Stikkord: 80-tallet

  • Mer fra Norge

    I dag, så hadde jeg ventet, å få sosial-pengene, for november-måned.

    For jeg har jobbet, blant annet, i tolv år, i Rimi.

    Og der, så fikk vi alltid pengene, (inn på konto), den siste, i hver måned.

    Dette klarte Rimi, hver måned, i tolv år, (sånn som jeg husker det).

    Men Nav klarer aldri dette, da.

    Forrige måned, (eller om det var måneden før der).

    Så dro jeg til Nav.

    (For Nav har bekreftet, at de gjør dette, på ‘Rimi-måten’, i et brev, fra august, vel).

    Og da sa ei ‘kone’ der, (ei Anita vel), at: ‘Kjøringa går i dag’.

    Men dette var 1. september, (eller noe sånt).

    Så Nav skriver en ting, og gjør noe annet, (for å si det sånn).

    Og 1. november, er på søndag.

    Og hvis den siste, (for eksempel 31. oktober), var på en lørdag eller søndag.

    Så ville Rimi sende lønninga, sånn at vi fikk pengene inn på konto, fredagen før den 30./31.

    Men dette gjør visst heller ikke Nav, (virker det som).

    Så nå må jeg visst vente, til neste uke, før de pengene dukker opp.

    Innen data, så er det noe som heter ‘default’.

    Og når det gjelder sånne utbetalinger, så er det vel default, å gjøre det, på Rimi-måten.

    Så Nav gjør dette, på ‘Molbo-måten’, (må man vel si).

    Jeg vet ikke om Nav, er molboer, mot alle sine klienter, liksom.

    Eller om det er sånn, at de bare tuller, med meg.

    Det veit jeg ikke.

    For jeg kjenner ikke, så mange, sosialklienter, liksom.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Den bussen jeg tar, inn til byen, (her fra Høvik), nemlig 151-bussen.

    Den går, til Galleri Oslo.

    Og i dag, så lukket buss-sjåføren igjen døra, før jeg fikk gått av.

    Og han kjørte til ‘baksida’ liksom, av Galleri Oslo.

    Og for å gå, fra Galleri Oslo, og til Oslo City, (hvor jeg posta, all ‘tulle-posten’, sånn at denne posten, ble returnert).

    Så må man gå, på et rullebånd, inne på Galleri Oslo.

    Og ‘hver gang’, som jeg går der, så kommer det noen løpende bak meg, (må jeg si).

    Og det er ganske trange rullebånd.

    Så man må nesten begynne å ‘løpe’ selv og.

    Og jeg har dårlige føtter, siden København-oppholdet, hvor jeg ble sveket, av norske myndigheter, danske myndigeter og slekt.

    Så den ‘oppfinnelsen’, (å ha det rullebåndet, inne på Galleri Oslo), det veit jeg ikke, om er så særlig smart.

    For folk klarer ikke, å bare stå vanlig, på dette rullebåndet, (virker det som).

    De må liksom løpe, som ‘gærninger’, på det, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Og på Kiwi Byporten, så hadde de ikke billig kneip-brød.

    Og jeg har jobba, som leder, i Rimi, fra 1994 til 2004.

    (Altså i ti år).

    Og i de fleste, av disse åra, så hadde jeg en distriktsjef, som het Anne-Katrine Skodvin.

    Og hu sa det, at vi ‘alltid’ skulle ha igjen, billig kneip.

    (For dette var en vare, som Rimi pleide å skryte av, (i annonser osv.), at de solgte billig, da.

    Noe sånt).

    Kiwi Byporten, hadde et brød liggende, som var ‘kunde-oppskåret’, og som lå, i en gjennomsiktig plast-pose.

    Men det brødet ble jeg bare kvalm av, (må jeg si).

    Det hadde ikke jeg latt ligge, i brød-avdelinga, som butikk-leder.

    (Selv om vi ikke hadde disse ‘brød-skive-maskinene’, på den tida.).

    For det kan jo ha vært, at det var noen uhygeniske folk, som hadde ‘tulla’, med det brødet, for alt hva jeg vet.

    Jeg husker at min onkel Håkon, en gang sa det, på 80-tallet.

    At han alltid la tre lag, med dopapir, på toalett-setet, hvis han brukte et offentlig toalett.

    Så at jeg skulle kjøpe et brød, som en ‘ekkel’ kunde, hadde skåret opp, (og tatt på).

    Nei, det er nok ikke noe særlig aktuelt, for å si det sånn.

    Og på Kiwi, på St. Hanshaugen, (i Waldemar Thranes gate).

    Så var de også utsolgt, for billig kneip, forresten.

    (For da dro jeg heller dit for å handle.

    Men de var også utsolgt, da.).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her, (på Holmenkollen Park Hotell), var det, at NHI hadde juleball, jula 1989, (som jeg har skrevet om, i Min Bok 2)

    nhi juleball 1989

    http://www.kjendis.no/2015/10/29/kjendis/justin_bieber/musikk/konsert/oslo/41722258/?_ga=1.110610373.1180349226.1439249656

    PS.

    En gang, mens jeg bodde, i Leather Lane, i Liverpool, så var det sånn, at Justin Bieber bodde, bare hundre meter, (eller noe sånt), unna leiligheten min, (så det var kaotiske tilstander, når jeg skulle handle, på Tesco Superstore, husker jeg):

    justin bieber bodde et steinkast unna leiligheten min

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2011/03/fler-bilder-fra-liverpool-hvem-er.html

    PS 2.

    Geir Schau, sa nettopp, på Radio Norge, (hørte jeg), at han var utafor, tidligere Esso Motorhotell, på Ramstadsletta.

    (For å leite, etter Justin Bieber).

    Og det er her jeg bor, (og sitter og blogger), nå.

    (På tidligere Thon hotel Høvik, som jeg kaller det).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Norge

    I går, så dro jeg også inn til Oslo, for å handle mat.

    151-bussen, (heter den vel), var overfylt, (vil jeg si).

    (Det var ikke noe ledig ‘vanlig’ sete ihvertfall, så jeg satt meg, på et sete, midt i bussen, der hvor barnevognene pleier å stå).

    Og den skjermen, hvor det skal stå, navnet på neste stasjon, virka ikke.

    Hva med hyppigere buss-avganger, mellom Oslo og Rykkinn, tenkte jeg.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS.

    Så tok jeg 21-bussen, fra Aker Brygge, og i retning av Kiwi-butikken, i Thorvald Meyers gate, (hvor jeg regna med, at de var ferdige, med å bygge om, for de hadde skrevet på en plakat der, (husket jeg), at de regnet med, å være ferdige, med å bygge om, på torsdag, denne uka).

    Men så kjørte bussen forbi Bislett stadion.

    Og der, så kan man se, ‘gjennom veggene’ liksom, til stadion, fra bussen.

    (For det er bare noen hullete metallplater, som bygget består av, på noen steder).

    Og da så jeg det, at det var fotballkamp der.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Ei dame, hadde satt seg, på utsida av meg, (hu gikk på ved McDonalds på Frogner der cirka vel).

    Og ei intervju-dame, som liksom svingte på et skilt, hu hadde rundt halsen, (hvor det stod ‘Ruter’ og ‘Intervjuer’, mener jeg, at jeg så).

    Hu dreiv og prata, med hu som satt, på samme sete som meg, på bussen.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Hvis ikke hu dama, hadde sitti, på samme sete som meg.

    Så hadde jeg nok gått av bussen, på Bislett, (for å se litt nærmere, på den fotball-kampen, og ta noen bilder, til bloggen, liksom).

    Men jeg bestemte meg for, å gå av, på neste holdeplass.

    Og da måtte jeg få de to kvinnfolka, til å slippe meg ut.

    Så jeg tok ut øreproppene, til ‘walkman’-en min, (egentlig min ‘smart-telefon’, som jeg bruker, som walkman, (eller mp3-spiller), da).

    Og så spurte jeg, om det var billettkontroll.

    Men det var det ikke, svarte hu lyshåra ‘intervju-dama’.

    De flytta seg ikke.

    Så jeg måtte spørre om det var lov å gå av bussen.

    Og jeg sa det, at da ville jeg prøve å komme meg, av bussen, på neste holdeplass.

    (Noe sånt).

    Og så gikk jeg bort til Bislett stadion, da.

    Det gikk an å gå, helt inn på stadion.

    Så det var som i Larvik, hvor det var gratis å se andre omgang, tenkte jeg.

    For jeg husker at sånn var det, på Larvik Turn-kampene.

    For da jeg bodde, hos mora mi, (i Larvik), så bodde vi i et par uker, (var det vel), hos noen folk, som vår stefar Arne Thomassen kjente, våren 1978, (var det vel).

    Og de holdt med Larvik Turn, da.

    Og de hadde en sønn, (Morten), på min alder, som dro meg med, på en Larvik Turn-kamp, husker jeg, (og Larvik Turn vant 4-1, eller noe sånt, vel).

    Og Morten forklarte meg det, at det var gratis, å komme inn på stadion, i andre omgang, da.

    Og sånn var det på Bislett stadion også, (i går), virka det som.

    Så jeg så de siste minuttene, av andre omgang, da.

    Laget med rød og hvit-stripede drakter, (som jeg først trodde at det var), viste seg å også ha blå shortser.

    ‘Det er Lyn’, tenkte jeg.

    Og det var det også, viste det seg, etterhvert.

    Motstanderlaget, hadde gule drakter.

    ‘Er det Bodø Glimt’, tenkte jeg.

    Det var det ikke.

    Det visste seg, at Lyn leda 6-1 eller noe sånt, da jeg dukka opp der.

    Og slutt-resultatet ble 9-2, til Lyn.

    Men Lyn trengte visst å vinne, med seksten mål, leste jeg seinere, på Lyn sitt nettsted.

    (Noe sånt).

    Dette var nemlig en kamp, i det som tidligere het tredje divisjon, (fremgikk det, av Lyn sitt nettsted).

    Lyn, (som rykket ned til fjerde divisjon, (eller noe i den duren), da førstelaget gikk konkurs liksom), hadde håpet på, å rykke opp, til det som tidligere het andre divisjon.

    (Noe sånt).

    Og de måtte isåfall vinne, med seksten mål, mot Holmen, (som var navnet på laget, med de gule draktene).

    Men de vant bare med sju mål.

    Så Lyn spiller også neste sesong, i det som tidligere het tredje divisjon, da.

    (Noe sånt).

    Men en artig kamp var det, (vil jeg si).

    Det var mange ‘herlige spark’, som det heter, i ‘trønder-sangen’.

    (Som jeg tenkte på, mens jeg satt der, på Bislett, som jo er et veldig kjent stadion.

    Til og med i England, så har ‘alle’ hørt om Bislett stadion, siden at de har et kjent friidretts-arrangement der, hver sommer, som heter Bislett Games, eller noe i den duren).

    Og fotballen var ‘rond’, (må man vel si).

    Så sånn var det

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Den Kiwi-butikken, i Thorvald Meyers gate, gikk det fortsatt ikke an å handle i, (vil jeg si).

    Så jeg bare satt fra meg handlevogna igjen, inne i butikken, (som jeg også gjorde, på torsdag), og gikk ut derfra, da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    På Rema, så kikka jeg, på noen matvarer, i en fryse eller kjøle-disk.

    Og så prata en demonstrasjons-dame, til meg.

    Eller, det var en ung mann.

    Så jeg måtte ta ut øreproppene, til walkman-en, igjen.

    (Det første året, som jeg bodde, i Oslo, (som student, studieåret 1989/90).

    Så kunne jeg gå rundt, og høre på walkman, hele dagen, husker jeg.

    Og jeg måtte vel nesten aldri ta ut øreproppene, til den walkman-en, (sånn som jeg husker det).

    Men nå må jeg nesten ta ut øreproppene, hver gang jeg går på bussen, (på grunn av de nye reisekortene), osv.).

    Og så spurte han unge mannen meg, om jeg spiste mye kaviar.

    Jeg svarte, at det gjorde jeg ikke.

    Og jeg sa også det, at jeg hørte, på musikk.

    Og at jeg syntes, at det ble som noe mas, når han spurte, om noe sånt ‘kaviar-tull’, da.

    ‘Beklager’, sa den unge mannen, da.

    Men å snakke til folk, som hører, på walkman.

    (Hvis det ikke er noe viktig, liksom).

    Da lider man av uforstand, (må man vel nesten si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Og hu intevjuer-dama, på bussen.

    Hu dreiv vel også, å scanna reisekortet, til hu dama, som hadde satt seg, ved siden av meg, på bussen.

    (Mener jeg å huske).

    Så disse intervjuene, til Ruter, på bussen, de synes jeg, at virker, litt rare, (for å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Og før jeg gikk ut, av den Kiwi-butikken, (i Thorvald Meyers gate), på Grunerløkka.

    Så tenkte jeg det, (husker jeg), at hvordan kvalitet er det, på disse matvarene, (i frysediskene, osv.).

    For da jeg var der, på torsdag, så la jeg merke til det, (hvis jeg ikke blingsa da), at kjølediskene stod liksom ‘slengt’, (i et hjørne), ved inngangen i butikken.

    Og disse diskene var vel uten strøm, (sånn som det så ut som, for meg).

    Skjønte arbeiderne i denne butikken seg, på internkontroll, (som vi kalte det, i Rimi), tenkte jeg.

    Altså, at matvarene skal ha en kjølekjede, (heter det vel).

    Hvis diskene står uten strøm, så brytes jo kjølekjeden, (for å si det sånn).

    (Det betyr, at kjøle/fryse-varene, skal holde, en viss temperatur, hele veien, fra leverandør til kunde.

    Noe sånt).

    Så her var den kjølekjeden brutt, mistenkte jeg.

    (For det så sånn ut, i den butikken, på torsdag.

    At de oppbevarte kjølevarer, i rom-temperatur, liksom).

    Så jeg tenkte det, at her kunne man risikere, å få meg seg noen varer hjem, som var ‘halv-råtne’, liksom.

    Noe sånt.

    Så det å handle, i den ‘krigssone-butikken’, etter ombyggingen.

    Det kunne være litt risikabelt, (når det gjaldt at man kunne bli matforgifning osv.), tenkte jeg, (mens jeg gikk rundt, i den butikken, i går), husker jeg.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

  • Min Bok 7 – Kapittel 33: Enda mer fra Paris

    Det var også sånn, i Paris, at det stod det en slags ‘alfons’, (eller noe i den duren), utafor O’Sullivans, en gang, når jeg skulle hjem, om kvelden, husker jeg.

    Og da var jeg nok rimelig full, for jeg husker ikke helt nøyaktig, hva det var, som denne sjarlatanen, (eller hva man skal kalle han), skulle selge meg igjen, da.

    Men det var nok et eller annet, med nakne damer, (eller noe i den duren), vil jeg nok tippe på.

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    I Oslo, (på den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde, fra 1996 til 2004)).

    Så var det sånn, at de solgte kebab ‘overalt’, i Oslo sentrum, natt til søndag, (når folk skulle hjem, fra utestedene, osv.), sånn som jeg husker det.

    Og Paris sitt svar, på ‘kebab-sjappene’.

    (I 2005, ihvertfall).

    Det var ‘crepe’, (må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Jeg husker jo det, at i den ‘ekstremist-gjengen’, (Lyche/Depeche-gjengen), som min søster Pia var med i, i Drammen, på slutten av 80-tallet.

    (Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

    Så fantes det en fyr, som het Andreas vel, som pleide å gå med frakk og som også solgte bakte poteter, (fra en vogn), på Bragernes torg, (som vel forresten er Norges største torg).

    Så at man solgte bakte poteter, (eller lignende), fra vogner, (på torg osv.), det kjente jeg jo til, fra før.

    Men dette crepe, var noe nytt, for meg da, (må jeg si).

    Eller, at crepe var noe nytt, for meg.

    Det kan man vel forresten ikke si, det heller.

    For bestemor Ågot, pleide en gang i blant, å lage pannekaker, og servere de, med blåbærsyltetøy osv., i ‘Ågot-huset’, på 80-tallet, (husker jeg).

    Og crepe, det var vel rett og slett, en slags pannekake, (vil jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Crepe, det kunne man få, med masse forskjellig pålegg, (husker jeg).

    Og jeg pleide å kjøpe crepe, (altså pannekake), med ‘jambon’, (altså skinke), mener jeg å huske.

    For da ble det nesten som kebab, da.

    Da ble det liksom, som et ordentlig måltid, (mener jeg).

    (Noe sånt).

    Siden at pannekaker, (som de fleste andre bakevarer vel), inneholder mye karbohydrater.

    Men kroppen trenger også proteiner, og derfor, så pleide jeg, å kjøpe, crepe med skinke, da.

    Siden at jeg vel tenkte, at dette, ble et bedre måltid, (eller et mer ‘fullverdig’ måltid), enn crepe med noe søtt pålegg, for eksempel.

    Og crepe med søtt pålegg, det ble dessuten, litt for søtt, for meg, (må jeg si).

    Jeg var mest vant til, å spise hamburger eller kebab, som nattmat, liksom.

    Og da ble det liksom ikke det samme, med crepe med Nutella og banan liksom, (selv om dette var en populær crepe-variant, (i Paris), spesielt blant damene, sånn som jeg husker det).

    Så både av ernærings-messige og smaks-messige grunner, så foretrakk jeg crepe med skinke da, (må jeg innrømme).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Men det var ikke sånn, at jeg fikk pannekaker med skinke, av bestemor Ågot, (på 80-tallet), for eksempel.

    Så dette var noe, som jeg bare spiste, i Paris, da.

    Det er mulig, at jeg ikke tenkte, før etter at jeg dro, fra Paris, (våren 2005), at crepe og pannekaker, var det samme.

    Det er mulig.

    Og det er også mulig, at jeg spiste crepe med ost og skinke.

    (Og ikke bare med skinke).

    Det husker jeg ikke helt nøyaktig nå.

    Men skinke var ihvertfall, en av ingrediensene, som jeg pleide å bestille, (som pålegg), når jeg kjøpte crepe, i Paris, (i 2005), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det stod, en sånn crepe-vogn, ikke så langt unna O’Sullivans, (sånn som jeg husker det), våren 2005.

    Og det var jo ikke så kjølig akkurat, (i Paris, om våren).

    Så folk pleide å liksom henge, rundt den crepe-vognen, (og spise nattmat), etter at utestedene stengte, i helgene, da.

    (Noe sånt).

    Og det fantes også, mange fler crepe-vogner, på andre plasser, i Paris, (sånn som jeg husker det).

    Og bare ved O’Sullivans, så fantes det vel mer, enn bare et crepe-utsalg, (hvis jeg husker det riktig).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Og mens jeg spiste crepe med skinke, (var det vel), ved den ene crepe-vognen, utafor O’Sullivans, en natt til søndag, (var det vel antagelig).

    Så prøvde jeg, å chatte litt, med ei ung fransøse, som stod like ved meg, (og åt crepe), da.

    Men hu ville ikke snakke med meg, (sånn som jeg husker det).

    Hu gikk istedet bort, til en ung pakistansk mann, (var det vel), og liksom gjemte seg, borte ved han, da.

    (Noe sånt).

    Og han pakistaneren, sa til meg det, (om hu unge fransøsa), at: ‘She speaks very bad English’.

    (Noe sånt).

    Så ungdommen i Paris, er kanskje litt islamisert, (eller noe i den duren), da.

    Det er mulig.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var også sånn, at jeg chatta litt, (på engelsk), med ei tysk eller nederlandsk dame, (var det vel), som bestilte crepe med Nutella og banan, (fra et annet crepe-utsalg, (ved O’Sullivans), enn der jeg selv, pleide å kjøpe crepe, vel).

    For jeg lurte på, hvordan hu klarte, å spise, en sånn ‘søt smørje’ liksom, da.

    (Noe sånt).

    Men dette var visst veldig godt da, (forklarte hu).

    Selv om jeg nok regna med, at grunnen til at hu likte dette, var fordi, at hu var kvinne, (og at damer, nok muligens ofte, har andre favoritt-smaker, enn menn), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer, som hendte, i tida etter at jeg flytta, fra the Forge.

    Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.

  • Min Bok 7 – Kapittel 31: Og enda mer fra Paris

    Da jeg var i Paris, med STS Språkreiser, sommeren 1985.

    Så spiste vi ihvertfall en middag, på en tradisjonell fransk restaurant, (mer sure kelnere), husker jeg.

    Så jeg tenkte vel noe sånt som, at når jeg først var i Paris, så burde jeg vel prøve, å få spist litt, på de kjente franske restaurantene, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Så det ble til, at jeg havnet, på en del restauranter, i Paris, da.

    Den første, var en, som het noe, med: ‘Bosporus’, vel.

    (Altså Bosporus-stredet, som skiller Europa og Asia, blir det vel).

    Og der, så fikk jeg et glass gratis likør, (av et eller annet slag), med maten, husker jeg.

    Og jeg mente også, at jeg hørte, at de sa noe, om ‘Hava’.

    (Og jeg kjente jo en Hava, (som var tyrkisk/kurdisk), fra Rimi Bjørndal.

    Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 5).

    Men det kan være, at jeg hørte feil, og.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var også sånn, at jeg spiste, på to franske biff-restauranter, husker jeg.

    Begge disse stedene, lå ikke så langt unna O’Sullivans vel, (hvis jeg husker riktig).

    Og det første stedet, som jeg spiste biff på, (var det vel).

    (Dette var i første etasje, på en pub, vel.

    Noe sånt).

    Så fikk jeg en dårlig biff, med masse fett-slintrer, som jeg liksom måtte pirke ut kjøttet mellom, da.

    Så jeg lurte tilslutt på, hvordan kjøtt, som dette egentlig var, (husker jeg).

    Og ei ung fransk dame, (som kunne ha vært journalist, eller noe sånt, kanskje), som satt, ved et bord, ikke så langt unna mitt.

    Hu reiste seg bare og gikk, (husker jeg).

    Så hu ble kanskje kvalm av, at jeg spiste, denne uapetittelige maten da, (tenkte jeg).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Den andre biff-restauranten, som jeg spiste på.

    Den lå i en andre etasje, (mener jeg å huske).

    (Dette kan godt ha vært, på det samme stedet, som jeg spiste den første biffen, (i første etasje).

    Eller om dette var, i en annen restaurant, i et av nabo-byggene.

    Hm.

    Noe sånt).

    Og der, så fikk jeg en bedre biff, (sånn som jeg husker det).

    Og der var det, ei blond servitrise, (sånn som jeg husker det).

    Og hu maste ‘plutselig’.

    På engelsk, vel.

    (Midt i måltidet, må jeg vel si).

    Om jeg kunne betale.

    For hennes skift, var snart ferdig da, (sa hu).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Ellers, (i Paris), så spiste jeg, for det meste, på hamburger-restauranter, som Burger King og McDonalds, (mener jeg å huske).

    Og det var muligens også, en lignende fransk kjede, som jeg spiste en del på, (hvis jeg ikke tar helt feil, for dette er mer enn ti år siden nå).

    Og da pleide jeg, bare å bestille, en meny, som vel bare kosta, 5-6 euro kanskje, (eller noe i den duren), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer som hendte, i tida etter at jeg flytta, fra the Forge.

    Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.