
https://www.nb.no/items/9b93c91f535fbeddd587e009d483c818?page=1&searchText=ribsskog~1
PS.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).

PS.
De flytta visst bare noen få meter.
(Fra Asak skole til Kristinetomta.
Hm.
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg har tidligere blogget om, at min oldefar, (Johan Ribsskog), krangla ganske heftig, med en lærer-kollega, ved navn Per Mork, i avisa.
Så om min oldemor, kan ha hatt et forhold, til denne Per Mork, (som døde, da han falt av natt-toget fra Trondheim, mens han gikk i søvne, en del år seinere).
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Per Mork hadde visst leilighet, (sammen med sin kone Olga, (eller om det var et annet russisk navn)), mer eller mindre tilknyttet, til min oldemors lærerinne-leilighet, (som hu ikke fikk lov til å leie ut, selv om hu også hadde en annen leilighet, (på Asak skole, en del kilometer unna), sammen med min oldefar).
Så Per Mork var kanskje vant til, å gå inn til min oldemor, om natta, (for eksempel når det var ruskevær, sånn at min oldemor heller ville bli i jobb-leiligheten, over natta).
Og så gjorde Per Mork denne feilen, (mens han gikk i søvne), på natt-toget.
Og istedet for å havne inne på rommet til min oldemor.
Så falt han av toget, (i fart), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Min oldemor hadde vel forresten sin jobb-leilighet, (på Rud skole).
Så hu slapp vel muligens å bo, på Kristinetomta, (hvor de vel tidligere, hadde hatt husdyr).
Min min morfar Johannes, måtte muligens bo, på Kristinetomta, (i et tidligere fjøs, eller noe lignende, (fra han var cirka 9-10 år gammel)).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Her er mer om dette:

https://johncons-blogg.a2hosted.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html
Enda mer om dette:

PS 3.
Og enda mer om dette:

Og enda enda mer om dette:

PS 5.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 6.

PS 7.
Verkstedklubben til Aker/Kværner Verdal, (fra PS 4), har visst bygd litt utafor festeområdet sitt, (kan det virke som):


PS.
Her er mer om dette, (selv om slektsforsker Bjørn Ribsskog har stavet Aleksander med ‘x’):

https://johncons-blogg.a2hosted.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html
PS 2.
Her kan man se hvordan jeg er i slekt med Aleksander sin onkel Ove Magne, (som eier campingplass, er redaktør for Flatangernytt.no og jobber som kommunikasjonssjef):

https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500856-info
Her kan man se moren Bjarnhild, (min firemenning), som tenåringsjente, (på 70-tallet):

https://johncons-blogg.a2hosted.com/2019/02/min-mors-tremenning-olav-ribsskog-var.html
PS 4.
Onklene, (Ove Magne og Knut Arne), krangler om et helikopter-firma:

https://johncons-blogg.a2hosted.com/2016/12/det-er-visst-strid-mellom-ribsskog.html
PS 5.
Det de kaller slektsgården.
Det er forresten Store-Ribsskogen/Store-Ribsskog.
Og det blogget jeg om, her om dagen.
(I en bloggpost om at min morfars onkel Ole Konrad Ribsskog var involvert i Overhalla-revolusjonen.
Siden at han bodde på det rommet, hvor ‘revolusjonslemmen’ var, (over et rettslokale).
For å si det sånn).
Og Store-Ribsskogen var kun en husmannsplass, (så jeg i en Flatanger-bygdebok), som lå under en annen gård, (eiet av noen utenfor slekta).
Mens Lille-Ribsskogen var en egen gård, (ikke en storgård riktignok, men likevel), utskilt fra Høstlandet.
(Med eget matrikkelnummer).
Men Lille-Ribsskog, (sjølve slektsgården), som var eiet av webdesigner, (seinere buss-sjåfør), Kjell-Arild ‘KARisma’ Ribsskog, brant visst ned, på 80-tallet.
Så der er det vel ikke så mange bygninger, å skryte av nå.
(Selv om det kanskje er noen hytter der.
For alt hva jeg vet).
Store-Ribsskog, (hvor Ove Magne Ribsskog nå har campingplass), den gården, var eiet, av noen utafor slekta, på den tida, som Ole Konrad Ribsskog, (min oldefars bror), vokste opp.
(For å si det sånn).
Så her surrer de litt, når det gjelder hva som egentlig er slektsgården.
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

https://www.nb.no/items/6b22d594cf479023fe9ff9bb5b722359?page=679&searchText=ribsskog~1
PS.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).

https://www.nb.no/items/5490d537c55f54b288a4ba495dc66259?page=0&searchText=mogan
PS.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).
PS 2.
Enda mer om dette:

https://www.myheritage.no/person-1000012_67419522_67419522/tov-pedersen-toeiet-mogan

https://www.nb.no/items/ee7b8208586a685714a8d036f34deaa2?page=1&searchText=ribsskog~1
Her er mer om dette:

https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1000066-info
PS 2.
Det er forresten sånn.
At han Bjørn Ribsskog, (min mors tremenning), som kontaktet min mormor Ingeborg, om ‘Ribsskog-slektsforskning’, rundt årtusenskiftet.
Han var sønn av Adolf Ribsskog sin sønn Ragnvald Ribsskog, (som var ordfører i Stavanger, i sin tid).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Når det gjelder MyHeritage.
Så står det på aktivitets-oversikten der.
At jeg har meldt meg på et annet slektstre, (nemlig Valen).
Men det er feil.
Jeg har ikke godtatt noen forespørsler, av noe slag.
(Sånn som jeg husker det).
Dette er nok min firemenning Anette Dørumsgaard sin unge sønn Kittil, som bare har meldt meg på.
(Uten at jeg har fått noen slags forespørsel.
For å si det sånn).
Så dette må muligens være en slags bug, hos MyHeritage.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her er mer om dette:

PS 5.
Det er også sånn, at på den siden, hvor aktivitets-oversikten er, (på MyHeritage).
Så er det et svart-hvitt bilde, fra 1800/1900-tallet, (eller noe lignende), av noen unger, på stranda.
Og det er ikke noen i slekta mi.
Det er ikke et bilde, som jeg har lasta opp.
Nå var min MyHeritage-konto kapret, i mange år, (fra cirka 2010 til 2015).
Og det spilte ingen rolle, hvor mange mailer, som jeg sendte, til MyHeritage, (som er et firma fra Israel).
De nektet å gi meg slektstreet tilbake.
Før en av deres norske medarbeidere, (ei dame), kontakta meg, på bloggen min sitt kommentar-system, (var det vel), om dette.
(Og spurte om jeg ville ha nettstedet tilbake).
Men det var jo fem år cirka, etter at jeg først varslet, om at nettstedet var kapret.
(Det må ha vært en ansatt, hos MyHeritage, som lot noen ta over slektstreet, (eller noe lignende).
For passordet skal ha vært sterkt.
For å si det sånn).
Så dette kan kanskje ha vært et bilde, som de kaprerne, dreiv og lasta opp.
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:

