Stikkord: Arne Mogan Olsen

  • Jeg sendte en e-post til PFU

    Erik Ribsskog

    Ny klage/Fwd: April-klagen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Månedens klage/Fwd: Mars-klagen på forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte

    Erik Ribsskog  13. oktober 2019 kl. 19:43

    Til: pfu@presse.no


    Kopi: «Post (Medietilsynet)» , kringkastingsradet , «sande.vgs» , db , support@db.no, «post@sivilombudsmannen.no»» , Postmottak HTIL , Rollag Bibliotek , fmovpost@fylkesmannen.no


    Hei,

    denne månedens klage, (hadde jeg nær sagt), den gjelder Drammens Tidende.

    Jeg har drevet med slektsforskning og industrihistorie-forskning.

    Og jeg har lagt merke til to grove feil, (må man vel kalle det), fra
    DT/BB, angående min slekt.

    (Dette er noen år siden, riktignok.

    Men det er jo ikke første gangen jeg har klaget på Drammens Tidende.

    For å si det sånn).

    Det var angående da min far og onkel Håkon, fikk forskudd på arv, fra
    min farfar Øivind Olsen, i 1980.

    Da skrev DT/BB at de fikk firmaet Strømm Maskinstasjon.

    Men det riktige skulle være Strømm Trevareindustri.

    At det går an.

    Og da min onkel Runar, (min fars yngste bror), gifta seg, i 1972.

    Så hadde DT/BB forbytta bildet, av brudeparet, med en annen brudepar,
    (noen med mer ‘kommune-aktig’ hårfarge, som de sier).

    Så dette må jeg klage på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 2 Apr 2019 08:21:16 +0200
    Subject: April-klagen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Månedens klage/Fwd:
    Mars-klagen på forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på
    forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd:
    Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd:
    Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, «post@sivilombudsmannen.no«
    <post@sivilombudsmannen.no>, Postmottak HTIL
    <postmottak@helsetilsynet.no>, Rollag Bibliotek
    <Rollag.Bibliotek@rollag.kommune.no>, fmovpost@fylkesmannen.no

    Hei,

    jeg har slekt fra Rollag, og har i den forbindelse hatt et
    prøveabonnement på Lågendalsposten.

    Og de skrev i 2003, (fant jeg ut i dag, når jeg drev med
    slektsforskning), at min grandonkel Nils Mogan, (lillebror av min
    farmor Ågot Mogan Olsen, som døde i 2001).

    Han måtte bo et halvt år, på badet, på gamlehjemmet.

    (Se vedlegg).

    Og så døde han seinere i 2003, (ser jeg på min MyHeritage-konto).

    Og da kan det virke som, at han ble drept egentlig.

    For å bo på badet.

    Da får man vel i seg mye basilusker og fukt.

    (For dette badet ble visst brukt, hver gang noen trengte et karbad).

    Og et halvt år for å pusse opp?

    Kunne de ikke ha fått en sånn sinnasnekker-type, til å fikse det, på
    et par dager.

    Dette virker snodig, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Også det at dere skriver om dette.

    Det er jo flaut for alle i slekta, at en slektning har blitt stuet inn
    på et bad, (uten at noen har brydd seg), må man vel si.

    Og NRK har driti ut min mor og lillesøster Pia.

    For de har brukt et bilde av de, (fortalte de meg, på 90-tallet), som
    illustrasjons/bakgrunnsbilde, for reportasjer, om lesbiske som
    adopterer.

    Og min oppvekst-bekjente Cathrine Gran, ble driti ut av VG, i en
    repotasje om Aids, på 80-tallet.

    Og min far ble driti ut av Drammens Tidende, som kalte han Anne Mogan
    Olsen, (på 90-tallet vel), da han sendte inn leserbrev.

    Og jeg ble driti ut, på Tweet 4 Tweet, (av Jenny Skavlan og Thomas
    Seltzer), i 2012.

    Osv., osv.

    Så dette må jeg klage på.

    Hva skal dette bety, lurer jeg.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Wed, 6 Mar 2019 03:37:49 +0100
    Subject: Oppdatering/Fwd: Månedens klage/Fwd: Mars-klagen på
    forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd:
    Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage
    igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en
    klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, «post@sivilombudsmannen.no«
    <post@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg kan oppdatere om, at Larvik-folka, visst ikke blir enige om, hvem
    som har posta det aktuelle bildet engang.

    (Se vedlegg).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 12 Feb 2019 14:43:41 +0100
    Subject: Månedens klage/Fwd: Mars-klagen på forskudd/Fwd:
    Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd:
    Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens
    klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd:
    Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, «post@sivilombudsmannen.no«
    <post@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    forelden dag, så prøvde jeg, å søke, på min tidligere nabo ‘Manne’
    Christiansen, på Google.

    Og da fant jeg en Origo-artikkel om Prinsegata i Larvik, (hvor faren
    til Thor Herman visst hadde butikk).

    (For jeg gikk en gang opp på loftet, i Storgata, i Østre Halsen, (da
    jeg var 4-5 år).

    Og så kom jeg ned hos Thor Herman og de, (Thor Herman pleide å henge i
    oppkjørselen vår, og var ikke så populær blant Halsen-jentene, som Pia
    og meg).

    Så det var som noe fra Anne Franks dagbok.

    For Pia og jeg hadde rom med vindu ut mot bakgården.

    Og stua vår hadde vinduer ut mot Storgata/sjøen.

    Så Herman og dem bodde litt som Anne Frank, kunne det virke som.

    Og de lot som at de ikke så meg, når jeg gikk tilbake til våre to-tre
    etasjer med vinduer og dører i alle retninger liksom).

    Og så fant jeg, et bilde, fra midten av 70-tallet, i den Larvik-tråden.

    (Fra Origo-nettstedet: Larvik i nær fortid.

    Som Østlands-Posten vel tok over).

    Og der kjente jeg plutselig igjen min mor Karen, min lillesøster Pia,
    (som suger på tommelen sin), meg selv, og muligens bestemor Ingeborg,
    og meg selv.

    (Min mors foreldre flytta ned til Larvik/Brunlanes/Nevlunghavn, et par
    år etter min mor, min lillesøster Pia og meg.

    Sommeren 1975).

    Vi gikk utafor Domus-bygget, (hvor de hadde pastill-kontor, hvor man
    skulle oppgi adressen sin, når man fikk pastiller/penger igjen for
    pantelapper).

    Og man kan kanskje lure på, om hva som var motivet.

    Var det oss eller Domus.

    Så jeg kontaktet en av de ansvarlige, for Origo-sonen, (Jan Mürer,
    tidligere journalist i flere Larvik-aviser og Aftenposten).

    Og han kunne informere meg om at en Theodor Larsen hadde postet bildet.

    Men han svarer ikke på Facebook.

    Så jeg tenkte at jeg kunne klage til PFU igjen.

    Selv om det har gitt minimale resultater, i årenes løp.

    For man kan kanskje lure på, om motivet er, min lillesøster Pia, (som
    var tre og et halvt år, sommeren 1975).

    For hu sugde på tommelen, til hu ble tenåring.

    (Og hu lagde vel en koselyd noen ganger: ‘Goy, goy, goy, goy’.

    Selv om dette er mange år siden).

    Og hu går vel uten klær, på overkroppen.

    Vi bodde nemlig på en hytte, i Brunlanes, i skogkanten.

    Og der ble det nok varmt, om sommeren.

    Og så skulle vi muligens besøke byggeplassen til min mormor og morfar,
    i et fyrvokterhus, (kjent fra Sandefjords Blad), i Nevlunghavn.

    (Min stefar moderniserte der.

    Han ledet arbeidet med å bygge sammen fyrvokterhuset med et bryggerhus.

    Og han satt inn bidet der.

    Hvis ikke det var fyrvokteren som satt inn det).

    Så dette må jeg klage på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er linken til den aktuelle Origo-sonen:

    http://larvikinaerfortid.origo.no/-/bulletin/show/33321_prinsegata-med-butikker-paa-1950-tallet?page=3&ref=checkpoint

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 8 Jan 2019 16:00:44 +0100
    Subject: Mars-klagen på forskudd/Fwd: Februar-klagen/Fwd:
    Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en
    milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en
    klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på
    Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, kringkastingsradet
    <kringkastingsradet@nrk.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db
    <db@db.no>, support@db.no, «post@sivilombudsmannen.no«
    <post@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det var forresten sånn.

    Da jeg var på Terningmoen, og avtjente min førstegangstjeneste, (jeg
    var juli 1992-kontingent).

    At en fra Terningmoen sin nærradio, (dette var forresten min lagfører
    Marvin Bricen).

    Han spurte meg masse spørsmål, (fra nærradioen), angående om jeg hadde
    prøvd hasj og om jeg hadde sett hasj.

    (Noe jeg ikke hadde gjort.

    For jeg er oppvokst på Berger.

    Og der gikk det i øl og hjemmebrent og hjemmelaget vin.

    (Og sprit fra barskapet til faren min sin samboer, når en
    klassekamerat Trond Johansen ville feste hos meg)).

    Men det blir jo som når VG spør hun Cathrine Gran, (min mors venninne
    sin datter), masse spørsmål, om Aids osv., (som jeg har klaget til
    dere om), på 80-tallet.

    Og som når NRK bruker bilde av min mor og søster, til en reportasje,
    om lesbiske som adopterer.

    For da blir jeg stigmatisert, liksom.

    Bare det å spørre noen, om noe sånt, er ubehagelig, (må man vel si).

    Og ‘mongo-er’ vil kanskje vri og vrenge på dette.

    Og det var litt som at jeg ble mobbet, fordi at jeg ikke hadde sett hasj.

    (Må man vel si).

    Og det ble jo sånn seinere, at jeg da nesten, måtte teste hasj.

    For å ikke føle meg som en dumrian, liksom.

    (Selv om det var en lang historie.

    For det stod også i avisene, at hasj ikke var straffbart å bruke mer.

    Og det var også kampanjer, på irc, hvor folk ble oversvømmet, med
    informasjon, (på mainstream-kanaler), om hvor bra hasj var,
    sammenlignet med alkohol.

    For man ble ikke fyllesyk, osv.

    Så folk markedsførte hasj, på irc, (av en eller annen grunn), før
    årtusenskiftet.

    Og så ble det kanskje mindre liberalt, etter 11. september, hvor man
    fikk en situasjon, hvor politiet/myndighetene, fikk mye mer
    makt/fullmakter, sånn at samfunnet kanskje ble mindre liberalt igjen,
    generelt sett).

    Så dette må jeg klage på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 18 Dec 2018 17:31:57 +0100
    Subject: Februar-klagen/Fwd: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens
    klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd:
    Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny
    klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    Svelvikposte
    To: pfu@presse.no
    Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, >
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>,
    «postmottak@sivilombudsmannen.no» >»
    <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    mens jeg holder på.

    Så kan jeg ta med februar-klagen også.

    Det er Tønsbergs Blad som intervjuer min mors tremenning sin datter
    Sophie Ribsskog Johansson.

    (Min mor fortalte aldri om disse.

    Men hu Sophie kontakta meg på Facebook mens jeg bodde i England, (hvor
    jeg bodde fra 2004 til 2014)).

    Og de vrir og vrenger på det.

    Og skriver at min ‘niese’ pleier å dra på Ikea i Oslo.

    Men Ikea Slependen ligger jo cirka på grensen mellom Asker og Bærum.

    Så hvis hu drar på Ikea i Oslo, (altså Ikea Furuset), så blir det jo
    som at hu går over bekken etter vann.

    For da kjører hu jo et par mil ekstra.

    Så de dummer henne ut, (må man vel si).

    Så dette må jeg klage på, (siden at hu har kontakta meg på Facebook,
    og ser på meg som en slags patriark muligens da, siden at hu selv vel
    har svensk far).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, 18 Dec 2018 13:50:43 +0100
    Subject: Re: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage
    nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd:
    Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på
    NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposte
    To: Pressens Faglige Utvalg <pfu@presse.no>
    Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>, >
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>,
    «postmottak@sivilombudsmannen.no» >»
    <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    når det blir så mange saker, så må vel det ha noe å si også.

    Og det var også sånn, at når NRK tulla med meg, i TV-programmet Tweet
    4 Tweet, i 2012.

    (De løy om meg og ødela ryktet mitt.

    Må man vel si).

    Da skrev NRK til meg, at de ble rådet til, (av sine advokater), å gå
    meg 30.000 i erstatning.

    Men likevel så fikk jeg ikke noen erstatning.

    For de ville heller bruke disse pengene på julebordet, eller noe sånt,
    kunne det virke som.

    Så det hjelper visst ikke uansett når man klager, vil jeg si.

    Så hvis dere kan sende dette til en overordnet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg synes også, at dere blir litt ‘dus’.

    ‘Hei Erik’, skriver dere.

    Men avsender er ‘Sekreteriatet’.

    Jeg har bodd i England, i mer enn ti år.

    Og der kalte de meg ‘Mr. Ribsskog’.

    Så der ble det ikke så klamt.

    Hva med å kun skrive ‘hei’.

    Det blir nesten som et overgrep, når et sekretariat skal være dus, med
    en borger.

    Tidligere har en Nyhus hos dere, vært kvalm, når jeg ringte fra
    England, for han sa noe om: ‘Å pisse i motvind’.

    Jeg har en søster, (Pia Ribsskog), som er sekretær, hos Norsk Forbund
    for Utviklingshemmede.

    Så jeg skjønner at dere andre sekretærene, (som i deres sekretariat),
    kanskje synes det er morsomt, å hjelpe henne, med hennes
    lureri-virksomhet/kjønnskamp, (eller hva man skal kalle det).

    Skjerpings!

    17.12.2018 skrev Pressens Faglige Utvalg <pfu@presse.no>:
    > Hei Erik,
    >
    > Vi vil bare kort informere om at vi leser dine eposter, og vi har også svart
    > deg tidligere. Det du påklager, og har påklaget i flere eposter til oss, er
    > foreldet.  Vi har 6 måneders klagefrist fra siste publisering, og de forhold
    > som påpekes er ikke av en slik art  at en klagefrist vil fravikes. Les mer
    > om PFUs krav til klage her:
    https://presse.no/pfu/slik-klager-du-til-pfu/krav-til-klagen/
    >
    > Mvh,
    > Sekretariatet
    > Pressens Faglige Utvalg (PFU)
    > Tlf. 22 40 50 40
    >
    >
    >
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Sendt: fredag 14. desember 2018 17:11
    > Til: Pressens Faglige Utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>, «postmottak@sivilombudsmannen.no«
    > <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    > Emne: Januar-klagen på forskudd/Fwd: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en
    > milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en
    > klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på
    > Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten…
    >
    > Hei,
    >
    > det virker som at dere har sluttet å svare meg.
    >
    > Prøver likevel igjen.
    >
    > På 50-tallet så dro kunstneren Henrik Sørensen med seg en haug av malere,
    > for å gjøre en dugnads-innsats, i Holmsbu kirke.
    >
    > Og min oldefar var fisker i Holmsbu, på den tida som kunstnerne
    > ‘invaderte’.
    >
    > Og min grandonkel Gunnar Bergstø, (som var Holmsbu-ungkar hele livet), han
    > hadde visst Henrik Sørensen som lærermester, i kunstmaling.
    >
    > Og min grandonkel var med på Henrik Sørensen sin ‘dugnad’ i kirken.
    >
    > Men Svelviksposten, (30. juli 1953), har kalt min grandonkel for:
    > ‘Bergsjø’, (som i Bergsjø høyfjellshotell, hvor min mor dro meg med, på
    > midten av 70-tallet).
    >
    > (Se vedlegg).
    >
    > Men det riktige skal være: ‘Bergstø’.
    >
    > Kan det være så vanskelig da?
    >
    > Dette må jeg klage på.
    >
    > Her må pressen skjerpe seg, navn er viktig for folks identitet osv., og folk
    > liker ikke at navnene deres blir tulla med i avisa.
    >
    > (Tørr jeg å påstå).
    >
    > Med purre-hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: Sat, 8 Dec 2018 22:20:05 +0100
    > Subject: Månedens klage/Fwd: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage
    > igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en
    > klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    > tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd:
    > Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en
    > oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    > Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>,
    > «postmottak@sivilombudsmannen.no«» <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    > Hei,
    >
    > jeg har tidligere sendt flere titalls klager til dere.
    >
    > Og jeg har klaget på at Aftenposten kalte min morfars hus i Nevlunghavn, (et
    > hus som hadde sju-åtte rom pluss kjøkken), for lite, i 1984.
    >
    > Og på slutten av 90-tallet, så brukte NRK et bilde av min mor og
    > lillesøster, (og min lillesøster sin halvt afrikanske sønn, som lå i
    > barnevogna), som bilde, for et nyhetsinnslag, (på Dagsrevyen vel), om
    > lesbiske par som adopterer.
    >
    > Og NRK sa også masse løgner om meg i TV-programmet Tweet 4 Tweet, i 2012.
    >
    > Og det jeg skal klage på nå.
    >
    > Det er at VG i 1988, brukte min ‘oppvekstkamerat’ Cathrine Gran, i en
    > reportasje, om Aids(!).
    >
    > (Cathrine Gran sin mor og min mor, var venninner.
    >
    > Og disse dro oss med på Knutsen og Ludvigsen-konsert i Stavern, våren 1975,
    > (var det vel).
    >
    > Og min lillesøster Pia og jeg, pleide å bo hos Cathrine og dem, (i/ved
    > Stavern), når min mor var på feriereiser, til London osv., på 70-tallet.
    >
    > Og Cathrine var i bursdagen min i Larvik, i 1978 eller 1979, (husker jeg),
    > selv om jeg ikke hadde invitert henne).
    >
    > Så her blir mine slekninger/bekjente stigmatisert, kan det virke som.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: Fri, 28 Sep 2018 06:16:42 +0200
    > Subject: Klage nummer en milliard/Fwd: Måndens klage igjen/Fwd:
    > Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny
    > klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    > Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums
    > Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd:
    > Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen
    > Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > To: pfu@presse.no
    > Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>, «postmottak@sivilombudsmannen.no«
    > <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    > Hei,
    >
    > nå er kanskje ikke dette klage nummer en milliard.
    >
    > Men jeg har sendt så mange klager at jeg har mista tellinga, ihvertfall.
    >
    > Det er snakk om flere titalls klager.
    >
    > Som dere ikke har behandla ordentlig, (for å si det sånn).
    >
    > Da Burt Reynolds døde for noen uker siden.
    >
    > Så ble jeg minnet om min gamle ungdomsskole-klasseforstander Jan Aakvåg.
    >
    > For han så ut som om han var snytt ut av nesa på både Burt Reynolds og Tom
    > Selleck, vil jeg si.
    >
    > (På 80-tallet).
    >
    > Og etter at jeg var ferdig med noe slektsforskning-greier, så søkte jeg
    > litt, på min tidligere klasseforstander, (på biblioteket).
    >
    > Og det viste seg, at Aftenposten, har kalt han, for Askvåg, (istedet for
    > Aakvåg), da han forlovet seg, (med ei budeie fra Jeriko-gårdene), på
    > 60-talet.
    >
    > (Se vedlegg).
    >
    > Og Askvåg ligger på Vestlandet, mens Aakvåg er fra Sørlandet, (eller
    > egentlig Fagerborg vel), fant jeg ut.
    >
    > Så Aftenposten prøver visst, å få en sørlending til å se ut som en
    > vestlending.
    >
    > Noe sånt.
    >
    > Og folk i Groruddalen forstår visst ikke hvem herr Askvåg er.
    >
    > For jeg kunne knapt jobbe som butikksjef på Rimi Kalbakken, (noe jeg jobba
    > som fra høsten 2000 til våren 2001).
    >
    > For Rimi Jerikoveien-folka, (som hadde bytta butikk til Rimi Kalbakken), de
    > var helt rabiate.
    >
    > Så Oslo-folk skjønner ikke at Aakvåg og Askvåg er en person.
    >
    > De tror at jeg er Askvåg siden at jeg er fra Svelvik/Berger.
    >
    > (Noe sånt).
    >
    > Så dette tullet fra Aftenposten skaper mye stry for meg.
    >
    > (For å forklare det.
    >
    > Så var det jo sånn, i filmen ‘Alt om min far’.
    >
    > At Espen Esther Pirelli Benestad sa, at nå er jeg Esther og nå er jeg
    > Espen.
    >
    > Og sånn er det med Aakvåg og.
    >
    > At Askvåg og Aakvåg er en person.
    >
    > Men å prøve å få en så blond by som Oslo til å skjønne det.
    >
    > Det er kanskje ikke så enkelt for å si det sånn.
    >
    > Så her Aftenposten tulla fælt, vil jeg si).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Aakvåg forklarte i en klassens time, (var det vel antagelig), at han hadde
    > jobba, (muligens sommerjobb/deltid), som arbeider, på Lilleborg
    > såpefabrikk.
    >
    > Så det er mulig at det er klubben der liksom, som tuller.
    >
    > For der var det visst veldig tøft, sa Aakvåg.
    >
    > (Sånn som jeg husker det, fra 80-tallet).
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Date: Sat, 14 Apr 2018 22:58:53 +0200
    > Subject: Måndens klage igjen/Fwd: Månedens klage/Fwd: Og enda en
    > klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på
    > Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd:
    > Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en
    > oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    > Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Cc: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>, «postmottak@sivilombudsmannen.no«
    > <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
    redaksjon@svelviksposten.no
    >
    > Hei,
    >
    > nå er det tid for månedens klage igjen.
    >
    > Selv om dere hos PFU aldri gidder å svare meg.
    >
    > Som de latsabbene dere er, (må man vel si).
    >
    > Min søster Pia fortalte meg skoleåret 1987/88, at Lene Andersen i klassen
    > min, ikke syntes at det gjorde noe, at hennes far døde, for hu gikk uansett
    > alltid i svarte klær.
    >
    > (Noe sånt).
    >
    > Og her om dagen, så fant jeg et bilde av min far, i Svelviksposten, fra
    > 2011.
    >
    > (Dette var hos Nasjonalbiblioteket).
    >
    > Og dette var i forbindelse med at det var 50 år siden at disse hadde blitt
    > ferdig med realskolen.
    >
    > Og Svelviksposten vil ha det til, at Arne Andersen var med på bildet.
    >
    > (Se Svelviksposten 23. juni 2011).
    >
    > Men han har jo vært dau siden 1987.
    >
    > Så at et gjenferd skulle være med, da?
    >
    > Dette må være noe tullball.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. desember 2017 kl. 22:55
    > Emne: Månedens klage/Fwd: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny
    > klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    > Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd:
    > Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>, «postmottak@sivilombudsmannen.no» <
    postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > månedens klage, (for å fleipe litt), er på Drammens Tidende.
    >
    > I 2006, så har de bilde, av mine tidligere klassekamerater Hege Rønjom, (fra
    > Berger skole), og Jeanette Oulie, (fra Svelvik ungdomsskole):
    >
    https://www.dt.no/kultur/sommerens-hagefest/s/2-2.1748-1.3265656
    >
    > (Disse har vært på Vamp-konsert, på tunet, hos Kristin Blichfeldt, som
    > kontaktet Hurum kommune, om eiendommen/sameiet Bergstø, som Drammen tingrett
    > har nektet meg å oppløsne, siden 2010/2011).
    >
    > Problemet er, at Drammens Tidende ramser opp navna, på mine tidligere
    > klassekamerater, på ‘pakkis-vis’, fra høyre mot venstre.
    >
    > Det går ikke an, mener jeg.
    >
    > Det riktige/vestlige skal være, å ramse opp navn, (på bilder), fra venstre
    > mot høyre, (vil jeg si).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Nå har jeg vært flink, og sendt månedens klage liksom, i snart ti år.
    >
    > Hva om dere kunne ha hatt tiårets svar.
    >
    > Nemlig at dere svarer meg ordentlig, en gang, per tiår, liksom.
    >
    > Noe jeg ikke kan se at dere har gjort.
    >
    > For å si det sånn.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 1. desember 2017 kl. 18:54
    > Emne: Og enda en klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på
    > NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på
    > Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd:
    > Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>, «postmottak@sivilombudsmannen.no» <
    postmottak@sivilombudsmannen.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg begynte tilfeldigvis å lese om mitt hjemsted sin nye hjørnesteinsbedrift
    > på Purehelp.
    >
    > Jeg har en sak mot denne bedriften, (Hilding Anders tidligere Jensen
    > Møbler), for de har bygget for fortettet, (vil jeg si), på noen jorder osv.,
    > som egentlig ligger, på mitt ‘gromgutt-territorium’.
    >
    > (Og dette området, er også mitt ‘smultron-ställe’, som svenskene sier.
    >
    > For å si det sånn).
    >
    > Og det viser seg, at disse forbryterne, (må jeg kalle de), eier en del, av
    > lokalavisa Svelviksposten.
    >
    > Og det samme med Svelvik kommune, de eier også en del, av den samme avisa.
    >
    > Og da lukter det samrøre og kameraderi og russisk mafia, og det som er, (vil
    > jeg si).
    >
    > Her burde Hilding Anders og Svelvik kommune heller bruke for eksempel sine
    > nettsteder, (eller andre publikasjoner), for å uttrykke sine standpunkter.
    >
    > Istedet for å liksom ‘grise’ med lokalavisa.
    >
    > For den avisa, har ikke skrevet, om mine ‘Svelvik-saker’, mot Jensen Møbler
    > og Svelvik kommue.
    >
    > (Jeg har en omsorgssvikt-sak mot min far/Svelvik kommune.
    >
    > Og jeg har blogget om den saken og mine andre saker.
    >
    > Men lokalavisa har ikke skrevet.
    >
    > Og Svelviksposten har tidligere hett blant annet Svelvik Nytt og Svelvik
    > Tidende.
    >
    > Så det er ikke en så tradisjonssterk avis.
    >
    > Men kan se på logoen, at de skriver liten ‘s’, på to forskjellige måter, i
    > det samme ordet, (først på moderne, og siden på Aftenposten/gotisk vis).
    >
    > Så det er en tulleavis, må man vel nesten si).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Vil også klage på at dere har sluttet å svare.
    >
    > Og jeg vil også klage på at dere bare tuller med de sakene jeg sender om til
    > dere.
    >
    > (Det er snakk om mange saker nå).
    >
    > Sender også en kopi til blant annet Sivilombudsmannen, siden at Svelvik
    > kommune er involvert.
    >
    > Med skuffet hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 16. november 2017 kl. 10:31
    > Emne: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens
    > tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd:
    > Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og
    > Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd:
    > Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd:
    > Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, db@db.no,
    > «Dagbladet.no Support» <support@db.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > månedens klage, (hadde jeg nær sagt), er om at Dagbladet.no, har brukt et
    > snik-fotografert bilde, (må man vel kalle det), av min stesøster Christell
    > Humblen, (synes jeg det ligner på), for å illustrere en artikkel, om
    > Mattilsynet:
    >
    https://www.dagbladet.no/mat/mattilsynet-fant-feil-pa-halvpa
    > rten-av-melkeproduktene/68882674
    >
    > (Et bilde som er fra andre halvdel av 90-tallet, kan det virke som).
    >
    > Dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Jeg har sendt dere 10-20 klager nå, som dere alle ignorerer.
    >
    > Skjerpings!
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 7. september 2017 kl. 05:41
    > Emne: Ny klage/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage
    > på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd:
    > Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > nå tenkte jeg, at jeg skulle klage, på en engelsk avis, (for en gangs
    > skyld).
    >
    > Og så kan dere kanskje sende dette videre, til deres engelske
    > søster-organisasjon, tenkte jeg.
    >
    > Det er avisen Independent, som skriver, på sitt nettsted, at bæreposene til
    > Tesco, (som er verdens nest største matbutikk-kjede etter Walmart vel), er
    > laget, av 94% resirkulert plast:
    >
    http://www.independent.co.uk/news/business/news/tesco-carrie
    > r-bags-scrap-for-life-expensive-august-5p-recycling-waste-pl
    > astic-a7880776.html
    >
    > Og på Tesco sitt nettsted, så står det, at det er snakk om ‘recyclable’
    > plast, altså vanlig plast, (som kun er _resirkuler-bar_).
    >
    https://www.tesco.com/carrier-bags/
    >
    > Så her tuller Independent.
    >
    > Og det er snakk om mye plast og penger, siden at dette, (Tesco), er en
    > veldig stor kjede, da.
    >
    > Så her må media skjerpe seg, (mener jeg).
    >
    > Og det er også sånn, at denne kjeden, har kutta ut vanlige bæreposer, for å
    > selge disse ‘miljøvennlige’ posene, som kanskje ikke er så miljøvennlige
    > likevel, (siden at de _ikke_ er laget av resirkulert plast, og siden at de
    > liksom skal brukes, i ‘hundre år’, og dermed vel muligens blir, litt
    > uhygeniske og fulle av bakterier osv., kan man vel da, ihvertfall lure på).
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 13. juli 2017 kl. 05:07
    > Emne: Klage på NRK/Fwd: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på
    > Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens
    > Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd:
    > Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: «Post (Medietilsynet)» <post@medietilsynet.no>
    > Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>,
    kringkastingsradet@nrk.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg kan også klage, på det.
    >
    > At da min søster Pia Ribsskog, hadde født, sin mulattsønn Daniel, i 1995.
    >
    > Så var det sånn, at hu en gang, fikk besøk, av vår mor Karen.
    >
    > (Som da bodde, i Borgheim, ved Tønsberg).
    >
    > Og da hadde disse gått rundt, i Oslo.
    >
    > (Pia hadde muligens møtt mora mi, på togstasjonen).
    >
    > Og da hadde NRK tatt bilde av de, (mens Pia hadde en barnevogn, med sin sønn
    > Daniel oppi).
    >
    > Og så hadde NRK brukt dette bildet, i forbindelse med en nyhets-reportasje,
    > om lesbiske adoptiv/prøverørs-mødre.
    >
    > (Noe sånt).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 5. juli 2017 kl. 22:37
    > Emne: Klage på Drammens tidende/Fwd: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på
    > Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd:
    > Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no,
    > post <post@spesialenheten.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > Jeg har flere ganger skrevet til PFU, om at dette, er klage nummer ‘ørten’.
    >
    > (Uten at noen av klagene mine, har blitt behandlet ordentlig, vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg også klage på).
    >
    > Denne gang, (i klage nummer ørten og en, for å si det sånn), så er det min
    > far, som pressen har tulla med.
    >
    > Min far sendte leserbrev, til Drammens tidene, (eller Drammens Tidende og
    > Buskerud Blad, som de het, på den tida), i 1996.
    >
    > (Se vedlegg).
    >
    > For min far, (som har drevet vannseng/møbel-butikker, på Strømsø, (i
    > Tordenskioldsgata og Niels Kjærs gate vel), sammen med sin samboer Haldis
    > Humblen, siden midten av 80-tallet), har blitt demaskulert, og kalt for:
    > _Anne_ Mogan Olsen, (av DT/BB).
    >
    > For jeg mener bestemt, (etter å ha drevet med slektsforskning, i mange år),
    > at det ikke er noen Anne Mogan Olsen, i slekta.
    >
    > Det fantes en Anne Mogan, (som drev systue, (under firmanavnet AS Pikant
    > vel), på Sand, i Strømm/Svelvik).
    >
    > Men hu døde, i 1990, (hu ble begravet, under navnet Anna Mogan, kan man se,
    > hvis man søker, i denne databasen: https://www.disnorg
    e.no/gravminner/global1.php).
    >
    > Hu visste jeg godt hvem var, for hu var søster, av min farmor Ågot Mogan,
    > som var nesten som en mor for meg, på 80-tallet, (for jeg flytta til min
    > far, fra min mor i Larvik, i 1979).
    >
    > Og hu Anne/Anna Mogan hadde en tvillingsøster som het Margit Mogan.
    >
    > Hu gifta seg med en Olaf Nordahl, (het han vel), og disse tre, (Margit,
    > Anne/Anna og Nordahl), de deler grav, mener jeg å ha funnet ut tidligere,
    > (mens jeg drev, med slektsforskning).
    >
    > Så her er det at Drammens Tidende mobber min far, (av en eller annen grunn),
    > vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 23. juni 2017 kl. 02:16
    > Emne: Klage på Svelvikposten/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på
    > Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums
    > Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no,
    > post <post@spesialenheten.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > Svelvikposten skriver, (se vedlegg), at lensmannen der, (ei Astri Johanne
    > Holm), har en puddel, som de kaller: ‘Sjøsoldatenes spesialtrente hund’.
    >
    > Men dette er åpenbart noe tull, (man kan bare se på bildet, at dette nok
    > bare er, en vanlig puddel).
    >
    > Og hvem skal disse ‘sjøsoldatene’ være, liksom.
    >
    > Nei her er det fantestreker på gang, mistenker jeg.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Sender kopi til blant annet Spesialenheten, siden at det virker som, at
    > politidama, er med, på tullet.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 12. juni 2017 kl. 22:37
    > Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage på Drammens Tidende/Fwd:
    > Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > i denne artikkelen, hos Drammens Tidende:
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 12. juni 2017 kl. 22:31
    > Emne: Klage på Drammens Tidende/Fwd: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken
    > og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en
    > oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen
    > Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.nopostmottak@riksadvokaten.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > i denne artikkelen, hos Drammens Tidende: https://www.dt.no/kul
    > tur/kultur/tore-pa-sporet/s/2-2.1748-1.5913623
    >
    > Så står det, at min stesøster Christell Humblen sin kusine Ingunn Brekke,
    > er: ‘Konnerud-boer’.
    >
    > Men de nevner ikke, at hu Brekke, er født og oppvokst, på Vestlandet.
    >
    > Jeg er født i Drammen, og for det meste vokst opp, i Drammensområdet,
    > (Berger).
    >
    > Og da jeg flytta til Oslo, høsten 1989, så hadde jeg aldri sett hu Ingunn
    > Brekke, i Drammen.
    >
    > (Kun i bryllup hos min fars partner Haldis Humblen f. Brekke sin sønn Viggo
    > Snoghøj i Køge, rundt midten av 80-tallet).
    >
    > Så hu har sneket seg inn, i Drammen, vil jeg si.
    >
    > Og nå er hu senterleder for tre senter og samboer med ordføreren.
    >
    > Her må Drammens Tidende forklare litt mer om bakgrunnen, til Ingunn Brekke,
    > og ikke bare fokusere på hennes ‘plettfrie ytre’.
    >
    > Selv om Ingunn Brekke sin far, (Lars Brekke), var buss-sjåfør, i HSD,
    > (Hardanger Sunnhordalandske Dampskipsselskap).
    >
    > Så hvorfor hu ikke bor, hos foreldra, på Vestlandet.
    >
    > Det virker litt rart, for meg, (må jeg innrømme).
    >
    > Så dette må jeg klage på, (at Drammens Tidende ikke forklarer mer om).
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 19. april 2017 kl. 02:54
    > Emne: Klage/Fwd: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, krf@krf.no, PFU Pressens faglige utvalg
    > <pfu@presse.no>, postmottak@riksadvokaten.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg viser til Deres brev fra 11. april, (se vedlegg).
    >
    > Jeg må først klage på, at dykk har klistra på feil leilighetsnummer, på
    > konvolutta.
    >
    > For det er ikke gjengs å bruke leilighetsnummer her, (sånn som jeg har
    > forstått det).
    >
    > Så hvorfor Spesialenheten absolutt, på død og liv, må skrive på et
    > leilighetsnummer, (som attpåtil er feil), på brevene til meg, det forstår
    > jeg ikke.
    >
    > Så her er det noen ‘uglemoser’, vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Også praksisen at dette må gjennom Spesialenheten, for at man skal klage,
    > til Riksadvokaten, virker klam.
    >
    > Her burde Spesialenheten istedet bare opplyste om, at man kan klage til
    > Riksadvokaten, (og ikke begynne å programmere folk, angående hvordan de skal
    > gjøre dette).
    >
    > Når det er snakk om programmering, så gjorde hu Røisland nettopp dette.
    >
    > Hu programmerte meg, til å kontakte (den pensjonerte) tingrettsdommer
    > Høisæther, (istedet for å bare be meg kontakte Drammen tingrett).
    >
    > Jeg har lest om, på et nettsted, (av en som heter Norulv Øvrebotten vel), at
    > russisk/kommunist-mafia, har såkalte ‘nyttige idioter’, som de ikke
    > angriper, men bare lar være, i stillingene sine.
    >
    > Og det kan være, at Røisland her har brukt Høisæter, som en slags ‘nyttig
    > idiot’, tenker jeg.
    >
    > For Røisland kan ha visst, at Høisæter var sprø, (eller at Høisæter, (som
    > har vært leder av Røyken KRF), har noen spesielle religiøse oppfatninger,
    > som gjør, at hu ikke liker oppløsning av sameie-saker).
    >
    > Noe sånt.
    >
    > (Og en jeg har vært forlover for, ved navn Magne Winnem, sin kone Elin,
    > er/har vært aktiv, i samme parti, (Røyken KRF), som Høisæter.
    >
    > Så jeg lurer på om hu Høisæther da må sies, å være inhabil).
    >
    > Drammenspolitiet svarte heller ikke på e-postene mine, og derfor ble det
    > til, at jeg måtte ringte Røisland, (siden at hu som namsmann/politi, ikke
    > svarte på mine e-poster).
    >
    > Det er også sånn, at jeg har klaget, til Spesialenheten, på Larvik
    > forliksråd og Oslo forliksråd, som har dømt meg, i innkassosaker, uten å på
    > forhånd ha stevnet meg, (som det vel heter).
    >
    > Og det blir også som noe ‘Sovjetstat’/kommunist-mafia-greier, vil jeg si.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Og det at Riksadvokaten _alltid_ dømmer mot meg, i disse sakene.
    >
    > Det synes jeg, at blir, litt ‘merksnodig’, for å si det sånn.
    >
    > Jeg har spilt en del fotball, (for Berger IL), under oppveksten.
    >
    > Og en dommer, som alltid dømmer, den ene veien.
    >
    > Det kalte vi, for en partisk dommer, (husker jeg).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 11. april 2017 kl. 00:38
    > Emne: Vedlegg/Fwd: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på
    > Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd:
    > Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post < post@spesialenheten.no>,
    krf@krf.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > det nevnte vedlegget, (se videresendt e-post), kom visst ikke med, (virker
    > det som).
    >
    > Så jeg prøver å sende det, på nytt.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 11. april 2017 kl. 00:28
    > Emne: Klage på Røyken og Hurums Avis/Fwd: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og
    > enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på
    > Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post < post@spesialenheten.no>,
    krf@krf.no
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg var forlover, for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993, (i
    > Skarnes, hvor han gifta seg, med sin Elin).
    >
    > Og derfor, så har jeg prøvd, å følge med litt, på Winnem, (siden at jeg
    > liksom da, er som en slags overordnet, for han, må man vel si, siden at jeg
    > var forlover).
    >
    > Og da jeg søkte, på etternavnet ‘Winnem’, i den nevnte avisa, (se vedlegg).
    >
    > Så viste det seg, at det har vært surr, angående hvor kona hans bor.
    >
    > For disse bor, i Spikkestad, (for der har jeg vært på besøk, noen ganger,
    > blant annet så måtte jeg passe på deres datter Hanne Kristine, da
    > lillebroren hennes, ble født, rundt årtusenskiftet, av en eller annen
    > grunn).
    >
    > Og hu KRF-ledersken Høisæter, har jeg hatt problemer med, i en oppløsning av
    > sameie-sak, for en eiendom, i Holmsbu.
    >
    > Så hu veit jeg, (vil jeg si), at er litt surrete, (for hu gjorde ingen
    > verdens ting, enda hu sa hu skulle ordne med oppløsning av sameie, på vanlig
    > vis).
    >
    > Og det som kan ha skjedd, er at hu ‘skrulla’ Høisæter, har spurt Elin Zahl
    > Winnem, om hvor hu var fra.
    >
    > Og så har hu svart: ‘Skarnes’.
    >
    > Og så har Høisæter, (som er litt surrete, må man vel si), skrevet:
    > ‘Nærsnes’.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Her må avisa passe på, at det de skriver, om bygdas folk, ikke blir feil.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > For jeg kan jo strengt tatt ikke vite, at dette var hu Høisæter sin feil.
    >
    > Så jeg får si, at det var avisa sin feil, til dere.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 18:00
    > Emne: Klage på Østlands-Posten/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en
    > oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres
    > e-post 221111
    > Til: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, post < post@spesialenheten.no>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > det virker som, at Østlands-Posten, har kalt, min tidligere klassekamerat
    > Atle Farmen, (fra Torstrand skole), for tidligere Tjølling-lensmann Henrik
    > Gerner, i denne artikkelen, (fra 2004):
    >
    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583
    >
    > Og dette var i _oktober_ i 2004, og ikke, på første april.
    >
    > Så oktober-narr, er kanskje noe de har, nede i Larvik?
    >
    > Da hadde jeg nok huska det, vil jeg si.
    >
    > Så dette er nok, at Østlands-Posten, er uetiske, og lyver, (av en eller
    > annen grunn), mistenker jeg.
    >
    > Farmen/Gerner samarbeider, med min slektning, (min fars fetter Yngve Olsen
    > sin kone, virker det som at det er), LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt,
    > står der, i artikkelen.
    >
    > Så det var sånn jeg fant Farmen/Gerner, (at jeg Googlet min slektnings
    > navn).
    >
    > Så dette lurer jeg på.
    >
    > Min tidligere hjemby Larvik hadde visst store problemer, med albansk mafia
    > osv., sa engang en drosjesjåfør der, til meg, en gang jeg og min halvbror
    > Axel, skulle besøke min mormor Ingeborg, i Nevlunghavn, (ikke lenge etter at
    > min mor døde, noe hu gjorde, i 1999).
    >
    > Så dette kan muligens, være noe, med jugo-mafia.
    >
    > Hva vet jeg.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 17:03
    > Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd:
    > Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg synes også, at tidligere Tjølling-lensmann Gerner, ligner ganske mye, på
    > min tidligere klassekamerat, (fra Torstrand skole), Atle Farmen.
    >
    > Så det er mulig, at han, har lurt Østlands-Posten:
    >
    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583
    >
    > Det var forresten sånn, da jeg bodde, i Mellomhagen 15 B, (før vi flytta,
    > til Larvik sentrum), at det var tre nabogutter, som bodde, i Mellomhagen
    > 17.
    >
    > Og de måtte jeg hele tida passe meg for, for de skulle kryne meg, osv.
    >
    > (Dette var Pål Andre Larsen og hans storebror og lillebror).
    >
    > Og de hadde også mye gjeld, (blant annet til Atle Farmen sin slektning Peder
    > Farmen), så jeg, i grunnboka, (for den avisartikkelen fikk meg litt
    > nysgjerrig, på Tjølling, (hvor jeg bodde, på 70-tallet), for å si det
    > sånn).
    >
    > Min mor og stefar og søster, var på en slags grillfest, hos Larsen-familien,
    > (våre naboer), sommeren 1976 eller sommeren 1977.
    >
    > Men jeg ville heller sykle, i gata, (med min nye sykkel), for jeg likte ikke
    > de Larsen-folka, (som seinere ga oss en skogkatt-unge, som en lokal skogkatt
    > hadde født, i kjelleren deres, osv.).
    >
    > Og han Pål Andre Larsen har visst også jobba, i Patent-myndighetene.
    >
    > Og jeg oppfant et kryssord-lage-program, (så jeg er liksom Norges svar på
    > Gutenberg da, som oppfant boktrykker-kunsten, men jeg oppfant
    > kryssord-produksjon-industrien, må man vel si).
    >
    > Og disse myndighetene vil ikke gi meg patent.
    >
    > Og jeg får ikke dette programmet fra City Self Storage eller
    > Westerdahls/NITH/NHI.
    >
    > Så det kan være, at disse Larsen-naboen, fortsatt driver, og tuller med meg,
    > (snart 40 år etter, at vi flytta, fra Østre Halsen).
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 13:56
    > Emne: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen
    > Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg har nå mottatt en tekstemelding, fra min fars fetter Yngve Olsen sin
    > svoger Per Skotvedt.
    >
    > Og den tekstmeldingen viser, at hun frontfiguren Inger Skotvedt sin
    > ektemann, (min fars fetter), Yngve Olsen, driver å gjemmer seg, (må man vel
    > si).
    >
    > (Hvis jeg har skjønt slektsforskinga riktig).
    >
    > Se vedlegg.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 25. mars 2017 kl. 07:05
    > Emne: Oppdatering/Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg har også funnet ut noe, som kanskje kan være relevant, når det gjelder,
    > det at politiet, ikke tar mine anmeldelser, på alvor.
    >
    > (Som jeg har sendt om til dere, mange ganger tidligere).
    >
    > Jeg bodde, hos min mor Karen Ribsskog, fra 1973 til 1979, og hu ble sammen
    > med en kar, ved navn Arne Thormod Thomassen, (som flytta inn hos oss), rundt
    > årsskiftet 1973/74, var det vel.
    >
    > Og seinere så kjøpte han, et par-tre boliger, som vi flytta inn i.
    >
    > Blant annet så bodde vi, i Mellomhagen 15 B, i Tjølling/Larvik, fra våren
    > 1976 til våren 1978.
    >
    > Og den boligen søkte jeg om nå, på nettet.
    >
    > Og de som kjøpte den boligen, av min tidligere stefar, var visst
    > politikvinne Svanhild Teigen, (kjent som gissel, på Torp vel, i 1994).
    >
    > Og hennes ektemann.
    >
    > Og politiet i Larvik, tulla med meg, noen måneder etter dette, i
    > Jegersborggate 16.
    >
    > (For de kom på døra vår, når jeg og min søster Pia, var alene hjemme.
    >
    > Og ‘gnålte’ om Arne Thomassen sin avskiltede boble, som stod, i gata, utafor
    > huset).
    >
    > Så det kan være disse Teigen for eksempel, som tuller.
    >
    > Og naboen der, (dette var en vertikalt-delt tomanns-bolig), i 15 A, var
    > visst også ‘purk’, (ble det sagt ihvertfall, hvis jeg husker riktig).
    >
    > Og min far Arne Mogan Olsen og hans yngre bror Runar, de kidnappet, med og
    > min søster Pia, en gang, mens vi bodde, i dette huset, (i Mellomhagen).
    >
    > Og det ble det ikke skrevet om, i avisene, for eksempel.
    >
    > Så det er kanskje sånn, at politiet, har dette, (at de ikke etterforsket
    > denne kidnappingen), som noe slags ‘svin på skogen’, og at de derfor
    > ‘skusler’ med meg.
    >
    > Jeg fant også ut, at min far, visst også hadde/har, en fetter, (ved navn
    > Yngve Olsen).
    >
    > Og han er/var gift med LHL-frontfigur Inger Victoria Skotvedt.
    >
    > Og hu sammarbeider med tidligere Tjølling-lensmann Henrik Gerner, på et
    > prosjekt:
    >
    https://www.op.no/okonomi/hjertelig-avtale-med-lhl/s/1-85-1303583
    >
    > Så jeg mistenker nå, at det kan være Tjølling/Larvik-politi, som tuller,
    > over hele linja, liksom.
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Og hvorfor står ikke Yngve Olsen og hans søster Ragnhild Solveig Olsen, som
    > arvinger, etter min fars onkler Gunnar og Otto Bergstø.
    >
    > Nei, disse har ikke vært med, å eie, i det aktuelle sameiet, (se link til
    > mitt nettsted i videresendt e-post).
    >
    > Så de har gjemt seg, (må jeg nesten si, at det virker som, fra den
    > slektsforskinga, som jeg har drevet med, siden jeg fant adressen til min
    > ‘halv-tante’ Marit Olsen, i brevet fra Drammen tingrett, som jeg leste, i
    > går).
    >
    > Så dette må jeg klage på.
    >
    > Skjerpings!
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 24. mars 2017 kl. 11:38
    > Emne: Fwd: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: post <post@spesialenheten.no>
    > Kopi: Postmottak@domstoladministrasjonen.no, «Austad, Christina Møller
    > (DRAM)» <Christina.Moller.Austad@domstol.no>, bibliotek@drmk.no,
    Post.Drammen.bibliotek@drmk.notilsynsutvalget@domstol.no, EK Kristiansand
    > kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Monica Nyhus <
    Monica.Nyhus@drmk.no>, «drammen.tingrett» <drammen.tingrett@domstol.no>,
    > Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>,
    > Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <
    politikk@hoyre.no>, «sande.vgs» <sande.vgs@vfk.no>, «HRET (postmottak)» <
    post@hoyesterett.no>, «post@sivilombudsmannen.no«
    > <post@sivilombudsmannen.no>, Phso Enquiries
    > <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    >
    >
    > Hei,
    >
    > jeg viser til Deres brev, fra 21. mars, (se vedlegg).
    >
    > Jeg ønsker å klage på dette vedtaket, til Riksadvokaten.
    >
    > Dere sier at dette er foreldet, men som man kan se, i den videresendte
    > e-posten, så sendte jeg klage, til blant annet Domstoladministrasjonen, på
    > Høisæther/Røisland, i 2011.
    >
    > Jeg visste ikke, på den tida, at Høisæther var pensjonist.
    >
    > Det leste jeg tidfeldigvis, på nettet, for noen uker/måneder siden.
    >
    > Og da må foreldelsesfristen regnes, fra den datoen, mener jeg.
    >
    > Det har også vært krøll med Spesialenheten.
    >
    > Jeg har klaget til dere, (rundt 2011-2012), på om Deres leder Presthus, var
    > inhabil, siden at jeg har vært på møter, (ledet av Jan Tore Sanner), i Unge
    > Høyre, i 1991.
    >
    > (Var det vel).
    >
    > Og Spesialenheten har trenert 10-20 saker, i mange år.
    >
    > (Jeg fikk først svar fra dere, i år, på saker, som er over fem år gamle.
    >
    > Og da fikk jeg svar, på alle sakene, (cirka femten saker), på en gang.
    >
    > Så dette er som noe ‘Sovjetstat’, vil jeg si).
    >
    > Jeg har også prøvd, å oppsummere, om denne sameie-saken, i en link:
    >
    http://johncons.angelfire.com/opploesningavsameiesak.html
    >
    > Så da burde det være mulig, for Riksadvokaten, å gi hu korrupte Røisland,
    > (og også Høisæther), noen klask på baken, (hadde jeg nær sagt).
    >
    > Lykke til med dette!
    >
    > Og også lykke til med ‘Sovjetstat’/korrupsjon.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Videresendt e-post ———-
    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > Dato: 19. desember 2011 kl. 17:50
    > Emne: Klage på Drammen Tingrett/Fwd: Deres e-post 221111
    > Til: Postmottak@domstoladministrasjonen.no
    >
    >
    >
    > Hei,
    >
    > i juli/august, så kontaktet jeg Namsmannen i Røyken og Hurum, angående
    > oppløsing av et sameie, (som jeg eier cirka 1/12 av, foreløbig,
    > ihvertfall).
    >
    > Namsmannen ba meg kontakte Høysæter, hos Drammen Tingrett, angående
    > gjennomføringen av tvangsauksjon.
    >
    > Jeg ble så kastet ut av min leilighet i Liverpool, etter at en britisk rett
    > ikke informerte meg om en høring, i en sak jeg hadde der, mot husverten.
    >
    > Dette var i midten av august-måned.
    >
    > Jeg sendte så, noen dager etter dette, en e-post til Høysæter, hvor jeg ba
    > om å få en oppdatering, angående når jeg fikk penger etter hussalget, siden
    > jeg var kastet ut, så hastet dette ennå mer.
    >
    > Men Høysæter har ikke svart, og nå er dette mer enn fire måneder siden.
    >
    > Jeg ble så igjen kastet ut fra University of Sunderland, (mitt tidligere
    > universitet her i England, hvor jeg dro til, etter at jeg ble kastet ut i
    > Liverpool).
    >
    > Og ble så plassert av politiet, som chattet med Sunderland Council bak min
    > rygg, på et hostell, her i Sunderland.
    >
    > Jeg venter nå fælt på de pengene, for jeg vil ha egen leilighet i et sted av
    > England, (jeg bor her som flyktning, etter å ha overhørt at jeg var forfulgt
    > av ‘mafian’, i Oslo, i 2003 og 2004, og etter at et slags jaktlag prøvde å
    > drepe meg i Kvelde i 2005. Politiet nekter å etterforske noe av dette
    > forresten), hvor det ikke er så høy arbeidsledighet.
    >
    > Min far, (som senere begynte å bølleringe, så jeg har kutta ut han, og har
    > også en omsorgssvikt-sak, mot han), han sa at den eiendommen var verdt
    > ‘mange millioner’, (det er praktfull utsikt til Drammensfjorden, egen
    > strandlinje, og også kai, og atelier-hus, siden han ene grandonkelen min,
    > som bodde der, var Holmsbu-maler, Gunnar Bergstø, og en kjent kristen maler,
    > Henrik Sørensen, har visst vært gjest der, pluss at to andre eiendommer også
    > hører med).
    >
    > Og det skulle være malerier av Kittelsen der, sa også min far.
    >
    > Så hvis dette totalt er verdt 12 millioner, så er min del verdt en million.
    >
    > Så da kan jo jeg kjøpe meg bolig, eller leie, her i England, til jeg får en
    > ny jobb.
    >
    > Jeg har jobbet som butikksjef i Norge, og har en Høgskolekandidatgrad i IT,
    > og er på Ladders, så jeg har håp om å få en bra betalt jobb etterhvert, og
    > vil gjerne ha noen penger i mellomtiden sånn at jeg kan komme ut av det
    > hostellet jeg må bo på nå.
    >
    > Hvor husvertinnen sier at de er ‘very though and very friendly’ og hvor noe
    > av det første som møtte meg her, var en utslått dør, mm.
    >
    > Så jeg vil gjerne ha en egen leilighet med egen vaskemaskin, og sånn.
    >
    > Siden han som er sjef for vasking her, driver og kiler folk og sånn, når de
    > prater med andre, og er rimelig tøysete da.
    >
    > Så når da Drammen Tingrett, begynner å tulle på den her måten, og jeg må
    > feire jul her og,  virker det som.
    >
    > Da lurer jeg fælt på hva som foregår.
    >
    > De i Drammen Tingrett er ‘stille som mus’, når jeg skriver til dem.
    >
    > Kan Dere hos Domstoladministrasjonen etterforske min klage på Drammen
    > Tingrett, og sende meg noe kompansasjon, eventuelt som et slags forskudd,
    > til det hussalget går i orden.
    >
    > Bankene vil ikke låne meg penger på det, siden det er sameie, og
    > eiendomsmeglere vil ikke selge det heller, virker det som.
    >
    > Så Drammen Tingrett har satt meg i en vanskelig situasjon her.
    >
    > Det skal da være åpenhet i samfunnet.
    >
    > Hva kommer denne tausheten av?
    >
    > Det er nesten sånn at man mistenker dem for å tulle med meg, eller å prøve å
    > få meg til å klikke, eller noe, når de ikke svarer på mine e-poster, når jeg
    > egentlig bare ber dem om en oppdatering.
    >
    > Dette er ikke en rettstat verdig, mener jeg.
    >
    > Så jeg håper dere kan slå ned på dette.
    >
    > Og sørge for å få sent meg noen grunker sånn at jeg kommer ut av dette hølet
    > her, for å si det på godt norsk.
    >
    > Jeg ble jo kasta ut av universitetet her i byen, så jeg har ikke lyst til å
    > bo her nå, for overalt i Sunderland, så er det universitetsbygninger, så det
    > er ikke så artig, for å si det sånn.
    >
    > Så her må dere være ansvarlige og hjelpe, mener jeg.
    >
    > Og slå ned på Høysæter og Drammen Tingerett som opprett veldig uansvarlig,
    > synes jeg.
    >
    > Mvh.
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———-
    > From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>
    > Date: 2011/12/19
    > Subject: VS: Deres e-post 221111
    > To: eribsskog@gmail.com
    >
    >
    >
    >> Til Erik Ribsskog
    >>
    >> Det vises til Deres e-post 22. november 2011 til Høyesterett.
    >>
    >> Høyesterett har, slik De senest er meddelt i e-post 9. mai 2011 fra
    > direktør Bergby, bare anledning til å behandle saker som kommer inn i form
    > av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans. Deres e-post
    > foranlediger dermed ikke noe fra Høyesteretts side. Eventuelle ytterligere
    > henvendelser kan ikke påregnes å bli besvart.
    >>
    >>
    >> Med hilsen
    >> Høyesteretts kontor den 19. desember 2011
    >>
    >>
    >> Kjersti Buun Nygaard
    >> Assisterende direktør
    >>
    >>
    >

  • Onkel Runar sin hustru Inger var visst hjemmeværende da hu gifta seg med onkel Runar. (Fra DT/BB 4. desember 1972)

    PS.

    Nå er det vel sånn, at Inger har, en ‘mongo’ lillebror, (som man sa før), som heter Eskild.

    (Selv om Eskild vel ikke er like mongo, som min avdøde fetter Joakim i Sveits.

    For å si det sånn).

    Så Inger hjalp kanskje mora med å passe Eskild.

    (Noe sånt).

    Og når det da gjaldt onkel Runar.

    Så tenkte kanskje Inger, at fra en mongo til en annen mongo, (eller Erasmus Montanus), det blir et fett.

    (For å fleipe litt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Nå er det forresten sånn, at min fetter Ove, er født, i 1973.

    Så Inger var kanskje på tjukka med Ove, da hu gifta seg.

    (Som min mor Karen som var på tjukka med meg, da hu gifta seg.

    Og onkel Håkon sin kone Tone, var vel på tjukka med min fetter Tommy, (deres nest eldste barn), da hu gifta seg, i 1975).

    Så det menes kanskje, at Inger var hjemmeværende, hos onkel Runar, (i deres leilighet på Kolbotn).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Mer om bryllupet til Runar og Inger, (fra DT/BB 12. desember 1972):

    PS 4.

    Det vanligste er vel, å gifte seg, hos bruden.

    (Det er vel skikken.

    Mener jeg å ha lest et sted.

    Og da jeg var forlover for min tidligere klassekamerat Magne Winnem, i 1993.

    Så giftet han seg på brudens hjemsted Skarnes.

    Husker jeg).

    Men Inger og Runar hadde visst selskap, hos min farmor og farfar, på Sand, (hvor Runar muligens bodde på den tida, for han gikk visst på tannlegeskole i Drammen, før han begynte på tannlegehøyskole i Oslo).

    Kan det se ut som.

    (Dette var kanskje på grunn av Eskild.

    Hm).

    Selv om postnummeret til Berger, er skrevet feil, (det er egentlig 3075).

    Og Vestfold er også stavet feil, (uten ‘f’).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Når det gjelder onkel Håkon og tante Tone.

    (Som jeg nevner i PS 2).

    Så fikk de sitt eldste barn, (min døve kusine Lene), i januar 1971, (var det vel).

    Så Lene ble unnfanget i 1970.

    Og Håkon er født, i 1946.

    Så han fylte 24 år, i 1970.

    Men tante Tone, hu er født, i 1955.

    Så hu fylte femten år, i 1970.

    Men fra hva jeg husker, fra Bergeråsen, på 80-tallet.

    Så hadde onkel Håkon, et greit forhold, til Tones mor fru Løff.

    (Selv om fru Løff muligens var alkoholiker.

    For min lillesøster Pia og jeg.

    Vi dro en gang tilbake fra ferieopphold hos vår mor, (på Tagtvedt, i Larvik), på en helligdag, (rundt midten av 80-tallet).

    Og da ringte vi vår far, (nede hos Haldis), for å prøve å få han til å hente oss, i Drammen.

    (Hvor vi var ‘strandet’.

    For bussene til Berger, gikk bare hver fjerde time, (eller noe).

    Siden at det var helligdag, (muligens andre påskedag).

    For å si det sånn).

    Og så ringte vi onkel Håkon.

    Og han sa at vi kunne vente litt, (på bussen), hjemme hos fru Løff.

    (Som bodde kun noen kvartaler fra Drammen rutebilstasjon.

    På Strømsø).

    Og da lukta det sprit, av fru Løff, (husker jeg).

    Da Pia og jeg etterhvert fant fram dit.

    (Hvor fru Løff bodde som enke).

    Selv om det vel var midt på dagen.

    For å si det sånn).

    Så om onkel Håkon fikk lov til, av fru Løff, (og herr Løff, hvis han levde da), til å pule Tone, før hu ble lovlig.

    Det veit jeg ikke.

    Det kan vel kanskje ha vært sånn, at onkel Håkon, (og min far), dreiv og råna rundt, inne i Drammen.

    Og så ville Tone være med på ‘joy-ride’, da.

    Og så ble hu etterhvert på tjukka.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer om min far og min onde stemor Haldis sitt foretak Norske Vannsenger A/S. (Fra DT/BB 20. august 1985)

    PS.

    Den samme dagen, (20. august 1985), som det stod om min far og Haldis sitt nye foretak Norske Vannsenger A/S i avisa, så stod det også om CC Storkjøp A/S, (hvor jeg jobba ved siden av utvekslingselev-russeår på Gjerdes handelsskole, skoleåret 1988/89):

    PS 2.

    Da min far ble kjent med Haldis Humblen, våren 1980.

    (Haldis sin sønn Jan var med i samme sykkelklubb som min far, (min far hadde kjøpt seg en Peugeot racersykkel den samme våren, så han var nybegynner).

    Og Jan dro med faren min hjem til dem.

    Noe sånt).

    Så lokket min far meg med ned til Haldis.

    (Dette var ikke lett.

    For jeg hadde sittet oppe aleine, i Hellinga 7B, noen dager før.

    Og venta på at min far skulle komme hjem, (fra Haldis).

    Men min far kom ikke hjem.

    Og han hadde ikke sagt fra om, at han ikke skulle komme hjem.

    Så jeg, (som var ni år, og hadde vokst opp hos min mor i Larvik, cirka ti mil lenger sør).

    Jeg ble sittende oppe å se på Kveldsnytt, (som jeg bare hadde sett en gang før vel, oppe hos onkel Håkon, i Havnehagen).

    Og så prøvebildet.

    (Noe sånt).

    Så jeg fikk et slags støkk, da.

    Må man vel si.

    Siden at min far ikke sa fra om, at han ikke kom hjem, en eller annen hverdag, (våren 1980), var det vel).

    Og da bydde Haldis på Spesial-sjokolade, (fra Nidar), husker jeg.

    Og de ble vel bare solgt, (det var kanskje snakk om 300 grams poser), på CC Storkjøp, (sånn som jeg husker det).

    For Haldis jobba på CC Elektro, (på den tida).

    Og hu handla tydeligvis på CC Storkjøp, da.

    Så at CC Storkjøp ble starta, i 1985.

    Det er ikke riktig, (vil jeg si).

    Dette må være snakk om en eller annen slags omorganisering, innen Staff-Gruppen.

    (Noe sånt).

    For selv om jeg ble tvunget, til å bo aleine, i min fars gamle leilighet, (først i Hellinga 7B og så i Leirfaret 4B).

    Så fikk jeg likevel lov til, (av en eller annen grunn), å bli med Haldis, inn til CC, på enkelte lørdager.

    (Haldis jobba kanskje seks dager i uka, (eller om hu jobba skift, og derfor jobbet for eksempel annenhver lørdag).

    Hva vet jeg).

    Så Christell, (som er Haldis sin datter med sunnmøringen Oddbjørn Humblen), og jeg, vi fløy rundt inne på CC Drammen, (som da ble kalt CC Brakerøya), på lørdager.

    (Og andre unger, (som Annika Horten, Nina Monsen, Gry Stenberg, Tom-Ivar Myrberg, Tore Myrberg og min lillesøster Pia), var også med, (Myrberg-brødrene sin mor jobba også på CC Elektro og bodde på Bergeråsen, som Haldis).

    Det var forskjellige unger hver gang liksom, (ettersom hvem Haldis/Christell hadde avtalt med).

    For å si det sånn).

    Så vi lekte på CC Drammen, (som da het CC Brakerøya), på lørdagene, (fra cirka 1980 til 1983, da Haldis begynte å jobbe på Cubus, som lå cirka en kilometer nærmere Solbergelva osv., like ved Bragernes torg).

    (Noe sånt).

    For min far lokket meg ned til Haldis, ved å si, at det var to jenter der, (Christell Humblen og Nina Monsen), på min alder, (egentlig var de et par år yngre), som jeg kunne leke med.

    (Noe sånt).

    Og vi lekte/handla/så litt, inne på CC Storkjøp, (og i cirka ti andre butikker), på lørdagene da, (husker jeg).

    Så den butikken, (CC Storkjøp), fantes allerede, på begynnelsen av 80-tallet.

    (Vil jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Det kan kanskje ha vært sånn, at Einar Staff, (og hans høyre hånd Bent Fuglesang), kjøpte CC Storkjøp, av noen andre, (i 1985).

    Hm.

    Isåfall var konseptet spikret, (mer eller mindre), må man vel si.

    Einar Staff er født i 1959.

    Så han er bare elleve år eldre enn meg.

    Og jeg fylte femten år, i 1985.

    Så Staff fylte 26 år, i 1985.

    Så han var da ganske ung.

    (Kan det ha vært han jeg så, (eller om det var sønnen til Bent Fuglesang), sammen med ei lekker blondine, (som jeg spanderte røyk på), på CC Storkjøp sitt julebord, i 1989, (på Rica Tjøme, (vi kjørte buss)).

    Disse jagde ei toppløs brunette, (som delte rom med blondina), gjennom gangene, på hotellet, (mer eller mindre).

    Og hu nakne brunetta, (hu gikk bare i ei truse), endte opp, på samme nachspiel, som min CC Storkjøp-kollega Eirik Lund og meg.

    Husker jeg).

    Så Einar Staff kjøpte kanskje opp CC Storkjøp, (og CC Matsenter), og arvet konseptet.

    Hm.

    CC Storkjøp hadde nemlig samme eier, som CC Matsenter, (det vil si Einar Staff/Staff-gruppen).

    Og de hadde felles annonser.

    Vi hadde etterhvert felles spiserom, (inne hos CC Matsenter).

    Og felles julebord, (nachspielet som Eirik Lund og jeg var på, var hos to brunetter, som jobba, (muligens i ferskvareavdelingen), på CC Matsenter).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Konseptet til CC Storkjøp, var litt sært, (må man vel si).

    (Dette har jeg blogget om tidligere.

    Husker jeg).

    CC Storkjøp var en slags økonomipakning-butikk.

    Og CC Matsenter fikk ikke lov å ha tilbud, på økonomi-pakninger.

    Da klagde vår butikksjef, (på CC Storkjøp), Karin Hansen, på at de stjal varene våre.

    (Noe sånt).

    Så CC Storkjøp hadde mellom 500 og 1.000 ‘økonomipakning-aktige’ varer.

    Mens CC Matsenter hadde mellom 5.000 og 10.000 ‘vanlige’ varer, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Da Rimi-Hagen/ICA kjøpte opp Staff-Gruppen, på begynnelsen/midten av 90-tallet.

    Så gjorde de etterhvert om CC Storkjøp og CC Matsenter.

    (Ifølge min tidligere klassekamerat Andre Willassen, (som etterhvert ble assisterende butikksjef på CC Matsenter).

    Som var på min innflyttingsfest på St. Hanshaugen, i 1996).

    CC Storkjøp ble gjort om til en vanlig Rimi-butikk.

    Og CC Matsenter ble gjort om til et ICA supermarked.

    (Noe sånt).

    Så da forsvant dette litt sære CC Storkjøp/CC Matsenter-konseptet, da.

    Og disse butikkene sluttet, å ha felles annonser osv.

    (Hvis jeg skulle tippe.

    Eller, de kunne jo hatt felles annonser fortsatt.

    Men da som del av en stor CC Brakerøya/CC Drammen-annonse isåfall.

    Skulle man vel tro).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Han Einar Staff som er født i 1959.

    Han hadde muligens en far, som også het Einar Staff.

    (Ser det ut som, når jeg søker på Google).

    Og jeg mener at de som hadde nachspielet, (de to brunettene fra CC Matsenter sin ferskvareavdeling).

    Og Eirik Lund, (Arnt Lund sin tvillingbror).

    Jeg mener at de sa, at det var sønnen til eieren, som kom på døra, med hu lekre blondina.

    (Etter at de hadde gått igjen).

    Og han sønnen var litt eldre enn meg, (som da var atten år).

    Så det kan stemme med Einar Staff, (som er født, i 1959).

    (Dette var et ungt og pent par, sånn som jeg husker det.

    Blondina var veldig flott/lekker, (hun kan ha vært på min alder, eller litt eldre).

    Og Staff var ikke en feit slask, liksom.

    Sånn som jeg husker det.

    Han var velkledd, (må man vel si).

    Og de passet vel bra sammen.

    Selv om jeg som mann/tenåringsgutt, selvfølgelig var mest imponert over den pene blondina.

    For å sin det sånn).

    Og den truse-kledde brunetta.

    Det var ei ung og flott kassadame.

    (Mener jeg sånn halvveis å huske).

    Jeg hadde vel kjøpt lunsj av henne, en eller to lørdager, (inne på CC Matsenter), mener jeg å huske.

    Og det var vel da en baguette fra ferskvaren og en flaske cola.

    (Noe sånt).

    Dette var mens CC Storkjøp fortsatt brukte kontoret som spiserom, vel.

    Hu brunetta, gjemte seg muligens på badet, da Staff og hans kone/forlovede dukket opp.

    De ville ha trekant med brunetta, (sånn som jeg forstod det på brunetta, (hu forklarte det til ferskvare-damene, på en nesten febrilsk måte)).

    Det var Staff som ville knulle brunetta, hadde blondina sagt til brunetta, (sånn som jeg forstod det).

    Brunetta delte rom med Staff sin kjæreste-blondine.

    Og Staff var visst kåt på brunetta.

    Og brunetta måtte rømme i trusa, for å ikke bli rævpult av Staff, da.

    (Noe sånt).

    Og etter en stund kom Staff og blondina også på døra.

    (På nachspiel-rommet).

    Og brunetta gjemte seg da på badet, (eller om det var ‘tvilling-rom’).

    Og Staff satt seg ned, like ved meg, inne på hotellrommet, (sammen med blondina).

    Og blondina spurte meg etterhvert om hu kunne få en røyk.

    Og så sa hu: ‘Du aner ikke hvor deilig den røyken var nå’.

    (Noe sånt).

    Så dette var muligens ei som hadde slutta å røyke, fordi at hu skulle ha en unge med Staff, (eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Hu ‘truse-brunetta’, (som ikke ville bli voldtatt av Staff).

    Hu ligna litt på Trine, i klassen min, (hu gikk markedsføringslinja og jeg gikk datalinja), på Gjerdes videregående.

    Hu var fra Kongsberg, (som Hege og Helge, (og en som gikk med Gagarin-jakke, fra Cubus)), mener jeg å huske.

    (Og hu var med i en misse-konkurranse.

    Som var del av juleballet, til Gjerdes videregående).

    Men hu Trine jobba såvidt jeg veit, ikke på CC Matsenter.

    Selv om hu satt på motsatt side av klasserommet, av meg.

    Og klassen var delt, (i markedsføring og data), cirka halvparten av timene.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Jeg hadde aldri vært på julebord før.

    (Selv om jeg hadde vært med Strømm Trevare på Stena Saga-tur, (på første halvdel av 80-tallet).

    Men da var vi bare fire folk.

    Det var min far, min fars arbeider Erik Thorhallsson, ei praktiant-jente fra Svelvik ungdomsskole (som ble røvet av en råner-gjeng) og meg).

    Så jeg visste ikke hvor lista lå liksom, på julebord.

    Jeg fikk tre drikkebonger, (husker jeg).

    Og da måtte jeg spørre en av sjefene våre, på CC Storekjøp, (Tove), om hvordan drink jeg skulle bestille, (husker jeg).

    (Hu anbefalte meg å bestille: ‘Snowball’.

    Var det vel).

    Og det var en kollega av meg, fra CC Storkjøp.

    (Dette var en kar fra Sande.

    Og jeg var på fest hos han en gang, (mens jeg jobba på CC Storkjøp).

    Dratt med av Arnt eller Eirik Lund, vel.

    Og han Sande-karen bydde da på hjemmebrent.

    Som han forklarte at han lagde sjøl.

    Noe sånt).

    Og han Sande-karen, (som muligens het Terje), råflørta med ei fra CC Matsenter, på bussen, (til Tjøme).

    (Husker jeg).

    Han spurte vel nesten rett ut om de skulle pule på hotellet.

    (Noe sånt).

    Og disse pulte, inne på mitt hotell-rom, (eller om det var et tvilling-rom).

    (Jeg mener fortsatt, at jeg husker pule-lydene dems, ihvertfall.

    For å si det sånn).

    Så lista lå ikke så høyt, på dette julebordet, da.

    (Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Det var forresten, en spesiell episode, før jeg gikk på bussen til Rica Tjøme.

    Det var noen karer, (fra CC Matsenter vel), som henvendte seg til meg.

    For de hadde funnet passet mitt, (på den mørke parkeringsplassen).

    Jeg tok vel med pass, for å ha legitimasjon, på julebordet.

    (Siden at vi skulle få drikkebonger, osv.

    For å si det sånn).

    Men hvordan jeg klarte å miste passet.

    Det veit jeg ikke.

    Jeg hadde bare dressjakke, (og ikke dressbukse).

    (Så dette var nok før juleballet til Gjerde.

    For jeg kjøpte dressbukse, (eller en finbukse som matchet en tweed-dressjakke som jeg ’tilfeldigvis’ hadde i et klesskap, (muligens arvet etter Thor Furuheim som døde ung, (jeg var rimelig slank))), før juleballet.

    Husker jeg).

    Så det ble til, at jeg brukte CC Storkjøp sin svarte arbeidsbukse, som dressbukse.

    Men jeg prøvde vel, å finne dressbukse, (på H&M), i spisepausen.

    Men jeg rakk vel ikke å finne ut av det.

    (Jeg var nok ikke så flink i klesbutikker.

    Og det var mange kunder på CC Drammen, (eller CC Brakerøya som det het på den tida), på lørdager).

    Så jeg var kanskje litt stressa, da.

    (Og jeg var vel også sulten og røyksugen.

    For å si det sånn).

    Og Arnt Lund, (eller hvem det var), klenga vel nesten på meg, på vei til den nevnte bussen, (eller om det var to busser), sånn som jeg husker det.

    Men man kan kanskje forestille seg, at CC Storkjøp/Staff-gruppen gikk gjennom garderobeskapene våre, før julebord-bussturen.

    Og så har de, (noen innen ledelse/styre/sikkerhet), kanskje rappa passet mitt, (og så angret seg), da.

    (Noe sånt).

    Selv om det vel høres litt rart ut.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Min farfar Øivind eide visst en geskjeft som het Strømm Maskinstasjon, (som han ga videre til min far og hans yngre bror Håkon, som forskudd på arv). Det var nytt for meg. Hm

    PS.

    Bildet ovenfor, er forresten fra DT/BB 21. februar 1980.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det er mulig, at DT/BB skriver feil.

    Og at det riktige skal være Strømm Trevareindustri, (og ikke Strømm Maskinstasjon).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mine foreldre hadde visst ikke noe stort selskap, da de giftet seg, (for da ville det vel ha stått: ‘Adresse for dagen’)

    PS.

    Bildet ovenfor er fra DT/BB 23. juni 1970.

    (En måned og to dager før jeg ble født.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Her kan man se at min far byttet navn på vårt slektsfirma, fra Strømm Trevareindustri, til Strømm Trevare A/S, i 1982. (Fra DT/BB 21. desember 1982)

    PS.

    Kåre Sevland, (som hadde en slags ‘isbil’, full av fisk, (som jeg en gang haika med, til Sande videregående)).

    Det er faren til Kenneth Sevland.

    Som gikk i parallell-klassen min, på Svelvik ungdomsskole.

    Og som jeg hadde samme valgfag som, (sjakk/bordtennis), i åttende klasse, vel.

    Og Kenneth Sevland dro meg med, til Weymouth, på språkreise, (med EF Språkreiser), sommeren 1986.

    Men nå vil ikke disse forklare meg, hvor i Weymouth som det var, at vi var på språkreise.

    (For det har jeg glemt.

    For jeg var på språkreise i Brighton, (med STS), året før, (sommeren 1985).

    Og jeg var dro også med min masete tremenning Øystein ‘Adopter fra Korea’ Andersen, på en språkreise, (med EF Språkreiser), til Brighton, sommeren 1988.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bar noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Dette var egentlig noe tull, som jeg stod bak. Siden at min far og hans samboer Haldis Humblen hadde stand på Drammensmessa, (for Norske Vannsenger A/S), hvert år, rundt midten av 80-tallet, så var jeg på Drammensmessa, så mye, at jeg kjeda meg. Og en gang, så så jeg tilfeldigvis fasiten, til Drammens Tidende, mens de retta konkurranse-skjema. Noe sånt

    PS.

    Bildet ovenfor er forresten fra DT/BB 18. august 1984.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg mener at jeg nevnte dette med fasiten, til min stesøster Christell og søster Pia.

    (Noe sånt).

    Dette var muligens det året, som de to, fløy rundt, i Norske Vannsenger-t-skjorter, inne på Drammensmessa.

    (Så de jobba liksom for min far og Haldis, (kunne det ihvertfall se ut som).

    Noe jeg ikke gjorde, (det året), for å si det sånn, (muligens fordi at min onde stemor Haldis ikke kunne fordra meg).

    Selv om jeg vel kom inn gratis, på messa.

    Siden at min far ga meg en slags fribillett, (eller noe lignende).

    Var det vel).

    Og Pia og Christell hadde også med en tredje jente.

    Og det var ei som jeg ikke skjønte hvem var.

    Men en gang jeg gikk til Berger-kafeen, (en søndag, noen år seinere), så slo hu følge.

    (Geir Arne Jørgensen, (min klassekamerat fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), sa at hu var ei litt billig Bergeråsen-jente.

    Hvis ikke han mente ei annen jente.

    Dette var noe han sa på andre halvdel av 80-tallet.

    Muligens hjemme hos Richard og Lisbeth Mikalsen og de.

    (Eller om det var hos deres naboer Waage).

    Hva nå jeg gjorde der.

    Men jeg begynte å henge litt med Lisbeth Mikalsen og de, på Svelvikdagene, (eller om det var 16. mai), i 1988.

    Siden at jeg ikke fant noen andre å henge med der, (etter at jeg hadde fyrt av et ‘nødrakett-knallskudd’ som bråkte fælt).

    For å si det sånn).

    Og hu ble da henta, (da vi hadde gått fra Beger-kafeen til Berger skole), av han Nerdrum-gutten, (som var et par år eldre enn meg), som bodde, rett ovenfor butikken på Sand, (og som da hadde fått seg lappen og bil).

    (Per-Arne Nerdrum.

    Heter han vel).

    Og da trodde jeg, at det var kjæresten, til hu jenta.

    Men det kan ha vært sånn, at hu jenta, var Nerdrum-gutten sin lillesøster, (som hadde blitt litt sprekere/mer ‘fit’, da hu kom i puberteten/ble tenåring).

    (Dette var ei jente, som min far sa om, (av en eller annen grunn), at hadde lår som en tretten-åring.

    Da hu var cirka sju år gammel, (må det vel ha vært).

    Høsten 1979).

    Og hu Nerdrum-jenta, (Liss Heidi Nerdrum), hadde også Norske Vannsenger t-skjorte, (husker jeg).

    (Så jeg hadde liksom tre søstre, som fløy rundt, inne på Drammensmessa der, i Drammenshallen, (og ved tivoliet utenfor), med Norske Vannsenger t-skjorter.

    Selv om jeg ikke visste hvem hu ene av de var.

    For å si det sånn).

    Men jeg fikk aldri noen sånn t-skjorte, (som det stod Norske Vannsenger på), selv.

    (Disse t-skjortene var hvite med svart skrift.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Jeg spiste jo middag, borte hos min farmor Ågot, på Sand, hver dag etter skolen, (på det meste av 80-tallet).

    Og da min farmor kom i avisa.

    (Hu viste meg artikkelen ovenfor.

    For hu abonnerte på DT/BB.

    For å si det sånn).

    Så ble hu litt sur, (husker jeg).

    For det så jo ut som, at hu og min far, liksom var et par.

    (Som gikk sammen rundt, på Drammensmessa).

    Og jeg hadde vel tenkt som så, at det viktigste, var å vinne premier.

    Men min farmor mente visst, at det viktigste, var å ikke se dum ut, i avisa.

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Hvordan premier, som min far og Ågot vant.

    Det husker jeg ikke.

    Man kunne kanskje ha trodd, at jeg ville få premiene.

    Siden at det var jeg som hadde fylt ut alle konkurranse-skjemaene, (og levert disse), på egenhånd.

    (I forskjellige slektninger sitt navn.

    For å si det sånn).

    Men så ikke.

    Det var vel sånn, at jeg fylte ut mange skjema.

    (Noen i mitt eget navn.

    Og da ble vel bare det to skjema.

    For jeg brukte vel både Erik Ribsskog og Erik Olsen, (som navn), på den tida.

    Etter litt kaos, etter at jeg flytta tilbake til min far og de på Berger, høsten 1979.

    For å si det sånn).

    Og det er mulig, at jeg også fikk Christell, til å fylle ut noen skjema.

    (Noe sånt).

    Men det var vel sånn, at jeg ikke huska nøyaktig, hvordan fasiten var.

    For det var en gubbe der, (som jobba for DT/BB), som hadde holdt opp en sånn ‘sjetong-fasit’, foran noen oppgave-besvarelser, (som han stod og retta).

    (Noen meter unna).

    Mens jeg stod, og fylte ut et sånt konkurranse-skjema, da.

    (For å si det sånn).

    Så jeg huska den fasiten, sånn delvis, (fra da jeg så han nevnte gubben rette besvarelser).

    Og så fylte jeg ut forskjellige svar-kombinasjoner, (i forskjellige navn), på disse konkurranse-skjemaene, (til DT/BB), da.

    Ettersom hvordan jeg huska den nevnte fasiten.

    (Noe sånt).

    Noen svar huska jeg helt sikkert, (fra fasiten).

    Mens andre svar huska jeg ikke like sikkert, (fra fasiten), da.

    (For å si det sånn).

    De riktige svarene ble liksom som en tippe-rekke.

    Med hjemme, uavgjort og borte.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og å huske en sånn rekke, (med åtte tegn), er jo ikke så lett heller, (må man vel si).

    (Etter å ha kun sett de riktige svarene, i noen få sekunder.

    For å si det sånn).

    Men jeg klarte visst å få to skjema, (de jeg fylte ut i navnet til min far og farmor), til å bli helt riktige.

    (Som man kan se ovenfor).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Dette, (at jeg fylte ut konkurranse-skjema på Drammensmessa), var visst måneden etter at min farfar Øivind døde.

    (Etter å ha vært syk, i 3-4 år.

    Etter å ha fått et slag, (som de sa), annenhvert år, liksom.

    Fra cirka 1981).

    Så det var kanskje derfor, at min farmor Ågot, ble litt sur.

    For det så ut som, at hu hadde gått rundt, på Drammensmessa, sammen med sin eldste sønn Arne, (min far), og hatt det morsomt.

    (Like etter at min farfar døde).

    Og på den tida, så het det seg kanskje, at enker skulle sørge en stund.

    Og ikke ha det noe særlig morsomt, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Her kan man se mine foreldre som nygifte, (noen uker før jeg ble født)

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Bildet ovenfor, er forresten, fra DT/BB 18. juli 1970.

    (En uke før jeg ble født).

    Og det var visst sånn, (ifølge min lillesøster Pia vel).

    At sorenskriveren, (hos Drammen tingrett).

    (Eller om det var fotografen).

    Hadde sagt, at min mor, var den vakreste bruden, som de noen gang hadde viet der.

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Under mine foreldre sitt bryllupsbilde, så er det forresten, et par skrivefeil.

    Min mors mellomnavn Margrethe, er stavet feil, (med en ‘r’ for lite).

    (Min mor het egentlig Karen Margrethe Elisabeth.

    Men som regel så kalte hu seg bare Karen eller Karen Margrethe.

    For å si det sånn).

    Og Sandby har jeg aldri hørt om før.

    Det skal nok være Sandbu.

    (For å si det sånn).

    Hvor min far bodde hos sine foreldre, (i 1970).

    (Og min mor bodde også, hos sine foreldre, (i Klokkarstua), i 1970.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her kan man se min fars yngre bror Håkon og hans kone Tone, som nygifte, (noen år etter at deres første barn Lene, (min døve kusine), ble født):

    PS 5.

    Bildet ovenfor var fra DT/BB 11. mars 1975.

    (Og min kusine Lene, (som er døv), ble født, i januar 1971, (var det vel).

    Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Onkel Runar (min fars yngste bror) og tante Inger, er de rare her.

    For DT/BB har forbyttet bryllups-bildet deres, men noen andre sitt bilde.

    Onkel Runar er han med brillene.

    (Og tante Inger er hu da pene blondina, (som ligner litt på sin datter Susanne, på bryllups-bildet, må man vel si).

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    PS 8.

    Bildet ovenfor er fra DT/BB 29. desember 1972.

    Så onkel Runar hadde ikke noe lang ungkars-tid.

    For han ble født 10. november 1951, (ifølge MyHeritage).

    Så han var 21 år, da han gifta seg.

    (Noe sånt).

    Og Inger ble født 30. januar 1954.

    Så hu er bare atten år, på bildet ovenfor.

    (Noe sånt).

    Men den yngste var nok tante Tone, (kona til onkel Håkon).

    For hu var visst nesten for ung, da hu fikk Lene, (sa min mor, på 70-tallet).

    Tone er født 13. november 1954, (ifølge min MyHeritage-konto).

    Så hu var bare seksten år, da min kusine Lene ble født, i januar 1971.

    (Noe sånt).

    Men bryllups-bildet, (i PS 4), stod i avisa, i mars 1975.

    Og da var Tone 20 år.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Man må vel si, at jeg er et såkalt: ‘Kjærlighetsbarn’.

    Siden at mine foreldre åpenbart gifta seg, fordi at jeg skulle bli født.

    (Må man vel si).

    Min far sa en gang, på begynnelsen av 80-tallet.

    At jeg ble unnfanget, på en øy, i/ved Drammensfjorden.

    Men det må vel ha vært tull.

    For jeg er født 25. juli.

    Og jeg ble visst født to måneder for tidlig.

    (Jeg lå visst lenge i kuvøse, på et sykehus, i Drammen).

    Og da ble jeg isåfall unnfanget, på første juledag, (på dagen to år før min lillesøster Pia ble født).

    Men ingen kjører vel rundt med fritidsbåt, på fjorden, (i Norge), i romjula.

    Og ingen går vel da i land, på en øy/holme, for å se ut over sjøen, (for eksempel).

    Så det må vel ha vært noe tull, fra min far.

    Min far er muligens noen ganger litt som han sjaman Durek.

    På den måten at han muligens noen ganger er litt sjamansk, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Nå var jo min oldefar Hans Otto Olsen fisker.

    (Det vil si min fars farfar).

    Så det er mulig, at min far, klarte å kjøre rundt på fjorden, om vinteren, (i en fritidsbåt).

    Hm.

    Men det høres litt skummelt ut, (må man vel si).

    Men min far bygde vel en Colin Archer-båt, (mener jeg vagt å huske, at jeg har funnet ut om tidligere, (at min far prøvde å selge), på ‘Bokhylla’).

    Så det kan være, at min far, kjørte rundt, i en Colin Archer-båt, (for eksempel), sammen med min mor, (om vinteren), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Mine foreldre møttes visst i Holmsbu.

    (Hvor min mors foreldre bodde, før de flytta til Klokkarstua.

    Og min farfar er også fra Holmsbu).

    Min far dro kanskje innom Holmsbu med Colin Archer-båten.

    Og så har kanskje min mor, (eller muligens min morfar Johannes, som var båt-interessert), spurt noen spørsmål, om min fars ‘ishavs-båt’, da.

    (Noe sånt).

    For min morfar og de gikk ofte søndagstur, (for eksempel).

    (Husker jeg fra da de bodde i Nevlunghavn.

    På andre halvdel av 70-tallet).

    Min morfar Johannes spurte muligens, (fra brygga), om min far skulle seile gjennom nordvest-passasjen, med Colin Archer-båten.

    Og så svarte min far, at hans slekt, (hans far Øivind), hadde snekkerverksted, (Strømm Trevareindustri), og at han derfor bygde båter for å selge de videre.

    (Noe sånt).

    Og så har kanskje min far sagt, at hvis de var interesserte i å kjøpe båten.

    Så kunne de godt få bli med en tur, ut på fjorden, (for å se hvordan båten var).

    Og så har min morfar Johannes, (som var kontorsjef, i Hurum kommune, på den tida), svart at han måtte gjøre ferdig budsjettet, for Hurum kommune.

    Så han hadde bare tid til å gå, en kort søndagstur, (etter middagen), den søndagen.

    Men at hans eldste datter Karen, (som var den eneste av Johannes sine barn, som gadd å bli med på søndagstur, for Ellen og Martin var så opprørske), kanskje kunne bli med.

    (Noe sånt).

    For Johannes sin kone Ingeborg, (min danskfødte mormor), skulle gjøre noe i heimen.

    (Hu skulle muligens ta oppvasken:

    Eller noe lignende).

    Så hu kunne ikke bli med ut i båten, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Det med Colin Archer-båt var visst seinere, (dette var muligens den båten min far kalte: ‘Havseiler’), så hvordan min far møtte min mor, det må jeg si, at muligens er, et mysterium:

    https://johncons-blogg.a2hosted.com/2016/05/denne-baten-kan-ikke-jeg-huske-dette-ma.html

    PS 13.

    Anne Eastwood mener også at det med Colin Archer-båt var seinere:

    PS 14.

    Anne Eastwood mener visst, at min far bygde havseileren, i hagen.

    Men det var på ‘Jordet til Lersbryggen’, (som min farmor kalte det), at min far bygde denne båten, (husker jeg).

    Og det jordet, (som muligens var en humlehage), lå ved siden av vår slektsbedrift Strømm Trevare/Strømm Trevareindustri, (og min fars foreldre sitt hus), på Sand/Roksvold.

    (Og Jensen Møbler/Anders Hilding, (som produserer de kjente Jensen-madrassene), har nå en av lager-rampene sine, like ved der min far bygde havseiler, for noen tiår siden.

    For å si det sånn.

    Min far bygde havseileren/Colin Archer-skroget i armert betong/sement, (som han helte oppi noe forskaling, som han lagde, av ‘b-vare-treplanker’).

    Og den samme teknikken, (bruk av forskalings-materialer og sementblander/sementbil), brukte vel min far også, da han laget kjelleren/grunnmuren, til onkel Runar sitt hus, i Son, noen år seinere.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Den havseileren/Colin Archer-båten.

    Den fikk aldri min far sjøsatt.

    Han solgte den gjennom avisa, (som man kan se i PS 12).

    Og kjøperen fikk hentet båten, med en svær trailer.

    (Husker jeg).

    Så min far skrønte nok, da han sa, at han og min mor, var ute på fjorden, i romjula, i 1969, (da jeg visst ble unnfanget).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Noen måneder/år før jeg ble født.

    Så var mi mor au-pair, (i Surrey), i England.

    Og der ble hu visst kjent med Cecilie Hyde, (fra Svelvik), sin mor.

    (Eller noe i den gata der).

    Så det er mulig at Cecilie Hyde, (som gikk i parallellklassen min på Svelvik ungdomsskole, blant annet), vet mer om, når/hvordan mine foreldre møttes.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Jeg har blogget om hvor gamle mine onkler og tanter var, da de gifta seg.

    Eller jeg har glemt onkel Håkon, (eller Haakon som han kaller seg nå).

    Han ble født i august 1946.

    (Snaue to år etter min far).

    Så da han gifta seg med Tone våren 1975.

    Så var han 28 år gammel.

    (Noe sånt).

    Og da min døve kusine Lene ble unnfanget våren 1970.

    Så var Tone femten og et halvt.

    Og Håkon var 23 og et halvt.

    Så Håkon hadde muligens flaks, siden at han ikke ble anmeldt, for barnerov.

    Det er kanskje dette min lillesøster Pia tenkte på, da hu sa, (i min farmor Ågot sin begravelse i 2001), at Håkon hadde misbrukt ungene til sin døve datter Lene.

    (Noe sånt).

    Og min fars seinere stesønn Jan Snoghøj.

    Han sikla på en bikinikledd og solseng-liggende Tone, (selv om han selv gikk i lag med ei yngre brunette), ved en grillfest, (som jeg var med på, selv om jeg egentlig bodde hos min mor i Larvik, på den tida), en sommer, på siste halvdel av 70-tallet, (i Hellinga, (på den lave siden), på Bergeråsen, hvor Håkon og de bodde før de flytta til Havnehagen).

    Og det var kanskje sånn, at Jan visste, at Lene ble unnfanget, før mora Tone ble seksten.

    Og at Jan derfor turte å tulle/angripe/moralisere, (muligens som en slags robot/agent, for min far, som noen få år seinere ble partner med Jan sin mor Haldis, etter å visstnok ha blitt kjent med Jan i en lokal sykkelklubb).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Det at onkel Håkon ble født, i august 1946.

    Det betyr at han er unnfanget, i slutten av 1945.

    Altså etter frigjøringen, (fra Nazi-Tyskland).

    Mens min far, ble unnfanget, i begynnelsen av 1944.

    Det vil si mens Norge var okkupert av Tyskland.

    Så onde tunger, vil kanskje derfor kalle min far, en: ‘Tyskerunge’, da.

    Selv om det da vel egentlig menes barn av tyske soldater, osv.

    (For å si det sånn).

    Og onkel Håkon var oppkalt etter Norges konge, på den tida.

    Så onkel Håkon var liksom fredsbarnet eller seiersbarnet eller frihetsbarnet da, (må man vel si).

    Mens min far da vel ble: ‘Tyskerungen’.

    (Noe sånt).

    Så min far ville kanskje prøve å underminere Håkon.

    Siden at min far selv muligens var underminert.

    Siden at han var født, under krigen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Min mor Karen, ble født, i juni 1948.

    Så hu fylte 22 år, sommeren 1970, da mine foreldre gifta seg.

    (Og hu var 21 år, i romjula 1969.

    Da jeg visst ble unnfanget).

    Og min far ble født, i oktober 1944.

    Så han var 25 år, sommeren 1970, (da mine foreldre gifta seg).

    Og han var 24 år, i romjula 1969.

    (Da jeg ble unnfanget).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Min mor hadde mørkere hår enn min far, (kan det se ut som, på bildet øverst i bloggposten).

    Da min mor ble etterlyst, (av min morfar), mens jeg gikk på Svelvik ungdomsskole, (hvor jeg gikk fra høsten 1983 til våren 1986).

    Så stod det, i etterlysningen, at min mor hadde brunt hår.

    Men det var vel sånn, at min mor, hadde mørke-brunt/svart hår.

    (Noe sånt).

    Og så hadde min far brunt hår, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Man kan se, på et klassebilde, (på nettstedet Bergerhistorie.no), at min far, hadde litt blond-farge, i håret, (om sommeren).

    Mens han gikk på Berger skole.

    (Noe vel ikke min mor hadde, (da hu var ung).

    Hvis jeg skulle tippe).

    Og jeg husker fra første halvdel av 80-tallet.

    At jeg en gang skulle fylle ut en pass-søknad, på Sand/Roksvold, (hvor min fars foreldre hadde snekkerverksted og hus).

    (For tidligere så skulle ens hårfarge stå, i passet.

    For å si det sånn).

    Og da spurte jeg min far, hvilken hårfarge jeg hadde, (mens han hadde en pause fra arbeidet nede på verkstedet), husker jeg.

    (For sånt pleide jeg aldri å snakke med noen om.

    Sånn som jeg husker det).

    Og da sa min far, at jeg hadde mørkeblondt hår.

    (Husker jeg).

    Men håret mitt var helt hvitt, (mener jeg å huske), da jeg var 4-5 år gammel.

    Og så har det blitt mørkere og mørkere, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Min klassekamerat Lene Andersen, (fra Berger skole, Svelvik ungdomsskole og Sande videregående), sin far Arne Andersen, klipte seg visst annenhver uke, hos en fyrvokter, (eller noe lignende). Det tror jeg ikke at min far og Sasha Gabor, (som begge satt bak i klasserommet), gjorde. For å si det sånn

    https://bergerhistorie.no/bilder/1957-6-7-klasse/

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Hu som sitter bakerst ved vinduet, (Edel Ellingsen).

    (Som sitter ved siden av min fars kusine Grethe Syvertsen f. Zachariassen).

    Jeg lurer på om det er hu som seinere gifta seg med Rolf Stenberg.

    Og som var hu ‘kåte pedo-dama’, som ikke tålte å se, at Petter og/eller Christian Grønli, (mine kamerater som flytta til sin far i Mexico, da deres mor Tove døde i 1981), i underbuksa, utafor min fars leilighet, (les: Min leilighet), i Hellinga 7B.

    Og som muligens fikk min far, til å vekke meg.

    En lørdagskveld, (som jeg har blogget om).

    Da Stefan og Daniel Berger, var på døra mi.

    For å sladre om, at onkel Håkon, gikk ned Havnehagen, (på vei til en fest hos min far og Haldis), med armen rundt Hege Stenberg, (som muligens ikke var konfirmert enda).

    Og Stefan og Daniel begynte så å sladre om, (eller om skal si kringkaste om), at jeg hadde lagt meg.

    Og så kom min far opp, (muligens sendt av Edel), for å vekke meg.

    (Selv om jeg ikke hadde noen fast døgnrytme på den tida, (på begynnelsen av 80-tallet), for jeg bodde aleine og dreiv mye med programmering, (i Basic), osv.

    Selv om jeg er født i 1970.

    Og vel ikke var i tenårene enda.

    Da denne vekkinga skjedde.

    For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog