Stikkord: Datatilsynet

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kvittering på mottatt henvendelse til Tolletaten
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 14:08
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: post@toll.no, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <noreply@toll.no>
    Date: ons. 24. nov. 2021 kl. 23:08
    Subject: Kvittering på mottatt henvendelse til Tolletaten
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Takk for henvendelsen din, Erik Løvenbalk Ribsskog,
    På generelle henvendelser kan du regne med svar i løpet av fem virkedager. For saksbehandling er det lengre behandlingstid.
    Kvittering på mottatt henvendelse:
    Om saken:
    Hva gjelder det? Hva skal dette bety?
    Nærmere beskrivelse: Hei, jeg har flere titalls Toll-klager, som dere ikke har etterforsket. (Han sjefen deres Gunnersen døde. Og ingen ryddet opp etter han, virket det som). Og nå får jeg denne gåtefulle/kryptiske mailen, på toppen av dette. Hva skal dette bety. Dette må jeg klage på. Noen har snik-innført et folkeregister #2, (over mail-adresser), som politiet her bruker, (kan det virke som). Er det ikke mer ordentlig, hvis Toll sender brev? Og hva skal denne mailen bety? Det står jo ikke hva det gjelder. Jeg har ikke drevet med snik-alkoholisert noen saker nylig, så denne mailen gir ikke noe mening for meg. Dette blir fremmedgjøring, så det må jeg klage på. Jeg har ikke gitt Toll min mail-adresse. Så dette blir som noe ‘Stasi-greier’, må jeg si. Dette må jeg klage på. Skjerpings! Erik Ribsskog
    Kontaktinformasjon:
    Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
    Firmanavn:
    Organisasjonsnummer:
    Telefon: 96853024
    E-post: eribsskog@gmail.com
     
    Med vennlig hilsen
    Tolletaten
    post@toll.no
    telefon: +47 22 86 03 12
    organisasjonsnummer: 974761343
  • Jeg sendte en e-post til EFI AS

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 13:52
    Til: kundeservice@mail.efi.no
    Kopi: boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    men som jeg har skrevet til dere mange ganger.
    (Blant annet i min mail fra 8. februar).
    Så ønsker jeg å vite navnet, på de nett-trollene, som har bestilt ‘dritt’ fra dere, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen.
    Og jeg må ta med om, at jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.
    Siden at de underordnede hos dere, er noen slags primadonnaer, (virker det som), som nekter å sende dette oppover, når jeg ber de om det.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 26. okt. 2021 kl. 07:56 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
    Hej Erik, 
     
    Det här mailet har du skickat fel. Det här har vi inget med att göra.
     
    Trevlig tisdag!
     
    Med vennlig hilsen
     
    EFI Kundeservice
     
     
    w: www.efi.no
    e: kundeservice@mail.efi.no
    t : 987 01 444
     
    EFI AS
    Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
     
    Original Text
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: boligbistand@baerum.kommune.no
    CC: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>;LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>;LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>;postkasse@datatilsynet.no
    Sent: 25.10.21 14:40:30
    Subject: Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
     
    Hei,
     
    jeg viser til Deres brev fra 12. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dere skriver at jeg må kontakte Nav Bærum for å søke om støtte til å betale strøm-regninger.
    Men det har jeg allerede gjort.
    (Noe Bærum kommune blant annet, fikk en mail om, (fra meg), her om dagen.
    Det er snakk om et Nav-vedtak fra februar).
    Jeg har også sendt om dette til riktig department nå, (arbeids og sosialdepartementet), som Nav sorterer under.
    På vedtak-brevene fra Nav Bærum, så står det skrevet: ‘Bærum kommune’, (med store bokstaver), i brev-hodet.
    Men ifølge Wikipedia så sorterer visst Nav formelt under det nevnte departementet.
    Men det blir litt som noe ‘Kafka-aktig’ da, når det står Bærum kommune på brevene til Nav, og Bærum kommune samtidig nekter å ta imot mailer til Nav, (og sende de videre til Nav).
    Fordi at arbeidsdepartementet visstnok er Nav sin formelle eier/moder-organisasjon.
    Da blir det som noe ‘Stasi-greier’, må man vel si.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg har også sett på Nav sitt nettsted igjen.
    Og jeg finner ikke noen mail-adresse til hverken ‘Nav-etaten’ sitt hovedkontor eller til Nav Bærum, på det nettstedet.
    Men nå har jeg sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet.
    For da blir dette deres ansvar, sånn som jeg har forstått det.
    Og jeg har også sendt kopier til Sivilombudsmannen og Statsforvalteren/Fylkesmannen siden Ålesund brant liksom, om dette.
    For her er det snakk om saksbehandler-feil/sabotasje fra Nav, kan det virke som.
    Så dette må da være en sak, som er midt i blinken, både for Statsforvalteren og Sivilombudet, (som de vel heter nå).
    Og at Bærum kommune skal drive med noe slags snobberi, og nekte å sende mailer videre til Nav Bærum, (som kommunen vel samarbeider med, deler brevark med, og del-finansierer).
    Det hører ikke hjemme noen steder, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 25. okt. 2021 kl. 13:28
    Subject: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Cc: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 18. oktober.
    Det er det samme igjen, som i den forrige mailen.
    Ifølge mitt sosial-støtte-vedtak fra februar, (som jeg sendte dere her om dagen), så skal Nav betale strømregningene for min kommunale leilighet, (etter at jeg har levert disse hos Nav Bærum), siden at jeg er arbeidsledig og uten inntekt/formue.
    Jeg får bare 5.000-6.000 i måneden, til livsopphold.
    Så jeg har ikke mulighet til å betale disse dyre strømregningene.
    Så dette må dere ta med Nav.
    Jeg har levert alle strøm-regningene, innen fristen, hos Nav, (i deres spesielle konvolutter, hvor man skriver på sitt personnummer, saksbehandler-navn og dato).
    Saksbehandler er forresten ei Kristin.
    (Ihvertfall så har de bedt meg om å skrive det navnet på konvoluttene.
    Jeg har ikke hatt møte med noen rådgivere hos Nav siden jeg bodde i Trondheim, i noen måneder, i 2018.
    Av en eller annen grunn).
    Som sagt så hadde Nav Bærum en avtale med husvert-firmaet Narverud, da jeg bodde på tidligere Thon Hotel Høvik/Esso Motor-hotel, fra 2015 til 2017.
    Så det skal være mulig for dere å få disse pengene direkte fra Nav, (vil jeg si).
    Jeg har ihvertfall levert alle bilag, på riktig måte, og i god tid innen tidsfristene.
    Så hva Nav driver med, det kan man lure på.
    Det virker som at de liksom har fått ‘mensen’, (som noen sier), for å være litt skøyal.
    Så dette kan man lure på.
    Jeg har siden sist lest om Nav på Wikipedia.
    (Mange syntes visst at det var et feilskritt å slå sammen sosialkontoret, arbeidsformidlingen og trygdeetaten.
    Og det blir vel mye som en sånn ‘black box’, hvor personvernet går ad undas, tørr jeg nesten si, etter å ha lært mye om sånt, under min nevnte utdannelse.
    Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, (https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html), mot Nav, (hvor de spiller dumme).
    Så dette er kanskje furting fra Nav).
    Så her må dere kontakte Nav, som jeg har fortalt dere ørten ganger nå.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 25. okt. 2021 kl. 12:20
    Subject: Re: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Cc: <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>
    Hei,
    jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.
    Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).
    Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.
    Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.
    Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.
    For disse nett-trollene har bestilt ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.
    Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.
    Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).
    Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.
    Jeg tar dette med Datatilsynet.
    Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei,
     
     
     
    Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.
    Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere. 
     
    Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken. 
     
     
     
     
     
     
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Nina
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
     
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
     
    <eribsskog@gmail.com>
    October 24th, 2021 11:22
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart dere om.
    Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).
    Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.
    (Noe jeg har opplyst dere om tidligere).
    Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.
    Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.
    Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.
    Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle ‘skjema-konvolutter’.
    Så hva de driver med, veit jeg ikke.
    Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).
    Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.
    Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.
    Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).
    Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.
    Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.
    Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.
    (Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.
    Kan man kanskje lure på).
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
    Subject: Re: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Cc: <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.
    Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei igjen,
     
    Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.
    Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.
     
     
    Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement – sjekk prisene her!
     
     
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Linn Christine
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
     
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
     
    <eribsskog@gmail.com>
    October 18th, 2021 08:53
    Hei,
    Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.
    Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.
    Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.
    Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.
    Og det er ikke mitt mobil-nummer.
    Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Dette har jeg forklart om tidligere.
    Men dette ignorerer dere.
    Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei,
     
    bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).
     
    Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sladdet av johncons-blogg), (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: (Sladdet av johncons-blogg)/ MålepunktID:(Sladdet av johncons-blogg).
     
    Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.
    Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.
     
    Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 – 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 – 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.
    Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593
     
     
    Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement – sjekk prisene her!
     
     
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Linn Christine
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
     
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
     
    <eribsskog@gmail.com>
    October 18th, 2021 06:37
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).
    Det er noen nett-troll som har ‘portert’ fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).
    Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.
    Og ‘porteringen’ har skjedd fra juli.
    Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.
    Men da surrer Hafslund, må jeg si.
    De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.
    Så her sendes jeg rundt som en kasteball.
    Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.
    Og det er det samme med dere hos Lowell.
    Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn ‘portering’.
    Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.
    Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.
    Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne ‘porteringen’, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
      
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
    Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
    Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>
    Hei,
    nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.
    Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.
    Så det virker som at dere er litt på vidda her.
    Og at dere liksom har et sånt ‘professor Baltazar-system’, som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.
    Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.
    Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.
    Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?
    At jeg plutselig skal ha fått en slags ‘Harry Potter-strømmåler’ her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).
    Som dere vil ha det til.
    Det høres veldig usannsynlig ut.
    Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.
    Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.
    Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.
    Så dette må være noe slags ‘Annerledesland-greier’, som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).
    Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.
    Så da er det antagelig noen nett-troll.
    Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).
    Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke ‘mine sider’, hos dere.
    Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.
    Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.
    Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.
    (De er så gode på å informere alltid).
    Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.
    Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.
    Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.
    Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.
    Skjerpings!
    tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
    Hei Erik, og takk for din henvendelse.
    Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør – det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang – så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. – om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 
    Ønsker deg en fin dag videre!
    Med vennlig hilsen
    Hafslund Strøm AS
    Lise-Lene
    Kunderådgiver
    www.hafslundstrom.no
    Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.
     
  • Og enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Verify your OnMail recovery email
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. februar 2022 kl. 01:44
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: security@onmail.com, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: OnMail <security@onmail.com>
    Date: tor. 7. okt. 2021 kl. 18:28
    Subject: Verify your OnMail recovery email
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Erik, please verify your recovery email
    Your recovery method is used to reach you in case you accidentally get locked out of your OnMail account. This verification link is only valid for 24 hours.
    Verify Email
    www.onmail.com
  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kode for e-postbekreftelse for Elkjøp Norge AS-konto
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. februar 2022 kl. 01:38
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: msonlineservicesteam@microsoftonline.com, elkjop@email.elkjop.no, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Microsoft på vegne av Elkjøp Norge AS <msonlineservicesteam@microsoftonline.com>
    Date: tor. 7. okt. 2021 kl. 21:12
    Subject: Kode for e-postbekreftelse for Elkjøp Norge AS-konto
    To: <eribsskog@gmail.com>
     
    Bekreft e-postadressen din
     
     
    Takk for at du bekreftet eribsskog@gmail.com-kontoen din!
    Koden din er: (Sladdet av johncons-blogg)
    Med vennlig hilsen
    Elkjøp Norge AS
     
     
  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Bestilling av strøm
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. februar 2022 kl. 01:26
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: kunde@bodoenergi.no, post@elhub.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <kunde@bodoenergi.no>
    Date: man. 21. feb. 2022 kl. 20:09
    Subject: Kvittering for levert skjema: Bestilling av strøm
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Takk for du har valgt oss som din kraftleverandør!
    Vedlagt finner du kopi på din bestilling av strøm. Det tar ca 3 dager fra bestillingstidspunktet til strømavtalen aktiveres i vårt system. Når avtalen trer i kraft vil du motta en ny e-post med ditt kundenummer og annen relevant kundedata.
    Med vennlig hilsen Bodø Energi Kraftsalg
    Skjema: Bestilling av strøm hos Bodø Energi Kraftsalg – velkommen!
    Tidspunkt levert: 21.02.2022 20:08
    Ditt referansenr: 139148
    Mobiltelefon (Sladdet av johncons-blogg)
    Fornavn Erik Løvenbalk
    Etternavn Ribsskog
    Fødselsnummer (11 siffer) 250770*****
    Adresse (Sladdet av johncons-blogg)
    Postnummer (Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA
    E-post eribsskog@gmail.com
    Strømavtale Glimtstrøm
    (Sladdet av johncons-blogg)
    (Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA
    MålepunktID: (Sladdet av johncons-blogg)
    MeterNo: (Sladdet av johncons-blogg)
    Grid owner: (Sladdet av johncons-blogg)
    Bekreftet
    Avlesedato 21.02.2022
    Skal faktura sendes til annen adresse? NEI
    Ønsker du å motta faktura på e-post? Velger du e-postfaktura slipper du et miljøgebyr på 49 kr. NEI
    E-post for faktura eribsskog@gmail.com
    Jeg er opptatt av bærekraft og ønsker at forbruket mitt skal være av 100% fornybar kraft produsert av nordnorsk vannkraft for kr 49,- pr mnd. JA
    Jeg bekrefter at kraftleveranse skal påbegynne før angrerettsfristen utløper (14 dager). Bekreftet
    Jeg aksepterer avtalevilkårene og bekrefter min bestilling. Bekreftet
    Oppgi e-postadresse for få tilsendt kvittering for levert skjema eribsskog@gmail.com
    Jeg aksepterer å bli kontaktet via telefon NEI
    Jeg aksepterer å bli kontaktet via SMS JA
    Jeg aksepterer å motta e-post fra Bodø Energi Kraftsalg JA
    Jeg aksepterer å motta brev fra Bodø Energi Kraftsalg JA
    Jeg aksepterer å motta Push-melding i Appen fra Bodø Energi Kraftsalg JA
    Med vennlig hilsen
    Bodø Energi Kraftsalg
    Har du spørsmål?
    Kontakt oss på tlf: 755 45 100
    eller send oss e-post til: kunde@bodoenergi.no
  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [RebelsMarket] Re: Hello! Not sure if you got my email for a subscrip…
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. februar 2022 kl. 13:40
    Til: Belle Morte <belle@rebelsmarket.com>
    Kopi: RebelsMarket Support <support@rebelsmarket.com>, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hi,
    in my last email I wrote that I wanted a superior (like the Managing Director) to reply about this.
    I can’t see that that has happened.
    So that I have to complain about.
    Please send this to the Managing Director now.
    (I want to know the name of the internet-troll who has written/ordered this in my name.
    And I want to know what you plan to do, to avoid that something similar happens again).
    Erik Ribsskog
    fre. 8. okt. 2021 kl. 03:22 skrev Belle Morte <belle@rebelsmarket.com>:
    Erik,
    Per my previous emails, in order to assist you appropriately, I need your order number or the email address listed on your account. 
    We have to be able to pull up the order to look into this. 
    If you do not have that, if you were charged, please provide a screenshot of any charges.
    If this was sent to you, and you have not been charged or haven’t placed the order, please provide a photo of the label of the package received and any invoice that was placed inside (if there is one)
    Please understand that just like any other online retailer, in order to look up an order, we do need additional details.  Unfortunately, your original email, and your follow up email,  did not include enough information so that we can appropriately assist you. 
    I would also like to confirm that I am the customer support manager and am more than willing to assist you.  We want to make sure you’re taken care of.
    I will look forward to hearing back from you with the additional details necessary to assist you appropriately. 
    Thank you. 
    On Thursday, October 7, 2021, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hi,
    like I wrote in my last email, I want a reply from a superior about this.
    (I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.
    And I want to know, what you plan to do, to avoid that something like this happens again).
    Erik Ribsskog
    tir. 15. jun. 2021 kl. 17:13 skrev Belle Morte (RebelsMarket Support) <support@rebelsmarket.com>:
    ##- Please type your reply above this line -##
    Hi Erik
    Your request (69607) has been updated. To add additional comments, reply to this email.
    Belle Morte (RebelsMarket)
    Jun 15, 2021, 8:13 PDT
    Erik,
    I wanted to reach out to make sure you received my message yesterday? 
    Sincerely,
    Belle
    Belle Morte (RebelsMarket)
    Jun 14, 2021, 7:04 PDT
    Erik, 
    I’m happy to help. May I please get the order number? It will start with an H or RMP. We have to be able to pull up the order to look into this. 
    Sincerely, 
    Belle 
    Erik RIbsskog
    Jun 12, 2021, 12:30 PDT
    This is a follow-up to your previous request #65705 «Klage/Fwd: [RebelsMarket] R…»
    Hi,
    I want to know the name, of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.
    And I also want to know, how your company plan to improve, to avoid that something like this happens again.
    I want this complaint to be escalated to higher management.
    Erik Ribsskog
    man. 8. mar. 2021 kl. 15:11 skrev Belle Morte (RebelsMarket Support) <support@rebelsmarket.com>:
    This email is a service from RebelsMarket. Delivered by Zendesk
    [EREPV6-67DV]
    Sincerely, 
    Belle Morte (Danielle)
    Community Outreach Manager
    RebelsMarket – Buy & Sell Fashion for the MisFit.
    E: belle@rebelsmarket.com
    Lets connect at
    http://www.facebook.com/RebelsMarket
    http://www.twitter.com/RebelsMarket
  • Og enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev/faktura fra 28. september/Fwd: Klage/Fwd: Bekreft e-posten din
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. februar 2022 kl. 12:18
    Til: kundeservice@bonnier.no
    Kopi: newsletter@newsletter.tara.no, cecilie@mediafy.com, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, josefin@mediafy.com, «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, bonnierpublications@bonnier.dk, moreshopkundeservice@bonnier.no, newsletter@newsletter.moreshop.no, abonnement-no@mail.bonnierpublications.com, post <post@finkn.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    at dere ikke klarer å finne ut noe, synes jeg at høres litt tafatt ut.
    Dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 18. okt. 2021 kl. 11:51 skrev <kundeservice@bonnier.no>:
    Hei Erik,
    Takk for din henvendelse.
    Jag hoppas det går bra att jag besvarar ditt ärende på svenska.
    Abonnemanget på Tara är stoppat från idag og de är ikke nåe att betala. Vi har strukit din fakturan efter att du kontaktat oss på telefon.
    Vill du veta vem som bestillt i ditt namn må du polisanmäla detta för att på så vis kunna ta reda på vem det är. Detta kan ikke vi finna ut utan du måste alltså ta det via polisen
    Har du andre spørsmål eller henvendelser er du velkommen til å kontakte oss på nytt.
    Med vennlig hilsen
    Elias Lindström 
    Kundebehandler
    Ditt abonnementsnummer er 5054733810
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 17. okt. 2021 kl. 07.25
    Subject: Deres brev/faktura fra 28. september/Fwd: Klage/Fwd: Bekreft e-posten din
    To: <kundeservice@bonnier.no>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <newsletter@newsletter.tara.no>, <cecilie@mediafy.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <josefin@mediafy.com>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, <bonnierpublications@bonnier.dk>, <moreshopkundeservice@bonnier.no>, <newsletter@newsletter.moreshop.no>, <abonnement-no@mail.bonnierpublications.com>, post <post@finkn.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura fra 28. september.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg har informert dere om flere titalls ganger nå.
    Så er det noen jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Dette har jeg tatt med direktører hos dere, (Josefin Reinhard), osv.
    Men ingenting hjelper, virker det som.
    Og deres norske avdeling Bladkongen ignorerte også mine mailer, i mange måneder, på begynnelsen av coronaen, (etter at noen hadde tulle-bestilt blader fra disse, i mitt navn).
    Sånn at jeg måtte begynne å søke på nettet, og på den måten finne ut, at det svenske firmaet Bonnier var eieren.
    Men det hjelper jo ikke hvor mange ganger jeg skriver.
    Og det navnet som står på fakturaen, er: ‘Erik _Løvenfjolls_ Ribsskog’.
    At det går an å være så elendige på å drive virksomhet, som dere er.
    Dere lar dere bruke, til den store gullmedaljen, av disse terroristene.
    Det finnes visst ingen grenser for inkompetansen, blant de som jobber hos dere.
    Dette lovte dere å stoppe, for mer enn et år siden.
    Så Bonnier er jo som tidenes største svenskevits.
    Så det må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 1. aug. 2021 kl. 22:24
    Subject: Klage/Fwd: Bekreft e-posten din
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <newsletter@newsletter.tara.no>, <kundeservice@bonnier.no>, <cecilie@mediafy.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <josefin@mediafy.com>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, <bonnierpublications@bonnier.dk>, <moreshopkundeservice@bonnier.no>, <newsletter@newsletter.moreshop.no>, <abonnement-no@mail.bonnierpublications.com>, post <post@finkn.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: tara <newsletter@newsletter.tara.no>
    Date: lør. 15. mai 2021 kl. 05:07
    Subject: Bekreft e-posten din
    To: <eribsskog+frk@gmail.com>
    Hei Frøken
    Takk for din registrering.
    Vi mangler bare en bekreftelse av din e-post for å kunne sende nyhetsbrev til deg.
       
    Ja, eribsskog+frk@gmail.com er min e-post.
     
    Legg oss til i dine kontakter
     
    Hvis du vil være helt sikker på at du mottar nyhetsbrevet ditt fremover, så legg til avsenderadressen under dine kontaktpersoner eller i din adressebok:
    newsletter@newsletter.tara.no
     
     
    15. mai 2021
    Du er registrert med denne e-postadressen: eribsskog+frk@gmail.com
    Personopplysninger behandles i henhold til retningslinjene for personvern – Les mer
  • Og enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Qliro
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. februar 2022 kl. 12:01
    Til: Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>
    Kopi: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com, kundombudsman@cdon.com, alexandra.jerrebo@cdon.com, isabelle@riteventures.com, michael@riteventures.com, sandra@riteventures.com, anton.hasselgren@riteventures.com, christoffer@riteventures.com, peter@riteventures.com, josephine@riteventures.com, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    som jeg har skrevet til dere tidligere, så ønsker jeg svar fra en overordnet/daglig leder, om dette.
    Vennligst send dette til daglig leder nå.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 18. okt. 2021 kl. 08:14 skrev Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>:
    Hej Erik!
    Tusen tack för ditt mejl.
    Vi har svarat dig flera gånger i dina tidigare mejl och hjälpt dig så gott vi har kunnat. 
    För vidare hjälp så behöver du kontakta oss via telefon och detta är för att vi har banksekretess och inte kan identifiera dig via mejl.
    Telefon: 800 25 055, vi har öppet till 18:00 idag.
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen,
    Jennifer
    Qliro
    QLIRO
    Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
    Bra, jeg er fornøyd
    Dårlig, jeg er ikke fornøyd
  • Enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [#641056] Kundehenvendelse: Påfylling av ringesaldo (91587593)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. februar 2022 kl. 11:37
    Til: HELP Forsikring AS <post@help.no>
    Kopi: postkasse@datatilsynet.no, Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@help.no, info@brukerklagenemnda.no, postmottak@sivilombudet.no
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 1. nov. 2021 kl. 11:02 skrev HELP Forsikring AS <post@help.no>:
    Hei, Erik
      
    Takk for din e-post.   
      
    For å registrere henvendelsen slik at en av våre advokater kan gi deg råd, trenger vi noe mer informasjon: 
      
    Fødselsdato 
    Telefonnummer som ID-tyveri forsikring står registrert på
    I hvilket selskap har du telefonabonnement 
    På forhånd takk! 
    Vennlig hilsen
     
    Katja Oudodova
    Kundebehandler
    +47 22 99 99 99  
    help.no
     
    Følg saken din og sett opp juridiske kontrakter på Min side.
     
    Denne meldingen er kun ment for den eller de person(er) som er navngitt ovenfor. Meldingen kan inneholde konfidensiell eller taushetsbelagt informasjon. Dersom du ved en feil har mottatt denne meldingen, vennligst gi beskjed til avsender og tilintetgjør meldingen og eventuelle utskrifter av denne umiddelbart. Vær også oppmerksom på at bruk av e-post har flere svakheter som gjør at opplysninger kan komme på avveie. Send derfor ikke sensitive opplysninger på e-post. Takk.
    <eribsskog@gmail.com>
    October 29th, 2021 19:22
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
    Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 11:44
    Subject: Re: [#641056] Kundehenvendelse: Påfylling av ringesaldo (91587593)
    To: <e.ribsskog@gmail.com>
    Hei.
    Vi får ikke treff på tlf 91587593 hos Talkmore. Gjelder dette et annet nummer?
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Jørgen
    Talkmore kundesenter
    FacebookTwitterInstagramNewsdesk
    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
    image  
    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 
    On Wed, 7 Jul ved 11:31 AM , Erik Ribsskog <e.ribsskog@gmail.com> wrote:
    Dato: 07.07.2021 11:29
    Navn: Erik Ribsskog
    E-post: e.ribsskog@gmail.com
    Mobilnr: 91587593
    Kontaktnr: 91587593
    Type: Påfylling av ringesaldo
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Talkmore, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    641056:53240
  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Takk for din bestilling av PurOliv™!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. februar 2022 kl. 11:19
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: PurOliv <kundeservice@puroliv.no>, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Puroliv <kundeservice@puroliv.no>
    Date: tir. 15. feb. 2022 kl. 07:10
    Subject: Takk for din bestilling av PurOliv™!
    To: <eribsskog+rennerompe@gmail.com>
    Vi har registrert følgende opplysninger på deg:
    Fornavn:: Erik Rennerompe
    Etternavn:: Ribsskog
    Gateadresse:: (Sladdet av johncons-blogg)
    Postnr:: (Sladdet av johncons-blogg)
    Sted:: Bekkestua
    E-postadresse:: eribsskog+rennerompe@gmail.com
    Telefonnummer:: +47 91587593
    Jeg bekrefter: Jeg er over 18 år, og har lest og godkjent salgsbetingelsene
    Mailchimp: Bli lagt til vår adresseliste og vær blant de første som mottar e-poster om produkter, nyheter og eksklusive tilbud. Du kan når som helst stoppe denne tjenesten. Se personvernerklæring for mer informasjon.
    Pakken sendes direkte til din postkasse i løpet av 3-10 dager.
    Mvh
    Kundeserviceteamet hos PurOliv™