PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Enda mer om dette:
PS.
Jarle Mikalsen sin ekskone Aud.
Hu skrev til meg, på Facebook, (for noen dager/uker siden), at Jarle Mikalsen, var født, på 50-tallet.
(Og derfor ikke kunne være tyskerunge).
Men det stemmer ikke, med at han visst, er mer enn 70 år gammel, (som det står, ved siden av Facebook-bildet ovenfor).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Frank og Jan er samme kull, (som de sier):
https://johncons-blogg.a2hosted.com/2017/07/frank-hansen-var-i-bryllupet-til-jan.html
PS 2.
I bloggposten, som det linkes til, i PS-et ovenfor.
Så skriver jeg om en krangel, som var, sommeren 2000, i Hallingdal.
Det var Tom Bråthen, som var aggressiv, og ikke tålte, at jeg kommenterte på humoristisk vis, (må jeg si), om at han satt og klådde på min lillesøster Pia, mens både min far og jeg satt der.
(Min lillesøster Pia hadde glemt, å ta med seg klær/skift.
Enda det var hun som ville, at vi skulle dra dit, (må jeg si).
Og hu tagg seg derfor til, å få låne, min Gant-tennisskjorte).
Og da ble Tom Bråthen aggressiv.
(Og Frank Hansen roet det ned.
Ved å godprate med Tom Bråthen.
Sånn som jeg husker det).
Og dagen etter, så ville ingen snakke med meg, i selve bryllups-selskapet.
(Alle trakk liksom bort fra meg.
Etter middagen.
Når folk ‘minglet’ rundt der.
Og jeg prøvde å være sosial, da.
For å si det sånn).
Og det kan ha vært på grunn av, (tenker jeg nå).
At jeg da, var plassert, ved siden av min søster Pia.
(Ved middagsbordet, (etter selve bryllupet).
Hvor alle hadde sitt eget bordkort, (heter det vel)).
Så folk, (som hadde hørt tisking, om det som skjedde, på fredagen).
De blandet meg kanskje derfor, (siden at jeg på lørdagen var plassert ved siden av min søster Pia), med Tom Bråthen, (som satt ved siden av min søster på fredagen).
Og så har de derfor uglesett meg da, (og sagt at jeg var aggressiv).
(Noe sånt).
Og jeg måtte også bruke, den samme svarte tennisskjorta, (den var vel av merket Marlboro), både på fredagen og søndagen.
(Siden at min søster hadde tigget seg til, å få låne, min ‘søndags-tennisskjorte’, da.
For å si det sånn).
Så folk begynte kanskje også, å tiske om, at jeg alltid gikk i samme klær, (eller noe lignende), tenker jeg nå.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
https://www.aftenposten.no/norge/i/J15GB4/Bak-overskriftene-om-Syden-fylla-Magaluf
PS.
Jeg lurer på om det var sånne her buss-skur, som ‘vi’ hadde, (selv om graffitien var annerledes):
PS 2.
Det som stod, av graffiti, i ‘vårt’ buss-skur, (det ved gamlehjemmet).
Det var: ‘Norge for nordmenn’.
Og så stod det, at Lene Andersen, (i klassen min), hadde små pupper, (og ikke hadde fått hår på musa), siden at hu var seint i puberteten.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Hu Laila Johansen, er forresten ikke ekte blondine.
Sånn som jeg husker det, (fra nyttårsaften 1989, (på Radio 1 Club), osv.).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg lurte på, om en ‘glane-kar’, som jeg så, på Drammens-toget, i går, kunne ha vært min fars (tidligere) kamerat Atle.
Og jeg husker nå, at Atle, (i 1979 eller 1980, må det vel ha vært), sa unnskyld til meg, fordi at han hadde vært med på, å bruke bilbanen min mye.
(Noe sånt).
Dette var en flott/kul bilbane, (på den tida), med bro osv., (var det vel).
(Noe sånt).
Dette var en bilbane, som min far, muligens kjøpte, i jule/bursdags-gave til meg, som straff, liksom.
For jeg ikke kunne bruke den.
Siden at min mor i perioder ikke lot meg besøke min far.
(Noe sånt).
For denne bilbanen, stod kun, hos min far, (i Hellinga 7B), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Og når man tenker på, at min far, alltid lot utgangsdøra stå ulåst.
Og da jeg flytta til min far, høsten 1979.
Så var noen deler, på bilbane-bilene, helt utslitt.
(Sånn som jeg husker det).
Dette var noen ‘metall-biter/tråder’, som var festet, i bunnen, av bilene.
Sånn at de skulle få kontakt, med de strøm-førende skinnene, i bilbanen, da.
(For å si det sånn).
Så noen hadde brukt ‘min’ bilbane kjempemye.
(Vi måtte kjøpe nye deler/biler, på Lyche, (var det vel), i Drammen.
Noe sånt).
Og når man tenker på, at min far, liksom var kamerat, (eller sjefen til), Petter og Christian Grønli.
(Som er på min alder).
Og Jan Snoghøj.
(Som er åtte år eldre enn meg).
Så kan dette muligens tyde på, at disse, (når de var unger), sneik seg inn, i leiligheten til min far.
(En leilighet som stod tom og åpen, mens min far, var på jobb).
Og så kom min far hjem fra jobb, og overrasket disse ungene, da.
Og så ble disse liksom kameratene/’slavene’ til min far, da.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.