http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2015/01/fler-mobilbilder_24.html
Stikkord: 80-tallet
-
Her kan man se det, at min klasseforstander, fra Svelvik ungdomsskole, (hvor jeg var elev, fra august 1983 til juni 1986), Jan Aakvåg, antagelig kunne ha vært dobbeltgjengeren, til Tom Selleck. Noe sånt
http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2015/01/fler-mobilbilder_24.html
PS.
Her er mer om dette:
(Samme link som ovenfor).
PS 2.
Enda mer om dette:
-
Nå kommer vel Glenn Hesler, til å ringe John Carew, og spørre han, om han blir med, (en gjeng gærninger), å spille futsal. (På samme måte, som Glenn Hesler maste på meg, om å bli med, på paintball, rett etter at jeg var ferdig, med et års førstegangstjeneste, som geværmann, i den stående Nato-styrken Geværkompaniet, i Oppland-regiment, (hvor jeg blant annet klarte 8-9 ferdighetsmerker, (hvorav de fleste hadde noe med skyting å gjøre), jeg hadde skutt mye, med et laser-sikte-system, som het Miles, og jeg hadde blitt valgt ut, til å være med, i garnisjonsmesterskapet, i skyting, på Terningmoen, høsten 1992. Og etter et år, med dette slitet, hva skjedde så? Jo, jeg fikk masse syting, fordi at jeg ikke hadde noe lyst, til å bli med masse ‘Romerike-gærninger’, (som jeg ikke kjente så bra), å krige, med malingkuler, inne i en mørk skau vel, (uten at jeg hadde paintball-utstyr, eller syntes det, at dette virka noe særlig artig. Men men)))
PS.
Her er mer om dette:
http://no.wikipedia.org/wiki/Futsal
PS 2.
Jeg har jo skrevet om, på bloggen tidligere, at mine yngre søstre, (må man vel kalle dem), Christell og Pia, var respektløse ovenfor meg, når det gjaldt min førstegangstjeneste, (og/eller verneplikt).
Så dette har Glenn Hesler til felles, med mine søstre, da.
Og min yngre halvbror Axel, var også respektløs ovenfor meg, når det gjaldt min førstegangstjeneste, (husker jeg).
(For Axel ville alltid be meg, om å skifte tema.
Hvis jeg begynte å prate, om militæret).
Og det samme med min tremenning Øystein Andersen, (som var adoptert, fra Sør-Korea, av min fars kusine Reidun).
Han mente det, (husker jeg), før jeg dro for å avtjene min førstegangstjeneste.
At jeg ikke kom til å klare det, å fullføre førstegangstjenesten, da.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Men det, at Glenn Hesler, ikke forstod, (må man vel si), min førstegangstjeneste.
Kan vel kanskje ha vært på grunn av det, at Glenn Hesler, er en slags krøpling.
(Etter en moped-ulykke, på midten/slutten, av 80-tallet, vel).
Så Glenn Hesler er fritatt, fra verneplikten, (på grunn av denne fotskaden, da).
(Sånn som jeg har forstått det, ihvertfall).
Så Glenn Hesler mangler kanskje interesse og/eller innsikt, angående hvordan min førstegangstjeneste var, da.
(Noe sånt).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Jeg synes det er merkelig og utidig, at avisene skal ødelegge julefreden, ved å begynne å skvise og moralisere, ovenfor oss nordmenn. Hvis dette hadde vært noe viktig, så burde dette blitt tatt gjennom Stortinget, (sånn som det vel ble, i sin tid, da røykvarslerne ble påbudt, i norske hjem, på begynnelsen av 80-tallet). Det kan virke som at brannvesenet og avisene, er styrt av matbutikkene her, når de ber folk spesielt, om å spise mer brødskiver
http://www.osloby.no/nyheter/Ny-rekord-i-torrkok-utrykninger-i-Oslo-i-fjor-319-7844687.html
PS.
Jeg husker ihvertfall det, at bestefar Øivind, han prata om det, i ‘Ågot-huset’.
At røykvarslere, skulle bli påbudt.
(Dette hadde han lest om, i avisa, eller noe sånt, vel).
Og dette var etter at jeg hadde flytta tilbake, til Berger.
(Noe jeg gjorde, høsten 1979).
Og like etter, (det må vel ha vært i 1979 eller 1980 deromkring).
Så viste bestemor Ågot meg, (var det vel), at de hadde fått en røykvarsler, i gangen, utafor ‘hoved-soverommet’, (i ‘Ågot-huset).
Og det var en røykvarsler, som brukte et ni volts-batteri, (et sånt firkanta batteri), husker jeg.
Og den var laget, i hvit plast, (mener jeg å huske).
Og det var sånn, (viste vel bestemor Ågot meg).
At man kunne teste røykvarsleren, ved å trykke, på en plast-knott, som stakk litt ut, på undersiden, av røykvarsleren, (husker jeg).
(Da kunne man vel klatre opp, på en stol som var på telefonbordet, var det vel kanskje.
Og så trykke, på den knappen, da.
Noe sånt.
Men etterhvert, så ble jeg vel så høy, (mener jeg å huske), at jeg klarte å trykke, på ‘røykvarsler-knappen’, ved å stå på tå, var det vel, i gangen til Ågot.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Den røykvarsleren, til Ågot og Øivind, (fra begynnelsen av 80-tallet).
Det kan forresten ha vært en røykvarsler, som ble sendt i posten, fra Staten, (for alt hva jeg vet).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Men jeg tror ikke, at min far, satt opp noe røykvarsler, i Hellinga 7B.
(For det var vel på den tida, som faren min og meg bodde, i Hellinga 7B.
At Ågot og Øivind satte opp røykvarsler, i ‘Ågot-huset’).
Men da faren min og meg flytta, til Leirfaret 4B, (våren 1981).
(Eller egentlig, så var det bare jeg som flytta, til Leirfaret 4B.
For faren min bodde nede hos Haldis, (må jeg si), siden våren 1980).
Så hadde vel Stenberg-familien, (som bodde i Leirfaret 4B før oss), satt opp en røykvarsler, i taket der, (hvis jeg ikke husker helt feil).
Eller, det kan hende at jeg blander dette, med en tak-lampe, som faren min og jeg kjøpte, på Ikea, (her på Slependen), på begynnelsen/midten av 80-tallet.
Så om det var røykvarsler, i Leirfaret 4B, det tørr jeg ikke å si helt sikkert.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Istedet for å være som mora til folk, og si, hva de skal spise.
Så kan kanskje ‘øverigheta’, si for eksempel det.
At alle nye steikovner, må ha en ‘timer’, (sånn som jeg har sett, at de har, i England).
For da setter man den timer-en, på en time, kanskje.
Og så slukker ovnen seg, etter en time.
(Og ovnen virker ikke, hvis man ikke bruker timer-en).
Og så kunne man innført det som et lovpåbud, fra år 2020, kanskje.
Og så ville det blitt mindre problemer, med pizza-er, som blir forkullet, og begynner å ryke.
Istedet for å behandle alle folk, som unger, som de gjør her.
Hvis dette, er et så stort problem, som avisene vil ha det til.
For jeg har lest aviser, (mer eller mindre hver dag), siden at jeg flytta tilbake til Berger, i 1979.
Og jeg kan ikke huske å ha lest det før, at det nå er ‘forbudt’, å spise annet enn brødskiver, som nattmat.
(For å si det sånn).
Så her er det noe ‘raritet’, mener jeg.
Og at folk blir skvisa, (kan det virke som).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Jeg lurer på om det kan ha vært de her, som hadde den ‘Labbetuss-bikkja’, (på Sand, på 80-tallet), og som var venner, av bestemor Ågot, (og lånte henne Norsk Ukeblad, osv.). Hm
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts
PS.
Her er mer om dette, (jeg fikk ikke med meg det, at disse døde, allerede på midten/slutten, av 80-tallet):
-
På midten av 80-tallet, så var jeg en gang med, på et slags styremøte, hos Neptun Trading, (det var min far og en annen medeier, som prata sammen, (her på Slependen/Billingstad), en gang jeg egentlig var med min far, for å hjelpe han, med å levere vannsenger, (i Oslo-området), vel). Og min far og hans kollega, visste ikke hva de skulle gjøre, med den lave omsetningen, (hos Neptun Trading, (som var en møbelforretning)), husker jeg. Så da foreslo jeg det, (under dette ‘styremøtet’, (må man vel kalle det), som jeg tilfeldigvis var med på), at man kunne ha kjøpt et sånt ‘ballong-luftskip’, (som jeg hadde sett, at andre firma, (langs E18), hadde), og så kunne de ha skrevet reklame på det, sånn at den ballongen, hadde syntes, fra E18, (mellom Oslo og Drammen), som er Norges mest trafikkerte veistrekning, vel
PS.
Så kunne man ha sett det, at det fantes en vannsengbutikk, (like bak IKEA), når man kjørte, forbi Billingstad/Slependen, (på E18), da:














