
https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1501527-info

PS.
Det endte visst med at kommunen kjøpte eiendommen likevel, men så ble det helvete, noen år seinere, (fra Akershus Arbeiderblad 20. september 1977):

PS 2.
Jeg tenkte at det kanskje stod noe om min grandtante i gammel grunnbok, men Arkivverket sin scanning kræsja visst litt med julebordet deres, (kan det virke som):

PS 3.
Min grandtante jobbet som lærerinne i Strømmen, så hu har kanskje fått disse boligene til odel og eie, når hu gikk av ved pensjon:


PS.

PS 2.
Det står i Svelviksposten-artikkelen overfor.
At den gården ble bygget i 2004.
Så hvordan det kan henge sammen.
Det kan man kanskje lure på.
Det er mulig at de rev de gamle bygningene og bygget nytt.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Mer om denne gården, (fra boka Strømms Historie, bind II):


PS.
Her kan man se ett av min grandonkel (som var elev av Henrik Sørensen) sine malerier (bak betalingsmur):
