PS.
Her er mer om Tordenskioldsgate 36, (i Drammen):
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Jeg syntes egentlig ikke det, at Nina Monsen, så så værst ut.
(Hu så vel ut, sånn midt på treet, liksom).
Selv om min tidligere klassekamerat, (som også er død nå, som Nina Monsen), Carl Fredrik Fallan, ikke syntes det, at Nina Monsen var noe pen/attraktiv, (husker jeg, at han sa en gang, på 80-tallet).
Men hvis man plasserte Nina Monsen, ved siden av hennes venninne Christell.
Så syntes jeg jo det, at Christell, var en del finere, da.
(For å si det sånn).
Men hu var jo ikke stygg, Nina Monsen heller, da.
(Må man vel si).
Hu var ganske slank og sånn, ihvertfall.
(Noe sånt).
Men jeg hørte ikke så mye nyheter, om Nina Monsen.
Etter at jeg møtte henne, og typen hennes fra Ålesund, (må det vel ha vært), på Stovner Senter, våren 1993.
Før min søster Pia, fortalte meg det, (sommeren år 2000, var det vel), at Nina Monsen, var død.
Så jeg ante ikke det, at Nina Monsen bodde, på Mortensrud.
Kun noen få kilometer unna Rimi Bjørndal, hvor jeg selv jobbet, på den tida.
(Avisartikkelen er fra september 1996.
Og jeg jobba, på Rimi Bjørndal.
Som assisterende butikksjef.
Fra våren 1996 til høsten 1998.
Og så igjen, (som låseansvarlig, ved sider av studier, ved HiO IU), fra sommeren 2002 til desember 2003).
Jeg visste ikke det, at Nina Monsen ble skilt, fra han vestlendingen.
Det fikk jeg vel aldri høre.
Selv om Pia vel ‘babla’ om det, (en eller to ganger), at Nina Monsen hadde flytta, til Bergeråsen.
Men jeg trodde vel da, at hu da hadde, mer enn en unge.
(Men fra avisartikkelen, så virker det som, at hu bare fikk en unge, med han vestlendingen.
Noe sånt).
Så jeg regna vel med det, at Nina Monsen var ‘opptatt’, (for å si det sånn).
Så jeg prøvde aldri å kontakte henne igjen, etter at jeg møtte henne, (på Stovner Senter, våren 1993), og så ringte henne, (den samme dagen), om å gå ut på byen, sammen med henne og han vestlendingen.
(Noe Nina Monsen ikke hadde lyst til, (sa hu), da jeg ringte.
Av en eller annen grunn.
Og hu hadde vel da skifta mening.
For dette var noe vi egentlig avtale, på Stovner Senter, (hvor vi møtte tilfeldig, for jeg trengte ny barbermaskin, og tenkte at de antagelig hadde det, på Stovner Senter).
Og så ringte jeg, noen timer seinere.
For å avtale hvor, vi skulle gå ut, på byen, da.
Men den byturen, ble det aldri noe av.
Eller, det ble ikke noe av, at jeg festa sammen med Nina Monsen og han vestlendingen.
For jeg ringte fra Oslo City, (så jeg kom meg ned til Oslo sentrum ihvertfall, og gikk sikkert på et eller annet utested, og tok meg noen øl, aleine).
Men Nina Monsen og han vestlendingen, de ville visst ikke gå ut på byen, sammen med meg, likevel.
Av en eller annen grunn).
Og jeg trodde vel, (på den tida, som avisartikkelen er fra), at disse to, (Nina Monsen og vestlendingen), fortsatt var et par.
Pia fortalte meg jo det, (mot slutten av 90-tallet vel), at Nina Monsen hadde flytta, til Bergeråsen.
Men jeg hadde ingen bolig, på Bergeråsen, (eller i nærheten), selv.
Og jeg var derfor ikke, på Bergeråsen, mellom cirka 1993 og 2014, (må det vel ha vært).
(Noe sånt).
Så hvorfor Pia fortalte meg det, (mot slutten av 90-tallet, må det vel ha vært), at Nina Monsen bodde, på Bergeråsen.
Det veit jeg ikke.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Fra da jeg bodde, på Bergeråsen.
Så mener jeg å huske det, at Nina Monsen, hadde lyst hår.
Men det ser ut som, (på bildet, i avisartikkelen), at hu har farga håret sitt, mørkere.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her kan man se det, at Nina Monsen døde, i år 2000:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/allers-kryssord-afrikanere-er-lik-buskmenn/a/23334181/
PS.
Man kunne også, hatt en kvalitets-sjekk, av kryssordene, etter at de var ferdig generert.
Og sjekket, om alle synonymene, (i kryssordet, som datamaskinen nettopp har ‘spydd’ ut), var ok.
Man måtte kanskje, også hatt en rutine, for å sjekke, at det kryssordet, som PC-en nettopp har ‘spydd’ ut, ikke var brukt tidligere.
Dette kunne kanskje løses, ved å fjerne synonymene, (som ble brukt, i et kryssord), fra synonym-ordlisten, (ihvertfall for en tid).
Eller at man fikk et nytt del-program, til å søke gjennom en database, av tidligere kryssord.
(Noe sånt).
Og dette nye del-programmet, kunne da forkastet kryssord, som inneholdt for mange like synonymer, som tidligere publiserte kryssord, (for eksempel).
Eller at ukebladene kjøpte kryssordene ferdig, av et firma, (hvor jeg og en investor, var eiere, for eksempel).
Og så sørget det firmaet, for at kryssordene ikke ble for like, (for eksempel).
Her måtte han ha hatt rutiner rundt.
Og det kunne vært mennesker som jobbet med disse rutinene.
Eller det kunne vært dataprogrammer.
Man kunne latt andre folk, lage del-programmer.
(Som fungerte, sammen med mitt kryssord-program, (og min kryssord-algoritme)).
Her kunne det vokst opp en ny industri.
Dette, (kryssord), er vel underholdning.
Så sektoren her, blir kanskje underholdningsindustrien, (for eksempel).
(Noe sånt).
Her er det veldig store muligheter, (vil jeg si).
Alle aviser/ukeblader i verden, (over en viss størrelse), kunne for eksempel ha hatt en kryssord-ansvarlig, som jobbet med mitt kryssord-program, (og gjorde sine kryssord unike, ved å jobbe med/trimme, sin egen synonym-ordliste, for eksempel).
(Noe sånt).
Så dette, (‘automatisk kryssord-generering ved hjelp av IT’, som jeg har oppfunnet, (virker det som), kunne nok ha utviklet seg, til å blitt, en milliard-industri, (vil jeg si).
(Men det er kanskje tilfeldigheter, som avgjør.
Hva vet jeg).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Tidligere landbruksminister Lars Sponheim, sa jo det, (i Stortinget), for noen år siden, at: ‘Hver mann sin høne’.
Men man kunne kanskje også ha sagt det, at: ‘Hver mann sitt kryssord-program’.
Og så kunne folk bare ha printet ut ferdige, (‘løse-klare’) kryssord, hjemme i stua, (fra sin hjemme-PC).
Eller løst disse kryssordene, på skjermen.
(For eksempel på sin smart-telefon.
På toget, på vei til jobben, (for eksempel).
Noe sånt).
Så her er det nærmest uante muligheter, som kan utvikles, med basis, i min kryssord-algoritme, (vil jeg si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Ved å utnytte min kryssord-algoritme, så forsvinner kryssordforfatteren, (på samme måte som at Gutenberg sin boktrykkerkunst, gjorde munkene, (som tidligere ‘tegnet’ bøkene), overflødige):
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/allers-kryssord-afrikanere-er-lik-buskmenn/a/23334181/
PS 4.
Så for å prøve å si det, som en markedsfører.
Så får man, (ved å utnytte min oppfinnelse).
En kryssordforfatter, som skriver et nytt kryssord, i sekundet, (eller noe i den duren).
Og en kryssordforfatter, som ikke blir sur, hvis det er et enkelt kryssord, som ukebladet/avisen, ikke liker.
Og, (ikke minst), en kryssordforfatter, som jobber gratis!
(Ukebladet/avisen trenger bare å kjøpe mitt kryssord-program.
Og muligens ha en sekretær, (eller noe i den duren), som jobber litt, med synonym-ordlisten, nå og da.
Eller, dette kan også kanskje også unngås, ved at det blir laget, fler del-program, (noe som burde være relativt ‘plankekjøring’), rundt selve kryssord-algoritmen.
Noe sånt).
Så her er det veldig store muligheter, for aviser og ukeblader, (som klager over at de selger mindre), til å spare penger.
(Og de kan kanskje også få fler lesere.
Siden at de da, (ved å bruke min oppfinnelse), kan ha fler morsomme/bra kryssord, i avisene/ukebladene sine.
Det er ikke umulig, at man ved å bruke min oppfinnelse riktig, kan få ‘høykvalitets-kryssord’, som blir mer populære, enn dagens kryssord.
Dette har jeg testet litt, (i 1992), da jeg hadde laget den første versjonen, av min oppfinnelse.
Og test-kryssordløserne, (de som bodde, i samme bofelleskap som meg, på Ungbo, (det vil si Wenche, Anne-Lise og Per vel)), de syntes at kryssordene ble greie.
(Selv om det ikke var snakk om. noen kjempestore kryssord, (på den tiden), må jeg innrømme.
Men med en større synonym-ordliste, (‘sekretær-arbeid’, eller søking på nett, etter eventuelle ‘public domain’ synonym-ordlister), og dagens hurtigere PC-er, så ville kryssordene nå kunne lages i mye større format, (ved å gjøre noe ‘delprogram-jobbing’, som burde være relativt ‘plankekjøring’), vil jeg nok tippe på).
Men jeg har ikke noe ferdig produkt/løsning, å tilby avisene/ukebladene, for øyeblikket.
Mitt nettverk, har ikke vært der for meg, (må jeg si).
Så jeg har ikke kommet noen vei, med dette.
(Ingen har hjulpet meg, å komme i kontakt, med investorer, for eksempel.
Og ingen har liksom vært i ‘heia-gjengen’ min, (og gitt meg støtte/råd/oppmuntring), når det gjelder det, å utnytte oppfinnelsen min videre, (må jeg si)).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS.
En gang, som jeg var i ‘Ågot-huset’, på Sand.
(Dette må vel ha vært, en av de siste gangene, som jeg var der.
På begynnelsen av 90-tallet, en gang, (etter at Tommy hadde begynt på videregående), må det vel ha vært).
Så lagde Tommy sin mor Tone, en ‘scene’, i ‘Ågot-huset’, (husker jeg).
Vi var mange samlet der, (av en eller annen grunn).
(Det kan vel ha vært en slags grill-fest, om sommeren.
Eller en slags julefeiring, (eller noe lignende), om vinteren.
Noe sånt).
Og da, så sa Tone det, at tannlegen, på Sande videregående, hadde gjort det sånn, at Tommy hadde fått underbitt.
(Noe sånt).
Så Tone var nesten hysterisk, da.
Og klagde liksom, (og ropte nesten), til oss andre ‘Olsen-folka’, da.
(Hun klagde ut i lufta liksom, (vil jeg si), i ‘Ågot-huset’.
Mens vi var mange folk der.
Så hu klagde ikke til noen spesielle, (av oss).
Men hu klagde til oss alle, (som en gruppe), da.
Noe sånt).
Uten at jeg kjente, så mange, i Sande, (på den tida).
(Jeg hadde vel ikke så mye kontakt, (på den tida), med Kjetil Holshagen, for eksempel, (sånn at jeg kunne klage videre, til han).
For han må vel sies, å være, en litt sær, (og noen ganger ordknapp), kar.
(Som noen ganger, heller ‘grynter’ nesten, istedet for å prate, liksom.
Noe sånt).
Så å prate om noe sånt, med han, det er kanskje ikke den enkleste tingen, i verden, (for å si det sånn).
Det ville være som noe ‘gruff’ nesten, (å måtte prate med han, om noe sånt), og be han, om å ta dette videre, (på noen måte), vil jeg si.
Det er jeg ikke sikker på, om hadde gått helt bra.
For Kjetil Holshagen, er kanskje en litt innesluttet type, (som det kanskje lukter litt vel mye ‘gutterom’ av liksom), da.
Så å stole, på dømmekraften hans, (når det gjelder noe sånt her), det vet jeg ikke, om jeg hadde turt.
Men men).
Så jeg fikk ikke gjort noe, med dette.
(Før jeg fikk denne bloggen, (johncons-blogg), og sendte en klage-e-post, til Sande videregående, vel.
For noen få år siden.
På den tida, som jeg bodde, i England).
Så Tommy fikk muligens sitt utseende litt ødelagt, da.
(Ihvertfall ifølge mora hans Tone).
Av skoletannlegen, som holdt til, på Sande videregående, da.
(Ifølge hans mor Tone, som lagde noe ‘rabalder’, (må man vel kalle det), rundt dette, en gang, på begynnelsen av 90-tallet, (i ‘Ågot-huset’), da.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Nå er det jo sånn, at Tone sin svoger Runar, (min onkel), er tannlege, (i Ås).
Så om dette skyldes, at onkel Runar, har tullet, (med Tommy), gjennom en slags ‘tannlege-mafia’.
Det kan man vel kanskje lure på.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her ser vi Tommy, (i ‘våre dager’), med underbitt: