
PS.
Her er mer om dette:


https://www.facebook.com/photo?fbid=10154210293699474&set=picfp.760964473
PS.
Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det sånn, at hun datteren, (helt til venstre), i mellomtiden, (siden 2016), selv har blitt mor.
Så hu Ann er nå bestemor.
Og Axel er en slags bonus-bestefar, da.
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

https://johncons-blogg.a2hosted.com/2020/06/mer-fra-facebook_28.html

https://www.nb.no/items/6551b536787a181b8997bd674af63db0?page=1&searchText=ribsskog~1
PS.
Det var visst Jonas Lie, (som seinere ble en av de mest kjente norske nazistene/landssvikerne), som nektet Trotsky, å spille mer sjakk, mot min grandonkel:

(Samme link som overfor).
Her kan man se vaktstyrken, som passet på Trotsky, de månedene han var internert på Hurumlandet:

https://www.facebook.com/sundbysand/photos/pcb.3318189861564189/3318116881571487

https://www.nb.no/items/d98b667fd282400dbeecdaa8ae398640?page=1&searchText=ribsskog~1
PS.
Det kan muligens virke som, fra artikkelen overfor.
At min grandonkel Øyvin Ribsskog, var fra Trøndelag.
(Det står: ‘Familien kom opprinnelig fra Trøndelag’).
Men det var hans far, (min oldefar), Johan Ribsskog, som var fra Flatanger, i Trøndelag.
Øyvin Ribsskog, (som min morfar Johannes Ribsskog, og de to andre søskene), var født, (og oppvokst), i Leirsund, på Romerike.
(For å si det sånn).
Og såvidt meg bekjent, (faren Johan Ribsskog døde ung), så var ikke disse søsknene, noe særlig på besøk heller, oppe i Trøndelag.
(Selv om jeg ikke kan si dette sikkert.
Men min morfar nevnte aldri noe fra Trøndelag.
Og i de nokså mange avis-artiklene/intervjuene, med min morfar, så nevner han ikke noe, fra Trøndelag.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

https://www.nb.no/items/8d1bf7d69ffab2cc0c0e6dc585fe6c6e?page=1&searchText=ribsskog~1
PS.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).

https://www.nb.no/items/1e566f0029684ff8e7907f54b4be4ee5?page=0&searchText=ribsskog~1
PS.
Mer om min oldefars bror, (som også ble kalt Osmund):
