Stikkord: 80-tallet

  • Mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Enda mer om dette:

  • Mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

  • Jeg lurer på om dette, er min tidligere Bergeråsen-nabo Jarle Mikalsen, som min far sa om, (på 80-tallet), at var tyskerunge. Hm

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=124917154653374&set=pb.100014052701614.-2207520000.1540737763.&type=3&theater

    PS.

    Jarle Mikalsen sin ekskone Aud.

    Hu skrev til meg, på Facebook, (for noen dager/uker siden), at Jarle Mikalsen, var født, på 50-tallet.

    (Og derfor ikke kunne være tyskerunge).

    Men det stemmer ikke, med at han visst, er mer enn 70 år gammel, (som det står, ved siden av Facebook-bildet ovenfor).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    PS.

    Frank og Jan er samme kull, (som de sier):

    https://johncons-blogg.a2hosted.com/2017/07/frank-hansen-var-i-bryllupet-til-jan.html

    PS 2.

    I bloggposten, som det linkes til, i PS-et ovenfor.

    Så skriver jeg om en krangel, som var, sommeren 2000, i Hallingdal.

    Det var Tom Bråthen, som var aggressiv, og ikke tålte, at jeg kommenterte på humoristisk vis, (må jeg si), om at han satt og klådde på min lillesøster Pia, mens både min far og jeg satt der.

    (Min lillesøster Pia hadde glemt, å ta med seg klær/skift.

    Enda det var hun som ville, at vi skulle dra dit, (må jeg si).

    Og hu tagg seg derfor til, å få låne, min Gant-tennisskjorte).

    Og da ble Tom Bråthen aggressiv.

    (Og Frank Hansen roet det ned.

    Ved å godprate med Tom Bråthen.

    Sånn som jeg husker det).

    Og dagen etter, så ville ingen snakke med meg, i selve bryllups-selskapet.

    (Alle trakk liksom bort fra meg.

    Etter middagen.

    Når folk ‘minglet’ rundt der.

    Og jeg prøvde å være sosial, da.

    For å si det sånn).

    Og det kan ha vært på grunn av, (tenker jeg nå).

    At jeg da, var plassert, ved siden av min søster Pia.

    (Ved middagsbordet, (etter selve bryllupet).

    Hvor alle hadde sitt eget bordkort, (heter det vel)).

    Så folk, (som hadde hørt tisking, om det som skjedde, på fredagen).

    De blandet meg kanskje derfor, (siden at jeg på lørdagen var plassert ved siden av min søster Pia), med Tom Bråthen, (som satt ved siden av min søster på fredagen).

    Og så har de derfor uglesett meg da, (og sagt at jeg var aggressiv).

    (Noe sånt).

    Og jeg måtte også bruke, den samme svarte tennisskjorta, (den var vel av merket Marlboro), både på fredagen og søndagen.

    (Siden at min søster hadde tigget seg til, å få låne, min ‘søndags-tennisskjorte’, da.

    For å si det sånn).

    Så folk begynte kanskje også, å tiske om, at jeg alltid gikk i samme klær, (eller noe lignende), tenker jeg nå.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Da jeg vokste opp, i Svelvik kommune, (på 70/80-tallet), så var ikke buss-skurene så gammeldagse/koselige. Vi hadde noen slags grønne buss-skur, som var laget, i helstøpt plast, (eller om det var glassfiber). Og disse minnet litt, om folkevognbobler, i stilen, (må man vel si). Noe sånt

    https://www.aftenposten.no/norge/i/J15GB4/Bak-overskriftene-om-Syden-fylla-Magaluf

    PS.

    Jeg lurer på om det var sånne her buss-skur, som ‘vi’ hadde, (selv om graffitien var annerledes):

    http://roadmapped.net/?p=70

    PS 2.

    Det som stod, av graffiti, i ‘vårt’ buss-skur, (det ved gamlehjemmet).

    Det var: ‘Norge for nordmenn’.

    Og så stod det, at Lene Andersen, (i klassen min), hadde små pupper, (og ikke hadde fått hår på musa), siden at hu var seint i puberteten.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg tror at det her må være hu Laila Johansen fra Min Bok 2

    PS.

    Hu Laila Johansen, er forresten ikke ekte blondine.

    Sånn som jeg husker det, (fra nyttårsaften 1989, (på Radio 1 Club), osv.).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • En bilbane

    Jeg lurte på, om en ‘glane-kar’, som jeg så, på Drammens-toget, i går, kunne ha vært min fars (tidligere) kamerat Atle.

    Og jeg husker nå, at Atle, (i 1979 eller 1980, må det vel ha vært), sa unnskyld til meg, fordi at han hadde vært med på, å bruke bilbanen min mye.

    (Noe sånt).

    Dette var en flott/kul bilbane, (på den tida), med bro osv., (var det vel).

    (Noe sånt).

    Dette var en bilbane, som min far, muligens kjøpte, i jule/bursdags-gave til meg, som straff, liksom.

    For jeg ikke kunne bruke den.

    Siden at min mor i perioder ikke lot meg besøke min far.

    (Noe sånt).

    For denne bilbanen, stod kun, hos min far, (i Hellinga 7B), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og når man tenker på, at min far, alltid lot utgangsdøra stå ulåst.

    Og da jeg flytta til min far, høsten 1979.

    Så var noen deler, på bilbane-bilene, helt utslitt.

    (Sånn som jeg husker det).

    Dette var noen ‘metall-biter/tråder’, som var festet, i bunnen, av bilene.

    Sånn at de skulle få kontakt, med de strøm-førende skinnene, i bilbanen, da.

    (For å si det sånn).

    Så noen hadde brukt ‘min’ bilbane kjempemye.

    (Vi måtte kjøpe nye deler/biler, på Lyche, (var det vel), i Drammen.

    Noe sånt).

    Og når man tenker på, at min far, liksom var kamerat, (eller sjefen til), Petter og Christian Grønli.

    (Som er på min alder).

    Og Jan Snoghøj.

    (Som er åtte år eldre enn meg).

    Så kan dette muligens tyde på, at disse, (når de var unger), sneik seg inn, i leiligheten til min far.

    (En leilighet som stod tom og åpen, mens min far, var på jobb).

    Og så kom min far hjem fra jobb, og overrasket disse ungene, da.

    Og så ble disse liksom kameratene/’slavene’ til min far, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Nå har Elkjøp vært her med TV, støvsuger, komfyr, vaskemaskin og kjøleskap


    PS.

    Jeg fikk nøklene til leiligheten, på tirsdag i forrige uke.

    Og jeg dro til Elkjøp på onsdag, (i forrige uke).

    Og da hadde jeg ikke flytta inn ordentlig enda.

    Så jeg sa til han nordlendingen, (med tatoveringer på arma), at jeg ville ha vaskemaskinen installert.

    (Egentlig så gjaldt rekvisisjonen for installering av alle varene.

    Sånn som jeg husker det).

    Men jeg sjekka kvitteringa, like før Elkjøp skulle dukke opp, i dag.

    Og det stod bare Elkjøp sine litt ‘greske’ koder for levering, osv.

    (Dette hadde engelske navn).

    Men det stod ikke noe om installering.

    Og som hos Jysk, så var det to pakistanere, (eller om de var albanere), som leverte varene.

    De hadde leie-varebil, fra det bilutleie-firmaet, som har en kongekrone, (eller om det er en narre-lue), i logoen.

    (Bare Bilutleie, heter vel firmaet.

    Noe sånt).

    Så det virka litt lugubert, (må man vel si).

    Og det var ikke snakk om noe installering.

    Men jeg har installert vaskemaskina nå, (etter kjøleskapet og TV-en, som begge er litt sånn halvveis installert, (i farta), men de virker ihvertfall).

    Så Elkjøp surra fælt, (må jeg si).

    Og han pakistaneren som gikk inn med varene.

    (Dette var en som snakka svensk).

    Han gjorde narr av TV-en min, fordi den var liten.

    (Noe sånt).

    Men 32 tommer, (eller om det var 28 tommer), var vel standard, i mange norske hjem, på 70/80/90-tallet.

    Så da er det mange nordmenn, som er vokst opp, med små TV-er.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var også sånn, at disse utlendingene, spurte meg, om de kunne kjøre, den og den veien.

    (Da de var ferdige med å levere varene).

    Men da jeg jobba som budbilsjåfør selv, for Chinatown Expressen Eiksmarka.

    (Noe jeg jobba som, (på søndager og i ferier), fra vinteren 1996 til våren 1996).

    Så leverte jeg vel, en del hundre middager.

    Men jeg spurte aldri kundene, om hvor jeg skulle kjøre, (sånn som jeg husker det).

    (Jeg så bare i kartboka.

    For å si det sånn).

    Så denne masinga, fra disse albanerne, (eller hva de var), var litt ‘merksnodig’, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Elkjøp er faktisk med i arbeidssaken min, mot Arvato.

    For en av lederne, som tulla, (og som bare tok ferie), jula 2005.

    Det var ei fra Carphone Warehouse.

    Og de eier nå Elkjøp, (som del av Dixons Carphone).

    Og han ‘Elkjøp-nordlendingen’ sa, at Logik, (som er Dixon Carphone sitt EMV-merke), var en bedre vaskemaskin, enn Bosch.

    (Disse to vaskemaskinene kosta cirka det samme.

    Sånn som jeg husker det).

    Men nå har jeg vaska både 40 graders vask og kokvask, med Logik-maskinen.

    (Som Elkjøp visst ikke ville installere.

    Selv om det var avtalen, at de skulle installere den vaskemaskinen.

    Sånn som jeg husker det).

    Og den Logik-vaskemaskinen bråkte fælt, (spesielt på 90 graders-programmet), vil jeg si.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Nå hadde jeg Bosch-vaskemaskin, på Forenom, (i Sven Bruns gate eller Observatoriegata).

    Og den vaskemaskinen var ‘russisk’, på den måten, at den peip fælt, når den var ferdig.

    Og sånn er denne Logik-maskinen og.

    Men den pipinga gikk det visst an, å skru av, (så jeg i installasjons-manualen).

    Men det er mulig, at det også går an, å skru av den ‘russiske’ pipinga, på Bosch-maskinen.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.