Stikkord: 80-tallet

  • Mer fra England

    I dag så gikk jeg igjen til the Jobcentre, i Edge Hill.

    (Cirka en times gåtur, vel).

    For jeg så på Google Maps, og det enda mye lenger, å gå, til Huyton Jobcentre.

    Og jeg hadde jo ikke mer enn 60 pence, (eller noe sånt), på mandag.

    (Men så fikk jeg £9.70, i går).

    Så jeg hadde planlagt å gå til Edge Hill Jobcentre, (mer eller mindre ihvertfall).

    Siden det er 2-3 ganger så langt, å gå, til Huyton Jobcentre.

    (Det vil si over to timers gange, hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

    Og jeg diskuterte dette med Frank, fra the Jobcentre, som ringte meg, på tirsdag.

    (Dette var før jeg fikk vite om donasjonen).

    Og da hadde jeg ikke penger, til buss.

    (Men kun cirka 60 pence, til mat).

    Så jeg avtalte med han Frank, at jeg skulle gå, til Edge Hill Jobcentre, i dag.

    Men da jeg kom dit, (i dag), så ble jeg nekta å gjennomføre en ‘transfer’, som Frank hadde forespeilet meg, at jeg kunne foreta.

    John der, (på Edge Hill Jobcentre), sa at de hadde kapasitetsproblemer.

    (Noe sånt).

    Noe jeg tror at må ha vært en løgn.

    Han sa også det, at jeg måtte ha gått forbi Williamsson Square Jobcentre, på veien.

    Men det var også en løgn.

    For jeg gikk jo gjennom Stanley Park.

    Det ville vært en omvei å gå innom sentrum.

    Han foreslo at jeg skulle gå ned dit.

    Men jeg kan ikke gå ned i sentrum, (synes jeg), etter det mordforsøket mot meg, (for et par måneder siden).

    (En kar snek seg innpå meg bakfra, i Whitechapel, og prøvde å brekke nakken min, virka det som).

    Jeg orka ikke å forklare om det drapsforsøket, (som politiet ikke tar seriøst, virker det som), på Edge Hill Jobcentre, (foran en lang kø, osv.).

    Så det endte med at jeg bare ønsket dem, (John), lykke til med kapasistetsproblemene.

    (Og jeg var ikke fornøyd, siden jeg hadde gått, i en time, forgjeves.

    For å si det sånn).

    Og så dro jeg til Kensington Library.

    (Mitt gamle biblioteket.

    Fra da jeg bodde i Fairfield.

    Hvor jeg bodde, fra januar til mai, i 2012, var det vel.

    Før jeg flytta hit, til Keith Court).

    Og der hadde jeg tenkt å drive med jobbsøking, (og blogging), fra en PC.

    Men så så jeg det, at noen hadde donert penger.

    Og da bare overførte jeg de, (cirka 33 pund), til min bank-konto.

    For jeg hadde jo mye budsjett e-poster osv., som jeg skulle ha sendt.

    Og jeg fikk fire brev i posten i dag, som jeg skulle ha svart på.

    (Tre fra the Jobcentre og et fra the Council).

    Så jeg bestemte meg for å heller ‘kjøpe strøm’, og så ta alt dette arbeidet hjemmefra.

    (Siden det var så mye.

    Og siden at min PC vel er litt raskere å bruke, enn bibliotek-PC-ene.

    Som muligens har litt lite RAM, og også har mye begrensninger for hvilke nettlesere man kan bruke, osv.

    Og man kan kun sitte der en time, av gangen.

    Og det finnes også en begrensning, for hvor mange sånne en-times økter, som man kan ha der, hver dag.

    Noe sånt).

    Og Frank var også slitsom, da han ringte, (må jeg vel si).

    (Han var en gammel, ‘døv’ gubbe.

    Må man vel si).

    Så han har booket meg inn på samme dag som jeg har tannlegetime.

    Så det kan bli stress i morgen.

    Og jeg har ikke hatt ordentlig mat i helgen.

    På grunn av at the Jobcentre ikke sendte arbeidsledighetstrygd, i forrige uke.

    (For jeg har hatt lite sparepenger.

    Grunnet at jeg måtte kjøpe ny PC.

    Siden at politiet stjal min gamle.

    Og siden at jeg har liksom blitt presset til, av the Jobcentre, å bruke sparepengene mine, på Learn Direct-kurs.

    Og jeg har også vært nødt til å bruke mye penger på møbler og hvitevarer her.

    Siden denne leiligheten var umøblert, da jeg flytta inn.

    Men jeg ble kasta ut, fra MAS.

    Og dette var det eneste stedet, som jeg ble tilbudt, å flytte inn).

    Jeg dro så på McDonalds i Kensington.

    (For jeg var sulten, etter den lange gåturen, (da jeg så McDonalds-skiltet, var det vel kanskje, at sulten meldte seg. Noe sånt).

    Selv om jeg hadde spist i går kveld).

    Men pommes frites-en, på McDonalds Kensington, smakte ikke bra.

    De smakte ‘gammelt’.

    Jeg har aldri fått så dårlig pommes frites før, på McDonalds, (sånn som jeg husker det, ihvertfall).

    (Den skal visst være verdens beste, ifølge Cecilie Hyde, på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet.

    Hvis jeg husker det riktig.

    Og vanligvis, (eller om man skal si alltid), så er de veldig gode.

    Men i dag, så var de ikke gode, i det hele tatt).

    Så det kan ha vært noe mob/mafia, som tulla.

    Hu som betjente meg der, hu virka kanskje litt ‘fake’.

    Hu liksom ‘brifa’ med puppene, (må man vel si), og sølte med det første cola-begeret, (ei Elley-Jo, eller noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg gikk ut igjen, da jeg kom hjem.

    Og jeg dro for å kjøpe strøm, på post-kontoret.

    Og så dro jeg på Home Bargains.

    For å kjøpe en ny deo-spray.

    Siden den gamle var tom.

    Men der stod det tre-fire butikk-damer, og liksom overvåket butikken.

    Det var ubehagelig, synes jeg.

    Jeg kan ikke skjønne at Home Bargains har råd til å ha så mange folk på jobb, i den butikken.

    Men det finnes kanskje en ‘forklarings’.

    Det er mulig.

    Hvem vet.

  • Dette er et uttrykk, som jeg har, etter min tremenning Øystein Andersen

    øa utrykk

    http://vgd.no/forbruker/mat-og-drikke/tema/569733/tittel/brusmaskin/innlegg/6364303?xtmc=&xtcr=28#post6364303

    PS.

    Det er forresten ikke sant, det som Øystein Andersen skrev, i en Facebook-melding, (for noen år siden).

    Nemlig at vi bare kjente hverandre, da vi var små, (eller noe lignende).

    Jeg så Øystein Andersen første gang, i jordbæråkeren, til familien Sand, (på Sand), sommeren 1986, (da han plukka jordbær der, (og også kasta et par jordbær, på noen andre folk som plukka der, vel), sammen med Kjetil Holshagen).

    (Jeg plukka jordbær, i den samme åkeren, fordi at min far, ville at jeg skulle holde min fetter Ove, (fra Son), med selskap, (eller passe på han), under denne jordbær-sesongen.

    Noe sånt).

    Den siste gangen, som jeg liksom vanket, sammen med Øystein Andersen, det var høsten 1993, (mener jeg å huske), da han besøkte meg, (og min søster Pia), på Ungbo, i Skansen Terrasse, (på Ellingsrudåsen, i Oslo).

    Øystein Andersen sa da det, at han ikke ønsket, å ha noe mer, med meg å gjøre, (av grunner som jeg ikke forstod, men jeg måtte bare akseptere det, selv om jeg må si, at dette var en merkverdig og uforståelig oppførsel, av Øystein Andersen).

    (Og jeg må vel også si det, at denne ‘scenen’, ble litt flau for meg, siden at Øystein Andersen sa dette, mens min søster Pia, også oppholdt seg, i ‘Ungbo-stua’ der).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg ble litt nysgjerrig, på Berger-filmen, fra 1982. Kanskje den dukker opp på nettet, etterhvert? Hvem vet

    nysgjerrig

    https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts

    PS.

    Det virker kanskje som at man på Berger, har veldig åpenhet, om ‘ting og tang’, siden de har en sånn Facebook-gruppe.

    Men jeg får ikke lov til å være med der.

    Og ingen, (fra Berger), sender meg ting, fra oppveksten min.

    Som for eksempel BIL-posten.

    (Jeg spilte jo fotball for Berger IL).

    Eller skoleavisa.

    (Jeg hadde skoleavis, som valgfag, på Berger skole).

    Og biblioteket i Svelvik, (og Svelvikavisa), sender meg ikke kopier, fra de gangene, som jeg var med, i Svelvik-avisa.

    (Det var ihverfall to ganger.

    Jeg var med på onsdagsløpet, (i langrenn), en gang, vinteren 1979/80.

    Og jeg, (og Tom-Ivar Myrberg), var i Svelvik-avisa, (på forsida), når vi hadde husstell, (for bestemor Ågot), i valgfag, på Berger skole, (skoleåret 1982/83, var det vel).

    Så jeg blir ihvertfall fryst ut, fra Berger/Svelvik nå, må jeg si.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer om tremenninger i Lørenskog

    På slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet.

    Så var jeg en del, i Lørenskog/Hanaborg, på besøk.

    Der hvor mine Lørenskog-tremenninger Øystein og Anita bodde.

    Men søstera mi Pia, var aldri med dit.

    (Det var ikke sånn at søstera mi Pia, pleide å besøke Anita, for eksempel.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Og det var heller ikke sånn, da jeg bodde hos mora mi i Larvik, (på 70-tallet), og var på besøk hos bestemor Ågot, (på Sand).

    At Øystein og Anita, pleide å være der.

    (Sånn som for eksempel søskenbarna mine Ove, Heidi, Susanne, Tommy og Lene pleide å være).

    Så det var ikke sånn, at jeg ble kjent med mine Lørenskog-tremenninger, borte hos bestemor Ågot.

    (For der så jeg nemlig aldri hverken Øystein eller Anita).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Øystein, (som er adoptivsønnen til Reidun og Kai Andersen).

    Han ble jeg kjent med, gjennom Tom-Ivar Myrberg, (min tidligere klassekamerat), sin tidligere kamerat/nabo, Kjetil Holshagen.

    Og da Kjetil Holshagen begynte å dra med Øystein Andersen, opp til meg, i Leirfaret 4B, (på Bergeråsen).

    Så visste jeg ikke det, at Øystein Andersen, var i slekt med meg.

    Men min far fortalte meg dette, i Leirfaret 4B, en gang han var innom på et av sine korte besøk hos meg, liksom.

    Noen uker etter at Kjetil Holshagen hadde begynt å dra med Øystein Andersen opp til meg.

    Men da.

    (Den gangen faren min fortalte meg, at Øystein Andersen, var min tremenning).

    Så bodde ikke Pia, i Leirfaret.

    Hu bodde nede hos Haldis, (i Havnehagen).

    (Hvor faren min også bodde.

    Han var bare på veldig korte besøk, oppe hos meg, på hverdagene, etter jobben).

    Så når Pia fikk greie på det, at Øystein, (og Anita), var i slekt med oss.

    Det veit jeg ikke.

    For det var ikke sånn, at jeg prata med søstera mi, om det her, da.

    For Christell og Pia, de prata jeg ikke så ofte med, på den her tida.

    Så man kan nesten ikke si det, at Pia og jeg, er vanlige søsken.

    Det er kanskje Pia og Christell som er søsken.

    De kjenner nok hverandre bedre.

    Enn jeg kjenner dem, liksom.

    Noe sånt.

    Så å kalle Pia, (eller Christell), for søstra mi.

    Det blir kanskje litt feil.

    De er kanskje mer som bekjente, eller noe.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og da Tom-Ivar Myrberg og meg, gikk i samme klasse, (på barneskolen).

    Så satt vi ved siden av hverandre, i klasserommet.

    (Siden vi var i en slags ‘Bergeråsen Nedre-gjeng’ sammen, på fritida.

    Noe sånt).

    Og da ba klasseforstander Tore Allum meg.

    Om å liksom ‘ta vare på’, min klassekamerat Tom-Ivar Myrberg.

    Siden jeg liksom var så smart og skoleflink, da.

    (Og siden at Tom-Ivar liksom var så dum og treig, da.

    Noe sånt).

    Det ville jeg ikke.

    For jeg syntes at det ble som noe rart, at jeg liksom også skulle være som en slags ‘hjelpelærer’, for min klassekamerat Tom-Ivar.

    (I tillegg til å også være vanlig elev, liksom).

    Men dette var jo liksom noe som hadde blitt sagt, liksom.

    Dette var jo noe som hadde hendt, liksom.

    (Det at Allum ba meg om å liksom være som mora eller faren, til Tom-Ivar.

    For å si det sånn).

    Så da ble det kanskje også sånn, at jeg nesten ble som faren, til Tom-Ivar sin kamerat/nabo Kjetil Holshagen også.

    Og så som faren, til hans kamerat Øystein Andersen, (som tilfeldigvis viste seg å være i slekt med meg).

    Og så som faren til Øystein Andersen sin kamerat Glenn Hesler.

    Osv., osv.

    Så det kan man kanskje si, at var noe ‘Allum-greier’.

    Så da Glenn Hesler, Kjetil Holshagen, Øystein Andersen, Magne Winnem og meg.

    Da vi dro på sommerferie sammen, til Gøteborg, sommeren 1991.

    Så var det liksom ‘Allum-gjengen’ og Magne Winnem, som dro på sommerferie, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Facebook

    pål eier samboer

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om cecilie hyde