http://www.nrk.no/vestfold/eplebonder-laerer-av-italia-1.11199965
Stikkord: 80-tallet
-
Punkt ‘A’ er klasserommet vårt, i sjette klasse, (musikkrommet), hvor vi hadde en Grunerløkka-klasse, (som vi var på Barnas Gård sammen med), på besøk, våren 1983. Da hadde vi dansekonkurranse, i gymsalen, (cirka ved punkt ‘B’), for det går an å ta bort en skyvevegg, og så blir musikkrommet og gymsalen til et kjempestort rom, liksom
http://www.svelviksposten.no/nyheter/foreldrene-onsker-forutsigbarhet-i-skolevalg-1.8354160
PS.
Punkt ‘B’, var forresten cirka der, hvor faren min, onkel Håkon, min fetter Tommy og jeg, bygde en scene, (på oppdrag fra rektor Borgen), på begynnelsen av 80-tallet.
Scenen var sånn, at den kunne komprimeres liksom, når den ikke ble brukt.
Og det var muligens sånn, at noen elever, måtte trekke fram scenen, før allmannamøter, osv.
Men man kan jo se det, på bildene, i Svelvikposten.no, fra det aktuelle møtet.
At kommunestyret-folka ikke sitter, oppå en scene, liksom.
Så den scenen er muligens fjernet da, (hvis jeg skulle tippe).
(Noe sånt).
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Punkt ‘C’, det lurer jeg på, om er Frode Holm, (fra klassen min), forresten.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Den skyvedøra, (punkt ‘A’), var forresten åpen, når det var Onsdagsklubben.
Og da var det fotball-spill, ishockey-spill og kurong, i musikkrommet, da.
(Og det er mulig at det var mer om, som jeg har glemt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Når det gjaldt trener Skjelsbek, på Berger IL.
Så kjente han en fotballtrener, fra ved Gøteborg.
Og han trente et lag, som var litt yngre, enn vårt lag.
(Selv om Skjelsbek mente at de var bedre teknisk, mener jeg å huske).
Og de dro vi, for å besøke, i Gøteborg, mens vi gikk, på ungdomsskolen.
Men noen måneder tidligere, (var det vel), så besøkte det laget fra Gøteborg oss, på Berger.
Og da bodde de, på gulvet, i denne gymsalen, (sånn som jeg forstod det, ihvertfall).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Mer om matbutikker
http://www.dagbladet.no/2014/03/18/tema/dinside/aller/okonomi/mat/32365285/
PS.
Jeg tenker på den helgen, som søstera mi Pia og meg, dro inn for å besøke broren vår Axel, på Vestre Haugen, på midten av 80-tallet, (mens jeg gikk på ungdomsskolen), var det vel.
Og da, så dro Axel sin stemor Mette Holter, med Pia og meg, (og Axel og sin datter Kirsten Ancona vel), til Furuset Senter, for å gjøre lørdaghandel, på Mega, (og spise på hamburgerrestauranten, i etasjen over Mega).
Men Mette Holter kunne vel kanskje ikke ha tatt med Pia og meg, (altså gjester), på lørdagshandel, på en Rema-butikk, (siden de liksom ser ut som ‘østblokk-butikker’)?
Og hva når folk skal handle til jul, osv.?
Det er vel sånn, som Magne Winnem sa, (på Rimi Munkelia), på begynnelsen av 90-tallet, at Rimi, (og dermed også Rema, Kiwi, Bunnpris og Prix), er ‘nummer to-butikker’, som man kan handle noe mat på, (som er billig), og så handler man resten, på en ‘nummer en-butikk’.
Noe sånt.
Vi kunne vel ikke bare hatt Rema, Rimi, Kiwi, Bunnpris og Prix-butikker, i Norge, mener jeg.
For da hadde det vel nesten blitt som å bodd, i Øst-Europa, før murens fall.
Noe sånt.
De hadde konfekt-butikker, i Jugoslavia, (husker jeg), i 1980, og der solgte de mange typer konfekt.
Men potetgull hadde de bare et slag av, husker jeg, (av en eller annen grunn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Denne gang, (når det er snakk om noe med Berger IL), så klarte Svelvikposten, å stave navnet til Ole-Christian Skjelsbek, (nå uten søt bolleklipp), riktig. (Samt å ikke blande han, med en Surlien, var det vel)
http://www.svelviksposten.no/nyheter/berger-il-med-sto-kurs-framover-1.8334733
PS.
Her er mer om dette:
https://www.facebook.com/groups/2351477501/
PS 2.
Ifjor, så rota Svelvikposten, og mente at ‘Bolleklipp-Ole’, var denne, (for meg ukjente), karen, (mens ‘Bolleklipp-Ole’ egentlig er han med kortarma skjorte, (har jeg seinere forstått, for jeg trodde først at ‘Bolleklipp-Ole’, var han med briller, for jeg har ikke prata med ‘Bolleklipp-Ole’, siden slutten av 80-tallet, (da ‘Bolleklipp-Ole’ hadde noe slags rasta-sveis, (eller noe lignende), vel):
http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2013/11/svelvikposten-skriver-at-ole-christian.html
PS 3.
Cirka sånt her hår, hadde ‘Bolleklipp-Ole’, på midten/slutten av 80-tallet, (men han hadde krøller, istedet for fletter, da):
PS 4.
Jeg er enig med hu fra Grunerløkka, i det, at ‘Bolleklipp-Ole’, hadde helt mørkt hår, på 80-tallet, (så han har enten grått hår, eller tupe nå, vil jeg si):
(Samme link som i det første PS-et).













