Stikkord: 80-tallet

  • Faren til Geir Arne Jørgensen er visst død. Det var han jeg satt på med, da Berger IL, spilte mot Floda BOIF, i/ved Gøteborg, på midten av 80-tallet

    faren til geir arne død

    PS.

    Det var kanskje litt rart, at jeg, skulle sitte på, med Geir Arne og dem, til Sverige.

    Siden at Geir Arne og jeg, var uvenner, (for å si det sånn).

    Men det gikk stort sett greit, (sånn som jeg husker det).

    Det var ikke sånn, at Geir Arne og jeg, begynte å krangle eller slåss, i bilen til faren til Geir Arne, på vei til eller fra Sverige.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og Tom Ivar Myrberg satt vel også, sammen med meg, i baksetet, (i denne bilen).

    Mens Geir Arne og faren, satt foran, da.

    (Og det er også mulig, at Ulf Havmo, satt sammen med Tom Ivar Myrberg og meg, bak i bilen, på denne fotball-turen.

    Noe sånt).

    Men hva faren til Geir Arne jobba med.

    Så langt kom jeg ikke.

    Det var mest sånn, at det ikke ble prata så veldig mye, i løpet av denne bilturen, vel.

    Selv om jeg vel kjøpte den nye Carola-kassetten, (mener jeg å huske), på en bensinstasjon, (i Sverige).

    Så dette var vel høsten etter, at Carola var med, i Grand Prix, (med sangen: ‘Främling’).

    (Noe sånt).

    Men jeg fikk med meg, fra da jeg gikk, på ungdomsskolen.

    At faren til Geir Arne, ganske ofte, dro inn til Oslo, (med en ‘flokk’ gutter/ungdommer), for å se Norge, spille fotball-landskamper, på Ullevål.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Mora til Geir Arne, lever visst enda, (selv om hu ikke er nevnt, i dødsannonsen):

    mora lever visst enda

  • Mora til Eline Bruserud, (som er kjent, fra FpU), er antagelig kona, til min Sande-tremenning, (som min ‘adoptiv-tremenning’ Øystein Andersen, nevnte noen ganger, på 80-tallet)

    mora til eline bruserud

    PS.

    Hvis ikke hu Hilde Bruserud er min tremenning da, (for hu driver med kransekaker, noe min farmor Ågot, var flink til, å lage):

    er tremenning hm

  • KARisma har vært gift, i tre år, med ei fra Vestlandet

    karisma gift i tre år

    PS.

    Da er det nok hu Liv Moshølen, som er mora, til Sula, (siden at hu er født, i 1985):

    liv moshølen mora

    PS 2.

    Det var visst riktig:

    riktig mor

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    mer om sula sin mor

  • Her kan man se, et av de sverdene, som jeg fikk, av min fars samboer Haldis Humblen, på første halvdel, av 80-tallet. Hu hadde funnet dem, på loftet sitt, (i Havnehagen), var det vel. Og dette var muligens, to sverd, som hennes sønner Jan og Viggo, hadde fått, da de bodde, i Afrika. Noe sånt

    viggo sverd 2

    http://bodybuilding-mauritius.blogspot.no/2015/04/a-conversation-with-ifbb-professional.html

    PS.

    Og da min far, solgte leiligheten ‘min’, i Leirfaret 4B, (på Bergeråsen), i mai 1989.

    Så forsvant disse sverdene, (og minst halvparten, av mine andre leker/ting), i forbindelse, med flyttingen.

    Og jeg prøvde å finne, disse tingene, (for det var snakk om gaver, fra min morfar Johannes osv., fra 70-tallet).

    Og gamle utgaver av min vitseavis Vitseposten.

    Fotball-premie(r).

    Skolestiler.

    Osv., osv.

    Min far sa, at han hadde lagt disse tingene, i en gammel rønne, i Sandsveien, (i Svelvik).

    (Et hus, som min far, hadde kjøpt, (like før han solgte, ‘min’ leilighet), fordi at han skulle rive det, for så å bygge, noen rekkehus).

    Men jeg klarte ikke, å finne, noen av disse tingene der, (selv om jeg lette, mange ganger).

    (Med unntak av en Everton-vimplel, som jeg hadde kjøpt, i London, sommeren 1985, (var det vel).

    Men den hadde det blitt, en brett i, (cirka på midten).

    Som om noen, hadde bretta den sammen, og brukt den, for å tørke seg bak med.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg visste ikke at Viggo, Christell og Jan, har bodd, i fosterhjem, (lang fra hverandre):

    visste ikke om fosterhjem

    (Samme link som ovenfor).

    PS 3.

    Viggo har visst brukt mye doping, (og hadde visst kallenavnet ‘the Scientist’, (i bodybuilder-kretser), som vel betyr: ‘Vitenskapsmannen’):

    viggo brukt mye stereoider osv vitenskapsmannen

    (Samme link som ovenfor).

    PS 4.

    Det står også, i PS-et ovenfor, at Viggo, giftet seg, som 20-åring.

    Men jeg var i det bryllupet, (husker jeg).

    Og jeg var også der, (i København/Køge), da Viggo vant, en konkurranse, (i bodybuilding), som beste skandinaviske junior, (høsten 1982).

    Og Viggo er født, i januar 1961.

    Så han var 21 år, da han vant, den nevnte konkurransen.

    Og det besøket vårt, da vi var, i Viggo sitt bryllup, (da han gifta seg, med flyvertinne Greta, fra Danmark), det var flere år seinere, (sånn som jeg husker det).

    (Selv om Viggo og Greta, nok var samboere, (i Køge), fra Viggo var cirka 20 år gammel.

    Det kan nok stemme.

    For disse bodde sammen, (husker jeg), da Viggo vant, den nevnte konkurransen, høsten 1982).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Dette skrev jeg om, i Min Bok, (jeg var på leirskole, (Barnas gård), i sjette klasse, og faren min og dem, kom og henta meg, (i min fars amerikanske stasjonsvogn), midt i leirskole-oppholdet, for at jeg skulle være med, til Danmark, for å se Viggo konkurrere, i nordisk mesterskap, i bodybuilding):

    skrevet om i min bok

    (Samme link som ovenfor).

    PS 6.

    Det står også ovenfor, at Viggo, begynte med anabole steroider, da han var 23 år gammel.

    Det har ikke jeg visst om før, (for å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Jeg visste ikke, at Viggo, hadde vært med, i en Burger King-reklame:

    visste ikke om burger king reklame

    (Samme link som ovenfor).

    PS 8.

    Viggo har visst langet HGH, (noen slags veksthormoner vel), fra en suspekt, (må man vel anta), svensk fabrikk, (kan det virke som):

    svenske hormoner

    (Samme link som ovenfor).

    PS 9.

    Jeg har jo tidligere postet om, (på bloggen), om at Viggo sin yngre bror Jan ‘Mirakelmannen’ Snoghøj, sendte norske alpinister, (som Jan Einar Thorsen vel), til Viggo, (på en ukes opphold, var det vel), på den tida, (første halvdel av 90-tallet), som Viggo bodde, i Gøteborg.

    Får ikke håpe, at Viggo og Jan, ‘proppet’ disse norske alpinistene fulle, av veksthormoner osv., da.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Her er mer om dette:

    mer om jan og jan og viggo

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/09/min-fars-stesnn-jan-sendte-jan-einar.html

    PS 11.

    Viggo har visst jobbet, for en milliardær:

    jobbet for milliardær

    http://bodybuilding-mauritius.blogspot.no/2015/04/a-conversation-with-ifbb-professional.html

  • Det at min stesøster Christell, vil ha brannvesenet på besøk, (hjemme hos seg, i Drammen), er muligens, litt rart, siden at hennes mor og min far, er i konflikt, med Drammen kommune (les: Brannvesenet i Drammen), om byggingen, av en kombinert terrasse/garasje, i Tordenskioldsgate. Noe sånt

    christell rart hm garasje

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/12/min-stesster-christell-merker-visst.html

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om carport osv avslag

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/mer-om-vannseng-butikken.html

    PS 2.

    Sånn som jeg husker det, (fra 80/90-tallet), så pleide forresten min far, å parkere, (med sin røde Toyota HiAce, var det vel), der hvor de nå ønsker, å bygge carport.

    Men de har pussa opp, (eller restaurert), i perioder, (i Tordenskioldsgate 36).

    Så det er mulig, at de parkerte andre steder, i perioder.

    (For alt hva jeg vet).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    facebook annika datter

    PS.

    Her er mer om dette:

    Du og Siri Markussen har ingen forbindelser på Facebook
    Studerer Journalistikk ved Universitetet i Stavanger
    Bosted: Stavanger, Norway
    • Samtale startet i dag
    • Erik Ribsskog
      13:12
      Erik Ribsskog

      Hei,
      er det dattera til Annika?
      (Jeg fant tilfeldigvis ut at Anne Uglum hadde ei datter, så jeg tenkte at jeg kunne jo prøve å finne ut, om Annika har en datter og).
      Annika var naboen min, på Toppen, da jeg var 2-3 år gammel.
      Jeg husker bare din onkel Magnar derfra, (og ikke din mor).
      Men jeg flytta seinere til Hellinga, (i 1979, etter at mora mi flytta med min søster Pia og meg, til Larvik, i 1973).
      Min far sa at det var fordi at det var så mange arbeiderklasse-folk, på Toppen.
      Stemmer det eller?
      Jeg skjønner også at du har gått på skole, i Amerika.
      For jeg husker at din mor Annika en gang sa til meg, at hu kjente, en amerikansk jente, som pleide å si til henne, at: ‘My tummy hurts’.
      Du får hilse hu amerikanske jenta.
      (Selv om Annika vel ikke sa navnet).
      Annika viste meg en gang kjeften sin, (av en eller annen grunn), og lurte på, om jeg syntes, at hu hadde firkanta tann-stilling.
      Enda jeg gikk på barneskole og ungdomsskolen, og ikke var tannlege.
      Min stesøster Christell var i lag med henne da.
      Dette var i ‘min’ leilighet, i Leirfaret.
      Har Annika spurt deg, om du synes, at hu har firkanta tenner?
      Bare lurte.
      Annika sa også til meg en gang, (mens Christell var i lag med henne), at hennes mor, (din mormor), huska meg, fra den tida, som jeg bodde, i Toppen 4, (på Bergeråsen).
      Noe sånt.
      Og Annika gikk i samme klasse, som min søster Pia og stesøster Christell.
      Men min søster og stesøster bodde i Havnehagen.
      Jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, først i Hellinga og siden i Leirfaret.
      Christell sa en gang, at din mor, løp foran rektor Borgen, i dusjen, på Berger skole, og vifta, med puppene.
      Men jeg vet ikke om det var sant.
      Din mor Annika, stod en gang, rett opp og ned, nederst i Havnehagen, og sa til min søster Pia og meg, at vår stesøster Christell, hadde litt fett hår.
      (Av en eller annen grunn).
      Annika pleide også å være med Christell sin mor Haldis, til CC Drammen, (hvor Haldis jobba, på første halvdel, av 80-tallet).
      Jeg var også med noen ganger, (når Haldis maste/spurte), og det var sånn jeg ble kjent med din mor.
      (I bilen til Haldis).
      Du får hilse din mor, eventuelt.
      Jeg ser at du studerer, til å bli journalist.
      Hvis du blir det, så har jeg mange saker, hvor det er sånn, at jeg ikke får mine rettigheter, osv.
      Får blant annet ikke lov til å ha en omsorgsvikt-sak, (mot min far), etter at jeg bodde aleine, på Bergeråsen, fra jeg var ni år.
      Og din mor ble en gang rimelig gal, på Bergeråsen.
      Jeg hadde avtalt med Christell, om at jeg skulle ta opp en film.
      Og da trenget jeg to videoer, og lånte Christell sin video, (som egentlig var Christell sin mor sin vel).
      Men da skulle Christell ha videoen tilbake, før jeg hadde fått tatt opp filmen.
      Så hu maste høl i hue på meg, må jeg si.
      Og Christell og Pia, fikk da din mor Annika, til å banke masse, på alle dører og vinduer, i leiligheten, hvor jeg bodde.
      (Av en eller annen grunn).
      Så det er mye rart.
      Jeg skrev til Anne Uglum sin datter, (på grunn av at mora ikke var på Facebook), så tenkte at jeg kunne prøve å skrive til Annika sin datter og, i samme slengen.
      Du får hilsen eventuelt, (selv om din mor vel er etablert osv. nå).
      Men jeg regner med at det er greit, å sende, en slags 80-talls-hilsen, ihvertall.
      Da jeg skulle feire min atten års dag, sommeren 1988.
      Så så jeg din mor Annika, i lag med en lyshåret kar, nede ved fjorden.
      (For min søster Pia skulle dra meg over til Rødtangen, (i en båt til noen hu kjente), av en eller annen grunn, midt på fest-kvelden).
      Er det han ‘strand-fyren’, som er faren din?
      (Husker bare at han hadde cirka like lyst hår, som din mor.
      Og han var også, på hennes alder, (eller et år eldre), vel.
      Noe sånt).
      På forhånd takk for eventuelt svar!
      Mvh.
      Erik Ribsskog

  • Jeg visste ikke, at noen Birkeland-folk, (fra Berger), var med på, å starte, Jensen Møbler. Min far og farfar, (som blant annet produserte ‘elementer’, (av tre), for Jensen sine madrasser), sa bare Jensen. Hm

    kalte bare jensen

    https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts

    PS.

    Arvid Andresen, (som nevnes ovenfor), var forresten, min farfar, (Øivind Olsen), sin fetter, (har jeg funnet ut, ved å drive slektsforskning):

    mer om farfars fetter

    PS 2.

    På første halvdel, av 80-tallet, så var jeg ganske ofte med, (som hjelpegutt), når min far leverte køyesenger og vannsenger, på det sentrale Østlandet, (må man vel kalle det).

    Og ihvertfall to-tre ganger, så var jeg med, når min far skulle innom Jensen Møbler, (som på den her tida, holdt til, like ved Svelvik Kroa, i Svelvik sentrum).

    Og noen ganger, så kjeda jeg meg ganske mye der, (hos Jensen Møbler), husker jeg.

    Og det var, når min far, stod lenge, og ‘skravla’, med en Jensen Møbler-kar.

    Og det har jeg lurt litt på, om dette kan ha vært, ‘sjølveste’ Jensen.

    Men det er mulig, (tenker jeg nå), at dette kan ha vært, en Birkeland-kar, (som min far har kjent, fra Berger).

    Hm.

    For denne ‘sladringa’ foregikk, inne på et slags lager, (og ikke på et kontor), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    På begynnelsen av 80-tallet, så holdt Jensen Møbler til, ved Svelvik Kroa, (som nevnt, i PS-et ovenfor).

    Og dette strøket, (i/ved Svelvik sentrum), var preget, av hvite skipperhus, (sånn som jeg husker det).

    Og dette lageret, som jeg var med inn på, et par ganger.

    (Noen ganger, så måtte jeg, sitte i bilen.

    Mens min far, var og skravla, med Jensen og/eller Birkeland).

    Det kan kanskje ha vært, et slags gammelt lager, fra et tidligere seilduk-makeri, (tenker jeg nå).

    For det var nesten, som å gå rundt, i en slags liten ‘Brustadbu-matbutikk’.

    Men hyllene, var av tre.

    Og det som lå, i hyllene.

    Det var ikke matvarer, men det var forskjellige slags ‘dingser’ da, (som oftest av tre eller metall), må man vel si.

    (Dingser som det, for et utrent øye, kanskje var vanskelig, å kunne kalle, noe annet, enn ‘skrot’, (for å si det sånn).

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Dette nevnte ‘dings-lageret’, (til Jensen Møbler), kan kanskje ha vært, en selvbetjent matbutikk, på 60/70-tallet, (eller noe sånt).

    Men på den tida, som jeg så, dette lageret.

    (På begynnelsen av 80-tallet.

    Var det vel).

    Så hadde jeg ganske nylig flytta, fra min mor i Larvik, til min far, på Berger.

    Så det var ikke sånn, at jeg var med, til Jensen Møbler, hvert år, fra jeg var, 4-5 år gammel.

    Men det var sånn, at jeg var med dit, fra jeg var, 9-10 år gammel, (og bare noen få ganger), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Da jeg flytta tilbake, til min far, (på Berger), i 1979.

    Så fikk jeg i arbeidsoppgave, å pakke skruer, på slektsbedriften, (Strømm Trevareindustri).

    (Denne jobbinga foregikk, inne på kontoret, på min farfars trevarefabrikk).

    Og etter noen måneder/år, så kom min far ‘plutselig’, med et pakkebrett, som han hadde snekret selv.

    (Selv om han kanskje, kunne ha pussa, dette brettet, litt bedre.

    For man fikk litt såre fingertupper, av å bruke det.

    Sånn som jeg husker det).

    Og dette pakkebrettet, det var noe min far hadde laget, etter å ha vært, på et av sine ganske mange besøk, (må man vel si), hos Jensen Møbler, (ved Svelvik Kroa).

    For Jensen hadde noen damer der, (sa min far), som pakka skruer, for han.

    (Noe sånt).

    Men hvor denne skruepakkinga til Jensen foregikk, (i Svelvik), på begynnelsen av 80-tallet.

    Det veit jeg ikke.

    For jeg var bare inne, på det nevnte ‘dings-lageret’.

    (Som muligens lå, i en andre etasje, (eller noe sånt), i et nokså gammelt trebygg).

    Men det kan være, at Jensen hadde flere bygg, som han disponerte, (i strøket rundt Svelvik Kroa).

    Og det kan vel muligens ha vært, en eller to etasjer til, som jeg ikke var innom, i dette ‘dings-lager-bygget’.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.