
Stikkord: Slektsforskning
-
Det kan virke som at min oldefar Nils Torstensen Dalen aka. Nils Me-Tråen aka. Nils Mogan drev med husbygging i Amerika. (Fra Kongsberg Tidende 22. februar 1927)
https://www.nb.no/items/645f270a5823089dfd1e57cb463d1486?page=0&searchText=»nils%20torstensen»PS.
Jeg har ikke sett noen andre steder, at min oldefar var i Amerika.
Så det er mulig at det er en navnebror.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Som jeg blogget om, her om dagen.
Så var visst min oldefar, den første som kjørte bil, til Rødberg.
(I Numedal).
Så det kan muligens ha vært sånn, at min oldefar tjente penger i Amerika, som han brukte på biler osv., i Norge.
(Noe sånt).Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Han med bilen kan forresten også ha vært en navnebror (fra Kongsberg Tidende 30. mai 1919):
https://www.nb.no/items/ed0adf126377ad2d1e0235ef4cc4168f?page=0&searchText=»nils%20mogan»PS 4.
Han med bilen var visst en navnebror (siden at min oldefar het Nils T. Mogan):

-
Mer om min mors tremenning Terje Dørumsgaard. (Fra Nationen 3. september 2005)
PS.Her er mer om dette (fra Nationen 7. februar 2005):
-
Min tredje Bærum-tremenning (som har bodd i Brighton) har også vært i lokalavisa. (Fra Asker og Bærums Budstikke 2. juni 1988)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10151799830707848&set=ecnf.591182847PS 2.
Jeg selv har jo nærmest vokst opp i Brighton.
(Noe jeg har skrevet om i Min Bok og Min Bok 2).
Men Birgitte, Christina og (Samasati) Margrete sin far Ola (min avdøde mors avdøde fetter) er veldig kjent, for å ha arrangert språkreiser, osv.
(Har jeg seinere funnet ut).
Så hu Birgitte og jeg kræsjer litt, i Brighton, må jeg si.
(Og min ste-kusine Andrea Ingebrigtsen har visst også bodd der.
For å si det sånn).
Men ifølge Gule Sider så bor visst nå hu Birgitte i Bærum/Norge igjen.
Så da kan kanskje jeg bo der (i Brighton) uten at det blir rart/merkelig.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog









