http://www.svelviksposten.no/nyheter/svelvik-vil-til-den-nye-storkommunen-drammen-1.8560796
Stikkord: 90-tallet
-
I 1997, så jobba dem fortsatt, med fasaden. Hm
https://www.drammen.kommune.no/Min-kommunale-side/Innsyn-braArkiv/
PS.
Det første året, som jeg studerte, ved NHI, (i Oslo).
Så skulle jeg på helgebesøk, til bestemor Ågot, på Sand/Roksvold, (husker jeg).
Og da, så dro jeg innom vannsengbutikken, (siden jeg måtte bytte, fra tog til buss, i Drammen).
Og da, så visste jeg ikke hvor ringeklokka var.
(For dette var litt utpå kvelden, en fredagskveld.
Så dette var etter stengetid, for vannsengbutikken).
Og da, så stod det samme stillaset der, (må det vel ha vært).
(Det stod bare noen meter, nærmere Drammenshallen/Fjell(?)/brannstasjonen der.
Altså litt lenger vekk, fra der fotografiet, har blitt tatt fra).
Og da, så klatra jeg bare opp, på det stillaset.
Og opp til andre etasje.
Og da gikk det an, å gå inn en dør der, (eller noe i den duren), husker jeg.
Og der, så satt faren min og drakk, sammen med regnskapsføreren, (han fra Mølen og Olleveien/Bergeråsen).
Og Haldis var også der.
Og jeg fikk også øl.
Og Haldis har jobba, på kro, i Danmark, (eller noe sånt).
Og hu heller oppi glasset igjen, før det har blitt tomt.
(Noe jeg husker, at bestemor Ågot noen ganger klagde over, på Roksvold, på 80-tallet).
Så man mister oversikten, over hvor mye, som man har drukket.
Og man blir liksom mer og mer pussa, da.
Og dette har jeg vel antagelig skrevet om, i Min Bok 2 også.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg mener at det må ha vært til et av de hjørne-byggene her, (eller om det var et av nabo-byggene), at Knut Hauge og hans samboer-dame Lene fra Rælingen, dro meg med, (sammen med en ‘bunch’ andre Matland/OBS Triaden-kasserere), på LO-møte, i 1991 eller 1992
-
Pia er tøysete
Søstera mi Pia, er tøysete.
Hu sa i 2004, (hos bestemor Ingeborg), at hu ikke likte jøder.
(Noe bestemor Ingeborg var enig i, husker jeg).
Men hu ga sønnnen sin, (Daniel), som hu fødte, i 1995, et jødisk navn.
Så dette henger ikke på greip, (må man vel si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og første juledag, (var det vel), i 1994.
Så var både Pia og jeg, i middagsselskap, hos faren min og Haldis, i Drammen.
Og da ble Pia spurt om, hvorfor hu bare likte negre.
(Av faren min og Haldis, vel).
Og da svarte Pia, at det bare var snakk om en neger.
Men da var det sånn, at jeg liksom måtte begynne å hoste fælt, (husker jeg).
For jeg husker nemlig ihvertfall fem negre, som Pia var i lag med liksom, fra før denne julen.
Og det var Negib fra Etiopia.
(Som jeg tror at var Pia sin første neger).
Og så var det Keyton fra Somalia, og to av hans kamerater, som alle tre overnattet, en gang, på Ungbo.
(Og da Axel, Glenn Hesler og jeg, skulle spille fotball.
En gang sommeren 1994, vel.
Så lå det to negre i stua, på Ungbo.
(Så vi kunne ikke sette på lyset, i stua).
Og en tredje neger, (nemlig Keyton), lå sammen med Pia, inne på rommet hennes).
Så det blir fire negre, (som Pia har vært sammen med liksom), mener jeg.
(For det lukta litt rart i stua, så man må vel kanskje regne med disse to kameratene til Keyton og.
Pia nevnte en annen gang forresten, at Keyton hadde to kamerater, som var grisete, og bare spiste med henda.
Noe sånt).
Og den femte negeren, som jeg husker at Pia var sammen med.
Det var en som hu dro med hjem til Ungbo, fra utestedet Baronen, (en natt til søndag, (var det vel), i 1994 en gang, må det vel ha vært).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Rimi-Hagen har visst kopiert meg, og blitt rådgiver, for Høyre. Forskjellen er at da jeg var med i Unge Høyre sin valgkampkomite, i 1991, så ble det ikke skrevet om noen steder, (såvidt jeg vet, ihvertfall)
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mat/her-er-regjeringens-nye-slanke-raadgiver/a/10131705/
PS.
Det er kanskje litt rart, at Stein Erik Hagen, er på Rimi.
Siden Hagen vel har solgt seg ut, av ICA.
Men han har kanskje fått litt dårlig hukommelse, etter at han begynte å spise mindre mat, (eller noe i den duren).
(For å fleipe litt).
Mvh.
Erik Ribsskog









