https://www.drammen.kommune.no/Min-kommunale-side/Innsyn-braArkiv/
Stikkord: 80-tallet
-
Faren min fortalte meg en gang det, (på 80-tallet, mens han kjørte, på Svelvikveien, ved Nesbygda), at da jeg var veldig liten, så bodde vi, i etasjen over en restaurant, på Tangen/Nesbygda, (hvor de spilte ganske høy musikk osv., var det vel). Det må vel antagelig ha vært den restauranten her. Hm
-
Sånn her hadde ikke jeg turt å kledd meg, i retten, her i England. Men det er kanskje ikke så nøye, i Larvik tingrett. Jeg har lest om, i en Larvik-gruppe, på Facebook, (var det vel), at Larvik tingrett, aldri har hatt noe dedikert domstol-bygg. Så det er kanskje ikke så nøye, når det gjelder rettsaker, der i gården, (altså i Larvik). Så det er kanskje derfor, at jeg ikke får arven min, etter bestemor Ingeborg. Hvem vet. Hm
http://www.dagbladet.no/2014/08/12/nyheter/rettssaker/bildekunst/34733250/
PS.
Det var forresten, i denne retten, (Larvik tingrett), at faren min, fikk foreldreretten, for søstera mi Pia, sommeren 1983 deromkring, (var det vel).
Og da holdt den retten til, ikke så langt unna kroa Ferdinand, (like ved Larvik jernbanestasjon), mener jeg å huske.
I et slags ubestemmelig bygg, (sånn som jeg husker det).
I en slags bakgate der, (må man vel kalle det).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Det er på grunn av det her, at jeg lurte på, om det hadde vært en god ide, å hatt en kjede-matbutikk, på Roksvoll, (i min farfars gamle trevarefabrikk, (Roksvoll 2 vel), som jeg vel har litt hevd på, må man vel si, siden at den hørte sammen, med Roksvoll 1, (altså ‘Ågot-huset’, blir det vel), og der har jeg bruksretten, vil jeg si)
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts
PS.
Selv om jeg må innrømme det, at det er en ganske drøy gåtur, fra Berger og til Roksvoll.
(Det er vel kanskje en gåtur, på en halvtime, eller noe lignende.
Noe sånt).
Så kanskje det hadde vært smartere, det onkel Håkon foreslo, på begynnelsen av 80-tallet, en gang, (var det vel).
Nemlig å ha en matbutikk, på den haugen, hvor barnehagen på Berger, seinere ble bygget.
(En haug, som ligger like ved Berger skole, og like ved der avkjøringa til Bergeråsen er, fra riksveien).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Her har jeg samla inn handlevogner, kanskje bortimot hundre ganger. Noe sånt
https://www.facebook.com/groups/440135909367351/
PS.
Det var to matforretninger, på CC Brakerøya, på den tida, som jeg jobba der.
(Jeg jobba der, fra høsten 1988, til høsten 1989).
Det var CC Storkjøp og CC Matsenter.
Jeg jobba på CC Storkjøp.
Og vi hadde ansvaret, for å samle inn handlevogner, for bortimot halve parkeringsplassen, vel.
(Noe sånt).
CC-senteret stengte, klokka 20, på hverdager.
Og jeg jobba som kasserer der, (på CC Storkjøp), cirka tre-fire vakter, i uka, (ved siden av russeåret, på Gjerdes videregående).
(Noe sånt).
Og jeg ble ofte sendt ut, (av en av lederne), for å samle inn handlevogner, (husker jeg).
Kanskje cirka en halvtime, før stengetid.
(Noe sånt).
Og etterhvert, så fant jeg ut, en ganske rasjonell og effektiv måte, å samle inn handlevognene på.
Det var sånn, (hvis jeg husker det riktig), at jeg samlet sammen grupper, som bestod av tre-fire handlevogner.
(Som kundene hadde etterlatt, i nærheten av hverandre, på parkingsplassen, til CC).
Og så rullet jeg en og en sånn gruppe, (bestående av cirka 3-4 vogner), opp en liten bakke, (var det vel), og inn i Hallen, (var det vel), på CC, da.
(Noe sånt).
Og da fikk handlevogn-ryddinga, unna ganske raskt, og uten at jeg liksom begynte å svette som en gris heller, (for å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog










