http://e24.no/naeringsliv/klart-for-potetgull-rettssak-gjoer-ikke-dette-for-aa-vaere-kjipe/23514030
Stikkord: 90-tallet
-
Kasse-ståere
Nå har jeg tenkt mer, på dette, med at noen, står i kassene, (istedet for å sitte, på stolen, i kassa), i butikkene.
Blir det ikke da mer feilslag, (tenker jeg).
Siden at displayet til kassa, og selve kassa, da blir lenger unna huet, til kassereren.
Da blir det vel mer feil og slurv, på kassabongen, (skulle man vel tro).
Dette er utradisjonelt, (at folk står, i ‘sitte-kassene’), vil jeg si.
Så dette undrer jeg meg fortsatt over.
For jeg har fått opplæring, som kasserer, både hos CC Storkjøp i Drammen, (hvor jeg jobba, fra august 1988 til august 1989).
Og jeg fikk også opplæring, som kasserer, hos Matland/OBS Triaden, (for de hadde scanne-kasser, blant annet), høsten 1990.
Og jeg fikk vel også muligens litt opplæring, (som kasserer), da jeg begynte, på Rimi Munklia, i desember 1992.
Og ingen av disse tre stedene, så sa de det, at det var vanlig, å stå, i kassa.
Og ingen av mine kolleger, gjorde det.
Så hva denne ‘kassa-ståinga’, i ‘sitte-kasser’, er om, det veit jeg ikke.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Shoreham-by-Sea, var der, hvor jeg var på språkreise, (med ØA), sommeren 1988, (og jeg var også der, på ferie, (og bodde da, hos min tidligere vertsfamilie), sommeren 1989 og sommeren 1990). Sommeren 1988, så hadde ØA og jeg, to vertsfamilier, (vi måtte bytte), og den første vertsfamilien, (de i King George Road, som hadde en pasient, i stua), dro med ØA på flyshow, husker jeg. Det kan ha vært dette flyshowet. Hm
http://www.dagbladet.no/2015/08/22/nyheter/flystyrt/england/flyshow/40744605/
PS.
Her er mer om dette:

















