.

    Noe sånt).

    Men jeg hadde jo besøkt tante Ellen, (som på den her tida, fortsatt bodde, i Industri-Strasse, i Aesch, utafor Basel), sommeren 1987, (sammen med Pia).

    Og jeg visste jo det, at tante Ellen, bodde like ved, Aesch togstasjon.

    (For der hadde jeg blant annet, kjøpt Marlboro-sigaretter, (sammen med Pia og Ellens datter Rahel), fra en automat, som stod, inne på togstasjonen, (i Aesch), husker jeg).

    For Pia ville sitte på ‘smoking’, på flyet ned, til Sveits.

    Så hu hadde begynt, å røyke, (i Norge), før denne ferien, da.

    Og da måtte jeg liksom også begynne å røyke, (syntes jeg), siden at jeg var eldst, da.

    Noe sånt).

    Så onkel Martin bare tulla da, (husker jeg).

    (Når han liksom ‘forhørte’ meg.

    Mens jeg var nesten paralysert, av Thor sin narkotika, da.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

    Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.

  • Jeg lurer på, om det var, på dette hotellet, at min far, Pia og jeg bodde, da vi lå over, en natt, i Aalborg, på vei til en møbelfabrikk, lenger sør, på Jylland, (på begynnelsen av 80-tallet, en gang), med en ‘sofagruppe-stol’, som min far skulle levere der, (av en eller annen grunn), som jeg har skrevet om, i Min Bok. Hm

    IMG_20151207_120246

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_8.html

    PS.

    Eller, det hotellet som vi bodde på da, (på begynnelsen av 80-tallet, den gangen), var muligens et lignende hotell.

    Men dette hotellet, var vel, i et bygg, av hvit sten/mur, (eller noe sånt), hvis jeg ikke husker helt feil.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog