Stikkord: Datatilsynet

  • Og enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Takk for at du har vist interesse og henvendt deg til Bufetat – Fosterhjemstjenesten.
    Erik Ribsskog Fri, Nov 11, 2016 at 7:49 AM
    To: ROS – Fosterhjemsrekruttering
    Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også bodd, i mange år, i England.

    Og der sa de ‘Mr. Ribsskog’, og brukte ikke fornavnet mitt sånn.

    (Det blir som noe litt klamt, måten dere bruker fornavnet mitt på, synes jeg).

    Hva er galt, med bare ‘hei’, lurer jeg.

    2016-06-15 9:25 GMT+02:00 ROS – Fosterhjemsrekruttering :
    Hei Erik

    Forstår det slik at du har mottatt informasjon fra Bufetat uten at du selv har bedt om det. Det beklager vi på det sterkeste. All kontaktinformasjon i saken som var knyttet til din epostadresse er nå slettet. Skulle du, mot formodning, motta mer uønsket informasjon fra oss setter jeg pris på at du melder fra om det.

    Takk for tilbakemelding og beklager enda en gang det som har skjedd.

    Med vennlig hilsen

    Bente Helen Hetland Jonas

    Systemadministrator ROS

    Barne-, ungdoms- og familieetaten

    Tlf. direkte 466 19 261

    E-post bente.helen.hetland.jonas@bufetat.no

    www.fosterhjem.no

    www.bufetat.no

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 15. juni 2016 02:06
    Til: juridisk
    Kopi: ROS – Fosterhjemsrekruttering
    Emne: Klage/Fwd: Takk for at du har vist interesse og henvendt deg til Bufetat – Fosterhjemstjenesten.

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From:
    Date: 2016-05-13 13:02 GMT+02:00
    Subject: Takk for at du har vist interesse og henvendt deg til Bufetat – Fosterhjemstjenesten.
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei Erika

    Takk for at du har vist interesse og henvendt deg til Bufetat – Fosterhjemstjenesten. For oss i Bufetat er det svært viktig å følge opp de som henvender seg til oss på en god måte. For å hjelpe oss med det, bruker vi et elektroniske system for oppfølging av henvendelser, ROS (Registrering – Oppfølging – Service). Her registreres ditt navn og din kontaktinformasjon. For at vi skal kunne gi deg/din familie god service vil også evt. avtaler og andre kontaktpunkt bli registrert.

    Det lagres ikke sensitive opplysninger i ROS.

    Opplysninger som registreres om deg/din familie vil ikke bli delt med noen utenfor Bufetat. Det er frivillig og uforpliktende å gi opplysninger til Bufetat i forbindelse med deres kontakt. Registreringen i ROS vil bli oppbevart inntil annen avtale blir gjort mellom deg/din familie og Bufetat.

    Du kan når som helst ta kontakt med systemadministrator dersom du har spørsmål til denne e-posten, eller ønsker å avslutte registrering.

    E-post til systemadministrator er ros@bufetat.no

    Med vennlig hilsen
    Bente H H Jonas
    Systemadministrator ROS
    Bufetat
    Tlf: 466 19 261

    Denne e-posten er automatisk generert, du trenger ikke svare

  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Lekekassen.no – Registrering
    Erik Ribsskog Fri, Nov 11, 2016 at 7:42 AM
    To: «Lekekassen.no»
    Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg vet ikke hvem disse Bisnode er.

    Men det er vel antagelig deres IT-partner eller internett-leverandør.

    Så det må dere ta med de.

    Det blir som noe internt, hos dere, mener jeg.

    2016-06-15 10:29 GMT+02:00 Lekekassen.no :
    Hei,

    Da du kontaktet oss 7.juni stengte jeg den opprettede kontoen hos oss som står i ditt navn og som er datert 29.mai.2016.

    Det er også denne dagen jeg ser du mottok nedenfor stående e-post.

    Anbefaler deg å kontakte BISNODE hvis du har mistanke om identitetstyveri.

    Ha en fin dag videre.

    Med vennlig hilsen/Kind regards

    Camilla Todnem Røinås

    Lekekassen.no

    Østerskogen 48

    4879 Grimstad, Norway

    Tlf: 48 88 75 00

    Lekekassen

     instagram-logo-796×404

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 15. juni 2016 01:21
    Til: juridisk
    Kopi: webshop
    Emne: Klage/Fwd: Lekekassen.no – Registrering

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Lekekassen.no
    Date: 2016-05-29 2:25 GMT+02:00
    Subject: Lekekassen.no – Registrering
    To: eribsskog@gmail.com

    Takk for at du har registrert deg som kunde hos Lekekassen.no

    Du kan benytte linken under for å logge inn med brukernavn og passord.
    http://www.lekekassen.no/?route=account/login

    Her får du tilgang til Min side der du kan endre kontaktdetaljer, få oversikt over ordrehistorikk, og skrive ut ordrebekreftelser.

    Med vennlig hilsen
    Lekekassen.no
    http://www.lekekassen.no/

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog

    Klage/Fwd: Request Client

    Erik Ribsskog  Fri, Nov 11, 2016 at 7:36 AM
    To: juridisk

    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Lille Arena <bestill@lillearena.no>
    Date: 2016-06-22 9:07 GMT+02:00
    Subject: Re: Klage/Fwd: Request Client
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei
    jeg lurer på at hva er den meilen som du sendte til meg?
    eller hva lurer på?
    du kan ringe meg for og bestille mat eller gå på www.lillearena.no
    Den 22. juni 2016 kl. 07.37.04 +02.00 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———-
    From: Lille Arena <bestill@lillearena.no>
    Date: 2016-04-12 16:24 GMT+02:00
    Subject: Re: Request Client
    HEI
    Hva du lurer på ?
    mvh
    lille arena
    Den 12. april 2016 kl. 16.18.13 +02.00 skrev Lille Arena <bestill@lillearena.no>:
    Fra: Erik Ribsskog
    Gjelder: Melding fra nett
    Innhold fra mailen:
    Navn: Erik Ribsskog
    Mobil nr: 409 50 205
    Adresss: Drammensveien 507
    Melding: 

    Denne mailen er sendt fra Lille Arena (http://www.lillearena.no)

  • Og enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Takk for din påmelding
    Erik Ribsskog Thu, Nov 10, 2016 at 9:31 PM
    To: Erlend V Thorsen
    Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    I gamle dager, så kunne man kontakte Televerket, (mener jeg å huske), hvis noen tulle-ringte, til en.

    Så det må også være mulig, å finne ut, hvem som tulle-sender e-post, mener jeg.

    Skjerpings!

    2016-06-22 9:18 GMT+02:00 Erlend V Thorsen :
    Hei igjen.

    Det er dessverre ikke noe mer informasjon å finne. Påmelding til nyhetsbrev er på vår side, som på så mange andre sider, en åpen påmelding der en bare legger inn epostadressen for å melde på. Leverandøren av nyhetsbrevløsningen har heller ikke noen mer sporing av hvem som gjør påmeldingen. En slik sporing ville uansett ikke kunne hatt mer enn en IP adresse, som heller ikke sier noe om hvem som faktisk har gjort en påmelding, med mindre en får nettleverandørene sine oversikter over hvilke abonnenter som er tildelt hvilke IP adresser på tidspunktet.

    Vi kommer til å vurdere endringer som kan forhindre dette i fremtiden, mest aktuelt er da en påmelding som en i tillegg må verifisere gjennom en epostmelding. Men samtidig, det er bare snakk påmelding til et nyhetsbrev, ingen bestilling, medlemskap eller noe lignende. Og nyhetsbrevet har avmeldingen lett tilgjengelig i brevet, og en havner da på en opt-out listen som blokkerer fremtidige påmeldinger til våre sendinger.

    Med vennlig hilsen

    Erlend Thorsen

    musikkorps.no

    nmf_hovedkontoret

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 22. juni 2016 08:51
    Til: Erlend V Thorsen
    Kopi: juridisk
    Emne: Re: Klage/Fwd: Takk for din påmelding

    Hei,

    da må dere finne ut, hvem det er, som har bestilt, i mitt navn, mener jeg.

    For jeg har i det minste rett til, å få vite, hva som har skjedd, (mener jeg).

    Og jeg har også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere har tenkt til, å gjøre, for å forhindre, at noe lignende skjer, (med Hvermansen liksom), i fremtiden.

    Så om dere kan sende dette, til en overordnet, for en ny vurdering.

    Erik Ribsskog

    2016-04-11 9:37 GMT+02:00 Erlend V Thorsen :

    Hei!

    Opprinnelig melding 27/2/16 er en bekreftelse på påmelding til nyhetsbrev, som gjøres via musikkorps.no. Det er så klart mulig at noen med vilje har lagt inn din epostadresse, eventuelt at noen rett og slett har tastet feil adresse når de skulle melde seg selv på.

    I etterkant har du muligens mottatt et nyhetsbrev også og der klikket på avmelding. Ser uansett at du nå ligger inne på «opt-out» listen, som gjør at du ikke lenger skal motta noen nyhetsbrev og skulle noen på nytt legge til din epostadresse skal opt-out valget overstyre slik at du uansett ikke blir lagt til som nyhetsbrevmottaker.

    Mvh.
    Erlend V. Thorsen
    NMF

    ________________________________________
    Fra: Åse Espevik
    Sendt: 11. april 2016 09:14
    Til: Erlend V Thorsen
    Emne: VS: Klage/Fwd: Takk for din påmelding

    ________________________________________
    Fra: Erik Ribsskog
    Sendt: 11. april 2016 07:38
    Til: juridisk
    Kopi: post
    Emne: Klage/Fwd: Takk for din påmelding

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Norges_Musikkorpsforbund Date: 2016-02-27 16:06 GMT+01:00
    Subject: Takk for din påmelding
    To: «eribsskog@gmail.com»

    Du abonnerer nå på Nyhetsbrev fra NMF

  • Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Gaysir.no: Verifisering av medlemsskap
    Erik Ribsskog Thu, Nov 10, 2016 at 8:59 PM
    To: robert@gaysir.no
    Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2016-06-22 12:07 GMT+02:00 Gaysir/Robert :
    Hei!

    Dette er nok ikke identitetstyveri, men noen som – mer eller mindre ondskapsfullt – prøver å spille deg et puss ved å opprette profil hos oss ved hjelp av din epostadresse (og den er det sikker mange som kjenner).

    Du kan imidlertid ta det helt med ro, for det er helt umulig å få denne profilen online (synlig for andre) uten en verfisering. Den eneste måten å verifisere en profil på, er at mottager av verifiseringsmailen klikker på verifiseringslinken. Siden du, som mottager i dette tilfellet, åpenbart ikke er interessert i å ha profil hos oss, er det bare for deg å ignorere (slette) mailen, så vil ingenting skje. Profilen som ble forsøkt opprettet, vil slettes etter kort tid. En slik verifisering er laget nettopp for å unngå at noen oppretter denne typen «falske» profiler.

    Det er umulig for oss å gjøre noe mer enn det jeg har nevnt, for vi lagrer ikke IP-adresser til noen før første pålogging på profilen (dvs. etter at den er verifisert slik jeg har nevnt ovenfor). Vi aner altså ikke hvem vedkommende er.

    Siden dette altså ikke er identitetstyveri, er det heller ikke så mye hjelp i å sende til Datatilsynet. Det er alltid en risiko for at din epostadresse kan bli utsatt for slikt (bare tenk på hvor mye spam og reklame man mottar hver dag).

    Mvh
    Robert Tomter
    www.gaysir.no

    22. juni 2016 kl. 09.04 skrev Erik Ribsskog :
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From:
    Date: 2016-04-09 1:09 GMT+02:00
    Subject: Gaysir.no: Verifisering av medlemsskap
    To: eribsskog@gmail.com

    VERIFISERING AV GAYSIR-KONTO

    Velkommen til Gaysir Interaktiv, Ribsskog!
    For å ta i bruk din konto på tjenesten, må du først verifisere den.
    Klikk på denne lenken for å verifisere kontoen:

    http://www.gaysir.no/blimedlem/index.cfm?sbm=4&vfkode=99CE7AB8-1D0E-45BB-B9D131E8C4CD0909

    Hvis linken over ikke er klikkbar, kan du klippe og lime den inn i adressefeltet på nettleseren.

    Vennlig hilsen Gaysir/redaksjonen

    ********************************************************
    PS: Hvis du har mottatt denne mailen uten å ha registrert deg på Gaysir Interaktiv, kan du slette den.
    Mottar du flere eposter, ta kontakt med oss på redaksjonen@gaysir.no.

  • Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Re: [Ticket#37246836] Informasjon fra Telio!
    Erik Ribsskog Thu, Nov 10, 2016 at 8:38 PM
    To: Telio kundeservice
    Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2016-06-22 8:13 GMT+02:00 Telio kundeservice :
    Hei.

    Vi mottok en henvendelse fra deg 16.05.2016

    «Hei.

    Nå har jeg hatt mobilabonnement fra dere i over 3 år, og jeg har ennå ikke fått faktura.
    Takk 🙂

    Mvh Erik Ribsskog»

    Utifra den informasjonen du oppgir til oss, kan vi ikke se at du har noe kundeforhold hos oss. Vi har derfor bedt deg sende oss kundenummer eller telefonnummer henvendelsen gjelder, slik at vi har anledning til å hjelpe deg videre.

    Vi kan ikke se sammenhengen mellom dette og din henvendelse av 22.06.2016 07.30 og 07.40:

    «Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).»

    Med ønske om en fin dag!

    Vennlig hilsen

    Fride
    Telio Kundeservice
    kundeservice@telio.no
    www.telio.no

    Vennligst behold følgende / please do not remove the following:
    Ticket#37246836

  • Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Frivillig i Skeiv Ungdom!
    Erik Ribsskog Thu, Nov 10, 2016 at 8:32 PM
    To: Skeiv Ungdom Postmottak Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2016-07-04 11:12 GMT+02:00 Skeiv Ungdom Postmottak : Hei Erik,

    Beklager så mykje at dette har hendt. Du er nå sletta frå vårt system, og vil ikkje motta fleire epostar frå oss. Gi gjerne beskjed om det skulle skje igjen. Me skal nå gå igjennom rutiner for innmelding av medlem slik at me unngår slike feil.
    God sommar!

    Beste helsing
    Sunniva Marie Hustoft
    Organisasjonssekretær

    Skeiv Ungdom/Queer Youth Norway
    Telefon: 47395011
    E-postl: post@skeivungdom.no
    Nettside: www.skeivungdom.no

    22. jun. 2016 kl. 08.59 skrev Erik Ribsskog :

    Hei,

    da må dere finne ut, hvem det er, som har bestilt, i mitt navn, mener jeg.

    For jeg har i det minste rett til, å få vite, hva som har skjedd, (mener jeg).

    Og jeg har også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere har tenkt til, å gjøre, for å forhindre, at noe lignende skjer, (med Hvermansen liksom), i fremtiden.

    Så om dere kan sende dette, til en overordnet, for en ny vurdering.

    Erik Ribsskog

    2016-04-11 10:40 GMT+02:00 Skeiv Ungdom Postmottak : Hei,

    Overstående mail ble sendt ut for å rydde opp i en gammel frivilligdatabase, hvor din e-post var meldt inn. Om dette var i forbindelse med identitetstyveri må du gjerne gi beskjed om det er noe vi kan gjøre for å bistå for å oppklare.

    Mailen ble sendt ut i forbindelse med utfasing av den tidligere frivilligdatabasen, den er nå ikke lenger i bruk.

    Beklager dette.

    Med vennlig hilsen,
    Hanna Christophersen
    Organisasjonssekretær

    Skeiv Ungdom/Queer Youth Norway
    Tollbugata 24
    0157 Oslo

    Telefon: 47395011
    E-post: post@skeivungdom.no
    Nettside: www.skeivungdom.no

    11. april 2016 kl. 10.27 skrev Erik Ribsskog :
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Skeiv Ungdom Postmottak Date: 2016-02-23 10:43 GMT+01:00
    Subject: Frivillig i Skeiv Ungdom!
    To: Skeiv Ungdom Postmottak

    Hei!

    Takk for at du har meldt din interesse for å være frivillig i Skeiv Ungdom.  Vi lager nå et nytt og bedre system for frivillige som gjør det enklere for deg å bidra. For å gi deg et best mulig tilbud må vi vite litt om hva du er interessert i og vi ber deg fylle ut dette skjemaet for å bli med som frivillig videre: https://docs.google.com/forms/d/1qrfI5oplpAkCePtcj0Qav5EjTSdwo2QNwP9uFpME1EM/viewform

    Kommende arrangementer og prosjekter hvor vi trenger frivillige:

    Oslo
    Neste aktivitet:
    6. mars –  vær med og lag banner og plakater til 8. mars toget søndag 6. mars kl. 15 på kontoret i Tollbugata 24 (https://www.facebook.com/events/503813246458264/)
    8. mars – vær med å gå i toget 8. mars kl 17.30 på Youngstorget. Vi trenger folk til å hjelpe til å bære utstyr til toget, hjelpe til under toget, bære banner, flagg, ta bilder etc.  (https://www.facebook.com/events/1684898955123606/
    <8 .="" 2015.jpg="" mars="">
    31. mars: Trans Visibility Day
    21.-22. april Landsstyret
    22.-24. april Landsmøtet
    1. mai: 1. mai toget
    27.-29. mai Landsstyremøte
    17.-25. juni: Oslo Pride

    Bergen
    4.-11. juni: Regnbuedagene

    Hele landet:
    8. mars: 8. mars toget
    1. mai: 1. mai toget
    17. mai: Internasjonale dagen mot homofobi og transfobi
    11-17. juli: Jafnadhr: Skeiv Ungdoms sommerleir
    Skoleprosjektet vårt Restart trenger alltid nye frivillige til å være med på skolebesøk. Les mer på http://www.skeivungdom.no/restart, eller ta kontakt restart@skeivungdom.no
    Ungdomstelefonen trenger stadig frivillige telefonvakter fra i Oslo-området. Les mer på www.ungdomstelefonen.no

    Ønsker du å delta på en eller flere av disse arrangementene som frivillig? Meld deg på i skjema over så tar vi kontakt.

    Med vennlig hilsen,
    Hanna Christophersen
    Organisasjonssekretær

    Skeiv Ungdom/Queer Youth Norway
    Tollbugata 24
    0157 Oslo

    Telefon: 47395011
    E-post: post@skeivungdom.no
    Nettside: www.skeivungdom.no

  • Og enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Har du flyttet?
    Erik Ribsskog Thu, Nov 10, 2016 at 8:10 PM
    To: norges@hytteforbund.no
    Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg, (og en Bjørn Ribsskog, som døde, for noen år siden), har drevet mye, med ‘Ribsskog-slektsforskning’.

    Så hvis det hadde vært sånn, at det fantes, en navnebror, av meg, så hadde jeg nok visst om det, (for å si det sånn).

    Her er det nok snakk om identietstyveri.

    2016-09-15 8:34 GMT+02:00 :
    Hei, beklager at du tror du er utsatt for identitetstyveri. Dette medfører ikke riktighet.

    Vi forsøker bare å spore opp vårt medlem Erik Ribsskog, medlem nr 954452, som tydeligvis har flyttet fra Micheletsvei 55, på Stabekk, fordi vi får posten hans i retur.

    Dette er sannsynligvis en navnebror av deg, som tilfeldigvis har samme emailadresse som den vi har fått opplyst om – og registrert i vår base i 2015.

    Vi er en medlemsorganisasjon som representerer 25.000 hytteeiere i Norge, og en del av våre medlemmer glemmer dessverre å melde adresseforandring til oss.

    Kan du være så snill å sende oss kopi av anmeldelsen til Datatilsynet – så vi kan svare via vår advokat?

    Med ønske om en god dag.

    Med vennlig hilsen

    for Norges Hytteforbund

    Heidi N. Sunde

    (mobil 99706225)

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: torsdag 15. september 2016 04.44
    Til: juridisk
    Kopi: norges@hytteforbund.no
    Emne: Fwd: Har du flyttet?

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From:
    Date: 2016-09-09 13:59 GMT+02:00
    Subject: Har du flyttet?
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei Erik, vi får posten din i retur. Har du flyttet fra Stabekk?

    På forhånd – takk for svar.

    Med vennlig hilsen

    for Norges Hytteforbund

    Heidi N. Sunde

    (mobil 99706225)

  • Og enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Fullfør bestillingen av Lån
    Erik Ribsskog Thu, Nov 10, 2016 at 8:01 PM
    To: «Lendo, Kundeservice»
    Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også bodd i England, i mange år.

    Og der sier de: ‘Mr. Ribsskog’, (og ikke fornavnet).

    Hva er galt med bare ‘hei’, liksom.

    2016-10-04 17:52 GMT+02:00 Lendo, Kundeservice :
    Hei Erik,

    Jeg kan ikke se en aktiv søknad som er registrert med din epost.

    Du kan hvert fall være trygg på at det ikke er en søknad inne hos oss registrert med denne eposten.

    Ha en fin dag videre.

    Med vennlig hilsen
    Leifur Jakobsson
    Finansrådgiver

    Logo e-post

    Lendo AS
    Grensen 5-7
    0159 Oslo
    Telefon: 22 00 70 70

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 4. oktober 2016 17:39
    Til: juridisk
    Kopi: post@piv.no; Lendo, Kundeservice
    Emne: Klage/Fwd: Fullfør bestillingen av Lån

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    PS 2.

    Sender også kopi, til Personvernnemda, siden at Datatilsynet ikke tar de mange sakene, som jeg har sendt de, på alvor, (kan det virke som).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Lendo.no
    Date: 2016-07-23 1:55 GMT+02:00
    Subject: Fullfør bestillingen av Lån
    To: eribsskog@gmail.com

    Få lavere rente, refinansier dine kredittkort og smålån!

    Ingen bilder i mailen? Klikk her

    Bilde er fjernet av sender. Lendo

    22 00 70 70 Vi er åpent fra 09.00 til 18.00. Du kan kontakte oss her.

    Få lavere rente, refinansier dine
    kredittkort og smålån!

    Vi presser rentene for deg.

    1. En søknad
    2. Svar fra 10 banker
    3. Du velger det beste tilbudet

    Lånebeløp

    500000

    Nedbetalingstid

    7 år

    Fullfør din søknad »

    TRENGER DU HJELP?

    Bilde er fjernet av sender. 22 00 70 70

    Bilde er fjernet av sender.

    Send e-post

    Denne mailen ble sendt til eribsskog@gmail.com
    Klikk her om du ikke vil motta servicemail

  • Og enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Scenen står klar for deg – grip sjansen!
    Erik Ribsskog Thu, Nov 10, 2016 at 7:41 PM
    To: Muno Kundeservice Cc: juridisk
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende ikke skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2016-10-05 8:20 GMT+02:00 Muno Kundeservice : Hei Erik!

    Uff dette har jeg forståelse for at kan være belastende for deg!

    Det er litt uklart for meg hva du mener med trakassering, all den tid vi markedsfører oss mot kunder og interessenter som på eget initiativ har tatt kontakt med oss tidligere. I dette tilfellet ser det ut til at vi har fått en forespørsel fra denne epostadressen om fløyteundervisning den 16. februar i fjor.

    Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev, ved å trykke på MELD DEG AV linken helt nederst. Da vil du ikke motta flere nyhetsbrev fra oss.

    Jeg fjerner nå også epostadressen din fra systemet her så du ikke får flere fremover uansett.

    Jeg må be om forståelse for at vi sender ut nyhetsbrev til nåværende og tidligere elever og interessenter, med informasjon som kan være relevant for personer som en interesse for musikk og musikkopplæring. Det er ikke snakk om noe forsøk på trakassering fra vår side i hvert fall, det ville vært en lite produktiv rekrutteringsstrategi for vår bedrift tror jeg.

    Ønsker deg lykke til med å finne ut av alt dette, og en flott dag videre.

    Mvh

    Muno Kundeservice

    Ola Håkon Svendsen

    Musikkundervisningen Norge AS

    W: www.muno.no

    E:  post@muno.no

    T:  +47 920 11 622

    A: Alfheim 26, 1384 Asker, Norway

    muno logo liten

    Mvh

    Muno Kundeservice

    Ola Håkon Svendsen

    Musikkundervisningen Norge AS

    W: www.muno.no

    E:  post@muno.no

    T:  +47 920 11 622

    A: Alfheim 26, 1384 Asker, Norway

    muno logo liten

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: tirsdag 4. oktober 2016 17.52
    Til: juridisk
    Kopi: post@piv.no; Muno Kundeservice Emne: Klage/Fwd: Scenen står klar for deg – grip sjansen!

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    PS 2.

    Sender også kopi, til Personvernnemda, siden at Datatilsynet ikke tar de mange sakene, som jeg har sendt de, på alvor, (kan det virke som).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Muno musikkskole Date: 2016-08-18 18:00 GMT+02:00
    Subject: Scenen står klar for deg – grip sjansen!
    To: eribsskog@gmail.com

    Scenen står klar for deg – grip sjansen!

                         Lese i din nettleser? Klikk her

    Bilde er fjernet av sender.

    SCENEN STÅR KLAR

    I september lanserer vi vårt nye prosjekt Performance Week. Vi vil gi alle elever sjansen til å utvikle seg gjennom fremføring i enda større grad. Prosjektet vil bli ganske annerledes fra en vanlig elevkonsert, og rammene gjør det komfortabelt for både nybegynnere, viderekomne og skal fungere for alle aldersgrupper. Les mer…

    Bilde er fjernet av sender.

    INTERNASJONAL DEBUT
    Tidligere Muno-elev, Eskil Dante, slapp 17. juli sin debutsingel. Låten er en smakebit fra hans EP som kommer i høst. Vi syns det er stas når tidligere Muno-elever lykkes nasjonalt og internasjonalt!
    Les om Eskil og hør låten

    Bilde er fjernet av sender.

    VI UTVIDER VÅRT TALENTPROGRAM
    I høst satser vi enda større og utvider vårt talentprogram. Elever som vil utfordre sitt musikalske talent får et ekstra tilbud ved flere av våre avdelinger. Programmet er tilgjengelig i Asker, Oslo og Lillestrøm.
    Info og påmelding

    Bilde er fjernet av sender.

    Ikke elev ennå? Vi gir deg en GRATIS prøvetime!

    WWW.MUNO.NO

    Bilde er fjernet av sender.

    Facebook

    Bilde er fjernet av sender.

    Hjemmeside

    Bilde er fjernet av sender.

    Instagram

    Bilde er fjernet av sender.

    Epost

    Bilde er fjernet av sender.

    TVMuno

    Copyright © 2016 Musikkundervisningen Norge AS, alle rettigheter.

    Du får dette nyhetsbrevet fordi du er kunde hos oss eller har vist interesse for Musikkundervisningen Norge (Muno) på vår nettside. Du kan når som helst melde deg av dette nyhetsbrevet.

    Vår adresse:
    Musikkundervisningen Norge AS
    Alfheim 26, 1384 Asker

    Epost: post@muno.no
    Telefon: 920 11 622

    Jeg vil oppdatere mottakerinnstillinger eller melde meg av fremtidige nyhetsbrev.