http://www.facebook.com/rahel.savoldelli?fref=pb
PS.
Rahel er visst veldig opptatt av Island:
http://svelviksposten.no/nyheter/sliter-for-foa-i-hagen-til-heidi-1.7806967
PS.
Her er mer om dette:
http://no.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5meis
PS 2.
Faren til Heidi Havre, (mener jeg at det må ha vært, ihvertfall).
Han eide firmaet Sandbu Tepper, som holdt til der Smia MC er nå cirka.
(Like ved møbelfabrikken til farfaren min, med andre ord).
Men det firmaet gikk konkurs, vel.
Ihvertfall så har Jensen Møbler tatt over lokalene til Sandbu Tepper, (hvis jeg har skjønt det riktig).
Og han Havre, som hadde Sandbu Tepper, han kjørte en grønn Mercedes stasjonsvogn, på 80-tallet, (husker jeg).
Og en gang, som jeg gikk fra Bergeråsen, (etter skolen), for å spise middag, borte hos bestemor Ågot, på Sand.
Så så jeg plutselig at Havre kom kjørende, den motsatte veien.
Og at en av hjulkapslene, på bilen hans, rulla litt etter bilen vel, før den forsvant ut i veikanten.
Like ved gamlehjemmet der.
Jeg sa fra til faren min, om at jeg hadde funnet hjulkapselen til Havre, (husker jeg).
Og faren min sa seinere til meg det, at Havre hadde sagt det, at den hjulkapselen, den kunne jeg bare beholde.
Så jeg la den under senga mi, på gutterommet mitt, i Leirfaret 4B, (i en kasse med hjul på, som jeg hadde fått av faren min, vel).
(Et rom jeg sjelden brukte, fordi at faren min hadde en ubrukt vannseng stående, på det største soverommet der.
Så jeg tok etterhvert over faren min sitt soverom, da).
Men hvor den hjulkapselen er nå.
Det veit jeg ikke.
Jeg har vel ikke sett den, etter at faren min og Eirik Thorhallsson tømte leiligheten, i Leirfaret 4B, i fylla.
(Midt i russetida mi, i mai-måned, i 1989).
Og jeg har prøvd å finne igjen de tinga mine, som lå under senga mi, på gutterommet mitt, i Leirfaret 4B.
(Og plakater osv., som var på veggene, i det store rommet mitt der.
Samt et amerikansk flagg, som hang på veggen der, osv.
Som faren min kjøpte til meg vel, i Karlstad, på begynnelsen av 80-tallet).
Men jeg aner ikke hvor de tingene har blitt av.
Men da jeg flytta til Ungbo, i 1991, så fikk jeg en blålakkert, (eller om det var blåmalt), seng, av faren min.
Og det lurer jeg på om kan ha vært, den senga, som stod, i Leirfaret 4B.
Men det er jeg ikke helt sikker på.
Så hvor det ble av de tinga, som lå under senga, på gutterommet mitt.
Det veit jeg ikke.
Men det var blant annet også en tinnsoldat der, som jeg fikk av morfaren min, Johannes Ribsskog, på 70-tallet.
Og det var en bamse, som jeg fikk av Magna Adeler f. Nyholm, (hvis jeg har skjønt det riktig, ihvertfall), i dåpsgave.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Nå tenkte jeg på det, som Ulf Havmo sa, på 80-tallet.
(Mens han smilte på en hemmelighetsfull måte, vel).
Etter at bestemor Ågot ikke ville fortelle han den historia, om da hu hadde tatt juledram-flaska, til ‘n Jebsen, som hu jobba, som tjenestepike hos, (under krigen).
Ikke lenge etter dette, så satt Ulf Havmo, (han med ‘tømmerstokken’, som Geir Arne Jørgensen aka. Geri, (det samme som en av ulvene til Odin ble kalt vel), i klassen vår, kalte det, i gym-garderoben vår, på Svelvik ungdomsskole).
Ulf Havmo, han satt i sofaen, hjemme hos meg, i Leirfaret 4B, (på Bergeråsen).
Også sa han ‘åå så godt, Ågot’.
(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).
Kanskje han mente Åsgård, (tenker nå jeg nå).
Kanskje han også mente det, at det var Valhall, der hvor Jensen Møbler har bygget, oppå jordet mitt, (som vi kalte ‘Jordet til Lersbryggen’), tenkte jeg nå.
Hvem vet.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg har også tenkt på det, at den broen Rimfrost, (eller hva det var den het igjen).
Som gikk over til Åsgård, (ifølge norrøn mytologi).
Det kan vel kanskje ha vært Drammensfjorden?
Som vel må ha vært mulig, å gå over, (oppå isen), om vinteren, i vikingtiden, osv.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Eller kanskje det var isbreen, som en gang lå i Drammensfjorden, som var broen Rimfrost, tenkte jeg nå.
Hvem vet.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det finnes jo forresten også et sted, (lenger sør i Vestfold), som heter Åsgårdstrand.
(Som muligens var der, hvor faren min og hans samboer Haldis Humblen, dro meg med på campingferie.
Etter at vi måtte dra fra en hytte ved Stavern, vel.
På 80-tallet.
Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
http://no.wikipedia.org/wiki/Birgitte_B%C3%B8e
PS.
Jeg så på StatCounter at noen søkte på at søstera til Anette Bøe var død, så det var derfor jeg begynte å søke på Google nå: