Stikkord: Datatilsynet

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Melding angående: Annet
    Erik Ribsskog 27. januar 2020 kl. 23:17
    Til: juridisk
    Kopi: Postmottak HTIL Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra:
    Date: fre. 17. jan. 2020 kl. 12:51
    Subject: SV: Melding angående: Annet
    To:

    Hei!

    Dette kan dessverre ikke helsenorge.no hjelpe deg med.

    Vi anbefaler deg å snakke med fastlegen din, som er ditt kontaktpunkt
    hva gjelder egen fysiske og psykiske helse.

    Vennlig hilsen
    Karl Olav Sørli
    veileder
    Veiledning helsenorge.no
    Telefon: (+47) 23 32 70 00
    http://www.helsenorge.no

    From ikke-svar@helsenorge.no, To veiledning@helsenorge.no; ,Cc ,On
    16.01.2020 22:52, ikke-svar@helsenorge.no wrote:

    Denne meldingen ble sendt fra:
    Navn: Erik Ribsskog
    Email: eribsskog@gmail.com
    Nettadressen(e) det gjelder:
    Beskrivelse: Jeg har XX men det har ikke hjulpet noe særlig. Hvordan
    kan jeg få hjelp?

  • Her kan man se enda et aber mot selvbetjeningskasser. Som jeg har blogget om tidligere, så er det også en slags gråsone, i forbindelse med selvbetjeningskasser, når det gjelder hvem har ansvaret for feilslag, er det kunden eller er det butikken. Hm

    https://www.aftenposten.no/norge/i/pL5KxW/et-fingeravtrykk-kan-ikke-avsloere-om-kunden-er-synlig-beruset-ubemannede-kasser-i-butikkene-er-ikke-nok-for-aa-foelge-alkoholloven-fastslaar-helsedirektoratet

    PS.

    Når det gjelder hvem som oppfant telefonen.

    Så er det kjent, at det var Alexander Graham Bell.

    (Noe sånt).

    Men hvem oppfant selvbetjeningskassene.

    Det er ikke så kjent.

    (Jeg så de første gang på Sainsbury’s Cromwell Road Superstore, i Kensington, i London.

    Vinteren 2005).

    Det hadde det kanskje vært artig, å visst mer om.

    Hva tenkte disse på, liksom.

    Hm.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det at Meny/Norgesgruppen vil ha fingeravtrykkene, til kundene.

    Det har jeg også blogga om tidligere.

    (En middelaldrende pakistaner ville ha fingeravtrykket mitt, på Meny Oslo City, sommeren 2017.

    Var det vel).

    Og i gamle dager, så betalte man, med kontanter, i butikken.

    Så man var anonym.

    (Må man vel si).

    Men i våre dager, så betaler man, med kort.

    Og hvis butikken lurer på hvem en kunde er.

    Så kan de se på sin ‘sladrerull’, og finne kontonummeret til kunden, (eller om det var transaksjons-id-en), og ringe banken, (eller om det var Bank Axept).

    (Mener jeg vagt å huske, fra da jeg jobba som Rimi-leder.

    Noe jeg jobba som, fra 1994 til 2004.

    Dette var hvis kunden hadde glemt igjen minibankkortet sitt, for eksempel.

    Og det ikke stod navnet til kunden, på kortet.

    Sånn som jeg husker det).

    Men at butikkene også skal ha fingeravtrykkene til folk.

    Det rimer vel dårlig, med personvernet.

    Da jeg gikk de to første årene på handel og kontor, (på Sande videregående).

    Så lærte vi veldig mye om at personvernet var så viktig.

    Likevel så har myndighetene gitt Meny lov til å samle fingeravtrykkene til folk.

    Da lurer jeg på hva myndighetene, (dette er vel Datatilsynet sitt bord), tenker på.

    (For å si det sånn).

    Stikkordene her blir vel: Overvåkningssamfunnet, ‘storebror ser deg’, ‘1984’ og Orwell.

    (Ting som høyre-sosialister/nazister og venstre-sosialister/kommunister kanskje liker, (siden at de er for diktatur, (og rakker ned på individet), osv.).

    Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Sånn som jeg husker det, fra handel og kontor, (og NHI), så må Meny søke om lov, (fra Datatilsynet), for å få lov til å opprette et fingeravtrykk-register.

    Og det får de bare lov til, hvis de trenger det.

    Og egentlig så trenger de ikke dette, (må man vel si).

    For de kunne bare hatt folk i kassa, som ba om legitimasjon, (på vanlig vis).

    (Istedet for å ha selvbetjeningskasser).

    Så her kan man lure på, om Datatilsynet, er kjøpt og betalt, av dagligvarebransjen.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    https://www.datatilsynet.no/globalassets/global/regelverk/avgjorelser-datatilsynet/horinger/2014/14-00823-2-datatilsynets-horingsuttalelse-forslag-om-a-oppheve-betjeningskrav-for-solarie.pdf

    PS 5.

    Selvbetjeningskasser kommer visst fra Amerika:

    https://www.bbc.com/future/article/20170509-the-unpopular-rise-of-self-checkouts-and-how-to-fix-them

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Sending fra GIRL:IT er klar for henting
    Erik Ribsskog 13. januar 2020 kl. 03:29
    Til: juridisk
    Kopi: kundeservice@posten.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra:
    Date: lør. 11. jan. 2020 kl. 14:01
    Subject: Sending fra GIRL:IT er klar for henting
    To:

    Hei.
    Sendingen din fra GIRL:IT er klar for henting på Rema 1000 Christian Krohgsgate.

    Oppgi hentekode: KS58

    Du finner informasjon om våre hentesteder og åpningstider her.

    Sporingsnummer: https://posten.no/s/370726207514425380
    Avsenders referanse: 2003968568
    Hylleplass på hentested: I 001003

    Hilsen Posten.

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Sending fra GIRL:IT på vei til deg
    Erik Ribsskog 10. januar 2020 kl. 13:56
    Til: juridisk
    Kopi: kundeservice@posten.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra:
    Date: fre. 10. jan. 2020 kl. 10:48
    Subject: Sending fra GIRL:IT på vei til deg
    To:

    Hei.
    Det er en sending fra GIRL:IT på vei til deg.

    Sporingsnummer: 370726207514425380
    Avsenders referanse: 2003968568

    Sendingen har målene 16 cm x 25 cm x 36 cm.
    Vekt: 1,5 kg.
    Forventet ankomst 13.01.2020.

    Spor sendingen her: https://posten.no/s/370726207514425380

    Hilsen Posten

    Sporing: https://posten.no/s/370726207514425380

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Din ordre CO11135683 fra Barnas Egen Bokverden er sendt
    Erik Ribsskog 24. desember 2019 kl. 10:32
    Til: juridisk
    Kopi: kundeservice@barnasegenbokverden.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Barnas Egen Bokverden
    Date: man. 23. des. 2019 kl. 14:31
    Subject: Din ordre CO11135683 fra Barnas Egen Bokverden er sendt
    To: Erik Ribsskog

    Barnas Egen Bokverden
    Hei, Erik Ribsskog
    Vi sender din ordre CO11135683 idag

    Leveransen inneholder følgende varer:

    Tittel Antall
    Grynt! Grynt!
    ISBN: 9788205516090 1
    Tassens traktor
    ISBN: 9788202588236 1
    BRIO Togbane, Bondegård
    ISBN: 7312350337198 1

    Varen(e) som er på vei til deg har følgende pakkenummer:

    70707780083700187

    Pakken kan spores opp på PostNord.no.

    Transportøren sender SMS om utleveringssted.

    Pakken er sendt til følgende adresse:
    Erik Ribsskog
    Christian Krohgs gate 43A
    0186 OSLO
    Fakturaen sendes til:
    Erik Ribsskog
    Christian Krohgs gate 43A
    0186 OSLO

    Med vennlig hilsen
    Barnas Egen Bokverden

  • Mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Hvordan bruke Provexin®?
    Erik Ribsskog 20. desember 2019 kl. 22:16
    Til: juridisk
    Kopi: kundeservice@provexin.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    fre. 20. des. 2019 kl. 07:45 skrev Provexin Kundeservice :
    Provexin Logo
    Hei!

    Vi håper du nå har mottatt din første pakke med Provexin®, og at du er godt i gang med å smøre gjeldende områder av hodet både morgen og kveld.

    Denne videoen viser hvor enkelt det faktisk er!

    Thomas
    Ta kontakt med kundeservice dersom det er noe du lurer på.

    Mvh, Provexin®

    www.provexin.no · Kundeservice: 98 70 14 16 / e-post: kundeservice@provexin.no

    Følg oss på Facebook

    Ønsker du ikke motta e-post fra oss lenger? Klikk her for avmelding.

  • Gjeldsregister prater de om, på TV2 Nyhetskanalen. Men hvis vi ikke hadde gjeldsregister, på 1800-tallet og 1900-tallet, hvorfor må vi ha det nå, (tenker jeg). Dette lukter av formynderstat og ‘storebror ser deg’, (må man vel si). Hm

    PS.

    Etter å ha søkt litt på Google, om dette gjeldsregisteret.

    Så virker det som, at dette, er noe, som noen private, (Evry), har fått konsesjon, (av staten), til å opprette.

    (Dette nevnte ikke TV2 Nyhetskanalen noe om.

    Sånn som jeg husker det).

    Og Datatilsynet har visst vært mot dette.

    Da kan man lure litt, mener jeg.

    For dette går nok da på bekostning av personvernet, (og det som er).

    Og det må muligens kalles ‘new age’, siden at vi ikke hadde noe tilsvarende gjeldsregister, da våre besteforeldre/oldeforeldre/tippoldeforeldre levde.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    TV2 Nyhetskanalen har også en annen ‘surrealistisk’ sak, som de har innslag om, hver halvtime cirka.

    (Jeg pleier å ha på TV-en i bakgrunnen.

    Når jeg surfer/blogger, osv.

    For å si det sånn).

    Og det er om, at de kaller elektroniske fotlenker, for: ‘Omvendt voldsalarm’.

    Men elektroniske fotlenker er vel noe som er kjent, fra utlandet, osv.

    Det er sånn at man er i fengsel hjemme, liksom.

    (Sånn som jeg har forstått det).

    Så det er egentlig ikke en voldsalarm, (på noen måte).

    (Må man vel si).

    Så det er sånn, at jeg nesten slår av TV-en, (eller setter på noe annet), når jeg ser på norske TV-nyheter.

    (Må jeg innrømme).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Da jeg jobba som Rimi-leder, (noe jeg jobba som, fra 1994 til 2004).

    Så hadde vi, (de siste årene), noen slags rans/sikkerhets-alarmer, som vi gikk med, i beltet.

    (Disse hadde belteklipps, (og en antenne), og var grå/oransje, vel.

    Noe sånt).

    Og sånne kunne kanskje voldsofrene hatt og.

    Det er mulig, at disse er enklere å bruke, enn de som politiet gir ut.

    (Siden at voldsofrene visst ikke rekker, å varsle, når de blir angrepet).

    Kanskje disse voldsalarmene, (som politiet gir ut), kunne ha vært gjort, litt mindre, (og mer robuste), for eksempel.

    (Sånn som de vi Rimi-lederne hadde.

    For å si det sånn).

    Så hadde kanskje voldsofrene blitt flinkere, til å bruke de.

    (Noe sånt).

    De vi hadde i Rimi, tok det under et sekund, å bruke, (sånn som jeg husker det).

    Men de til politiet, må man visst holde inne, i tre sekunder, (ifølge TV2 Nyhetskanalen).

    Så det er kanskje litt ‘merksnodig’.

    (Må man vel si).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    I ‘våre dager’, så blir det kanskje litt rart, å diskutere, om voldsalarmer.

    I en tid, hvor hver eneste snørrunge liksom, har sin egen mobil, (eller ti).

    Som de når som helst kan ringe politiet fra.

    (For å si det sånn).

    Men hvis voldsofre har dårlig råd, (nå og da), så trenger de kanskje denne ordningen.

    (Noe sånt).

    Men det høres litt rart ut, at de ikke rekker, å bruke, disse volds-alarmene.

    I Rimi, så hadde vi ransalarmer, allerede i 1992/1993, (da jeg begynte å jobbe der), husker jeg.

    (Og muligens før den tid og.

    For å si det sånn).

    Disse alarmene var i kassene.

    Og vi fikk etterhvert også andre stasjonære rans/sikkerhets-alarmer, her og der, (som inne på lageret osv.), sånn som jeg husker det.

    Så å ha en stasjonær voldsalarm-knapp, i hvert rom, (for eksempel), hos voldsofrene.

    Det burde vel vært mulig, å fått til.

    Som en slags back-up-løsning, hvis de ikke får varslet, med den mobile voldsalarmen.

    Da kan de liksom snike seg mot den stasjonære volds-alarmen, (som er gjemt et snedig sted, for eksempel), å trykke inn den.

    Hvis de ikke rekker, å finne fram, den mobile voldsalarmen.

    Når det skjer en episode.

    Og det er også noe som heter ‘panic-room’, (som er kjent fra filmer osv.), som kanskje voldsofrene, kunne ha fått.

    Og hva med video-overvåkings-systemer, for hage/uteområde/oppgang, osv.

    Og lys som slår seg på, (ved hjelp av en sensor), hvis noen beveger seg utafor huset.

    Det finnes masse sånt, på markedet.

    Så at voldsofre ikke skal rekke å slå på voldsalarmen.

    Da må man vel si, at problemet nok er, manglende vilje, fra politi/myndigheter.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Nå er det forresten sånn, at jeg har pleid, å lese aviser/nettaviser, hver dag, siden slutten av 70-tallet.

    (Må jeg si).

    Men jeg kan ikke huske, å ha lest noe særlig, om noe gjeldsregister, fra før.

    Jeg tenkte, (etter å ha sovet noen timer), at dette gjeldsregisteret, er jo nesten snik-innført.

    Siden at pressen ikke har skrevet så mye om det.

    Men det kan jo være, at det egentlig, har vært enormt mange artikler, om dette gjeldsregisteret.

    Og at jeg tilfeldigvis ikke, har fått med meg disse.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Og enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Updates to our Terms of Service
    Erik Ribsskog 18. november 2018 kl. 07:27
    Til: juridisk
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From: The Quora Team
    Date: Thu, 25 Oct 2018 18:06:46 +0000
    Subject: Updates to our Terms of Service
    To: eribsskog@gmail.com

    —–

    Hello,

    Quora is growing: we’re continuing to expand internationally and add
    new features and services, including the ability of users to translate
    answers and your ability to opt out of translation of your own
    answers.

    Along with these changes, we’re updating our Terms of Service [
    www-quora-com/about/tos ]. The updated terms will go into effect on
    November 7, 2018. Thank you for being part of Quora.

    Sincerely,

    The Quora Team

    —–
    To control which emails we send you, visit:
    https://www.quora.com/qemail/track_click?aoid&aoty=14&aty=4&click_pos=0&ct=1540490804827259&et=133&id=ff124d961ad841b2b63eeffc83568810&src=1&st=1540490804831893&uid=FOqSYIL5Lm1&v=0

    To unsubscribe from this type of email, visit:
    https://www.quora.com/email_optout/qemail_optout?code=75c4ef4e575fba75cca13d30126704be&email=eribsskog%40gmail.com&email_track_id=ff124d961ad841b2b63eeffc83568810&type=133

  • Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Ny utgave – Josimar 07/2018
    Erik Ribsskog 18. november 2018 kl. 07:23
    Til: juridisk
    Kopi: post@josimar.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Josimar – Tidsskriftet om fotball Date: Fri, 26 Oct 2018 08:24:33 +0000
    Subject: Ny utgave – Josimar 07/2018
    To: eribsskog@gmail.com

    View this email in your browser
    (https://mailchi.mp/34f0a51fc751/ny-utgave-josimar-072018?e=9d538631b7)

    Kjære fotballvenn!

    Josimar 07/2018 er sendt våre abonnenter. Vi ettersender bladet til
    alle nye abonnenter.
    Bestill her. (http://abonnement.josimar.no/)

    Bokanmeldelse.
    «Alt for Hulken» av Bernt Hulsker. En gullgruve av gode historier,
    mener Lars Johnsen.

    Grindvoll. Lekepistoler og cowboyhatter. Det var fest da 2. divisjon
    kom til Westernsletta, minnes Morten Haave.

    Sør-Korea. Kampfiksing, selvmord og Mikkel Diskerud. Oscar Rothstein
    har besøkt Sør-Korea og forteller om en liga som sliter.

    Bayern. Gullet i Bundesliga er allerede utdelt. Tysk fotball har et
    problem. Det problemet heter Bayern München, skriver Runar Skrøvset.

    Røde Stjerne. Storklubben fra Beograd er tilbake i den europeiske
    eliten etter mange år i politisk og sportslig isolasjon. Av James
    Montague.

    Brasil. Mange fotballspillere har plassert seg langt ute til høyre
    politisk. Hvor ble det av arven etter Sócrates?, spør Marius Lien.

    Myggen. «Erik  Mykland var  ein norsk argentinar,  den einaste
    argentinaren  i norsk fotballhistorie», skriver Nils Henrik Smith om
    sin store helt.

    Markering. Tradisjonelt har lag forsvar seg med mannsmarkering på
    dødballer. Soneforsvaret vinner nå terreng. Frode Lia forklarer.

    Kamer Qaka. Bråkebøtte eller misforstått? Emanuel Roşu har intervjuet
    Kamer Qaka om sitt nye fotballiv i Romania.

    Sunderland. Etter to nedrykk på to sesonger, hersker det for første
    gang på mange år en positiv stemning i Sunderland, skriver Jonathan
    WIlson.

    Les lederen her. (http://www.josimar.no/artikler/leder-072018/5160/)

    Hør Bernt Hulsker snakke om sin nye bok «Alt fra Hulken».

    Du finner Josimar podcast i:
    iTunes (https://itunes.apple.com/no/podcast/dritte-halbzeit-hamburg-ute-av-titzklemma/id561395982?i=1000422517684&l=nb&mt=2)
    Spotify (https://open.spotify.com/show/2yrN1ZqSAHgAUwIK4ANnYh)
    Soundcloud (https://soundcloud.com/josimarfotball/bokprat-med-bernt-hulsker-ja-faktisk)

    ============================================================
    ** (http://www.twitter.com/josimarfotball)
    ** (http://www.facebook.com/JosimarFotball)
    ** (http://www.josimar.no)
    Copyright © Dype Skoger AS All rights reserved.

    Want to change how you receive these emails?
    You can ** update your preferences
    (https://josimar.us1.list-manage.com/profile?u=af96e11a76768cba5f264c797&id=89ad785765&e=9d538631b7)
    or ** unsubscribe from this list
    (https://josimar.us1.list-manage.com/unsubscribe?u=af96e11a76768cba5f264c797&id=89ad785765&e=9d538631b7&c=402bb6292d)

  • Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog
    Klage/Fwd: Argyle Insider Newsletter: Let the offseason begin!
    Erik Ribsskog 18. november 2018 kl. 07:18
    Til: juridisk
    Kopi: info@slipstreamsports.com
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———-
    From: EF Education First – Drapac p/b Cannondale
    Date: Fri, 26 Oct 2018 21:02:08 +0000
    Subject: Argyle Insider Newsletter: Let the offseason begin!
    To: eribsskog@gmail.com

    It’s the offseason. You know what that means? Weddings, pies, and more…

    Argyle Insider Newsletter: Let the offseason begin
    View this email in your browser
    (https://mailchi.mp/slipstreamsports/argyleinsider-newsletter-2458321?e=3ee167eac0)

    ** ARGYLE INSIDER NEWSLETTER
    Let the offseason begin
    ————————————————————

    It’s the offseason. You know what that means? Weddings (see below).
    Among other things. Like pies (also, see below). As we wind down our
    2018 racing campaign, we thank you for following along at all the
    races this year. I still get something stuck in my eye when I think
    about Mike Woods’ big day at the Vuelta. But that’s just me…

    – Matthew Beaudin,
    Communication Director

    GALLERY: A FINAL WEEKEND OF RACING

    Rigoberto Uran closed out the Tour of Guangxi in sixth place overall
    in Guilin on Sunday. The six-day Chinese stage race marked the
    official end of the 2018 season for EF Education First – Drapac p/b
    Cannondale. Browse the gallery here
    (https://www.efprocycling.com/gallery-tour-of-guangxi-stage-6/?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID])
    .

    RIDER MILESTONES // Alex Howes gets married!
    Our own Alex Howes
    (https://www.efprocycling.com/team-members/alex-howes/?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID])
     got married last weekend in Rocky Mountain National Park, Colorado.
    There was snow on the mountaintops, but sunny warm weather for the big
    event. Congrats to Alex and his new wife, Jessica!

    EF EDUCATION FIRST X RAPHA
    https://youtu.be/M51qIDjcmaU?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID]
    We’re thrilled to welcome Rapha to the #PinkArgyle
    (https://www.youtube.com/results?search_query=%23PinkArgyle&mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID])
    family. In teaming up with Rapha to share our stories, we’ll provide
    unprecedented access to the cycling world and widen our collective
    worldview beyond the sport.

    RECENTLY ANNOUNCED: EF Education First and Rapha’s major new
    partnership to revolutionize the way professional cycling is presented
    aims to take a disruptive approach to the sport throughout the 2019
    season and beyond.

    Jonathan Vaughters said about the partnership: “Rapha is a great
    partner for us, from their world-class kit to the cycling culture we
    both want to help grow. We aim to open up cycling to a wider group of
    people; we’re interested in exploring all aspects of the community,
    from racing and its core fans to the people who just got on bikes. By
    bringing some of our athletes to grassroots and mainstream races
    across the world, we’re hoping to deepen the relationship between our
    team and other riders, and have some fun while we’re at it. We’re also
    going to give people more insight into the sport than before, showing
    a rare, unvarnished perspective of these athletes’ lives. The human
    element of cycling is very, very powerful. And as for the kit… we look
    forward to building on the strong visual identity forged by POC and
    bringing our style into a new chapter. I can’t wait for everyone to
    see it.”

    Read more about the announcement right here
    (https://www.efprocycling.com/rapha/?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID])
    .

    ARGYLE INSIDER RECIPE:
    Autumn apple pocket pies

    It’s the end of WorldTour racing this year, we’re riding in short
    sleeves for the final time of the season, and yes, apples are in
    season around these parts. So many varieties of apples. And what
    better to do with apples than make pie?

    Our recipe this week is a riff on a traditional apple pie that’s
    convenient enough to drop in a jersey pocket or sneak into a lunchbox.
    Do note that the recipe calls for a crust made with whole spelt flour.
    While this is our favorite way to do it, if you’d like to substitute
    all-purpose flour just know you’ll need to slightly reduce the amount
    of ice water you end up using in the crust. You can even use pre-made
    pie dough from the freezer section at the grocery store if you’re
    pressed for time.

    INGREDIENTS
    Whole grain crust
    1.5 cups whole spelt flour
    0.5 teaspoon salt
    1 teaspoon sugar
    0.5 cups cold unsalted butter
    2-4 Tablespoons ice water
    2 teaspoons apple cider vinegar

    Apple filling
    3-4 medium apples, use a mix of sweet & tart varieties if you can
    1 teaspoon cinnamon
    1/2 teaspoon allspice
    1 pinch nutmeg
    3 dashes angostura bitters
    juice of half a lemon
    3 Tablespoons whole spelt flour (or all-purpose, if substituting)

    Egg wash (1 egg + 1 teaspoon water + pinch of salt, beaten together)

    METHOD
    Begin by making your pie crust …or defrosting your frozen crust if
    you decided to take the shortcut. In the bowl of a food processor,
    quickly pulse together flour, salt and sugar. Roughly chop cold butter
    into 5 or 6 chunks, and drop into flour mixture. Pulse until you’ve
    got pea-sized bits of butter evenly distributed through flour. Now
    drizzle vinegar + 2 tablespoons of water over the  mixture and quickly
    pulse until the dough starts to come together. Add up to 4 tablespoons
    of water if the dough still feels too crumbly to hold together.

    Now prep your dough: Turn dough out onto a floured cutting board,
    gather together into a ball, then shape into rough rectangle. Wrap
    dough with plastic wrap and let chill in the fridge for 30 minutes.
    (And rinse out your food processor bowl – you’ll need it again!)

    In the meantime, core and roughly chop apples, leaving their skins on.
    Add them to food processor along with spices, bitters, lemon juice and
    flour. Give the filling 4-5 very quick pulses so that the apples end
    up finely chopped, not pureed! Filling, complete.

    Back to the dough: On a floured surface, roll out dough into a
    rectangle approximately 1/8 inch thick. Trim edges to make a clean
    rectangle. Using a sharp paring knife or a pizza cutter, cut dough
    into eight small rectangles. (This will yield four pocket pies in
    total.)

    On a parchment-lined baking sheet, set four rectangles of dough,
    evenly spaced. Mound 2-3 tablespoons of filling on each, then top with
    remaining four pieces of dough. Crimp around the edges of each pie
    with a fork (see picture) to ensure they’re all nicely sealed up. Make
    a few slits in the top of each to release steam as they bake. Set
    baking sheet in the freezer for 30 minutes and preheat oven to 400
    degrees, Fahrenheit.

    Entering the home stretch now: Remove baking sheet from freezer and
    use a pastry brush to lightly coat each pie with egg wash. On the same
    parchment-lined baking sheet, slide pies into the preheated oven.
    After 20 minutes, check for doneness. Pies should should have a deep
    golden brown color all over.

    Let pies cool for 1 hour on a cooling rack before wrapping them up for
    your jersey pocket!

    LAST CHANCE FOR THE 2018 TEAM SHOP

    Our 2018 shop is winding down for the season. We’ve got limited
    quantities left of the best stuff in the Peloton. It’s never too early
    to get that special someone (including yourself) a present from your
    favorite team. For a limited time, you can still access the team shop
    here (http:// https://www.shopslipstreamsports.com/?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID])
    .

    CONNECT WITH EF EDUCATION FIRST – DRAPAC P/B CANNONDALE
    https://twitter.com/ride_argyle?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID]
    https://www.instagram.com/rideargyle/?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID]
    https://www.facebook.com/RideArgyle/?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID]
    https://slipstreamsports.com/?mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID]

    ============================================================
    Copyright © 2018 Slipstream Sports Inc., All rights reserved.
    You are receiving this email because you requested to be added to the
    EF Education First – Drapac p/b Cannondale mailing list.

    Our mailing address is:
    EF Pro Cycling
    Two Education Circle
    Cambridge, MA 02141

    ** Add us to your address book
    (http://slipstreamsports.us1.list-manage.com/track/click?u=f58c37e0d6bb5b0b2d5f68ec8&id=583888c90f&e=5d57b92d84&mc_cid=4efab75071&mc_eid=[UNIQID])

    Want to change how you receive these emails?
    You can ** update your preferences
    (https://slipstreamsports.us1.list-manage.com/profile?u=f58c37e0d6bb5b0b2d5f68ec8&id=8ecdb6561a&e=3ee167eac0)
    or ** unsubscribe from this list
    (https://slipstreamsports.us1.list-manage.com/unsubscribe?u=f58c37e0d6bb5b0b2d5f68ec8&id=8ecdb6561a&e=3ee167eac0&c=4efab75071)