Stikkord: 90-tallet

  • Jeg mener å huske, at jeg leste noe lignende, i norsk presse, på slutten av 90-tallet. Nemlig at det ikke lenger var straffbart, å bruke hasj. Så dette er hykleri, vil jeg si

    leste noe lignende på slutten av 90-tallet

    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/rusmidler/historisk-i-stortinget-slutt-paa-straff-for-rusmisbrukere/a/24209948/

    PS.

    Man skal nå behandle de som bruker narkotika.

    Men her skriver de _bruker_ og ikke _misbruker_.

    Her er det vel et slags skille?

    Skal man nå slutte å skille på bruk og misbruk?

    Det blir molboland, på toppen av hykleriet, (må man vel si).

    Og skal alle som drikker også behandles?

    Dette lukter Taliban, (vil jeg si).

    På slutten av 90-tallet, så ble det også sagt, (på irc osv.), at hasj var bedre, enn alkohol, for man fikk ikke bakrus, av å røyke hasj.

    Men drikkingen har vi jo, fra vikingene osv., som drakk mye.

    Det skulle tatt seg ut, at det dukket opp noen moralister, som skulle behandle vikingene, når de sov ut rusen, (etter et gilde/en fest).

    Men er det ikke noe sånt, som myndighetene nå legger opp til?

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Nå fant jeg ikke noe, på nettet, om det norsk presse skrev, på 90-tallet, (om dette), nå.

    Men jeg husker at jeg tok opp dette, på min chattekanal #blablabla, (på irc), på den tida.

    Og jeg har også skrevet om dette, i mine memoar-bøker, (Min Bok-bøkene).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Rimi, (hvor jeg blant annet jobbet som butikksjef, fra 1998 til 2002), hadde 590 butikker og en omsetning på seksten milliarder, i 2003

    rimi hadde 590 butikker

    https://web.archive.org/web/20031012032305/http://www.dagligvarehandelen.com:80/hvemerhvem_index_mh.phtml?com=19

    PS.

    Så en Rimi-butikk hadde i gjennomsnitt, cirka 27 millioner, i årsomsetning, (i 2003), regnet jeg ut nå.

    Og Rimi 3164 Lambertseter, (hvor jeg jobbet som butikksjef, fra høsten 1998 til høsten 2000), lå på cirka 18-20 millioner, i årsomsetning, (sånn som jeg husker det).

    Så det var en liten Rimi-butikk.

    Rimi Kalbakken, (hvor jeg jobbet som butikksjef, fra høsten 2000 til våren 2001), lå på cirka 40 millioner, i årsomsetning, (sånn som jeg husker det).

    Så det var en av de største Rimi-butikkene, i sitt distrikt, (som var Groruddalen vel).

    (Den butikken ble vel kun slått av Rimi Stovner, (som lå på Stovner Senter), i sitt distrikt.

    Noe sånt).

    Og Rimi Langhus, (hvor jeg var butikksjef fra våren 2001 til sommeren 2002), lå vel på cirka 25-30 millioner, i årsomsetning.

    (Noe sånt).

    Så den butikken lå cirka midt på treet omsetningsmessig, (av Rimi-butikkene), da.

    (For å si det sånn).

    Selv om den butikken, var veldig trang/liten areal-messig.

    (Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Liverpool

    I går gikk jeg til Asda Walton, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20171205_132120

    IMG_20171205_132135

    PS 2.

    Jeg kjøpte noen engangs-barberhøvler.

    (For de barberbladene jeg bruker nå, er ikke som Sensor Excel, som jeg er mest vant til, å bruke, (fra 90-tallet osv.).

    Men de har tre blader, (og ikke to som Sensor Excel).

    Så det er vanskelig, å barbere seg, under nesa, (og også å trimme kinnskjegget), med de Hydro 3-barberbladene, som jeg bruker nå.

    Så jeg kjøper engangshøvler, som jeg liksom ‘finpusser’ barberingen med, da.

    (For å si det sånn).

    For i England, så er folk ganske nøye, på barbering osv., da.

    Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Siden at jeg kjøpte barberhøvler.

    Så gikk jeg, i en bemannet kasse.

    (Istedet for til en selvbetjeningskasse).

    For britene tror visst at engangshøvler er det samme, som skarpe/skumle gammeldagse barberblad.

    (Noe sånt).

    Så selvbetjeningskassene får ‘mensen’, av at man kjøper engangshøvler, da.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil.

    Ihvertfall så mener jeg å huske, at det var sånn, da jeg kjøpte disse engangshøvlene, på Boots.

    For noen måneder siden).

    Og han som overvåket selvbetjeningskassene med kassabånd.

    Han så litt ut som Gollum, (eller en ekkel purk), må man vel si.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Og mens jeg stod i kø, (til en bemannet kasse).

    Så begynte ei Asda-dame, å plage meg, (må jeg si).

    For hu skulle liksom avløse pause, i nabo-kassa.

    (Noe sånt).

    Og hu gikk først inn i den kassa.

    Og da begynte hu å dytte, på meg og handlevogna mi, liksom.

    (For å si det sånn).

    Og så skulle hu ut igjen, (av den nevnte kassa).

    (Av en eller annen grunn).

    Og så inn igjen!

    Og så skulle hu ‘vanlige’ kassadama, ha pause.

    (Så da måtte jeg liksom flytte, på handlevogna mi osv., enda en gang, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20171205_131857 paint

    PS 6.

    Jeg har forresten jobba, som pause-avløser, (i kassa), på et hypermarked.

    (Nemlig på Matland/OBS Triaden.

    Hvor jeg jobba, fra høsten 1990 til høsten 1992).

    Og da var det aldri sånn, at vi brukte pause-avløsere, midt i uka, (vil jeg si).

    Nei, det var bare i helgene, (sånn som jeg husker det).

    Så her tulla nok Asda.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Jeg var også innom McDonalds, (i Queens Drive), og kjøpte en Big Mac-meny.

    (Før jeg gikk til Asda Walton, like ved).

    Og jeg hadde kvittering nummer 99.

    Men kun McDonalds-dama ropte talla.

    (Skjermen var i ustand).

    En McDonalds-kar, ropte kun ‘Big Mac-meal’, osv.

    Og Big Mac-meny er vel ganske vanlig, å kjøpe, på McDonalds, (hvis jeg skulle tippe).

    Så jeg spurte om han mente nummer 99, da.

    Og det gjorde McDonalds-karen, sa han.

    Og han begynte så, med mer oppvigleri.

    (Må man vel kalle det).

    For han spurte, om jeg ville ha ‘sauce’.

    Men det er i Blackpool liksom, at ketsjup/saus-pakkene ligger, bak disken.

    På McDonalds-restaurantene i Liverpool, så har de ketsjup og HP sauce/brown sauce-dispensere, på ‘serviett-bordene’.

    (Ihvertfall på denne McDonalds-restauranten).

    Så her var det tull, fra McDonalds, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det var også sånn, at det var en sånn ‘Manchester-lad’, (eller noe lignende), som liksom var ‘tunet’ til meg, (virka det som), inne på Asda.

    (Noen sendte falske e-poster, i mitt navn, til dette nettstedet, (Manchester Lads).

    Hvor man vel kunne bestille unge homse-menn, for mer eller mindre unevnelige tjenester, (må det vel ha vært).

    Dette var mens jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton).

    Han ‘Manchester-lad-en’ hadde hverken handlekurv eller handlevogn.

    Og han var rimelig innpåsliten, (og gikk veldig nærme bak meg).

    (Så jeg var rimelig sikker på, at det var noe rart/galt.

    For å si det sånn).

    Så jeg snudde handlevogna mi, for å liksom slippe, å ha han ‘filuren’, rett bak meg, da.

    (Mens jeg så etter håndsåpe, eller noe lignende, (må det vel ha vært).

    Noe som tok litt tid.

    For det var fullt av ‘Asda-dundrer’ og trege kunder, i midtgangen.

    Og disse lagde en slags propp, da.

    Må man vel kalle det).

    Og da lo han Manchester-lad-en, en slags ‘homse-aktig’ latter.

    (Må man vel kalle det).

    Før han løp/jogga gjennom midtgangen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Liverpool

    Natt til fredag, så gikk jeg til Asda Walton, for å handle.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var lite kunder, så seint, men butikken var likevel ganske rotete, (her og der):

    IMG_20171201_043422

    PS 2.

    Da jeg var butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter, (det vil si gamle Balstad).

    (Noe jeg jobba som, fra høsten 1998 til høsten 2000).

    Så pleide vi ikke å spre varene.

    (Det vil si å ‘slenge’ vare-eskene, utover gulvet.

    Og så ‘hive’ varene inn i hylla, tre dager seinere, liksom).

    Men jeg kjøpte inn masse frukt-traller.

    Og så heiv ‘gulv/tørrvare-folka’ opp vare-esker, på en frukt-tralle.

    (Med de trallene, så kan man hive esken enten en snau meter over gulvet.

    Eller noen få centimeter over gulvet.

    For det er en hylle, (på de trallene), som man kan skyve ned, (når man vil), liksom).

    Og da stod vareburet, på et sted, (i butikken), hvor det var god plass.

    Og så satt man opp vare-eskene på frukt-tralla.

    Og så var gulvet fritt for vare-esker, hele tida, (vil jeg si).

    Men man sparer nok, en del tid, på å spre varene utover gulvet.

    Men noen ganger, så blir vare-eskene da liggende så høyt, at kundene ikke ser pris-etikettene, på de nederste hyllene.

    Og det kan også bli vanskelig, (for kundene), å få tak i, noen av varene, på de nederste hyllene.

    (For å si det sånn).

    Og det blir jo også trangt og rotete, (i butikken), når man sprer varene.

    Men Rimi 3164 Lambertseter, var sånn, at den butikken, liksom skulle ha høyere butikkstandard, enn ‘vanlige’ Rimi-butikker.

    Siden at kundene der, var litt bortskjemte, (siden at de var vant til å ha Balstad der osv.), da.

    (Noe jeg har blogget om tidligere, og skrevet om på en Lambertseter-side, på Facebook).

    Og da jeg jobba, på Matland/OBS Triaden.

    (Hvor jeg jobba, fra høsten 1990 til høsten 1992).

    Så satt jeg mest i kassa.

    Men en gang, som det var stille, i kassa.

    Så fikk min kassa-kollega Knut Hauge og jeg opplæring, i å ‘shine’ hyller.

    (Altså å få hyllene til å se helt strøkne ut).

    Og da kan det ikke ha ligget, masse vare-esker, her og der, på gulvet.

    For da ville nok det ha blitt prioritert, før det å ‘shine’ hyller.

    Så jeg tviler på, at Matland/OBS Triaden, (som var et hypermarked, på samme måte som Asda Walton), hadde vare-esker på gulvet, sånn som man kan se på bildet, i PS-et ovenfor.

    (Selv om jeg må ta et lite forbehold.

    Siden at  jeg jobbet mest i kassa-avdelingen og i ferskvare-avdelingen, (på Matland/OBS Triaden).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Mens jeg var i kassa, (en selvbetjeningskasse med kassabånd).

    Så begynte en politimann, å ‘svirre’ rundt meg, (må jeg si).

    Han gikk like ved meg, (gjennom en selvbetjeningskasse som egentlig var stengt), og bort til kiosken, (som var stengt/ubetjent).

    Og så holdt jeg på å kræsje med han, da jeg skulle gå forbi sikkerhetsvakten.

    (Etter å ha betalt for varene).

    Så det virka nesten som, at denne politimannen, var ‘tunet’ til meg, (må jeg si).

    Og er det riktig, at politifolk skal handle, i uniform.

    Pleier ikke de, å ete mye smultringer, (og denslags), fra små butikker, som er redd for å bli ranet, (og som derfor gir politiet rabatt).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20171201_050335

    PS 5.

    Enda mer om dette:

    PS 6.

    Og enda mer om dette:

    mer om balstad facebook 2

    https://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2017/11/mer-fra-facebook_12.html

    PS 7.

    I en av Dødelig Våpen-filmene, så er det jo sånn, (mener jeg å huske), at han neger-purken, sier til Mel Gibson, at han må huske å drite, før han drar på jobb.

    Så det handler jo om rutiner.

    Og i Norge så har kanskje politiet med seg matpakke, på jobb.

    For jeg har jo jobbet, i en mannsalder, i butikk, i Norge.

    Men jeg kan ikke huske, at uniformert politi, pleide å handle, i butikkene ‘mine’.

    (For å si det sånn).

    Hvis politiet var der, så hadde vært ran eller tyveri.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men det er kanskje annerledes i England.

    De har ihvertfall ikke matpakke med seg, (som regel), på jobb, i England.

    (Husker jeg fra da jeg jobba, for Arvato, i 2005 og 2006).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Liverpool

    Tirsdag morgen, så gikk jeg, til Asda Walton, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Asda hadde visst glemt igjen, litt av hvert, i kildevann-hylla:

    IMG_20171128_072846

    PS 2.

    Jeg kjøpte blant annet en tørkerull-holder, (til å ha på kjøkkenet), så nå kan jeg ikke ha Elin og Magne Winnem på besøk, (for å fleipe litt), for hu pleier visst å ha sånne, et sted sola aldri skinner, (ifølge Magne Winnem, på 90-tallet):

    IMG_20171128_075107

    PS 3.

    Denne butikken var forresten utsolgt for Wilkinson Sword Hydro 3-barberblader, (som jeg hadde på handlelista mi), virka det som.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Da jeg gikk til kassa, så var klokka cirka åtte, (om morgenen).

    Og likevel, så var det kun en selvbetjeningskasse med kassabånd åpen.

    Det var visst sånn, at denne butikken, kun kunne ha en sånn kasse åpen, om kvelden/natta.

    (Fikk jeg høre der, for noen uker/måneder siden).

    Men klokka åtte på morgenen.

    Det er vel hverken kvelden eller natta.

    (For å si det sånn).

    Så her ‘kødda’ morgenskiftet, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det var også sånn, at jeg klarte å glemme igjen negl-kutteren min, i Blackpool.

    (Kunne det virke som).

    Så jeg måtte kjøpe et manikyr-sett, (til et pund).

    (For Asda hadde ikke _kun_ negl-kuttere.

    Virka det som).

    Og da jeg skulle betalte, så fikk selvbetjeningskassa ‘mensen’.

    Og da stod det manikyr-settet, med rød skrift, på skjermen.

    Så jeg forklarte til ei ‘Asda-dundre’, at det var nok det manikyr-settet, som var problemet.

    Og det var fordi at det var en saks, i det settet, svarte ‘Asda-dundra’.

    Men ærlig talt.

    Det var jo kun en negl-saks.

    Så her dramatiserer butikkene.

    Ikke bare er det nesten forbudt, å kjøpe en saks.

    Men det er visst sånn, at de også overdriver, og mener alt som heter noe med saks, er ‘skummelt’, liksom.

    (Noe sånt).

    Og sånn er det også, hvis man kjøper plast-bestikk/kniver.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Da har man liksom kjøpt en Rambo-kniv, (eller en spingkniv), kan det virke som, (ifølge disse ‘degenererte’ butikk-folka/kassene).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det var også sånn, at de ikke hadde ‘vanlige’ bæreposer, i selvbetjeningskassene med kassabånd.

    (De hadde kun ‘evighets-poser’, som de kaller ‘bags for life’).

    Og det på tross av, at denne butikken, pleier å ha ‘vanlige’ bæreposer hengende, på kleshengere, på enden av disse selvbetjeningskassene med kassabånd.

    Så her tulla morgenskiftet igjen, (kunne det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det var også sånn, at i ‘jungelen for selvbetjeningskasser for handlekurver’ like ved.

    Så stod det to ‘Asda-dundrer’ rett opp og ned.

    (Vil jeg si).

    Men det var ingen kunder der, (da jeg scanna varene mine).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så hvorfor gikk ikke ei av ‘dundrene’, bort til en hylle, og begynte å rydde der, (for eksempel).

    Nei, dette virka som sløsing, av lønnings-kroner, (eller lønnings-pund), på lønnsbudsjettet, (vil jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Da jeg skulle gå over Queens Drive.

    Så var det sånn.

    (Begge veier, vel).

    At ‘grønn mann-knappen’ ikke virka.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20171128_083131

  • Mer fra Facebook

    knut teigen facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    facebook knut teigen 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    knut teigen facebook 3

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    facebook knut teigen 4

  • Mer om min tidligere Rimi-butikksjef Elisabeth Falkenberg, (som var min butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter, fra 1994 til 1996, var det vel)

    mer om min tidligere rimi butikksjef elisabeth falkenberg

    PS.

    Elisabeth Falkenberg kaller i dødsannonsen Liv Undheim, (som noen ganger liksom var med, på Rimi-møter, siden at disse ble holdt, hjemme hos Undheim/Falkenberg, på/ved Nordstrand/Sæter), for sin: ‘Kone’.

    Så Elisabeth Falkenberg er enkemann da, (for å si det sånn).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Mer om Elisabeth Falkenberg:

    enda mer om elisabeth falkenberg

    PS 3.

    Mer om Liv Undheim, (fra Aftenposten 26. oktober 1989):

    enda mer om liv undheim

    PS 4.

    Jeg husker at Elisabeth Falkenberg, dro med hele Rimi 3164 Lambertseter sitt julebord, til et slags nachspiel, på et homse/lesbe-utested, (ved Youngstorget), i 1994.

    (Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok 4).

    Så hvis jeg skulle tippe, så har nok Elisabeth Falkenberg og Liv Undheim, møtt hverandre, på et av lesbe-utestedene, i Oslo sentrum, (på 80/90-tallet).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Liv Undheim sin bror sine grasballer, kræsjet visst med arkeologiske utgravinger:

    grasballer kræsjer

    https://kart.nois.no/smart/Content/plandialog/getGIarkivDocs.aspx?systemid=342304&k=1121&serviceid=0&saksmappepublicguid=

    PS 6.

    Mer om Liv Undheim:

    mer om liv undheim wiki

    https://no.wikipedia.org/wiki/Liv_Undheim

    PS 7.

    Elisabeth Falkenberg er forresten heller ikke, (som sin samboer Liv Undheim), fra Oslo.

    (Liv Undheim var visst, fra Jæren/Rogaland).

    Men Elisabeth ‘Falken’ Falkenberg er fra Vestfold, (fortalte hu meg, en gang).

    Og hu er ikke fra Strømm/Berger, (som meg).

    Men hu var fra der hvor de bakte Pizza Grandma, (fortalte hu meg, i butikken, en gang).

    Så Elisabeth Falkenberg er visst, fra Tønsberg/Jarlsberg-distriktet, da.

    (Var det vel).

    For hu fortalte, (da Pizza Grandama var ny), at Rimi sin EMV-pizza Grandama, ble bakt, i/ved Tønsberg/Sandefjord et sted, (hvor hu kom fra), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Når det gjelder Elisabeth ‘Falken’ Falkenberg sin alder.

    Så ble ikke hu født i 1949, som Liv Undheim.

    Nei, Falkenberg hadde 30 års-dag, i 1994, (mener jeg å huske).

    (Noe sånt).

    Så hu er altså født, i 1964.

    (Noe sånt).

    Så hu er altså cirka femten år yngre, enn Liv Undheim, (hvis jeg ikke tar helt feil).

    (Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til PFU

    Erik Ribsskog

    Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111

    Erik Ribsskog  16. november 2017 kl. 10:31

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Kopi: «Post (Medietilsynet)» , kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» , db@db.no, «Dagbladet.no Support»

    Hei,

    månedens klage, (hadde jeg nær sagt), er om at Dagbladet.no, har brukt et snik-fotografert bilde, (må man vel kalle det), av min stesøster Christell Humblen, (synes jeg det ligner på), for å illustrere en artikkel, om Mattilsynet:

    https://www.dagbladet.no/mat/mattilsynet-fant-feil-pa-halvparten-av-melkeproduktene/68882674

    (Et bilde som er fra andre halvdel av 90-tallet, kan det virke som).

    Dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har sendt dere 10-20 klager nå, som dere alle ignorerer.

    Skjerpings!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 7. september 2017 kl. 05:41
    Emne: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet@nrk.no

    Hei,

    nå tenkte jeg, at jeg skulle klage, på en engelsk avis, (for en gangs skyld).

    Og så kan dere kanskje sende dette videre, til deres engelske søster-organisasjon, tenkte jeg.

    Det er avisen Independent, som skriver, på sitt nettsted, at bæreposene til Tesco, (som er verdens nest største matbutikk-kjede etter Walmart vel), er laget, av 94% resirkulert plast:

    http://www.independent.co.uk/news/business/news/tesco-carrier-bags-scrap-for-life-expensive-august-5p-recycling-waste-plastic-a7880776.html

    Og på Tesco sitt nettsted, så står det, at det er snakk om ‘recyclable’ plast, altså vanlig plast, (som kun er _resirkuler-bar_).

    https://www.tesco.com/carrier-bags/

    Så her tuller Independent.

    Og det er snakk om mye plast og penger, siden at dette, (Tesco), er en veldig stor kjede, da.

    Så her må media skjerpe seg, (mener jeg).

    Og det er også sånn, at denne kjeden, har kutta ut vanlige bæreposer, for å selge disse ‘miljøvennlige’ posene, som kanskje ikke er så miljøvennlige likevel, (siden at de _ikke_ er laget av resirkulert plast, og siden at de liksom skal brukes, i ‘hundre år’, og dermed vel muligens blir, litt uhygeniske og fulle av bakterier osv., kan man vel da, ihvertfall lure på).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 13. juli 2017 kl. 05:07
    Emne: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>
    Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, kringkastingsradet@nrk.no

    Hei,

    jeg kan også klage, på det.

    At da min søster Pia Ribsskog, hadde født, sin mulattsønn Daniel, i 1995.

    Så var det sånn, at hu en gang, fikk besøk, av vår mor Karen.

    (Som da bodde, i Borgheim, ved Tønsberg).

    Og da hadde disse gått rundt, i Oslo.

    (Pia hadde muligens møtt mora mi, på togstasjonen).

    Og da hadde NRK tatt bilde av de, (mens Pia hadde en barnevogn, med sin sønn Daniel oppi).

    Og så hadde NRK brukt dette bildet, i forbindelse med en nyhets-reportasje, om lesbiske adoptiv/prøverørs-mødre.

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 5. juli 2017 kl. 22:37
    Emne: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    Jeg har flere ganger skrevet til PFU, om at dette, er klage nummer ‘ørten’.

    (Uten at noen av klagene mine, har blitt behandlet ordentlig, vil jeg si.

    Så dette må jeg også klage på).

    Denne gang, (i klage nummer ørten og en, for å si det sånn), så er det min far, som pressen har tulla med.

    Min far sendte leserbrev, til Drammens tidene, (eller Drammens Tidende og Buskerud Blad, som de het, på den tida), i 1996.

    (Se vedlegg).

    For min far, (som har drevet vannseng/møbel-butikker, på Strømsø, (i Tordenskioldsgata og Niels Kjærs gate vel), sammen med sin samboer Haldis Humblen, siden midten av 80-tallet), har blitt demaskulert, og kalt for: _Anne_ Mogan Olsen, (av DT/BB).

    For jeg mener bestemt, (etter å ha drevet med slektsforskning, i mange år), at det ikke er noen Anne Mogan Olsen, i slekta.

    Det fantes en Anne Mogan, (som drev systue, (under firmanavnet AS Pikant vel), på Sand, i Strømm/Svelvik).

    Men hu døde, i 1990, (hu ble begravet, under navnet Anna Mogan, kan man se, hvis man søker, i denne databasen: https://www.disnorge.no/gravminner/global1.php).

    Hu visste jeg godt hvem var, for hu var søster, av min farmor Ågot Mogan, som var nesten som en mor for meg, på 80-tallet, (for jeg flytta til min far, fra min mor i Larvik, i 1979).

    Og hu Anne/Anna Mogan hadde en tvillingsøster som het Margit Mogan.

    Hu gifta seg med en Olaf Nordahl, (het han vel), og disse tre, (Margit, Anne/Anna og Nordahl), de deler grav, mener jeg å ha funnet ut tidligere, (mens jeg drev, med slektsforskning).

    Så her er det at Drammens Tidende mobber min far, (av en eller annen grunn), vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 23. juni 2017 kl. 02:16
    Emne: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    Svelvikposten skriver, (se vedlegg), at lensmannen der, (ei Astri Johanne Holm), har en puddel, som de kaller: ‘Sjøsoldatenes spesialtrente hund’.

    Men dette er åpenbart noe tull, (man kan bare se på bildet, at dette nok bare er, en vanlig puddel).

    Og hvem skal disse ‘sjøsoldatene’ være, liksom.

    Nei her er det fantestreker på gang, mistenker jeg.

    Så dette må jeg klage på.

    Sender kopi til blant annet Spesialenheten, siden at det virker som, at politidama, er med, på tullet.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:37
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende:

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:31
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende: https://www.dt.no/kultur/kultur/tore-pa-sporet/s/2-2.1748-1.5913623

    Så står det, at min stesøster Christell Humblen sin kusine Ingunn Brekke, er: ‘Konnerud-boer’.

    Men de nevner ikke, at hu Brekke, er født og oppvokst, på Vestlandet.

    Jeg er født i Drammen, og for det meste vokst opp, i Drammensområdet, (Berger).

    Og da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så hadde jeg aldri sett hu Ingunn Brekke, i Drammen.

    (Kun i bryllup hos min fars partner Haldis Humblen f. Brekke sin sønn Viggo Snoghøj i Køge, rundt midten av 80-tallet).

    Så hu har sneket seg inn, i Drammen, vil jeg si.

    Og nå er hu senterleder for tre senter og samboer med ordføreren.

    Her må Drammens Tidende forklare litt mer om bakgrunnen, til Ingunn Brekke, og ikke bare fokusere på hennes ‘plettfrie ytre’.

    Selv om Ingunn Brekke sin far, (Lars Brekke), var buss-sjåfør, i HSD, (Hardanger Sunnhordalandske Dampskipsselskap).

    Så hvorfor hu ikke bor, hos foreldra, på Vestlandet.

    Det virker litt rart, for meg, (må jeg innrømme).

    Så dette må jeg klage på, (at Drammens Tidende ikke forklarer mer om).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. april 2017 kl. 02:54
    Emne: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, postmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

    Jeg må først klage på, at dykk har klistra på feil leilighetsnummer, på konvolutta.

    For det er ikke gjengs å bruke leilighetsnummer her, (sånn som jeg har forstått det).

    Så hvorfor Spesialenheten absolutt, på død og liv, må skrive på et leilighetsnummer, (som attpåtil er feil), på brevene til meg, det forstår jeg ikke.

    Så her er det noen ‘uglemoser’, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Også praksisen at dette må gjennom Spesialenheten, for at man skal klage, til Riksadvokaten, virker klam.

    Her burde Spesialenheten istedet bare opplyste om, at man kan klage til Riksadvokaten, (og ikke begynne å programmere folk, angående hvordan de skal gjøre dette).

    Når det er snakk om programmering, så gjorde hu Røisland nettopp dette.

    Hu programmerte meg, til å kontakte (den pensjonerte) tingrettsdommer Høisæther, (istedet for å bare be meg kontakte Drammen tingrett).

    Jeg har lest om, på et nettsted, (av en som heter Norulv Øvrebotten vel), at russisk/kommunist-mafia, har såkalte ‘nyttige idioter’, som de ikke angriper, men bare lar være, i stillingene sine.

    Og det kan være, at Røisland her har brukt Høisæter, som en slags ‘nyttig idiot’, tenker jeg.

    For Røisland kan ha visst, at Høisæter var sprø, (eller at Høisæter, (som har vært leder av Røyken KRF), har noen spesielle religiøse oppfatninger, som gjør, at hu ikke liker oppløsning av sameie-saker).


    Noe sånt.

    (Og en jeg har vært forlover for, ved navn Magne Winnem, sin kone Elin, er/har vært aktiv, i samme parti, (Røyken KRF), som Høisæter.

    Så jeg lurer på om hu Høisæther da må sies, å være inhabil).

    Drammenspolitiet svarte heller ikke på e-postene mine, og derfor ble det til, at jeg måtte ringte Røisland, (siden at hu som namsmann/politi, ikke svarte på mine e-poster).

    Det er også sånn, at jeg har klaget, til Spesialenheten, på Larvik forliksråd og Oslo forliksråd, som har dømt meg, i innkassosaker, uten å på forhånd ha stevnet meg, (som det vel heter).

    Og det blir også som noe ‘Sovjetstat’/kommunist-mafia-greier, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og det at Riksadvokaten _alltid_ dømmer mot meg, i disse sakene.

    Det synes jeg, at blir, litt ‘merksnodig’, for å si det sånn.

    Jeg har spilt en del fotball, (for Berger IL), under oppveksten.

    Og en dommer, som alltid dømmer, den ene veien.

    Det kalte vi, for en partisk dommer, (husker jeg).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:38
    Emne: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    det nevnte vedlegget, (se videresendt e-post), kom visst ikke med, (virker det som).

    Så jeg prøver å sende det, på nytt.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:28
    Emne: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    jeg var forlover, for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993, (i Skarnes, hvor han gifta seg, med sin Elin).

    Og derfor, så har jeg prøvd, å følge med litt, på Winnem, (siden at jeg liksom da, er som en slags overordnet, for han, må man vel si, siden at jeg var forlover).

    Og da jeg søkte, på etternavnet ‘Winnem’, i den nevnte avisa, (se vedlegg).

    Så viste det seg, at det har vært surr, angående hvor kona hans bor.

    For disse bor, i Spikkestad, (for der har jeg vært på besøk, noen ganger, blant annet så måtte jeg passe på deres datter Hanne Kristine, da lillebroren hennes, ble født, rundt årtusenskiftet, av en eller annen grunn).

    Og hu KRF-ledersken Høisæter, har jeg hatt problemer med, i en oppløsning av sameie-sak, for en eiendom, i Holmsbu.

    Så hu veit jeg, (vil jeg si), at er litt surrete, (for hu gjorde ingen verdens ting, enda hu sa hu skulle ordne med oppløsning av sameie, på vanlig vis).

    Og det som kan ha skjedd, er at hu ‘skrulla’ Høisæter, har spurt Elin Zahl Winnem, om hvor hu var fra.

    Og så har hu svart: ‘Skarnes’.

    Og så har Høisæter, (som er litt surrete, må man vel si), skrevet: ‘Nærsnes’.

    Så dette må jeg klage på.

    Her må avisa passe på, at det de skriver, om bygdas folk, ikke blir feil.

    Så dette må jeg klage på.

    For jeg kan jo strengt tatt ikke vite, at dette var hu Høisæter sin feil.

    Så jeg får si, at det var avisa sin feil, til dere.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 18:00
    Emne: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    det virker som, at Østlands-Posten, har kalt, min tidligere klassekamerat Atle Farmen, (fra Torstrand skole), for tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, i denne artikkelen, (fra 2004):

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Og dette var i _oktober_ i 2004, og ikke, på første april.

    Så oktober-narr, er kanskje noe de har, nede i Larvik?

    Da hadde jeg nok huska det, vil jeg si.

    Så dette er nok, at Østlands-Posten, er uetiske, og lyver, (av en eller annen grunn), mistenker jeg.

    Farmen/Gerner samarbeider, med min slektning, (min fars fetter Yngve Olsen sin kone, virker det som at det er), LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt, står der, i artikkelen.

    Så det var sånn jeg fant Farmen/Gerner, (at jeg Googlet min slektnings navn).

    Så dette lurer jeg på.

    Min tidligere hjemby Larvik hadde visst store problemer, med albansk mafia osv., sa engang en drosjesjåfør der, til meg, en gang jeg og min halvbror Axel, skulle besøke min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, (ikke lenge etter at min mor døde, noe hu gjorde, i 1999).

    Så dette kan muligens, være noe, med jugo-mafia.

    Hva vet jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 17:03
    Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg synes også, at tidligere Tjølling-lensmann Gerner, ligner ganske mye, på min tidligere klassekamerat, (fra Torstrand skole), Atle Farmen.

    Så det er mulig, at han, har lurt Østlands-Posten:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Det var forresten sånn, da jeg bodde, i Mellomhagen 15 B, (før vi flytta, til Larvik sentrum), at det var tre nabogutter, som bodde, i Mellomhagen 17.

    Og de måtte jeg hele tida passe meg for, for de skulle kryne meg, osv.

    (Dette var Pål Andre Larsen og hans storebror og lillebror).

    Og de hadde også mye gjeld, (blant annet til Atle Farmen sin slektning Peder Farmen), så jeg, i grunnboka, (for den avisartikkelen fikk meg litt nysgjerrig, på Tjølling, (hvor jeg bodde, på 70-tallet), for å si det sånn).

    Min mor og stefar og søster, var på en slags grillfest, hos Larsen-familien, (våre naboer), sommeren 1976 eller sommeren 1977.

    Men jeg ville heller sykle, i gata, (med min nye sykkel), for jeg likte ikke de Larsen-folka, (som seinere ga oss en skogkatt-unge, som en lokal skogkatt hadde født, i kjelleren deres, osv.).

    Og han Pål Andre Larsen har visst også jobba, i Patent-myndighetene.

    Og jeg oppfant et kryssord-lage-program, (så jeg er liksom Norges svar på Gutenberg da, som oppfant boktrykker-kunsten, men jeg oppfant kryssord-produksjon-industrien, må man vel si).

    Og disse myndighetene vil ikke gi meg patent.

    Og jeg får ikke dette programmet fra City Self Storage eller Westerdahls/NITH/NHI.

    Så det kan være, at disse Larsen-naboen, fortsatt driver, og tuller med meg, (snart 40 år etter, at vi flytta, fra Østre Halsen).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 13:56
    Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har nå mottatt en tekstemelding, fra min fars fetter Yngve Olsen sin svoger Per Skotvedt.

    Og den tekstmeldingen viser, at hun frontfiguren Inger Skotvedt sin ektemann, (min fars fetter), Yngve Olsen, driver å gjemmer seg, (må man vel si).

    (Hvis jeg har skjønt slektsforskinga riktig).

    Se vedlegg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 07:05
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har også funnet ut noe, som kanskje kan være relevant, når det gjelder, det at politiet, ikke tar mine anmeldelser, på alvor.

    (Som jeg har sendt om til dere, mange ganger tidligere).

    Jeg bodde, hos min mor Karen Ribsskog, fra 1973 til 1979, og hu ble sammen med en kar, ved navn Arne Thormod Thomassen, (som flytta inn hos oss), rundt årsskiftet 1973/74, var det vel.

    Og seinere så kjøpte han, et par-tre boliger, som vi flytta inn i.

    Blant annet så bodde vi, i Mellomhagen 15 B, i Tjølling/Larvik, fra våren 1976 til våren 1978.

    Og den boligen søkte jeg om nå, på nettet.

    Og de som kjøpte den boligen, av min tidligere stefar, var visst politikvinne Svanhild Teigen, (kjent som gissel, på Torp vel, i 1994).

    Og hennes ektemann.

    Og politiet i Larvik, tulla med meg, noen måneder etter dette, i Jegersborggate 16.

    (For de kom på døra vår, når jeg og min søster Pia, var alene hjemme.

    Og ‘gnålte’ om Arne Thomassen sin avskiltede boble, som stod, i gata, utafor huset).

    Så det kan være disse Teigen for eksempel, som tuller.

    Og naboen der, (dette var en vertikalt-delt tomanns-bolig), i 15 A, var visst også ‘purk’, (ble det sagt ihvertfall, hvis jeg husker riktig).

    Og min far Arne Mogan Olsen og hans yngre bror Runar, de kidnappet, med og min søster Pia, en gang, mens vi bodde, i dette huset, (i Mellomhagen).

    Og det ble det ikke skrevet om, i avisene, for eksempel.

    Så det er kanskje sånn, at politiet, har dette, (at de ikke etterforsket denne kidnappingen), som noe slags ‘svin på skogen’, og at de derfor ‘skusler’ med meg.

    Jeg fant også ut, at min far, visst også hadde/har, en fetter, (ved navn Yngve Olsen).

    Og han er/var gift med LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt.

    Og hu sammarbeider med tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, på et prosjekt:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Så jeg mistenker nå, at det kan være Tjølling/Larvik-politi, som tuller, over hele linja, liksom.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hvorfor står ikke Yngve Olsen og hans søster Ragnhild Solveig Olsen, som arvinger, etter min fars onkler Gunnar og Otto Bergstø.

    Nei, disse har ikke vært med, å eie, i det aktuelle sameiet, (se link til mitt nettsted i videresendt e-post).

    Så de har gjemt seg, (må jeg nesten si, at det virker som, fra den slektsforskinga, som jeg har drevet med, siden jeg fant adressen til min ‘halv-tante’ Marit Olsen, i brevet fra Drammen tingrett, som jeg leste, i går).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 24. mars 2017 kl. 11:38
    Emne: Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 21. mars, (se vedlegg).

    Jeg ønsker å klage på dette vedtaket, til Riksadvokaten.

    Dere sier at dette er foreldet, men som man kan se, i den videresendte e-posten, så sendte jeg klage, til blant annet Domstoladministrasjonen, på Høisæther/Røisland, i 2011.

    Jeg visste ikke, på den tida, at Høisæther var pensjonist.

    Det leste jeg tidfeldigvis, på nettet, for noen uker/måneder siden.

    Og da må foreldelsesfristen regnes, fra den datoen, mener jeg.

    Det har også vært krøll med Spesialenheten.

    Jeg har klaget til dere, (rundt 2011-2012), på om Deres leder Presthus, var inhabil, siden at jeg har vært på møter, (ledet av Jan Tore Sanner), i Unge Høyre, i 1991.

    (Var det vel).

    Og Spesialenheten har trenert 10-20 saker, i mange år.

    (Jeg fikk først svar fra dere, i år, på saker, som er over fem år gamle.

    Og da fikk jeg svar, på alle sakene, (cirka femten saker), på en gang.

    Så dette er som noe ‘Sovjetstat’, vil jeg si).

    Jeg har også prøvd, å oppsummere, om denne sameie-saken, i en link:

    http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html

    Så da burde det være mulig, for Riksadvokaten, å gi hu korrupte Røisland, (og også Høisæther), noen klask på baken, (hadde jeg nær sagt).

    Lykke til med dette!

    Og også lykke til med ‘Sovjetstat’/korrupsjon.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. desember 2011 kl. 17:50
    Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: Postmottak@domstoladministrasjonen.no

    Hei,

    i juli/august, så kontaktet jeg Namsmannen i Røyken og Hurum, angående oppløsing av et sameie, (som jeg eier cirka 1/12 av, foreløbig, ihvertfall).

    Namsmannen ba meg kontakte Høysæter, hos Drammen Tingrett, angående gjennomføringen av tvangsauksjon.
    Jeg ble så kastet ut av min leilighet i Liverpool, etter at en britisk rett ikke informerte meg om en høring, i en sak jeg hadde der, mot husverten.

    Dette var i midten av august-måned.

    Jeg sendte så, noen dager etter dette, en e-post til Høysæter, hvor jeg ba om å få en oppdatering, angående når jeg fikk penger etter hussalget, siden jeg var kastet ut, så hastet dette ennå mer.
    Men Høysæter har ikke svart, og nå er dette mer enn fire måneder siden.

    Jeg ble så igjen kastet ut fra University of Sunderland, (mitt tidligere universitet her i England, hvor jeg dro til, etter at jeg ble kastet ut i Liverpool).
    Og ble så plassert av politiet, som chattet med Sunderland Council bak min rygg, på et hostell, her i Sunderland.

    Jeg venter nå fælt på de pengene, for jeg vil ha egen leilighet i et sted av England, (jeg bor her som flyktning, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i Oslo, i 2003 og 2004, og etter at et slags jaktlag prøvde å drepe meg i Kvelde i 2005. Politiet nekter å etterforske noe av dette forresten), hvor det ikke er så høy arbeidsledighet.
    Min far, (som senere begynte å bølleringe, så jeg har kutta ut han, og har også en omsorgssvikt-sak, mot han), han sa at den eiendommen var verdt ‘mange millioner’, (det er praktfull utsikt til Drammensfjorden, egen strandlinje, og også kai, og atelier-hus, siden han ene grandonkelen min, som bodde der, var Holmsbu-maler, Gunnar Bergstø, og en kjent kristen maler, Henrik Sørensen, har visst vært gjest der, pluss at to andre eiendommer også hører med).

    Og det skulle være malerier av Kittelsen der, sa også min far.

    Så hvis dette totalt er verdt 12 millioner, så er min del verdt en million.
    Så da kan jo jeg kjøpe meg bolig, eller leie, her i England, til jeg får en ny jobb.

    Jeg har jobbet som butikksjef i Norge, og har en Høgskolekandidatgrad i IT, og er på Ladders, så jeg har håp om å få en bra betalt jobb etterhvert, og vil gjerne ha noen penger i mellomtiden sånn at jeg kan komme ut av det hostellet jeg må bo på nå.

    Hvor husvertinnen sier at de er ‘very though and very friendly’ og hvor noe av det første som møtte meg her, var en utslått dør, mm.
    Så jeg vil gjerne ha en egen leilighet med egen vaskemaskin, og sånn.

    Siden han som er sjef for vasking her, driver og kiler folk og sånn, når de prater med andre, og er rimelig tøysete da.

    Så når da Drammen Tingrett, begynner å tulle på den her måten, og jeg må feire jul her og,  virker det som.

    Da lurer jeg fælt på hva som foregår.

    De i Drammen Tingrett er ‘stille som mus’, når jeg skriver til dem.

    Kan Dere hos Domstoladministrasjonen etterforske min klage på Drammen Tingrett, og sende meg noe kompansasjon, eventuelt som et slags forskudd, til det hussalget går i orden.

    Bankene vil ikke låne meg penger på det, siden det er sameie, og eiendomsmeglere vil ikke selge det heller, virker det som.
    Så Drammen Tingrett har satt meg i en vanskelig situasjon her.

    Det skal da være åpenhet i samfunnet.

    Hva kommer denne tausheten av?

    Det er nesten sånn at man mistenker dem for å tulle med meg, eller å prøve å få meg til å klikke, eller noe, når de ikke svarer på mine e-poster, når jeg egentlig bare ber dem om en oppdatering.


    Dette er ikke en rettstat verdig, mener jeg.

    Så jeg håper dere kan slå ned på dette.
    Og sørge for å få sent meg noen grunker sånn at jeg kommer ut av dette hølet her, for å si det på godt norsk.
    Jeg ble jo kasta ut av universitetet her i byen, så jeg har ikke lyst til å bo her nå, for overalt i Sunderland, så er det universitetsbygninger, så det er ikke så artig, for å si det sånn.
    Så her må dere være ansvarlige og hjelpe, mener jeg.

    Og slå ned på Høysæter og Drammen Tingerett som opprett veldig uansvarlig, synes jeg.

    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>
    Date: 2011/12/19
    Subject: VS: Deres e-post 221111
    To: eribsskog@gmail.com

    > Til Erik Ribsskog
    >
    > Det vises til Deres e-post 22. november 2011 til Høyesterett.
    >
    > Høyesterett har, slik De senest er meddelt i e-post 9. mai 2011 fra direktør Bergby, bare anledning til å behandle saker som kommer inn i form av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans. Deres e-post foranlediger dermed ikke noe fra Høyesteretts side. Eventuelle ytterligere henvendelser kan ikke påregnes å bli besvart.
    >
    >
    > Med hilsen
    > Høyesteretts kontor den 19. desember 2011
    >
    >
    > Kjersti Buun Nygaard
    > Assisterende direktør
    >
    >


    2 vedlegg
    IMG_20170705_145736.jpg
    453K
    IMG_20170705_145807.jpg
    302K