Stikkord: 90-tallet
-
Min mors tremenning Kjell-Arild ‘Karisma’ Ribsskog, sendte leserbrev, til avisa, selv om han vel hadde nettsteder, hvor han kunne bruke ytringsfriheten sin, på den tida. Hm. (Fra Dagbladet 13. februar 1996)
PS.
Dette leserinnlegget, er forresten, fra 1996, (så jeg nå).
Så det var nok antagelig sånn, at min mors tremenning Kjell-Arild Ribsskog, skrev leserbrev, (til Dagbladet), _før_ han begynte, med nett-publisering.
(Noe sånt).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
-
Min mors tremenning Kjell-Arild Ribsskog, kritiserte Bill Clinton, i avisa. (Fra Dagbladet 29. desember 1998)
PS.
Her er mer om min mors tremenning Kjell-Arild Ribsskog:
-
Somalia, (min søster Pia har en sønn, med Keyton fra Somalia), regnes visst, som verdens mest korrupte land. Hm
https://www.nrk.no/urix/dette-er-verdens-mest-korrupte-land-1.13340480
PS.
Min søster Pia, fortalte meg en gang, (på første halvdel av 90-tallet), at Somalia, har vært italiensk koloni.
(Og at somaliere derfor, spiser mye spagetti).
Så de har nok mye problemer, med mafia osv. (i Somalia), hvis jeg skulle tippe.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
-
Mer om min yngre søster Pia sitt tidligere stamsted Jollys
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
I juli 1992, (da disse avisartiklene, ble trykket).
Så hadde jeg nettopp startet, på min førstegangstjeneste, på Terningmoen, (i Elverum).
Men der pleide vi, å få helgeperm, hver helg.
Og det var bare, en togreise, på et par timer.
Og så var man tilbake, i Oslo.
Og på den her tida, så var mine kamerater, rimelig etablerte, (må man vel si).
Magne Winnem var samboer, med Elin fra Skarnes.
Og de bodde, på Nordstrand.
I et typisk drabantby-strøk.
(Og min tremenning Øystein Andersen, (som jeg ble uvenn med, nettopp på grunn av førstegangstjenesten, som han mente, at jeg ikke kom til, å ‘klare’), var også, i militæret, (på den her tida).
Men Øystein Andersen var, på Madla, (var det vel), og var nok ikke, like ofte, tilbake i hovedstadsområdet, som meg.
Noe sånt).
Så det endte med, at jeg ganske ofte, dro og besøkte, min yngre søster Pia, (som på den her tida bodde, i et bofelleskap, på Øvre Grunerløkka, i indre Oslo by), når jeg hadde helgeperm.
(For jeg var vant til, å være ganske sosial, (med kamerater som Øystein Andersen, Glenn Hesler og Magne Winnem).
I årene før førstegangstjenesten, da).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.
Pia bodde, (på den her tida), i Christies gate, sammen med sine venninner Siv og Monica, (som begge var, fra Røyken, vel).
Og noen måneder etter, at denne artikkelen, (som jeg ikke har sett før), ble trykket, (må det vel ha vært).
Så dro disse meg med, til Jollys, (husker jeg).
Jollys var nemlig stamstedet deres.
Og disse unge damene, hadde en tegning, (på kjøkkenet, var det vel), av seg selv, mens de gikk, til puben Jollys, da.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Jeg så ikke, noe narkotikasalg, på Jollys.
(De gangene, som Pia, dro meg med dit).
Men det var bare sorte menn der, (sånn som jeg husker det).
(Bortsett fra noen hvite ‘neger-horer’, eller hva man skal kalle dem).
Så det var veldig spesielt/merkelig, å være, på Jollys, (husker jeg, at jeg synes).
Så jeg ble liksom, litt satt ut, (eller hva man skal kalle det), av å være der, da.
Og ikke nok med det.
En gang, (dette året, som jeg var, i militæret).
Så var det sånn, at Pia, stod utafor Jollys, og skreik, til noen politifolk, som ba noen negre, om å få se legitimasjon, (husker jeg).
(For da gjorde liksom politifolka, noe galt, da.
Sånn som jeg forstod det, på skrikinga, til Pia).
Og da fikk jeg litt sjokk, (av Pia), må jeg innrømme.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Jollys mistet skjenkebevilgningen, i første halvår, av 1994, (fra Aftenposten, mandag 22. august 1994):
PS 6.
Utestedet New Kashmir, ble så beskyldt for, å følge, i Jollys ‘sine fotspor’, (men jeg kan ikke huske, at min søster Pia, noen gang nevnte, dette utestedet):














