Geir Eikanger er forresten han foreleser-kollegaen til Lasse ‘Liten’ Berntzen, som hadde på seg skinnbukser, på NHI sitt juleball, (på Holmenkollen Park Hotel), i 1989.
(Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg mener forresten å huske, at det var, hu Ragnhild Kvålshaugen, som jeg hadde med å gjøre, (per e-post), da jeg leste, noen fag, ved den Polytekniske Høgskolen, (ved siden av jobb, som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal), i 1997, (var det vel antagelig).
Når jeg skriver, at frukta, var høyt prioritert, i Rimi, fra før.
Så var det sånn, at jeg lærte der, (av distriktsjef Anne Kathrine Skodvin, kan det vel ha vært), at det var fire avdelinger, (i butikken), som vi skulle prioritere, (som Rimi-ledere).
(For disse avdelingene, var viktigst, for kundens syn, på butikken, da.
Noe sånt).
Og disse fire avdelingene, var: Frukt, kjøtt, melk og brød.
Så frukt var fra før, en av de fire avdelingene, som skulle prioriteres høyest, (i Rimi), da.
Men like etter årtusenskiftet, (var det vel), så ble frukt, den avdelingen, som skulle prioriteres, over alle de andre avdelingene, (som brød og melk da), må man vel si.
(Noe sånt).
Og fruktkurs var som regel, de eneste kursene, (ved siden av drift, sikkerhet og førstehjelpskurs), som Rimi sine butikkledere, ble sendt på.
(Jeg hørte aldri om brødkurs, kjøttkurs eller melkekurs, (for eksempel), i Rimi.
Dette minner meg for eksempel, om en episode, under førstegangstjenesten.
Thomassen, (på lag 1, juli 1992-kontigent, geværkompaniet, Terningmoen).
Han hang seg opp i, at jeg hadde en sang, av bandet Megadeath, på en opptakskassett, (som jeg hørte på, på walkman).
‘Kjempestor gjeld’ begynte han, å si til meg da, (enda han egentlig ikke var, på laget/rommet mitt engang), husker jeg.
Så det er mulig, at Thomassen, er en sånn intolerant fyr, (når det gjelder livsstiler), som Erdogan prater om, i artikkelen, som det linkes til ovenfor.
Og denne sangen, var heller ikke typisk, for de sangene, som jeg hørte på, (på den tida), forresten.
Men dette var en sang, som hadde hørt, en gang, som jeg var på besøk, hos min tremenning Øystein Andersen, (som er ‘heavy-frik’), da.
(For å si det sånn).
For Øystein Andersen bodde, i samme kommune, (nemlig Lørenskog), som jeg jobba i, på begynnelsen av 90-tallet.
Og da ble det til, at jeg besøkte han Øystein Andersen en del, etter jobb osv., i noen måneder/år, (etter at jeg tilfeldigvis traff han, på Oslo City, våren 1990, og han da ytret ønske om, at vi skulle henge mer samme igjen, var det vel).
Her kan man se Pia, (for et par år tilbake), mens hu sitter og spiser, (i Operapassasjen), sammen med en utenlandsk skuespiller, (er det vel):
PS 2.
Det er kanskje stygt av meg, å kalle, min lillesøster Pia, for ‘bestemor’, ‘gamla’ eller ‘gamlemor’, fordi at hu har fylt, 45 år.
Men nå var det sånn, at Pia og jeg, (og hennes stesøster Christell, vår far Arne og hans samboer Haldis).
Vi var, i bryllupet, til Christell sin storebror Viggo Snoghøj, i Køge, på midten av 80-tallet.
(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).
Og da, var det sånn, at bruden, (som het Greta, og var flyvertinne), sin far, feiret 50 års-dag samtidig.
(Dette var, i en idrettshall, i Køge.
Og en håndball-kamp, ble spilt, (i den hallen), den samme kvelden, husker jeg.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.
Og i gratulasjonssangene, (som det var mange av), til brudens far.
Så var tonen noe sånt som, at: ‘Nå har du blitt gammel’, osv.
Så da bruker jeg, litt den samme tonen, som i bryllupet til Viggo da, (for å si det sånn).
(Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Jeg har også tenkt litt, på min lillesøster Pia, sin oppførsel, (i det siste).
(Av en eller annen grunn).
Og det kan jeg kanskje ta med om nå, siden at jeg skriver, en ‘bursdag-bloggpost’, om min søster.
Og det er, at min lillesøster Pia, er vel, helt på grensen, til å måtte kalles, en ‘bimbo’.
For hu er noen ganger, utrolig dum, (må jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Når det gjelder, min lillesøster Pia, sin ‘bimbo-oppførsel’.
Så kan jeg jo igjen ta med om, det jeg skrev, da jeg lagde en: ‘Nicket johncons’-side, på nettstedet mitt, for noen dager/uker siden.
Og det var, om den gangen, (i 1996), som jeg fikk internett.
Da hadde Pia sagt, (fortalte hu meg), til vår fars slekt, at jeg, hadde fått meg: ‘Hjemmeside’.
(Noe sånt).
Så Pia blanda internett og hjemmeside, da.
(For å si det sånn).
Og da er det vel sånn, at hu er på grensen, til å måtte kalles, en ‘bimbo’, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Og også, i hennes stebror Jan ‘Mirakelmannen’ Snoghøj sitt bryllup, (med Hege Lund).
(De er visst separert nå, har jeg lest, på Jan sin Facebook-side).
Så var Pia, en slags ‘bimbo’, (må man vel si).
(Dette var sommeren 2000, vel).
For da, så hadde Pia, (som satt på, med meg, (i min Ford Sierra), opp til Hallingdal, hvor bryllupet var), glemt å ta med seg tøy-skift.
(Enda vi skulle være der, fra fredag til søndag.
Hotell/fjellstue-rom, var inkludert, i invitasjonen, da.
Noe sånt).
Og da, så måtte jeg låne bort, den tennis-skjorta, som jeg hadde tenkt, å ha på meg, på søndagen, til Pia.
For hu hadde ikke noe klær, å ha på seg, på fredagen, da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Og Pia sa også, (etter at hu hadde flytta inn, hos meg, på Ungbo, sommeren 1993, fordi at hu var hjemløs, for å si det sånn).
Så sa hu, (en gang, som noen hadde stjålet appelsinjuice av meg, i kjøleskapet), at: ‘De kan jo ikke ha stjålet noe juice, for vi har jo ikke noen saks’.
(Noe sånt).
Og det var også, veldig dumt, (husker jeg, at jeg syntes).
For man kan jo åpne, en juice-kartong, på flere andre måter, enn med en saks.
(For eksempel med kniv eller med ‘klypa’, (hvis man er sterk)).
Så det er ganske mange ‘bimbo-episoder’, rundt min lillesøster Pia, (må jeg si).
(Jeg kom vel på enda flere episoder, her om dagen, sånn som jeg husker det.
Så det er mulig at jeg kommer på enda flere, sånn Pia ‘Bimbo’ Ribsskog-episoder, i tida framover.
(Vi får se).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Så man må vel si, at Pia er, en skrullete bestemor, (eller noe i den duren), for å si det sånn.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Noen synes kanskje, at jeg er slem, hvis jeg kaller søstera mi, for ei gammal skrulle.
Men da er jeg egentlig snill, (vil jeg si).
For jeg kunne vel også, ha kalt henne, ei negerhore.
(Siden at hu har hatt seg, med så mange negermenn.
Og stått, i Gågata, i Drammen, og sikla, på negerne, som gikk forbi, (sammen med ei Heidi), osv.).
Eller ei narkohore.
(Siden at hu brukte så mye dop, (må man vel si).
Ihvertfall for noen år tilbake, (rundt årtusenskiftet, osv.)).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Det var også sånn, (kom jeg på nå).
At da min lillesøster Pia, kom hjem, fra sin (og Cecilie Hyde) sin Spania-ferie, sommeren 1989.
(Det året Pia fylte atten år).
Så var Pia sur, på _meg_.
Fordi at _vår far_, ikke ønsket, å sende henne, mer enn tre hundre kroner, (gjennom posten).
(Etter at Pia hadde ringt, og prata, med faren vår, (og ikke med meg).
Så jeg visste ikke, hva disse hadde avtalt, da.
For å si det sånn).
Så dette er enda et eksempel på, at min yngre søster Pia, noen ganger, er veldig dum, (eller åndsvak), og som ei skrulle eller en bimbo, (vil jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Det var også sånn, at jeg hjalp Pia, da hu var hjemløs, (sommeren 1993).
Og så lot jeg henne flytte inn, på Ungbo, (hvor jeg bodde, på den tida).
Og jeg prata med Ungbo-dama, og ordna det sånn, (må jeg si), at Pia, fikk sitt eget rom der og.
Og så leide jeg, en vaskemaskin, fra Thorn.
(Som fem folk spleisa på, å leie.
Så det kosta en femti lapp, for hver person, per måned.
Å slippe, å gå bort, i vaskekjelleren, (som stengte klokka 20 vel), med klær).
Og da var det sånn, at Pia mente, at hu måtte få lov til, å ha sine klær liggende, i den vaskemaskinen, i flere dager.
(Uten å tenke på, at det var fire andre folk, som også var med på, å spleise, på å leie, den vaskemaskinen, (i mitt navn)).
Så da var også Pia skrullete, (må man vel si).
(Da hu klagde på, at jeg, hadde tatt ut klærna hennes, av vaskemaskinen.
Siden at hu var borte, i en helg, (eller noe sånt), mens klærna hennes lå, i vaskemaskinen).
Og vår fetter Ove sa da, (en gang, som han var, på besøk der), at da, så ble jo tøyet surt.
(Noe sånt).
Så han var også enig i det, (virka det som), at Pia, var ei slags skrullete sjuske da, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
Og mora vår, besøkte oss også, et par-tre ganger, på Ungbo, (på den tida, som både Pia og meg, bodde der).
Og hu klagde også, på Pia.
For Pia hadde aldri, reine håndklær, å låne, vår mor.
Så mora vår måtte alltid, låne håndklær, av meg, da.
(For å si det sånn).
Så mora vår, (som døde, i 1999), mente visst også, at Pia, var ei sjuske, (eller noe i den duren), da.