Stikkord: Datatilsynet

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Morgenkaffen ☕ Norwegian tapte over 3 milliarder kroner
    Erik Ribsskog 28. mai 2020 kl. 15:50
    Til: juridisk
    Kopi: finansavisen@hegnar.net
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Finansavisen
    Date: tor. 28. mai 2020 kl. 09:04
    Subject: Morgenkaffen ☕ Norwegian tapte over 3 milliarder kroner
    To:

    Les e-posten i nettleser

    NYHETER       FA+      LEDER

    Norwegian tapte over 3 milliarder kroner

    Norwegian gikk kraftig i underskudd i det første kvartalet.

    En av seks unge har mistet jobben under pandemien

    Coronapandemien har ført til en kraftig økning i arbeidsledigheten verden over. En av seks unge under 29 år har mistet jobben, ifølge FN.

    Røde tall for Höegh LNG

    Negativt resultat i 1. kvartal – skylder på mild vinter

    Flex LNG tapte nærmere 15 millioner dollar i første kvartal og peker på mild vinter og Covid-19 som to av årsakene.

    AqualisBraemar snudde i pluss

    Biotekselskap har hentet 160 millioner

    (+) Kanalbåtaktig særing

    Lystbåtkulturen i Nederland ble utviklet og tilpasset et båtliv på det omfattende kanalsystemet. Det bærer mange av båtene som produseres i Nederland fortsatt preg av.

    Fords elbil utsettes til neste år

    Den svært etterlengtede elbilen fra Ford er forsinket. Nå skyves leveransen over til neste år og tusenvis av nordmenn må smøre seg med tålmodighet.

    (+) Dette kan bli en storselger i Norge

    BMW 5-serie er her med et ansiktsløft. Viktigst for norske kunder er en etterlengtet ladbar nyhet.
    Ansvarlig redaktør Trygve Hegnar
    Facebook
    Twitter
    LinkedIn
    Instagram
    Snapchat
    © Hegnar Media 2020
    Hoffsveien 70 A, Postboks 724 Skøyen, 0214 Oslo – Tlf 23 29 63 00

    Ønsker du å gjøre endringer for mottak av nyhetsbrev?
    Meld deg av denne nyhetsbrevlisten

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Båtmagasinet nyhetsbrev 28. mai 2020
    Erik Ribsskog 28. mai 2020 kl. 15:44
    Til: juridisk
    Kopi: nyhetsbrev@batliv.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Båtmagasinet
    Date: tor. 28. mai 2020 kl. 14:13
    Subject: Båtmagasinet nyhetsbrev 28. mai 2020
    To: Erika Dåsmer Ribsskog

    Evinrude avvikler produksjonen av utenbordsmotorer
    Produsenten opplyser at de i stedet vil sette fokus på båt, og har inngått avtale med Mercury Marine for kunder i Nord-Amerika.

    Trolig verdens første havn for elbåter
    Bærum og Oslo er først ut med egen havn for elbåter. – Vi gleder oss til å bevise at elektrisk båt på deling er det aller beste, sier initiativtakeren.

    Den beste bruktbåt-kontrakten
    Her er kontrakten for deg som skal selge eller kjøpe bruktbåt. Båtmagasinet har utarbeidet «den ideelle» kontrakten sammen med sin advokat Pål S. Jensen.

    ANNONSØRINNHOLD FRA NORSK MARITIMT FORLAG AS
    Vil du blir vår nye kollega?
    Vi søker en ung og entusiastisk nettselger med hjerte for nettsalg til Båtmagasinet og SEILmagasinet.

    Sørlandets bortgjemte perler
    Pluss-artikkel- krever innlogging: Sørlandet er selve sommerkysten for båtfolk fra hele landet. Vi gir deg tips til bortgjemte perler. Selv på fine dager finner du plass her.

    Glemmer du å sjekke dette kan du i verste fall miste båten din
    Skal du kjøpe bruktbåt over syv meter, er det lurt å sjekke om båten er oppført i Skipsregisteret. Dette bør du kontrollere i forbindelse med båtkjøpet.

    Stor pågang for registrering av båter
    Sjøfartsdirektoratet har for tiden stor pågang fra folk som vil registrere nye og brukte båter i skipsregisteret.

    Facebook
    Website
    YouTube
    Instagram
    Copyright © 2020 Norsk Maritimt Forlag AS, All rights reserved.

    Meld deg av nyhetsbrevet
    Benytt lenken over fremfor denne UNSUBSCRIBE for å sikre at din endring blir riktig registrert hos oss

  • Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Vedrørende saksnummer 2020004513976 [Saksnr. 2020004513976]
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 22:51
    Til: Kundeservice
    Kopi: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ons. 29. apr. 2020 kl. 06:48 skrev Kundeservice :
    Hei!

    For å kunne hjelpe deg så må vi ha mer informasjon om hva saken gjelder.
    Vi mottok samme tekst på nytt, men vi må ha mer informasjon rundt sak for å kunne svare deg.
    Vi finner ingen informasjon eller tidligere korrespondanse på DH71881 som gjelder Tforbindelsen.
    Vennlig hilsen
    Dina
    T-forbindelsen

    Informasjonen i denne e-posten, inkludert alle vedlegg, er konfidensiell og er kun ment for adressaten (e).
    Hvis du ikke er den tiltenkte mottakeren, vennligst send e-posten i retur til avsenderen og slett e posten.

  • Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: [UNIGgardin] Prøver fra UNIGgardin 34112850
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 22:40
    Til: juridisk
    Kopi: Martina Uhrikova
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    PS 2.

    Jeg har sendt disse danskene mange mailer tidligere, om at jeg har ikke bestilt noen vareprøver fra de.

    (Jeg har forklart de, at det er noen jævelunger som bestiller dritt i mitt navn).

    Men disse ‘pannekake-land-folka’ er visst noen slags kjøtthuer, (kan det virke som).

    For dette får de visst ikke inn, i de tjukke huene sine, kan det virke som.

    Skjerpings!

    ———- Forwarded message ———
    Fra: UNIGgardin
    Date: ons. 29. apr. 2020 kl. 11:00
    Subject: [UNIGgardin] Prøver fra UNIGgardin 34112850
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog

    UNIGgardin

    Hei Erik Løvenbalk Ribsskog,
    Jeg kan se at du tidligere har bestilt stoffprøver til gardiner hos oss. I den forbindelse vil jeg høre om
    det er noe jeg kan hjelpe deg med hvis du ønsker å bestille gardiner hos oss?

    Hvis du har noen spørsmål eller ønsker veiledning er du velkommen til å kontakte kundeservice
    på: info@uniggardin.no eller telefon 21 93 06 14.

    Med vennlig hilsen,
    Line Agergaard
    Kundeservicesjef

  • Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Request #373770: Er du fornøyd med hjelpen du fikk?
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 22:27
    Til: kundeservice@platekompaniet.no
    Kopi: juridisk
    Hei,

    jeg pleide å kjøpe noen CD-er av dere, på 90-tallet.

    Der det tidligere het Platebaren Grønland, (hvor en ved navn Kenneth Sevland en gang dro meg med, på en ungdomsskole-tur til Oslo, fra Svelvik).

    Men jeg har ikke bestilt noen høytalere.

    Det er et nettsted, som heter Encyclopedia Dramatica, (som blir kalt Wikipedia sin onde tvilling), som styrer et slags ‘troll-post’-angrep mot meg, (kan det virker som).

    Så det er bra hvis dere kan finne ut hvem disse køddene er.

    Jeg lurer også på hva dere akter å gjøre, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre kunder, i fremtiden.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ons. 29. apr. 2020 kl. 11:10 skrev :
    Takk for din henvendelse.
    Hei Erik Løvenbalk Ribsskog,

    Gi tilbakemelding på vår kundeservice ved å svare på spørsmålet under.

    Er du fornøyd med hjelpen du fikk?

    Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
    Bra, jeg er fornøyd

    Dårlig, jeg er ikke fornøyd

    Her er en påminnelse om hva henvendelsen din dreide seg om:

    Kundeservice, 29. apr., 09:01 CEST:
    Hei Erik,

    vedlegger et bilde som viser all informasjon som ble fylt ut av vedkommende som la inn denne klikk og hent reservasjonen.

    Det står «Ordre kansellert av kunde» siden jeg kansellerte ordren for deg nå.

    Øverst til venstre finner du dato og klokkeslett da denne ble lagt inn.

    Har bedt IT se på saken her og legge inn en sperre på klikk og hent ordre på din epost-adresse.

    Ønsker deg en fin dag videre!
    Med vennlig hilsen

    Kundeservice – Platekompaniet.no
    Platekompaniet AS
    Akersbakken 10
    0172 OSLO

    www.platekompaniet.no

    Vedlegg
    Merknad 2020-04-29 085501.png

    Kundeservice, 29. apr., 08:55 CEST:
    Forespørsel #374662 «Klage/Fwd: Reservasjon 120546 – …» ble avsluttet og slått sammen med denne forespørselen. Siste kommentar i forespørsel #374662:

    Klage/Fwd: Reservasjon 120546 – Platekompaniet: Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Platekompaniet kundeservice@platekompaniet.no
    Date: tir. 28. apr. 2020 kl. 20:03
    Subject: Reservasjon 120546 – Platekompaniet
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei Erik Ribsskog Olsen,

    Takk for at du valgte å benytte deg av «Klikk og hent i butikk» hos oss! Butikken gjør nå klar din reservasjon.

    Du vil i løpet av 1 time, innenfor butikkens åpningstid, motta en SMS med bekreftelse på reservasjonen, produktet vil da ikke kunne kjøpes av andre. Med forbehold om feil i lagerbeholdning.

    Vurder handleopplevelsen din ved å gi en omtale hos prisjakt!

    Reservasjon

    Produkt Antall Pris
    – JBL Xtreme 2 – Green (HØYTTALER)
    1712913 1 kr 2 490,00

    Betalingsmetode
    Delsum kr 2 490,00
    Frakt kr 0,00
    MVA kr 498,00

    Betalt kr 0,00
    Totalt kr 2 490,00

    Rest kr 2 490,00

    Bestillingsdato: 28. april 2020 20.03

    Betalingsform: Betales i butikk

    Kundeinformasjon

    Erik Ribsskog Olsen

    22652145

    eribsskog@gmail.com

    Butikkvalg

    Platekompaniet – Oslo City

    23 16 35 00

    oslocity@platekompaniet.no

    Stenersgata 1, 0050 Oslo

    Åpningstider
    Mandag 10:00:00 – 18:00:00
    Tirsdag 10:00:00 – 18:00:00
    Onsdag 10:00:00 – 18:00:00
    Torsdag 10:00:00 – 18:00:00
    Fredag 10:00:00 – 18:00:00
    Lørdag 10:00:00 – 18:00:00

    Med vennlig hilsen

    Platekompaniet – Oslo City

    Platekompaniet (https://www.platekompaniet.no)

    Erik Løvenbalk Ribsskog, 29. apr., 04:29 CEST:
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    man. 27. apr. 2020 kl. 17:04 skrev :

    Kundeservice, 27. apr., 15:03 CEST:
    Hei Erik,

    vi slettet disse sakene, da vi så dette nok ikke var sendt av deg.

    Anbefaler å bytte passord, samt skru på tofaktor inlogging på din Gmail.

    Er det noe mer du trenger hjelp med eller lurer på, må du gjerne kontakte oss igjen.

    Ha en strålende dag videre!

    Med vennlig hilsen

    Kundeservice – Platekompaniet.no
    Platekompaniet AS
    Akersbakken 10
    0172 OSLO

    www.platekompaniet.no

    Erik Løvenbalk Ribsskog, 24. apr., 06:42 CEST:
    Klage/Fwd: [Forespørsel mottatt] Hei hei! Mitt navn er Erik Ribsskog ( Så sånn er d…: Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra:
    Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 22:16
    Subject: [Forespørsel mottatt] Hei hei! Mitt navn er Erik Ribsskog ( Så sånn er d…
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog

    Takk for din henvendelse.

    Hei,

    Forespørselen din (371477) er mottatt.

    Vi prøver å svare alle henvendelser som blir sendt inn på vanlige ukedager i løpet av 1-3 arbeidsdager.

    I påsken har vi redusert kapasitet, og vi kan ikke garantere svar før etter ferien.

    Husk at du kan finne svar på din henvendelse i ordrebekreftelsen, eller på våre hjelpesider her: https://www.platekompaniet.no/faq/

    Våre åpningstider er alle hverdager 08:00 – 16:00.

    Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.

    [R5R3DG-6QLP]

  • Og enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    (ejTag:2038730) Klage/Fwd: iiglo BE1-316 fryseboks er vedlagt som en huskeliste
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 21:56
    Til: kjopshjelp@komplett.no
    Kopi: juridisk , post@canica.no
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har ikke registrert noe konto hos dere.

    Som jeg skriver i den første mailen, så har jeg ikke kontaktet dere.

    Det er noen jævelunger som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.

    (Det er et slags ‘troll-post’-angrep, styrt fra et utenlandsk nettsted, ved navn Ecyclopedia Dramatica, (startet av en slags frike-dame ved navn Sherrod DeGrippo i sin tid), virker det som).

    Jeg har også jobbet for deres eier Rimi-Hagen i mange år, i Rimi-kjeden.

    Og han nekter å sende meg kopier av et skrytebrev, (som noen slektninger har stjålet fra meg), fra da jeg vant driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef på Rimi Langhus, i 2001.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ons. 29. apr. 2020 kl. 11:16 skrev :

    Hei.

    Får ikke gjort noe i forhold til denne saken, da jeg ikke ser at det gjort noe. Ser at du har en konto tilknyttet denne eposten. Hvis du har noe i handlekurven og ikke går videre til kassen, så får du en epost automatisk at det ligger noe i handlekurven.

    Ha en fortsatt fin dag.

    Med vennlig hilsen
    Sondre
    Customer Care

  • Og enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: (Refnr:843235) Kunde-epost fra www.bilfinans.no
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 21:46
    Til: juridisk
    Kopi: kundeservice@vwfs.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra:
    Date: ons. 29. apr. 2020 kl. 11:43
    Subject: (Refnr:843235) Kunde-epost fra www.bilfinans.no
    To:

    Hei,

    Takk for din henvendelse.

    Jeg forsøkte å ringe deg vedrørende mailen.

    Fint om du kan ringe oss på 24 03 33 01.

    Med vennlig hilsen
    Shaganaa Nathan
    Kundekonsulent Retail
    Volkswagen Møller Bilfinans

    Få oversikt over ditt kundeforhold på Min Bilfinans

    Kundeservice: +47 24 03 33 01Ring: +47 24 03 33 01
    e-mail: kundeservice@bilfinans.no
    www.bilfinans.no
    Volkswagen Møller Bilfinans AS, Postboks 6671 Etterstad, Frysjaveien 31, 0609 Oslo

    From:
    Date: Fri, 24 Apr 2020 15:58:08 +0000
    To:
    Subject: Kunde-epost fra www.bilfinans.no

    Uploadinfo : ok
    Fornavn : Erik
    Etternavn : Ribsskog
    Mobilnr : 48621954
    Hva gjelder henvendelsen? : Adresse-endring
    Reg.nr :
    Kontraktsnr :
    E-post : eribsskog@gmail.com
    Din melding : Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
    Url : https://www.bilfinans.no/kontakt-oss/kontaktskjema.html

  • Og enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    [Henvendelse mottatt] Klage/Fwd: Medlem i Krimklubben – ordre: CO11601302
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 21:37
    Til: Kundeservice Tanum Bokklubber
    Kopi: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Som det vel fremgår, av den første mailen min.

    Så har jeg sendt om dette, til Datatilsynet, siden Ålesund brant liksom.

    Og det fremgår vel også, at jeg også har prøvd, å sende om dette, til andre etater, (inkludert politiet).

    Uten av det funka.

    Så når dere begynner å avspore dette, ved å si at jeg må anmelde det, så blir det som oppvigleri, vil jeg si.

    Det skal være åpenhet i samfunnet.

    Og at dere beskytter de kriminelle på denne måten, er uhørt, vil jeg si.

    Vennligst send om dette til en leder.

    ons. 29. apr. 2020 kl. 12:28 skrev Kundeservice Tanum Bokklubber :
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Benjamin (Tanum Bokklubber)

    29. apr., 12:28 CEST

    Takk for din henvendelse.

    Når du hevder å ha blitt utsatt for ID-tyveri, er det mulig å hente ut IP adressen til enheten innmeldingen kom fra. For at vi skal kunne gjøre dette må du anmelde forholdet til politiet så raskt som mulig. Når vi mottar anmeldelsen, kan vi hente ut informasjonen og videreformidle den til politiet.

    Vi ønsker deg en fin dag!

    Vennlig hilsen
    Benjamin

    Kundeservice
    Krimklubben

    Erik Ribsskog

    23. apr., 23:08 CEST

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Krimklubben
    Date: tir. 14. apr. 2020 kl. 14:17
    Subject: Medlem i Krimklubben – ordre: CO11601302
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog

    Velkommen som medlem i Krimklubben

    Vi håper du får glede av ditt medlemskap. Du kan handle på Krimklubben.no umiddelbart ved å logge inn med e-postadressen og passordet du valgte.

    Du finner en oversikt over innholdet i velkomstpakken din i denne ordrebekreftelsen. Send oss gjerne en melding på kundeservice@Krimklubben.no eller ta kontakt med oss på telefon 21 89 60 60 om du har spørsmål.

    Åpningstider kundeservice: mandag til fredag 08-19.

    Din bestilling

    Tittel Pris Antall Beløp
    Dronen
    kriminalroman
    ISBN: 9788203363313
    Språk/målform: Bokmål
    Utgivelsesår: 2018, Innbinding: Innbundet
    kr 399,–
    1 kr 0,–
    (Rabatt: kr 399,–)
    Utenfor er hundene
    kriminalroman
    ISBN: 9788205517011
    Språk/målform: Bokmål
    Utgivelsesår: 2018, Innbinding: Innbundet
    kr 399,–
    1 kr 0,–
    (Rabatt: kr 399,–)
    Lazarus
    ISBN: 9788202522940
    Språk/målform: Bokmål
    Utgivelsesår: 2018, Innbinding: Innbundet
    kr 399,–
    1 kr 0,–
    (Rabatt: kr 399,–)
    Lyslykter 2 stk

    1 stk Lanterne, Villa Collection, h 26 cm kr 0,–
    1 stk Lanterne, Villa Collection, h 40 cm kr 0,–

    Innbinding: Pakke
    kr 478,–
    (inkl. mva.)
    1 kr 0,–
    (Rabatt: kr 478,–)
    Frakt kr 129,–
    Totalsum kr 129,–
    (Herav mva. kr 0,–)
    (Totalt rabattert kr 1 675,–)

    Varer som er midlertidig utsolgt leveres så snart de er på lager. Vi tar forbehold om at enkelte titler kan bli utsolgt. Bestillingen ekspederes og leveres av SentralDistribusjon AS.

    Du kan til enhver tid sjekke din ordrestatus på Min side.
    Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål. Husk å oppgi ordrenummeret som henvendelsen gjelder for.

    Med vennlig hilsen
    Krimklubben

    Vedlegg
    Ordre-CO11601302.pdf
    Denne e-posten er en tjeneste fra Tanum Bokklubber.

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse Spraytan
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 20:06
    Til: Zentio Kundeservice
    Kopi: juridisk , «post@inkassoklagenemnda.no»
    Hei,

    som jeg skrev i den forrige mailen, så har jeg sendt om dette, til Datatilsynet, siden Ålesund brant liksom.

    Jeg prøvde først å sende om dette, til politiet.

    (Det var for cirka ti år siden.

    Mens jeg bodde i England.

    Hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

    Og politiet nektet å etterforske.

    Og derfor begynte jeg å sende kopi-er av mailene til den britiske spesialenheten, (IPCC).

    Og de klikka, siden at det var så mange mailer/saker.

    Og så sa de, at jeg ikke fikk lov til, å sende de, flere e-poster.

    Så det er jo fullstendig mongo, på alle måter.

    Så det er veldig irriterende, når dere skriver, at jeg dette må politianmeldes.

    For det ender med, at politiet begynner å terrorisere/kødde, (siden at de er litt umodne ofte), vil jeg si.

    Vennligst send om dette til en leder.

    Erik Ribsskog

    ons. 29. apr. 2020 kl. 14:05 skrev Zentio Kundeservice :
    Hei igjen,

    Slik som jeg har forstått gjelder dette ikke bare pakker som du har mottatt fra oss. Du skriver følgende:
    Jeg drukner i sånn ‘dritt’, (som noen jævelunger bestiller i mitt navn), og pleier å sende det i retur, via Posten.
    Det høres ut som du er blitt utsatt for identitets tyveri. Det er veldig beklagelig og vi håper at du får sett stopp på dette. Mer info kan du lese fra https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/id-tyveri/
    https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

    Som jeg skrev tidligere, Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har politianmeldt id-tyveriet.
    Hvorfor noen bestiller eller hvem er det som bestiller produkter på ditt navn, vet vi ikke uten at ip adressen blir sjekket. Og her viser jeg til setningen ovenfor.

    Det hva vi gjør i slike tilfeller for å hindre at du for ingen flere produkter fra oss:
    – Avslutter abonnement / krediterer fakturaene / sletter bestillingene som er ikke behandlet ennå
    – Sletter dine opplysninger fra reklamelistene
    – Sperrer dine opplysninger for videre bestillinger fra oss

    Vi har gode rutiner som kommer til «vask» av nye bestillinger. Vi går gjennom hver bestilling manuelt og sjekker at navn / adresse / mobilnummer stemmer og at navnet er ikke sperret for bestilling for et eller annet grunn. Vi også sender ordrebekreftelse til oppgitt e post adresse etter hver mottatt bestilling. Hvis epost mottaker har ikke foretatt bestillingen selv, er det lett for oss å kansellere bestilling før pakken blir sendt ut (slik som vi gjorde med flinkBisk bestilling etter du tok kontakt med oss).
    Men vi er her og hjelper alltid med å rydde opp uheldig situasjon hvor pakke mottaker har ikke selv foretatt bestilling. Vi ønsker heller ikke sende ut pakker som er ikke bestilt av mottaker.

    Hvis du nå vil ikke bruke tid til å levere pakkene til posten med tilsendte returetiketter, kan du fritt beholde produktene eller kaste de i søppel. Fakturaene er allerede kreditert.

    Ha en fin dag videre!

    Vennlig hilsen
    Sanna
    Zentio Kundeservice

    Hvordan vil du vurdere dette svaret?
    Veldig bra    Tilfredsstillende    Dårlig
    {#HS:1134333065-222529#}
    On Wed, Apr 29, 2020 at 4:57:18 CEST, Erik Ribsskog wrote:
    Hei,

    og hva med den tiden jeg må bruke, på å rydde opp, i dette tullet.

    Skal ikke jeg få en økonomisk erstatning, for dette.

    Og hvem er det som har bestilt dette, i mitt navn.

    Det ønsker jeg å bli informert om.

    Og jeg har også gått handel og kontor, og jeg lurer på hva dere akter å foreta dere, når det gjelder deres rutiner, sånn at dette ikke skjer igjen, med meg eller andre folk.

    Erik Ribsskog

    man. 27. apr. 2020 kl. 08:47 skrev Zentio Kundeservice :

    On Mon, Apr 27, 2020 at 8:47:18 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
    Hei Erik,

    Jeg sender retur etikett til deg for alle disse pakkene. Lime etikettene opp på eskene så kan pakkene sendes i retur til oss uten kostnad for deg.
    Posten tar ikke pakkene i retur uten returetikett.

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen
    Sanna
    Zentio Kundeservice
    On Thu, Apr 23, 2020 at 22:40:04 CEST, Erik Ribsskog wrote:
    Hei,

    disse eskene ble levert på døra, med et bud.

    (De stod utafor døra mi, sånn at de velta når, jeg skulle ut med søpla).

    Jeg drukner i sånn ‘dritt’, (som noen jævelunger bestiller i mitt navn), og pleier å sende det i retur, via Posten.

    Men jeg vet ikke om Posten godtar deres pakker.

    Jeg kan prøve å sende de i retur sammen med den andre dritten, (som jeg har fått, i postkassa).

    Erik Ribsskog

    tir. 14. apr. 2020 kl. 15:12 skrev Zentio Kundeservice :

    On Tue, Apr 14, 2020 at 15:11:27 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
    Hei Erik,

    Beklager at du har nå mottatt produkter du har ikke bestilt selv.
    Vi har mottatt totalt 4 bestillinger i tidsrom mellom 28.03-13.04 med følgende opplysninger:
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    Telefon:
    48621954
    E-post:
    eribsskog@gmail.com

    Det er bestilt prøvepakke på PaceBox, Shaibox, Spraytan og FlinkBisk. Flinkbisk bestillingen var den siste og den rakk vi nå kansellere før bestillingen var behandlet.

    Vi har i dag tidligere fakturert prøvepakkene på 3 første bestillinger. Disse er under pakking og kan dessverre ikke plukkes ut mer. Men vi har kreditert fakturaene. Du kan la være i hente pakkene fra posten så kommer disse automatisk i retur til oss.

    Videre abonnementene er avsluttet og vi sender ingen flere pakker. Dine opplysninger blir også slettet hos oss slik at du får ingen reklamer fra Zentio AS. Dine opplysninger blir også sperret slik at ingen kan bestille igjen på ditt navn.

    Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har vært plaget av identitets tyveri og saken er politianmeldt.

    Ha en fin dag videre!

    Vennlig hilsen
    Sanna
    Zentio Kundeservice
    On Sat, Apr 11, 2020 at 8:26:13 CEST, Erik Ribsskog wrote:
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Zentio Kundeservice
    Date: lør. 28. mar. 2020 kl. 10:25
    Subject: Bestillingsbekreftelse Spraytan
    To:

    Din bestilling sendes i posten innen 2 – 3 uker.

    Du får din første pakke med Grogeous Bronze SprayTan gratis, betal kun kr 99 for porto. Den inneholder en full størrelse SprayTan. Du betaler kun porto kr 99.
    Ved bestilling blir du abonnent uten bindingstid på Spraytan. Hvert kvartal får du en ny sending SprayTan til 10 fulle behandlinger for kun kr 349 pluss porto kr 99, dvs. kr 149 pr mnd. Eventuelle prisøkninger varsles på forhånd.

    På Min Side har du alltid full kontroll på ditt abonnement. Der kan du stoppe abonnementet eller endre dato for neste utsendelse senest 2 uker etter at du mottar første sending eller senest 15 dager etter fakturadato i videre sendinger. Ved oppsigelse etter denne dato får du en sending til før oppsigelsen trer i kraft.
    På Min Side kan du også endre leveringsadressen for videre sendinger (ikke første pakke).
    Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottok første pakke, gir oss melding om du ønsker å benytte deg av denne (angrefrist). Zentio AS har sendt deg et angrerettskjema pr e-post sammen med denne ordrebekreftelsen.

    Vi håper du blir fornøyd med Gorgeouse Bronze Spraytan, og ser frem til å ha deg som kunde hos oss.

    Med vennlig hilsen
    Spraytan-teamet hos Zentio AS
    Zentio AS
    kundeservice@zentio.no

    open.php?u=31026153&id=594613558bce471a893884874643accb

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Takk for din bestiling av FlinkBisk!
    Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 19:44
    Til: FlinkBisk Kundeservice
    Kopi: juridisk
    Hei,

    nå har jeg sendt om dette til Datatilsynet, siden Ålesund brant liksom.

    Og det skal være åpenhet i samfunnet.

    Så at dere ikke vil forklare meg hvem disse jævelungene er, det høres rart ut.

    Når det er i mitt navn som dette er bestilt, så trenger dere ikke å beskytte de kriminelle, (vil jeg si).

    Jeg synes det er rart at dere skryter av rutinene deres, når de åpenbart ikke er gode nok.

    Jeg synes det er rart at dere ikke legger dere flate, når sånt som dette skjer.

    Jeg ønsker at dette sendes til en leder.

    Erik Ribsskog

    ons. 29. apr. 2020 kl. 14:06 skrev FlinkBisk Kundeservice :
    Hei Erik,

    Viser til e post sendt fra Zentio kundeservice:

    Slik som jeg har forstått gjelder dette ikke bare pakker som du har mottatt fra oss. Du skriver følgende:
    Jeg drukner i sånn ‘dritt’, (som noen jævelunger bestiller i mitt navn), og pleier å sende det i retur, via Posten.
    Det høres ut som du er blitt utsatt for identitets tyveri. Det er veldig beklagelig og vi håper at du får sett stopp på dette. Mer info kan du lese fra https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/id-tyveri/
    https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

    Som jeg skrev tidligere, Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har politianmeldt id-tyveriet.
    Hvorfor noen bestiller eller hvem er det som bestiller produkter på ditt navn, vet vi ikke uten at ip adressen blir sjekket. Og her viser jeg til setningen ovenfor.

    Det hva vi gjør i slike tilfeller for å hindre at du for ingen flere produkter fra oss:
    – Avslutter abonnement / krediterer fakturaene / sletter bestillingene som er ikke behandlet ennå
    – Sletter dine opplysninger fra reklamelistene
    – Sperrer dine opplysninger for videre bestillinger fra oss

    Vi har gode rutiner som kommer til «vask» av nye bestillinger. Vi går gjennom hver bestilling manuelt og sjekker at navn / adresse / mobilnummer stemmer og at navnet er ikke sperret for bestilling for et eller annet grunn. Vi også sender ordrebekreftelse til oppgitt e post adresse etter hver mottatt bestilling. Hvis epost mottaker har ikke foretatt bestillingen selv, er det lett for oss å kansellere bestilling før pakken blir sendt ut (slik som vi gjorde med flinkBisk bestilling etter du tok kontakt med oss).
    Men vi er her og hjelper alltid med å rydde opp uheldig situasjon hvor pakke mottaker har ikke selv foretatt bestilling. Vi ønsker heller ikke sende ut pakker som er ikke bestilt av mottaker.

    Hvis du nå vil ikke bruke tid til å levere pakkene til posten med tilsendte returetiketter, kan du fritt beholde produktene eller kaste de i søppel. Fakturaene er allerede kreditert.

    Ha en fin dag videre!

    Med vennlig hilsen,
    Sanna
    FlinkBisk Kundeservice
    logo.png

    Hvordan vil du vurdere dette svaret?
    Veldig bra    Tilfredsstillende    Dårlig
    {#HS:1145866537-223245#}
    On Wed, Apr 29, 2020 at 4:47:44 CEST, Erik Ribsskog wrote:
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    man. 27. apr. 2020 kl. 10:01 skrev FlinkBisk Kundeservice :

    On Mon, Apr 27, 2020 at 10:01:28 CEST, FlinkBisk Kundeservice wrote:
    Hei,

    Viser til epost vi har sendt til deg fra Zentio AS:
    Hei Erik,

    Beklager at du har nå mottatt produkter du har ikke bestilt selv.
    Vi har mottatt totalt 4 bestillinger i tidsrom mellom 28.03-13.04 med følgende opplysninger:
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    Telefon:
    48621954
    E-post:
    eribsskog@gmail.com

    Det er bestilt prøvepakke på PaceBox, Shaibox, Spraytan og FlinkBisk. Flinkbisk bestillingen var den siste og den rakk vi nå kansellere før bestillingen var behandlet.

    Vi har i dag tidligere fakturert prøvepakkene på 3 første bestillinger. Disse er under pakking og kan dessverre ikke plukkes ut mer. Men vi har kreditert fakturaene. Du kan la være i hente pakkene fra posten så kommer disse automatisk i retur til oss.

    Videre abonnementene er avsluttet og vi sender ingen flere pakker. Dine opplysninger blir også slettet hos oss slik at du får ingen reklamer fra Zentio AS. Dine opplysninger blir også sperret slik at ingen kan bestille igjen på ditt navn.

    Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har vært plaget av identitets tyveri og saken er politianmeldt.

    Så denne bestillingen på FLinkBisk var kansellert her får vi har behandlet ordren. Så du får ingen pakker fra FlinkBisk.

    Ha en fin dag videre!

    Med vennlig hilsen,
    Sanna
    FlinkBisk Kundeservice
    logo.png
    On Fri, Apr 24, 2020 at 0:02:33 CEST, Erik Ribsskog wrote:
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: FlinkBisk
    Date: man. 13. apr. 2020 kl. 14:48
    Subject: Takk for din bestiling av FlinkBisk!
    To:

    Takk for bestillingen på FlinkBisk!

    FlinkBisk-esken blir sendt ca 8. mai. Første pakke er gratis, du betaler kun porto kr 99. Pris for liten hund kun kr 349 med fri frakt, totalt kr 349 pr mnd. For mellomstor og stor hund kr 369 pr mnd, totalt kr 369 pr mnd. Eventuelle prisøkninger varsles på forhånd.

    Det er ikke bindingstid på FlinkBisk. For å hoppe over en sending eller avslutte abonnementet før neste pakke: Logg inn på FlinkBisk. På Min Side har du alltid full kontroll på ditt abonnement. Der kan du kan stoppe abonnementet eller endre dato for neste utsendelse senest 2 uker etter at du mottar første sending, deretter senest den 15. i måneden før neste leveringsmåned. Ved oppsigelse etter denne dato får du en sending til før oppsigelsen trer i kraft.

    Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar første pakke, gir oss melding om du ønsker å benytte deg av denne (angrefrist). Vi har sendt deg et angrerettskjema pr e-post sammen med denne ordrebekreftelsen.

    Vi håper dere blir fornøyd med FlinkBisk-esken, og ser frem til å ha dere som kunde hos oss.

    Med vennlig hilsen
    FlinkBisk-gjengen hos Zentio
    color-instagram-48.png
    color-facebook-48.png
    FlinkBisk leveres av Zentio AS
    kundeservice@flinkbisk.no