http://www.photosight.org/photo.php?photoid=117758&ref=author
Stikkord: Arne Mogan Olsen
-
Jeg visste ikke at en pornostjerne, har spilt for Berger. Det var artig. Hm
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts
PS.
Roger Stenberg.
Det er forresten faren til Gry Stenberg.
(Som gikk i klassen min, fra 1979 til 1986.
På Berger skole og Svelvik ungdomsskole).
Og Roger Stenberg, var også han som eide Leirfaret 4B, (min fars leilighet, hvor jeg bodde, fra 1981 til 1989), før jeg flytta inn der.
(Og Roger Stenberg, (med kone og barn), var også med ‘Olsen-banden’, (min far og hans to brødre Haakon og Runar, med damer og unger), til Jugoslavia, på sommerferie, sommeren 1980.
Som jeg har skrevet om, i Min Bok).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
-
Mer fra Roksvoll
Jeg kan ta med om det, at da faren min, var på ferie, i Amerika, på begynnelsen av 80-tallet.
(Han var på to sånne ferier.
Og de varte i to-tre uker, (hver seg), vel.
Noe sånt).
Så skulle jeg bo, hos min fars foreldre, på Roksvoll, på Sand.
Og der, så var det to soverom, (i tillegg til ‘the master bedroom’, (hoved-soverommet), som de sier, i England).
Og da, så sov jeg, på det soverommet, som var nærmest sove-rommet, til Ågot og Øivind, (husker jeg).
Jeg fikk vannkopper, en gang, da faren min var i Amerika, (og jeg bodde på Roksvoll), husker jeg.
Og det var vel muligens da, (mens jeg var hjemme fra skolen, med vannkopper, (eller om det var meslinger)).
At bestemor Ågot, viste meg noen bøker, som lå i et skap, inne på det nevnte soverommet.
(Dette var et skap, som gikk helt fra gulvet til taket, vel.
Og det var en stor dør nederst.
Og en mindre dør øverst, (til et mindre ‘rom’), da.
Og i det øverste ‘skap-rommet’.
Så lå noen av min fars bøker, fra oppveksten hans, (husker jeg).
Og det var for det meste Hardy-guttene, vel.
(Men også noen Bobsey-barna bøker, tror jeg.
Og muligens noen Nancy Drew-bøker.
Eller husker jeg feil.
Hm).
Noe sånt.
Og faren min hadde stemplet noe, (var det vel), i disse bøkene.
Og det var noe sånt, som ‘Arne Olsen bok no. 2’.
(Noe sånt).
Så faren min forkortet altså ordet ‘nummer’ litt rart, husker jeg, at jeg syntes.
Han skrev ikke: ‘Bok nr. 2’, (for eksempel).
Men istedet, så skrev han: ‘Bok no. 2’, da.
Men det er kanskje sånn, som de gjør det, i Amerika.
Det er mulig.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Her er mer om forretningsgården, til faren min og Haldis
PS.
Det er visst Haldis som står som eier:
-
Mer fra Facebook
PS.
Her er vedlegget:
PS 2.
Det var visst Hellinga 7B, (hvor jeg bodde aleine, fra jeg var ni år, fram til faren min solgte leiligheten, da jeg var nesten elleve år, (og jeg ble så boende aleine, i Leirfaret 4B, ikke så langt unna, på Bergeråsen)), som ble solgt, til kommunen:













