Stikkord: 80-tallet
-
Bestefar Johannes, han hadde en sånn gulvklokke, i røyke/TV-stua si, i Nevlunghavn, på 70-tallet, (mener jeg å huske). Og fra da jeg bodde hos faren min, på begynnelsen av 80-tallet, så husker jeg det, at jeg kalte flere ‘litt treige’ jenter, i klassen, for ‘gulvklokker’, (eller om det var ‘veggklokker’), fordi at de bare stod helt stille, (ute på grusbanen, til Berger skole), i hele gym-timen. Noe sånt
PS.
Bestefar Øivind, (og bestemor Ågot), hadde også en sånn klokke.
Men den hang bare rett på veggen, (og hadde for eksempel ikke noe ‘skap’, som loddene hang i), da.
(Stue-klokka til bestefar Øivind, (og bestemor Ågot), var vel faktisk akkurat lik ‘urverket’, (med romertall, osv.), som er i den gulvklokka, på det største bildet, ovenfor.
Hvis jeg husker riktig).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Sånn her så stue-klokka til bestemor Ågot og bestefar Øivind ut.
Den klokka, ringte høyt, hver halvtime.
Så det var noen ganger vanskelig, å få sove, i det huset, (mener jeg å huske).
Det var kanskje fordi at klokka hang rett på vegggen, (og ikke for eksempel, var montert, inn i et skap), at den bråkte så mye, (tenker jeg nå).
Hvem vet.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:
PS 4.
Enda mer om dette:
https://epla.no/samler/produkter/629180/
PS 5.
Og enda mer om dette:
http://no.wikipedia.org/wiki/Tempus_fugit
PS 6.
Og enda enda mer om dette:
-
Nå er det faktisk noen som har laget sånn is, som Odd Einar Pettersen prata om, på 80-tallet, (i et friminutt, i klasserommet vårt, på Svelvik ungdomsskole)
http://lfmodels.blogg.no/1372988719_hvordan_lage_en_sunn_.html
PS.
Dette er det ikke jeg som har skrevet, (dette er noe nettmobbing, identitetstyveri og æreskrenkelse):
(Samme link som ovenfor).
PS 2.
Jeg har et tracking cookie-program, som heter StatCounter, på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:



















