Jeg husker jeg hadde tatt opp den sangen her, fra nærradio, og vi spilte den i bilen, (som var min fars Mercedes E230, eller noe, blå metallic vel, importert av faren min, fra Tyskland, for cirka 300.000 kroner vel, (med toll da), i 1983 eller 84 vel):
jeg tenkte jeg kunne sende en oppdatering til deg, siden du driver med de eldreboligene.
Jeg har tenkt på det, å ha Deli de Luca, i min far og hans samboer, Haldis, sin vannsengbutikk, i Drammen.
For der står det tomt nå, virker det som.
Og jeg skal vel arve det her en dag, så jeg får finne på noe, før kommunen kondemnerer bygget, eller ihvertfall så bør det vel ikke stå tomt.
Og da har jeg skrevet til Deli de Luca, at de kan bruke hele bygget.
Og da bor vel faren min og Haldis der enda, tror jeg.
(Enda Odd Einar Pettersen, fra Nord-Norge, Bergeråsen og Nesbygda, skal ha det til de bor i Tønsberg-traktene, nedover der, nå).
Men men.
Og de begynner jo å bli oppi 70-åra, (ihvertfall Haldis).
Så de kunne jo sikkert bodd i eldreboliger på Hellum Gård der.
Kanskje dere har noe båtturer og sånn og?
Men men.
Og han Gullik, han broren til farmora mi, han er fra Sande, så han kjenner du kanskje?
(Gullik Mogan).
Han har kanskje lyst til å bo der han og, det veit jeg ikke.
Jeg prøver jo å anmelde faren min osv., for omsorgssvikt, så jeg kontakter dem ikke direkte.
Men men.
Dessuten, så syntes jeg det, at han andre grandonkelen min, på Holmsbu, (Bergstø), Idar Sandersen.
Jeg syntes at han virka litt sur, en gang jeg ringte, i fjor vel.
Han ville ikke ordne med å sende kopi av slektsforskning, osv.
Kanskje han vil bo på Hellum der?
Der eier jeg cirka 10 prosent, (for faren min ville ikke eie ved fjorden der, av en eller annen grunn. Han liker best elver, tror jeg, så kanskje dere har en bekk, eller noe, oppe ved Hellum gård der, hvor Svein Hellum i klassen vår pleide å bo?).
Det er en eiendom med panoramautsikt til Drammensfjorden osv., og den er visst verdt mange millioner.
Så da kunne jeg også fått noen hundre tusen kanskje, hvis det ble solgt, tenker jeg.
(For det er så mange som er deleiere i det huset, så det blir bare surr, hvis man skal organisere hvem som kan bruke det da og da, tenker jeg.
Men men).
For jeg skylder penger i husleie og sånn, her i England.
Og har ikke råd til å få tinga mine hos City Self Storage sendt til England.
Men men.
Men jeg skjønner jeg må ordne opp fra England.
Så jeg prøver å få starta en Kiwi eller Rema, i det gamle snekkerverkstedet til farfaren min, (Øivind Olsen, bror av han Idar Sandersen, fra Holmsbu).
Kanskje hu Monika i klassen vår, kan være butikksjef der, hvis det blir Rema?
(For hu var visst bare assistent i Sande).
Det er jo ingen kjedebutikker på Berger/Sand.
Det er det som ligger ved siden av Jensen Møbler, bak det huset til farmora og farfaren min, som nå er gult.
Hvem er det som bor der nå, veit du det?
Er det Berger Bil som er på verkstedet der nå?
Er det noe tull, eller er det noe særiøst opplegg?
Sorry at det ble mange e-poster!
Du har jo gått et år lengre på Markedføring, enn meg, så kult du kunne svare om hva du tror om Rema/Kiwi på Sand, og Deli de Luca ovenfor brannstasjonen der på Strømsø, i den gule jugend-stil-bygningen, er det vel dem eier, tror jeg, på hjørnet av Tordenskioldsgate og Langes gate, eller noe vel.
(Jeg mener å ha lest i DT BB at det er en jugenbygning, eller noe.
For noen klagde når faren min pussa opp der, for den bygningen er vel værna da, og han brukte noe moderne vinduer osv., i toppetasjen der vel).
Så han er kanskje litt surrete og har kanskje godt av å bo sammen med han Gullik der, eller noe sånt.
Og hu venninna til søstera mi, var rimelig slank og langbeint da.
Og løp fort.
Så vi løp like fort.
Og ingen av oss ville tape, så begge to løp så fort vi kunne.
(Ikke vet jeg hvorfor denne løpekonkurransen kom istand.
Det var søstera mi sin plan.
Jeg hadde heller ikke sett hu slanke jenta før.
Pia bodde jo hos mora vår i Larvik, og jeg bodde alene på Bergeråsen, på det samme byggefeltet som faren min bodde sammen med Haldis Humblen).
Søstera mi Pia skulle bare se på, av en eller annen grunn.
Både jeg og hu jenta, løp samtidig inn i et kjettinggjerde, som var vanskelig å se, når man løp i full fart.
Hu jenta ble liggende lenger enn meg, og lå med beina i været og skræva da, husker jeg, så lang hu var.
Og hu var ei ganske smekker ungjente, husker jeg det som.
Også lå hu der i en trang olabukse, på gresset der, og skræva det hu var kar om, hadde jeg nær sagt.
Da jeg gikk bort til henne, for å se om hu var ok, etter å ha kræsja med kjettinggjerdet.
Men men.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 2.
Lovisenlund er forresten fotballbanen til Larvik Turn.
Det har ikke noe med at mora vår sendte søstera mi og meg for å trene turn, på Torstrand skole, noen år tidligere.
Det var vel bare et merkelig sammentreff.
Men men.
PS 3.
Etter at jeg og søstera mi og broren vår Axel og Pia sønn Daniel, besøkte bestemor Ingeborg, en gang, så ville Pia at vi skulle kjøre innom Lovisenlund, på veien hjem.
Og da var det motorcross-lyder, over høytaleranlegget, til Lovisenlund.
Av en eller annen grunn.
Sånn som jeg skjønte det.
Så her har kanskje den russiske mafiaen, med søstera mi Pia i spissen og noen ansatte i Larvik Turn, tulla med meg?