Stikkord: 90-tallet

  • Jeg lærte, på frukt/grønt-kurs, hos Gartnerhallen, i 1994, (eller om det var i 1995), at man, (som butikkmedarbeider/fruktansvarlig), skulle ta bort, all dårlig frukt. Og hvis frukta var dårlig, da den kom fram, til butikken, så skulle den frukta, sendes i retur. Så det skal ikke være dårlig frukt, i en matbutikk, (vil jeg si)

    ta bort dårlig frukt

    http://www.nettavisen.no/na24/butikksjefer-om-jordbr-bytting—ikke-greit/3423356434.html

    PS.

    Kiwi har tidligere hatt, en slags garanti, som sier at man får det dobbelte av prisen tilbake, hvis man finner, noe dårlig frukt, hos dem.

    (Noe sånt).

    Så her har Kiwi tydligvis senket kravene, på kvaliteten, på frukta.

    (For nå sier de visst, at de ikke har tid til, å ta bort, all den dårlige frukta.

    Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Da jeg jobba, med å plukke jordbær, et par somre, på midten, av 80-tallet.

    (På Sand gård, i Strømm/Svelvik).

    Så gikk praten om, i åkeren, at de råtne jordbærene, skulle vi bare legge, i bunnen av kurven.

    For da så ikke folk dette, når de kjøpte kurvene.

    Og den praten, kom vel antagelig, fra bondekona Sand, (hvis jeg skulle tippe).

    (For ellers, så hadde nok ikke, de unge jordbærplukkerne, turt å sagt dette.

    Noe sånt).

    Og det er jo klart, at butikkfolka sjekker ikke, hvert eneste jordbær.

    Men du kan se, ganske langt ned, i en jordbær-kurv.

    Og det er vanligvis bra lys, i en matbutikk.

    Så det er ikke så vanskelig, å se, om en jordbær-kurv, har dårlig kvalitet, eller ikke.

    (Vil jeg si).

    Men en jordbær-kurv, taper seg veldig, i kvalitet, fra en dag til den neste.

    (Selv om den oppbevares kjølig, over natten).

    Man kan nesten ikke selge jordbær, som er, fra dagen før.

    Da er kvaliteten mye dårligere.

    (Vil jeg si).

    Men det er mulig, at man kan prise de kurvene, (som er fra dagen før), til halv pris.

    (Hvis man ikke har, noen andre jordbær, (i butikken), for eksempel).

    Men jordbær var visst ikke egentlig, i sortimentet, til Rimi, (husker jeg, at ei butikkleder-dame, som het Hilde, (fra Groruddalen), en gang sa, sommeren 1994, (på Rimi 3164 Lambertseter), vel).

    Men hu mente, at vi kun hadde jordbær, som en slags service, for kundene, (og ikke for å tjene penger).

    (Noe sånt).

    Så man kunne for eksempel, ta inn en kasse jordbær, hver dag.

    Og så kaste, (det vil si hive i grisemat-dunken), de kurvene, som man ikke solgte, dagen etter.

    Eller man kunne plukke bort, de dårlige bærene, og ‘lage’ nye kurver.

    Men det reagerte noen kunder på, (sånn som jeg husker det).

    Men om butikkfolk, skal få lov til, å ta bort dårlig frukt, på ‘bær-nivå’.

    Eller om det skal være, på ‘kurv-nivå’.

    Derom strides kanskje de lærde.

    (For noen liker kanskje ikke, at butikkfolka, tar for mye, på frukta, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg sendte en e-post til Medietilsynet

    Erik Ribsskog

    Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111

    Erik Ribsskog  13. juli 2017 kl. 06:07

    Til: «Post (Medietilsynet)»

    Kopi: PFU Pressens faglige utvalg , kringkastingsradet@nrk.no

    Hei,

    jeg kan også klage, på det.

    At da min søster Pia Ribsskog, hadde født, sin mulattsønn Daniel, i 1995.

    Så var det sånn, at hu en gang, fikk besøk, av vår mor Karen.

    (Som da bodde, i Borgheim, ved Tønsberg).

    Og da hadde disse gått rundt, i Oslo.

    (Pia hadde muligens møtt mora mi, på togstasjonen).

    Og da hadde NRK tatt bilde av de, (mens Pia hadde en barnevogn, med sin sønn Daniel oppi).

    Og så hadde NRK brukt dette bildet, i forbindelse med en nyhets-reportasje, om lesbiske adoptiv/prøverørs-mødre.

    (Noe sånt).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 5. juli 2017 kl. 22:37
    Emne: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    Jeg har flere ganger skrevet til PFU, om at dette, er klage nummer ‘ørten’.

    (Uten at noen av klagene mine, har blitt behandlet ordentlig, vil jeg si.

    Så dette må jeg også klage på).

    Denne gang, (i klage nummer ørten og en, for å si det sånn), så er det min far, som pressen har tulla med.

    Min far sendte leserbrev, til Drammens tidene, (eller Drammens Tidende og Buskerud Blad, som de het, på den tida), i 1996.

    (Se vedlegg).

    For min far, (som har drevet vannseng/møbel-butikker, på Strømsø, (i Tordenskioldsgata og Niels Kjærs gate vel), sammen med sin samboer Haldis Humblen, siden midten av 80-tallet), har blitt demaskulert, og kalt for: _Anne_ Mogan Olsen, (av DT/BB).

    For jeg mener bestemt, (etter å ha drevet med slektsforskning, i mange år), at det ikke er noen Anne Mogan Olsen, i slekta.

    Det fantes en Anne Mogan, (som drev systue, (under firmanavnet AS Pikant vel), på Sand, i Strømm/Svelvik).

    Men hu døde, i 1990, (hu ble begravet, under navnet Anna Mogan, kan man se, hvis man søker, i denne databasen: https://www.disnorge.no/gravminner/global1.php).

    Hu visste jeg godt hvem var, for hu var søster, av min farmor Ågot Mogan, som var nesten som en mor for meg, på 80-tallet, (for jeg flytta til min far, fra min mor i Larvik, i 1979).

    Og hu Anne/Anna Mogan hadde en tvillingsøster som het Margit Mogan.

    Hu gifta seg med en Olaf Nordahl, (het han vel), og disse tre, (Margit, Anne/Anna og Nordahl), de deler grav, mener jeg å ha funnet ut tidligere, (mens jeg drev, med slektsforskning).

    Så her er det at Drammens Tidende mobber min far, (av en eller annen grunn), vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 23. juni 2017 kl. 02:16
    Emne: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    Svelvikposten skriver, (se vedlegg), at lensmannen der, (ei Astri Johanne Holm), har en puddel, som de kaller: ‘Sjøsoldatenes spesialtrente hund’.

    Men dette er åpenbart noe tull, (man kan bare se på bildet, at dette nok bare er, en vanlig puddel).

    Og hvem skal disse ‘sjøsoldatene’ være, liksom.

    Nei her er det fantestreker på gang, mistenker jeg.

    Så dette må jeg klage på.

    Sender kopi til blant annet Spesialenheten, siden at det virker som, at politidama, er med, på tullet.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:37
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende:

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 12. juni 2017 kl. 22:31
    Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    i denne artikkelen, hos Drammens Tidende: https://www.dt.no/kultur/kultur/tore-pa-sporet/s/2-2.1748-1.5913623

    Så står det, at min stesøster Christell Humblen sin kusine Ingunn Brekke, er: ‘Konnerud-boer’.

    Men de nevner ikke, at hu Brekke, er født og oppvokst, på Vestlandet.

    Jeg er født i Drammen, og for det meste vokst opp, i Drammensområdet, (Berger).

    Og da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så hadde jeg aldri sett hu Ingunn Brekke, i Drammen.

    (Kun i bryllup hos min fars partner Haldis Humblen f. Brekke sin sønn Viggo Snoghøj i Køge, rundt midten av 80-tallet).

    Så hu har sneket seg inn, i Drammen, vil jeg si.

    Og nå er hu senterleder for tre senter og samboer med ordføreren.

    Her må Drammens Tidende forklare litt mer om bakgrunnen, til Ingunn Brekke, og ikke bare fokusere på hennes ‘plettfrie ytre’.

    Selv om Ingunn Brekke sin far, (Lars Brekke), var buss-sjåfør, i HSD, (Hardanger Sunnhordalandske Dampskipsselskap).

    Så hvorfor hu ikke bor, hos foreldra, på Vestlandet.

    Det virker litt rart, for meg, (må jeg innrømme).

    Så dette må jeg klage på, (at Drammens Tidende ikke forklarer mer om).

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. april 2017 kl. 02:54
    Emne: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, postmottak@riksadvokaten.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).

    Jeg må først klage på, at dykk har klistra på feil leilighetsnummer, på konvolutta.

    For det er ikke gjengs å bruke leilighetsnummer her, (sånn som jeg har forstått det).

    Så hvorfor Spesialenheten absolutt, på død og liv, må skrive på et leilighetsnummer, (som attpåtil er feil), på brevene til meg, det forstår jeg ikke.

    Så her er det noen ‘uglemoser’, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Også praksisen at dette må gjennom Spesialenheten, for at man skal klage, til Riksadvokaten, virker klam.

    Her burde Spesialenheten istedet bare opplyste om, at man kan klage til Riksadvokaten, (og ikke begynne å programmere folk, angående hvordan de skal gjøre dette).

    Når det er snakk om programmering, så gjorde hu Røisland nettopp dette.

    Hu programmerte meg, til å kontakte (den pensjonerte) tingrettsdommer Høisæther, (istedet for å bare be meg kontakte Drammen tingrett).

    Jeg har lest om, på et nettsted, (av en som heter Norulv Øvrebotten vel), at russisk/kommunist-mafia, har såkalte ‘nyttige idioter’, som de ikke angriper, men bare lar være, i stillingene sine.

    Og det kan være, at Røisland her har brukt Høisæter, som en slags ‘nyttig idiot’, tenker jeg.

    For Røisland kan ha visst, at Høisæter var sprø, (eller at Høisæter, (som har vært leder av Røyken KRF), har noen spesielle religiøse oppfatninger, som gjør, at hu ikke liker oppløsning av sameie-saker).


    Noe sånt.

    (Og en jeg har vært forlover for, ved navn Magne Winnem, sin kone Elin, er/har vært aktiv, i samme parti, (Røyken KRF), som Høisæter.

    Så jeg lurer på om hu Høisæther da må sies, å være inhabil).

    Drammenspolitiet svarte heller ikke på e-postene mine, og derfor ble det til, at jeg måtte ringte Røisland, (siden at hu som namsmann/politi, ikke svarte på mine e-poster).

    Det er også sånn, at jeg har klaget, til Spesialenheten, på Larvik forliksråd og Oslo forliksråd, som har dømt meg, i innkassosaker, uten å på forhånd ha stevnet meg, (som det vel heter).

    Og det blir også som noe ‘Sovjetstat’/kommunist-mafia-greier, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Og det at Riksadvokaten _alltid_ dømmer mot meg, i disse sakene.

    Det synes jeg, at blir, litt ‘merksnodig’, for å si det sånn.

    Jeg har spilt en del fotball, (for Berger IL), under oppveksten.

    Og en dommer, som alltid dømmer, den ene veien.

    Det kalte vi, for en partisk dommer, (husker jeg).

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:38
    Emne: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    det nevnte vedlegget, (se videresendt e-post), kom visst ikke med, (virker det som).

    Så jeg prøver å sende det, på nytt.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 11. april 2017 kl. 00:28
    Emne: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>, krf@krf.no

    Hei,

    jeg var forlover, for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993, (i Skarnes, hvor han gifta seg, med sin Elin).

    Og derfor, så har jeg prøvd, å følge med litt, på Winnem, (siden at jeg liksom da, er som en slags overordnet, for han, må man vel si, siden at jeg var forlover).

    Og da jeg søkte, på etternavnet ‘Winnem’, i den nevnte avisa, (se vedlegg).

    Så viste det seg, at det har vært surr, angående hvor kona hans bor.

    For disse bor, i Spikkestad, (for der har jeg vært på besøk, noen ganger, blant annet så måtte jeg passe på deres datter Hanne Kristine, da lillebroren hennes, ble født, rundt årtusenskiftet, av en eller annen grunn).

    Og hu KRF-ledersken Høisæter, har jeg hatt problemer med, i en oppløsning av sameie-sak, for en eiendom, i Holmsbu.

    Så hu veit jeg, (vil jeg si), at er litt surrete, (for hu gjorde ingen verdens ting, enda hu sa hu skulle ordne med oppløsning av sameie, på vanlig vis).

    Og det som kan ha skjedd, er at hu ‘skrulla’ Høisæter, har spurt Elin Zahl Winnem, om hvor hu var fra.

    Og så har hu svart: ‘Skarnes’.

    Og så har Høisæter, (som er litt surrete, må man vel si), skrevet: ‘Nærsnes’.

    Så dette må jeg klage på.

    Her må avisa passe på, at det de skriver, om bygdas folk, ikke blir feil.

    Så dette må jeg klage på.

    For jeg kan jo strengt tatt ikke vite, at dette var hu Høisæter sin feil.

    Så jeg får si, at det var avisa sin feil, til dere.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 18:00
    Emne: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    det virker som, at Østlands-Posten, har kalt, min tidligere klassekamerat Atle Farmen, (fra Torstrand skole), for tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, i denne artikkelen, (fra 2004):

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Og dette var i _oktober_ i 2004, og ikke, på første april.

    Så oktober-narr, er kanskje noe de har, nede i Larvik?

    Da hadde jeg nok huska det, vil jeg si.

    Så dette er nok, at Østlands-Posten, er uetiske, og lyver, (av en eller annen grunn), mistenker jeg.

    Farmen/Gerner samarbeider, med min slektning, (min fars fetter Yngve Olsen sin kone, virker det som at det er), LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt, står der, i artikkelen.

    Så det var sånn jeg fant Farmen/Gerner, (at jeg Googlet min slektnings navn).

    Så dette lurer jeg på.

    Min tidligere hjemby Larvik hadde visst store problemer, med albansk mafia osv., sa engang en drosjesjåfør der, til meg, en gang jeg og min halvbror Axel, skulle besøke min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, (ikke lenge etter at min mor døde, noe hu gjorde, i 1999).

    Så dette kan muligens, være noe, med jugo-mafia.

    Hva vet jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 17:03
    Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg synes også, at tidligere Tjølling-lensmann Gerner, ligner ganske mye, på min tidligere klassekamerat, (fra Torstrand skole), Atle Farmen.

    Så det er mulig, at han, har lurt Østlands-Posten:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Det var forresten sånn, da jeg bodde, i Mellomhagen 15 B, (før vi flytta, til Larvik sentrum), at det var tre nabogutter, som bodde, i Mellomhagen 17.

    Og de måtte jeg hele tida passe meg for, for de skulle kryne meg, osv.

    (Dette var Pål Andre Larsen og hans storebror og lillebror).

    Og de hadde også mye gjeld, (blant annet til Atle Farmen sin slektning Peder Farmen), så jeg, i grunnboka, (for den avisartikkelen fikk meg litt nysgjerrig, på Tjølling, (hvor jeg bodde, på 70-tallet), for å si det sånn).

    Min mor og stefar og søster, var på en slags grillfest, hos Larsen-familien, (våre naboer), sommeren 1976 eller sommeren 1977.

    Men jeg ville heller sykle, i gata, (med min nye sykkel), for jeg likte ikke de Larsen-folka, (som seinere ga oss en skogkatt-unge, som en lokal skogkatt hadde født, i kjelleren deres, osv.).

    Og han Pål Andre Larsen har visst også jobba, i Patent-myndighetene.

    Og jeg oppfant et kryssord-lage-program, (så jeg er liksom Norges svar på Gutenberg da, som oppfant boktrykker-kunsten, men jeg oppfant kryssord-produksjon-industrien, må man vel si).

    Og disse myndighetene vil ikke gi meg patent.

    Og jeg får ikke dette programmet fra City Self Storage eller Westerdahls/NITH/NHI.

    Så det kan være, at disse Larsen-naboen, fortsatt driver, og tuller med meg, (snart 40 år etter, at vi flytta, fra Østre Halsen).

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 13:56
    Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har nå mottatt en tekstemelding, fra min fars fetter Yngve Olsen sin svoger Per Skotvedt.

    Og den tekstmeldingen viser, at hun frontfiguren Inger Skotvedt sin ektemann, (min fars fetter), Yngve Olsen, driver å gjemmer seg, (må man vel si).

    (Hvis jeg har skjønt slektsforskinga riktig).

    Se vedlegg.

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 25. mars 2017 kl. 07:05
    Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg har også funnet ut noe, som kanskje kan være relevant, når det gjelder, det at politiet, ikke tar mine anmeldelser, på alvor.

    (Som jeg har sendt om til dere, mange ganger tidligere).

    Jeg bodde, hos min mor Karen Ribsskog, fra 1973 til 1979, og hu ble sammen med en kar, ved navn Arne Thormod Thomassen, (som flytta inn hos oss), rundt årsskiftet 1973/74, var det vel.

    Og seinere så kjøpte han, et par-tre boliger, som vi flytta inn i.

    Blant annet så bodde vi, i Mellomhagen 15 B, i Tjølling/Larvik, fra våren 1976 til våren 1978.

    Og den boligen søkte jeg om nå, på nettet.

    Og de som kjøpte den boligen, av min tidligere stefar, var visst politikvinne Svanhild Teigen, (kjent som gissel, på Torp vel, i 1994).

    Og hennes ektemann.

    Og politiet i Larvik, tulla med meg, noen måneder etter dette, i Jegersborggate 16.

    (For de kom på døra vår, når jeg og min søster Pia, var alene hjemme.

    Og ‘gnålte’ om Arne Thomassen sin avskiltede boble, som stod, i gata, utafor huset).

    Så det kan være disse Teigen for eksempel, som tuller.

    Og naboen der, (dette var en vertikalt-delt tomanns-bolig), i 15 A, var visst også ‘purk’, (ble det sagt ihvertfall, hvis jeg husker riktig).

    Og min far Arne Mogan Olsen og hans yngre bror Runar, de kidnappet, med og min søster Pia, en gang, mens vi bodde, i dette huset, (i Mellomhagen).

    Og det ble det ikke skrevet om, i avisene, for eksempel.

    Så det er kanskje sånn, at politiet, har dette, (at de ikke etterforsket denne kidnappingen), som noe slags ‘svin på skogen’, og at de derfor ‘skusler’ med meg.

    Jeg fant også ut, at min far, visst også hadde/har, en fetter, (ved navn Yngve Olsen).

    Og han er/var gift med LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt.

    Og hu sammarbeider med tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, på et prosjekt:

    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583

    Så jeg mistenker nå, at det kan være Tjølling/Larvik-politi, som tuller, over hele linja, liksom.

    Så dette må jeg klage på.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hvorfor står ikke Yngve Olsen og hans søster Ragnhild Solveig Olsen, som arvinger, etter min fars onkler Gunnar og Otto Bergstø.

    Nei, disse har ikke vært med, å eie, i det aktuelle sameiet, (se link til mitt nettsted i videresendt e-post).

    Så de har gjemt seg, (må jeg nesten si, at det virker som, fra den slektsforskinga, som jeg har drevet med, siden jeg fant adressen til min ‘halv-tante’ Marit Olsen, i brevet fra Drammen tingrett, som jeg leste, i går).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 24. mars 2017 kl. 11:38
    Emne: Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.noPost.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 21. mars, (se vedlegg).

    Jeg ønsker å klage på dette vedtaket, til Riksadvokaten.

    Dere sier at dette er foreldet, men som man kan se, i den videresendte e-posten, så sendte jeg klage, til blant annet Domstoladministrasjonen, på Høisæther/Røisland, i 2011.

    Jeg visste ikke, på den tida, at Høisæther var pensjonist.

    Det leste jeg tidfeldigvis, på nettet, for noen uker/måneder siden.

    Og da må foreldelsesfristen regnes, fra den datoen, mener jeg.

    Det har også vært krøll med Spesialenheten.

    Jeg har klaget til dere, (rundt 2011-2012), på om Deres leder Presthus, var inhabil, siden at jeg har vært på møter, (ledet av Jan Tore Sanner), i Unge Høyre, i 1991.

    (Var det vel).

    Og Spesialenheten har trenert 10-20 saker, i mange år.

    (Jeg fikk først svar fra dere, i år, på saker, som er over fem år gamle.

    Og da fikk jeg svar, på alle sakene, (cirka femten saker), på en gang.

    Så dette er som noe ‘Sovjetstat’, vil jeg si).

    Jeg har også prøvd, å oppsummere, om denne sameie-saken, i en link:

    http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html

    Så da burde det være mulig, for Riksadvokaten, å gi hu korrupte Røisland, (og også Høisæther), noen klask på baken, (hadde jeg nær sagt).

    Lykke til med dette!

    Og også lykke til med ‘Sovjetstat’/korrupsjon.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Videresendt e-post ———-
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: 19. desember 2011 kl. 17:50
    Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    Til: Postmottak@domstoladministrasjonen.no

    Hei,

    i juli/august, så kontaktet jeg Namsmannen i Røyken og Hurum, angående oppløsing av et sameie, (som jeg eier cirka 1/12 av, foreløbig, ihvertfall).

    Namsmannen ba meg kontakte Høysæter, hos Drammen Tingrett, angående gjennomføringen av tvangsauksjon.
    Jeg ble så kastet ut av min leilighet i Liverpool, etter at en britisk rett ikke informerte meg om en høring, i en sak jeg hadde der, mot husverten.

    Dette var i midten av august-måned.

    Jeg sendte så, noen dager etter dette, en e-post til Høysæter, hvor jeg ba om å få en oppdatering, angående når jeg fikk penger etter hussalget, siden jeg var kastet ut, så hastet dette ennå mer.
    Men Høysæter har ikke svart, og nå er dette mer enn fire måneder siden.

    Jeg ble så igjen kastet ut fra University of Sunderland, (mitt tidligere universitet her i England, hvor jeg dro til, etter at jeg ble kastet ut i Liverpool).
    Og ble så plassert av politiet, som chattet med Sunderland Council bak min rygg, på et hostell, her i Sunderland.

    Jeg venter nå fælt på de pengene, for jeg vil ha egen leilighet i et sted av England, (jeg bor her som flyktning, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’, i Oslo, i 2003 og 2004, og etter at et slags jaktlag prøvde å drepe meg i Kvelde i 2005. Politiet nekter å etterforske noe av dette forresten), hvor det ikke er så høy arbeidsledighet.
    Min far, (som senere begynte å bølleringe, så jeg har kutta ut han, og har også en omsorgssvikt-sak, mot han), han sa at den eiendommen var verdt ‘mange millioner’, (det er praktfull utsikt til Drammensfjorden, egen strandlinje, og også kai, og atelier-hus, siden han ene grandonkelen min, som bodde der, var Holmsbu-maler, Gunnar Bergstø, og en kjent kristen maler, Henrik Sørensen, har visst vært gjest der, pluss at to andre eiendommer også hører med).

    Og det skulle være malerier av Kittelsen der, sa også min far.

    Så hvis dette totalt er verdt 12 millioner, så er min del verdt en million.
    Så da kan jo jeg kjøpe meg bolig, eller leie, her i England, til jeg får en ny jobb.

    Jeg har jobbet som butikksjef i Norge, og har en Høgskolekandidatgrad i IT, og er på Ladders, så jeg har håp om å få en bra betalt jobb etterhvert, og vil gjerne ha noen penger i mellomtiden sånn at jeg kan komme ut av det hostellet jeg må bo på nå.

    Hvor husvertinnen sier at de er ‘very though and very friendly’ og hvor noe av det første som møtte meg her, var en utslått dør, mm.
    Så jeg vil gjerne ha en egen leilighet med egen vaskemaskin, og sånn.

    Siden han som er sjef for vasking her, driver og kiler folk og sånn, når de prater med andre, og er rimelig tøysete da.

    Så når da Drammen Tingrett, begynner å tulle på den her måten, og jeg må feire jul her og,  virker det som.

    Da lurer jeg fælt på hva som foregår.

    De i Drammen Tingrett er ‘stille som mus’, når jeg skriver til dem.

    Kan Dere hos Domstoladministrasjonen etterforske min klage på Drammen Tingrett, og sende meg noe kompansasjon, eventuelt som et slags forskudd, til det hussalget går i orden.

    Bankene vil ikke låne meg penger på det, siden det er sameie, og eiendomsmeglere vil ikke selge det heller, virker det som.
    Så Drammen Tingrett har satt meg i en vanskelig situasjon her.

    Det skal da være åpenhet i samfunnet.

    Hva kommer denne tausheten av?

    Det er nesten sånn at man mistenker dem for å tulle med meg, eller å prøve å få meg til å klikke, eller noe, når de ikke svarer på mine e-poster, når jeg egentlig bare ber dem om en oppdatering.


    Dette er ikke en rettstat verdig, mener jeg.

    Så jeg håper dere kan slå ned på dette.
    Og sørge for å få sent meg noen grunker sånn at jeg kommer ut av dette hølet her, for å si det på godt norsk.
    Jeg ble jo kasta ut av universitetet her i byen, så jeg har ikke lyst til å bo her nå, for overalt i Sunderland, så er det universitetsbygninger, så det er ikke så artig, for å si det sånn.
    Så her må dere være ansvarlige og hjelpe, mener jeg.

    Og slå ned på Høysæter og Drammen Tingerett som opprett veldig uansvarlig, synes jeg.

    Mvh.


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>
    Date: 2011/12/19
    Subject: VS: Deres e-post 221111
    To: eribsskog@gmail.com

    > Til Erik Ribsskog
    >
    > Det vises til Deres e-post 22. november 2011 til Høyesterett.
    >
    > Høyesterett har, slik De senest er meddelt i e-post 9. mai 2011 fra direktør Bergby, bare anledning til å behandle saker som kommer inn i form av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans. Deres e-post foranlediger dermed ikke noe fra Høyesteretts side. Eventuelle ytterligere henvendelser kan ikke påregnes å bli besvart.
    >
    >
    > Med hilsen
    > Høyesteretts kontor den 19. desember 2011
    >
    >
    > Kjersti Buun Nygaard
    > Assisterende direktør
    >
    >


    2 vedlegg
    IMG_20170705_145736.jpg
    453K
    IMG_20170705_145807.jpg
    302K
  • Mer om min tidligere klassekamerat, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), Carl Fredrik Fallan

    mer om klassekamerat carl

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1853442938223006&set=ecnf.100006719525940&type=3&theater

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om dette carl

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1852277238339576&set=ecnf.100006719525940&type=3&theater

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    enda mer om dette carl

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1900254036875229&set=ecnf.100006719525940&type=3&theater

    PS 4.

    På bildet ovenfor, så har Hans Martin Fallan, nettopp fått lappen.

    Og han er to år yngre cirka, enn min tidligere klassekamerat Carl Fredrik Fallan.

    Så da er vel Carl, cirka 20 år, på bildet.

    Men etter dette, så gikk det visst nedover, med Carl.

    For da jeg var på helgebesøk, på Berger, på 90-tallet.

    Så hendte det, at jeg spurte, min yngre fetter Tommy, om hvordan det gikk, med for eksempel Carl.

    Og han gikk det visst dårlig med, sa Tommy.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Hvordan jeg tror det må ha vært, da butikksjefene, i Rimi-distriktet til Anne Neteland, skulle kjøre, til utestedet Dattera til Hagen, (på Grønland), etter å først ha vært, på bedriftsbesøk/butikksjef-møte, hos Gilde, (hvor vi Rimi-butikksjefene, i Anne Neteland sitt distrikt, fikk masse gratis Gilde-kjølevarer)

    utestedet dattera til hagen 2

    PS.

    Eller kanskje det kan vært sånn her:

    noe sånt her muligens hm tilbud på pølser

    PS 2.

    Eller kanskje sånn her:

    eller sånn her champagne fair trade 2

    PS 3.

    Eller kanskje sånn her:

    eller kanskje sånn her kjøpe gilde mat hm

    PS 4.

    Det er mulig, at Rimi-folka, ikke tok med Gilde-varene, inn på nattklubben.

    Men at de istedet, lot maten ligge igjen, i bilene sine, og bli varm.

    Men han pakistanske butikksjefen, (i Anne Neteland sitt distrikt).

    Han åt nok antagelig ikke svinekjøtt.

    Så han la nok bare de varme Gilde-varene, sammen med butikken sine varer, da han etterhvert kom tilbake, til Rimi Veitvet, (eller hvor han jobba).

    (For at butikken, skulle få bedre økonomiske resultater, da.

    For å si det sånn).

    Og jeg hørte ikke om, noe matforgiftning, i etterkant av denne mjølkedrikkinga, (eller hva man skal kalle det).

    Så jeg regner med, at det meste, av Gilde sin gave-mat, gikk rett i søpla da, (for å si det sånn).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Så det nattklubb-besøket, til Anne Neteland, (på dagtid).

    Det gadd ikke jeg, å bli med på, (må jeg innrømme).

    For hvor morsomt er det, å sitte, og vente på, noe dårlig sushi-mat.

    Eller noe lunka melk, (for eksempel).

    Men man sitter, og tenker på, at noe ‘ordentlig’ mat, som man har, i bilen, blir dårlig.

    Nei, det blir bare, som noe tull, (vil jeg si).

    Og så fikk jeg kjeft, for at jeg ikke var kollegial, etter å ha skulka, dette diskotek-besøket.

    (Jeg sendte tekstmelding, om at jeg dro på jobb istedet, til Anne Neteland.

    For jeg visste ikke hvor jeg skulle parkere engang.

    For jeg pleide ikke, å gå ut, på Grønland, for å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Og da jeg jobba, som praktikant, i Norsk Hagetidend.

    (Noe jeg jobba som, fra august til oktober, i 1990, var det vel).

    Så var det sånn, at jeg ble brukt, som altmuligmann.

    Og derfor, så ble jeg dratt med, for å jobbe, med standen, til Det Norske Hageselskap, på en landbruksmesse, på Hellerudsletta.

    Og da ble jeg dratt med, av en Hageselskap-kollega, til Prior, (som eies av Nortura, som Gilde), ved lunsj-tid.

    Og så fikk vi gratis mat, (eller om det var kjempebillig mat), i Prior-kantina, siden at vi jobba, for Det Norske Hageselskap.

    Som også var del, av ‘bondebevegelsen’, da.

    (For å si det sånn).

    Så hvorfor åt vi ikke, på Gilde sin kantine, liksom.

    Hvorfor skulle vi kjøre, til Dattera til Hagen, etter møte, hos Gilde.

    Nei, det ga ikke så mye mening, (må jeg si).

    For det ville jo uansett, ikke blitt, som noe kjempefestlig, (på Dattera til Hagen), må man vel si.

    For vi kjørte jo alle bil.

    Og da kan man jo ikke drikke, en øl til maten engang, (for å si det sånn).

    (For da får man vel, for høy promille, til å kjøre).

    Så dette var, rimelig ‘merksnodig’, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Så det å dra, på nattklubb, for å drikke melk.

    Da er det, noe gærnt, som ikke riktig, (vil jeg nesten si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Han pakistanske butikksjefen, (i distriktet til Anne Neteland), må antagelig, ha gitt Gilde-maten sin, til Anne Neteland.

    Og spurt henne om: ‘Vil do ha min svinekjott?’.

    (Noe sånt).

    Og så fikk Anne Neteland ‘plutselig’ to poser, med Gilde-kjølevarer, da.

    (Noe sånt).

    Så hva som egentlig skjedde, med all Gilde-maten.

    Det hadde det kanskje, vært artig, å visst, (for å si det sånn).

    (Jeg kjørte først hjem, til St. Hanshaugen.

    Med Gilde-maten.

    Før jeg dro videre, på jobb.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Det blir kanskje litt obskønt, (heter det vel), med sånne wienerpølser og firmafester osv. og, (må man vel si).

    Så jeg får slutte å skrive, før det blir vitsing, med party-underholdning og selskapsleker, (som man kan bruke, disse nevnte Gilde-varene til), for å si det sånn.

    For det skjedde litt av hvert, på Rimi-festene, (på 90-tallet ihvertfall), må jeg si.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Rema har visst laget, en slags TV-serie, fra Rema Fredensborg, (hvor jeg handla litt, for noen måneder/år siden)

    PS.

    Det er flere ting, som man kan reagere på, når man ser, denne serien, (vil jeg si).

    For det første, så prater de, til kamera, mens de ekspederer kunder, i kassa.

    Og da er det ikke kunden, som er kongen, (vil jeg si).

    Da er det film-folka, som er kongene, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Og en annen ting.

    I denne serien, så får vi vite navnene osv., til alle de ansatte, i butikken.

    Men hva med å ha navnskilt, som i gamle dager?

    Da hadde kundene, kunnet rydde opp mer, (ved å klage, til Rema eller butikksjefen/franchise-tageren), hvis det skjedde, rare ting, i butikken, (vil jeg si).

    Og ikke står det navnet, til kassereren, på kassalappen heller.

    (Noe det vel gjorde, for eksempel, på Matland/OBS Triaden, da jeg jobba der, (fra høsten 1990 til høsten 1992).

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se, at denne butikken, har billig dopapir, på lager.

    Og det dopapiret, har heller ikke, noen holdbarhetsdato.

    Så det dopapiret, kan godt stå, inne på lageret, i mange år.

    Så når Rema-butikker, er utsolgt, for billig dopapir.

    Da tuller de, (vil jeg nesten si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    har billig dopapir på lager

    PS 4.

    Og man kan se, når han Victor, (heter han vel), spør butikksjefen, om forholdet mellom kunde og medarbeider, liksom er, som mellom elev og lærer, (på skolen).

    Så svarer ikke han Kent noe.

    Og han sier ikke, som Gordon Ramsey, at kunden er kongen, liksom.

    Så det er mulig, at han Kent, kunne ha vært, litt tydeligere.

    (Noe sånt).

    Men nå er det vel han, som eier firmaet, (og som er franchise-tager).

    Så han må kanskje få lov til, å lede butikken, som han vil.

    Men dette er, et interessant tema.

    For eksempel, så var det sånn, at kassaleder Helene, (fra Finland), på Matland/OBS Triaden.

    Hu møtte sin kjæreste, (en fra Abildsø vel), mens hu satt, i kassa, (på Matland).

    (Noe sånt).

    Og da lo jeg litt, (husker jeg).

    (Da jeg fikk høre dette).

    For det syntes nok jeg, at ble, litt harry/uprofessjonelt, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Rimi hadde, noen hefter/brosjyrer, som var, for nye medarbeidere, (husker jeg, fra den tida, jeg jobba, som butikksjef).

    Og det var ikke sånn, på den tida, at man bare kunne ansette, de flinkeste elevene, fra handel og kontor, liksom.

    For det var mangel på folk, (på arbeidsmarkedet), rundt årtusenskiftet.

    Og derfor, så lot jeg, de nyansatte, få løse, mange oppgaver, (om kundeservice osv.), som stod, på midtsiden vel, i det nevnte heftet, da.

    Før jeg liksom, slapp de løs, på kundene, i butikken.

    Så da fikk de ansatte, litt ballast liksom, før de begynte, å jobbe, med kundeservice, da.

    (For de ansatte, måtte lese/lære, om kundeservice osv., (som det stod om, i det nevnte heftet), før de kunne løse, de nevnte oppgavene, da).

    Og det svar-arket, skulle sendes inn, til Rimi sitt hovedkontor, (husker jeg).

    Og det ble da oppbevart, i den medarbeideren, sin personalmappe, (het det vel muligens).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det at det er mye svinn, på single bananer.

    Det tror jeg, at det hadde vært mer hensiktsmessig, (av franchise-tageren), å ta, med fruktansvarlig.

    (Istedet for å ta det, med han Victor).

    For ellers så underminerer han jo fruktsansvarlig, som nok har svinn, som sitt ansvarsområde, liksom.

    Så her tuller franchise-tager Kent, (vil jeg nesten si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Men men.

    PS 7.

    Det var også sånn, i Rimi, at jeg lærte litt, om såkalte medarbeidersamtaler, (som ledelsesmetode), av distriktsjef Anne Neteland.

    Og det som stod, om medarbeidersamtaler, (i personalhåndboka, kan det vel ha vært).

    Det var, at det som ble sagt, i en medarbeidersamtale.

    Det skulle ikke brukes, mot en medarbeider, i ettertid.

    Det var vel sånn, at det som ble sagt, i en medarbeidersamtale, liksom skulle være hemmelig.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så det at Rema, har medarbeidersamtaler, i en slags TV-serie.

    Det blir kanskje, litt rart.

    (For å si det sånn).

    Her burde kanskje franchise-tageren, ha brukt medarbeidersamtalen, til å få vite, om det var noe, som Coly, var misfornøyd med, (i jobben sin).

    Franchise-tageren kunne kanskje også, ha prøvd, å lytte mer, (til Coly), må man vel si.

    (Coly sier at ros, (fra franchise-tageren), er veldig viktig for han, når det gjelder, å klare jobben sin.

    Men det er ikke sånn, at franchise-tageren, skriver opp dette, (på et ark), for å huske det, liksom).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Denne Rema-butikken, har visst vekter, (noe jeg ikke har sett, men det er mulig, at det liksom er, en slags sivil vekter der):

    har visst vekter

    PS 9.

    Det at de ansatte, ‘hele tida’, må ha på seg kostymer, osv.

    Det virker nesten som, at franchise-tageren, gjør narr, av sine kollegere, fordi at de er så opptatt, av å gjøre karriere, at de går med, på hva som helst liksom, (når det gjelder jobben sin).

    (Noe sånt).

    Jeg husker, fra da jeg selv jobba, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

    (Noe jeg jobba som, fra høsten 2000 til våren/sommeren 2001).

    Og da var det sånn, (husker jeg), at jeg ble bedt om, (av mine assistenter), å kle meg ut, som julenisse, på julaften, (eller om det var lille julaften), husker jeg.

    (Dette var kun, en liten stund.

    Mest for at de skulle ta bilde, fikk jeg inntrykk av).

    Og en butikksjef, (i en stor butikk, som Rimi Kalbakken), tåler kanskje, å liksom, å bli ‘skøyet’ litt med.

    Men for praktikanter og sånt, så er kanskje ikke dette, like morsomt.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Da jeg jobba, som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

    (Noe jeg jobba som, fra våren 1996 til høsten 1998).

    Så var det sånn, at alle kassadamene, hadde på seg nisselue, på lille julaften/julaften.

    (Noe sånt).

    Det var liksom, en tradisjon, da.

    (Sånn som jeg forstod det).

    Og da fikk jeg i oppdrag, en jul, (av butikksjef Kristian Kvehaugen), å få kassadamene, til å ta på seg, disse nisseluene.

    Og det var sånn, (husker jeg), at ei afrikansk ei, (ei fra Marokko vel), dreiv og tok av seg, denne nisselua, ‘hele tida’.

    Så det ble liksom ikke, noe morsomt, da.

    (Må man vel si).

    For det var bare, i annenhver kasse liksom, at kassadama, hadde på seg nisselue.

    Og hva grunnen var, til at hu marokkanske, ikke ville ha på seg, nisselua si.

    Det veit jeg ikke, (må jeg innrømme).

    Men det kan man kanskje lure på, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Det er også vanskelig, å forstå poenget, med at denne butikken, (Rema Fredensborg), skal bruke, så mye tid på, å lage, sine egne reklamefilmer, (hver høytid).

    For denne butikken, er med, i Rema-kjeden, som har sentralisert markedsføring.

    Så det blir vel, som noe dobbeltarbeid, (må man vel si), når denne butikken, også lager, sine egne reklamefilmer.

    Da kunne de kanskje heller, ha lojalt fulgt opp, Rema sine sentrale kampanjer.

    (Og hatt, en kjempesvær ‘Æ’ der, for eksempel).

    Da hadde kanskje innsatsen, blitt mer effektiv, og gitt mer resultater.

    (Noe sånt).

    Og da, (når de har sånne ‘tøysete’ reklamefilmer), så blir det ekstra dumt, når de samtidig, er utsolgt, for billig pommes frites, (for eksempel).

    For da kan man si, at istedet for å tøyse, med disse egenproduserte reklamefilmene.

    Så kunne de heller, ha brukt tid på, å få bestillingene sine riktige.

    Og på å fylle opp varer.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Det kan være, at franchise-tager Kent kjeder seg.

    Han ville kanskje helst, hatt en butikk, som het: ‘Kents butikk’.

    Men så er det vel sånn, at det ikke finnes, noen uavhengige grossister lenger, i Norge.

    Så derfor må liksom Kent velge, om han vil ha, en Rema-butikk, eller Kiwi/Meny-butikk, da.

    (For å si det sånn).

    Og dermed drive, en butikk, som han egentlig ikke liker selv, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Man kan også lure, på ansettelsene, til Kent.

    (Vil jeg si).

    Han sier i medarbeidersamtalen, (med Coly), at det er viktig, at folk snakker, ‘basic’ norsk.

    ‘Men det kan du jo lære deg’, sier han så, til Coly.

    Men da har jo Kent allerede, sluppet Coly løs, på kundene, (uten at Coly kan grunnleggende norsk), kan det virke som.

    Så hva driver Kent med her, (kan man kanskje lure på).

    For hvorfor ansetter da ikke heller Kent, en annen person, som ikke snakker, dårlig norsk.

    Det er jo ikke sånn, at Coly, er ny, i butikken.

    Coly har helt klart jobba der, i flere måneder.

    Var det ikke Kent, som var franchise-tager der, da Coly begynte?

    Jo, det må det vel ha vært, (hvis man skal tolke dette, fra antallet egenproduserte reklame-filmer, som vi fikk se glimt av, i TV-serien, og på intervjuet med vaktmesteren/låsesmeden, osv.).

    Hm.

    Så Kent later som, at det ikke, er han selv, som har ansatt Coly, (eller dratt Coly, inn i butikken, som praktikant), må man vel si.

    Men for kundene, så er det et fett, om tittelen, til Coly, på et ark, på kontoret, er ‘fast ansatt’ eller ‘praktikant’.

    (Vil jeg si).

    For kundene, ser vel først og fremst, en kar, i Rema-uniform.

    (For å si det sånn).

    Men kundene tenker ikke på, om Coly er praktikant eller fast ansatt, når de leter, en vare.

    (Kundene ser da bare, en kar, i Rema-uniform, må man vel si).

    Dette kan ikke kundene forventes, å holde rede på, (om Coly er praktikant, eller fast ansatt), vil jeg si.

    Så Kent sin jobb, blir her, å sørge for, at alle som får lov til, å gå rundt, med en Rema-uniform, (i butikken), først må klare, å snakke bra/basic norsk, (før de liksom, blir sluppet løs, på kundene).

    Men Kent har tydeligvis ikke, gjort jobben sin her, da han tok inn Coly, som praktikant.

    (Kan det virke som).

    Så her tenker visst ikke Kent, på kundene, (som ‘plutselig’ får, en butikkmedarbeider, som har problemer, med å snakke bra/grunnleggende norsk, å forholde seg til), kan det virke som.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Kent sier også, i medarbeidersamtalen.

    At han selv, skal ut, i ‘pappa-permisjon’, og da blir det, en jobb ledig.

    Så da blir altså Coly franchise-tager.

    Dette virker rart, (vil jeg si).

    Coly jobber jo, i butikken, fra før.

    Så hvis Coly skal slutte, (når praksis-plass tiden, er ferdig).

    Og hvis også Kent, skal ut, i pappa-permisjon.

    Så blir det jo to jobber ledig.

    (Skulle man vel tro).

    Men det kan være, at Kent ikke, er komfortabel, i sin rolle, som leder, her.

    Og så sier han bare, et eller annet, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Det virker også som, at mange av de ansatte, er noen vrak, liksom.

    Viktor, Yanick og Coly.

    De har alle tre, veldig dårlig selvtillit, virker det som.

    Eller det er mulig, at Yanick bare, er veldig profesjonell, (og at han tar karrieren, veldig høytidelig, liksom).

    Yanick ønsker ikke, å bli for personlig, når Viktor snakker, om sitt kjæresteliv.

    Og Viktor ser veldig hardbarka ut, (synes jeg).

    Så kundene må vel tro, at dette, er en, som har blitt tatt inn, fra Plata, liksom.

    Og blant annet Viktor, er veldig usikker, på sin rolle, som butikkmedarbeider.

    Her skilles det ikke mye, på kolleger, venner og kunder.

    Så her er det, veldig lite konformt, (må man vel si).

    Så franchise-tager Kent, er nok, en slags ‘russisk’/hippie-type, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Man kan også se, at mange av butikk-folka, (på Rema Fredensborg), har skjegg.

    Og det er kanskje, et tegn, i tiden.

    Da jeg var ukehavende, på Terningmoen.

    (Noe jeg var, under førstegangstjenesten, som jeg avtjente, fra sommeren 1992 til sommeren 1993).

    Så la jeg merke til, at det hang bilder, av alle de tidligere soldatene, på veggen, i kompani-brakka.

    (For som ukehavende, så hadde jeg rom/kontor, i kompani-brakka.

    Og i helga, så var jeg, mer eller mindre, aleine der.

    For å si det sånn).

    Og et par år, så var det sånn, at omtrent alle soldatene, hadde helskjegg.

    Og det var, under ‘hippie-tida’, på slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet.

    Så det kan kanskje virke som, at vi nå, har fått, en slags ny hippie-tid.

    Og at disse hippiene/marxistene, (fra 60/70-tallet), nå er tilbake igjen, for fullt, liksom.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Det er mulig, at disse episodene, (i denne TV-serien), er regiserte.

    Det at han Yanick.

    (Som jeg husker, fra den tida, som jeg handla, i denne butikken, som en ‘overhøflig’ og stressa/hardtarbeidende type liksom, var det vel.

    Men så hadde de heller ikke navnskilt.

    Hvis Yanick hadde hatt, et navnskilt, som det stod: ‘Assisterende butikksjef’ på, (da han betjente meg, i kassa).

    Så hadde jeg kanskje, ikke syntes, at denne svensken, var så spesiell, liksom.

    For å si det sånn).

    Det at han Yanick, skal henge seg opp i, at en liten gutt sier, at han er: ‘Klin kokos’.

    Og så begynne, å løfte, på den gutten.

    Det virker, litt rart, (må jeg si).

    Men det er mulig, at han Yancik, ikke er profesjonell nok liksom, da.

    Og at han liksom glemmer, å være profesjonell, på grunn av, at han har, dårlig selvtillit.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Det at de har hunder, inni butikken.

    (Noe jeg husker at de hadde).

    Er det, en ny EU-lov, liksom.

    (Som sier, at man har lov til, å ha hunder, inne i butikken).

    For han Yanick sa, at de var både butikk og kennel, (mener jeg å huske).

    (En gang, som jeg handla der.

    For noen måneder/år siden).

    Men på den tida, som jeg selv jobba, i butikk.

    (Noe jeg gjorde, fra høsten 1988 til høsten 2004).

    Så var det ikke lov, å ha hunder, i butikken, (sånn som jeg husker det).

    Så hva de driver med, på Fredensborg.

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Men samtidig, så ligger jo Fredensborg, i Oslo sentrum.

    Så det burde vel helst ikke, være så mye tull der.

    (For å si det sånn).

    Og dette er jo også, en Rema-butikk, som liksom har Rema sitt rykte, å tenke på, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så at det skal være, så lite konformt der, når det gjelder roller.

    Og også når det gjelder, om dette er, en kennel eller en butikk, liksom.

    Det blir litt rart, (må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Her er mer om dette:

    mer om dette rema fredensborg

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/01/mer-fra-norge_10.html

    PS 20.

    Det var forresten sånn, i Rimi.

    (Da jeg begynte der, i desember 1992).

    At alle liksom, skulle klare, å jobbe, med alt.

    (Sa min tidligere klassekamerat Magne Winnem.

    Som da var butikksjef, på Rimi Munkelia).

    Men dette ble kanskje vanskeligere, når Rimi etterhvert begynte, å legge opp frukta selv.

    (For frukt-leverandørene la opp frukta, en periode, i Rimi.

    Sånn som jeg husker det).

    Men etterhvert, så ble kravene, til ferdigheter, i frukta, rimelig høye.

    (Man måtte for eksempel, bygge opp fruktdisken, på en slags intrikat måte, (må man vel si).

    Og man ble også sendt, på kurs, og lærte, om selgende fargemønstre, osv.).

    Så det at alle, skulle legge opp frukt.

    Da ble det kanskje mye, for ekspertene, (må jeg si), når det etterhvert, ble deres tur, til å legge opp fruktdisken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    I Rimi, så var jeg ikke bare butikksjef/butikkleder.

    Men jeg var også ekspert, på en del felter, (må man vel si).

    Og det var på ting som bestillinger, frukt, ost/kjølevarer, tipping, kassa-arbeid, ‘shining’/rydding av hyller, drift, (og ledelse).

    (Noe sånt).

    Dette var ting, som jeg hadde lært, mens jeg jobba, i butikk.

    Og jeg var også ekspert, på felter som markedsføring, ledelse og økonomi, (må man vel si).

    (Siden at jeg hadde hatt, disse fagene, på handel og kontor og NHI.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her var det, (på den elektroniske skytebanen, på Terningmoen), at jeg var med, i garnisjonsmesterskapet, i skyting, høsten 1992. Jeg hadde blodpropp, i armen, fra innspillingen av Secondløitnanten, så det gikk ikke, så veldig bra. Mens vi skøyt, så begynte Frisell, (fra samme tropp som meg), å vise meg, hvor bra han skøyt, (på sin skjerm), husker jeg. Jeg ble litt stressa, og glemte å ta på meg hørselvernet, på et skudd

    frisell og jeg skøyt

    PS.

    Det var også sånn, at Frisell og jeg, vi satt ikke, (mens vi skøyt).

    Dette var snakk om liggende skyting, uten støtte.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og det var ikke sånn, at det var alle i troppen, som fikk være med, i dette mesterskapet.

    Det var bare fem soldater, (av 50-60), sånn som jeg husker det.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se, at det er cirka 30 plasser, på denne skytebanen.

    Så det var antagelig, cirka 30 folk, (av mange hundre), som var med, i dette nevnte garnisjonsmesterskapet, da.

    Og av disse, så var det nok, for det meste, såkalte ‘stjernegriser’, fra Skyte- og vinterskolen, (som også holdt til, på Terningmoen).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    cirka 30 plasser