http://www.op.no/bolig/kjopte-drommehuset-usett-i-larvik/s/1-85-5424830
PS.
Her er mer om dette:
https://lokalhistoriewiki.no/index.php/M%C3%A5nejordet_(villa)
https://www.facebook.com/DSBungDK/posts/913307538725267
PS.
Simon er visst opptatt, av adferdsendringer, osv.:
http://inudgeyou.com/archives/5707
PS 2.
Her er mer om dette:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nudge_theory
PS 3.
Dette er vel muligens det, som matbutikkene i Norge, nå driver med.
At de samarbeider, om prisene.
Og dermed kan ‘nudge’ folk, hit og dit.
Ved å sette prisene opp og ned, i de forskjellige butikkene.
Og ved å endre åpningstidene, i butikkene, osv.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Med hilsen
Erik Ribsskog
https://www.filmcafe.se/sok/bildgalleri_detail.asp?bild_id=353649&user_id=91112
PS.
Hu har visst også, en annen jobb:
https://www.linkedin.com/in/emilina-anderberg-a984a978
PS 2.
Dattera til Viggo, er visst ikke så populær:
http://www.justanswer.com/computer/6mgq0-hi-website-remove-images-site.html
PS 3.
Her er hu visst, på samme fest, som Paris Hilton:
PS.
Hu har Viggo sin lillebror Jan på vennelista si, på Facebook:
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Enda mer om dette:
https://no.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6rne_Kloster
PS 2.
Her er mer om dette:
https://www.facebook.com/erik.ribsskog
PS 3.
Fra Værne Kloster til Tanumshede, så er det bare, noen få mil:
PS 4.
Noen få hundre meter, fra gravrøysen, så stod det, en dyssegrav, (som var, mye eldre).
Og disse dyssegravene, er keltiske, (hvis jeg ikke tar helt feil).
Og det er jo et sagn, om Skiold, som flyter iland, i Danmark, som ung, på en båt.
Og da kan dette kanskje ha vært Skiold, (eller en etterkommer), som har dratt nordover igjen, for å ta hevn, (eller noe sånt), tenker jeg.
(For det finnes også minst en dyssegrav, på Hurumlandet.
Så kelterne har også vært der, (kan det virke som).
Men så har de kanskje blitt jaget derfra, av goterne, (eller noe sånt), da.
Noe sånt).
Og så har Skiold kommet seg, til Tanumshede, (men ikke lenger), liksom.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 5.
Her er mer om dette:
https://no.wikipedia.org/wiki/Skjold_(sagnkonge)
PS 6.
Man kan også se Neptun, i dette sjøområdet, (vil jeg si):
PS 7.
Her er mer om dette:
https://no.wikipedia.org/wiki/Neptun_(gud)
PS 8.
Svelvik kommune, (som ligger like ved der det står Holmsbu, på kartet ovenfor), bruker også, denne treforken, (i sitt kommunevåpen):
https://www.svelvik.kommune.no/
PS 9.
Så den gravrøysen, som jeg så, i Sverige, på lørdag, kan kanskje ha vært Neptun sin grav, (og at Neptun, for eksempel kan være, et annet navn, på Skjold), tenker jeg.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Og både Skjold og Neptun/Poseidon, hadde visst, en kappe, som de dreiv, og vifta med.
(Står det, på det øverste bildet, (om Skjold), og også på bildet til høyre, i PS 7., (om Neptun/Poseidon)).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Det var også sånn, at min far, (Arne Mogan Olsen), var medeier, i en møbel/vannseng-butikk, som het Neptun Trading, (eller om det var Neptun Vannsenger), på Billingstadsletta, på 80-tallet.
Og min far er fra Berger, (i Svelvik kommune).
Og det skal ha vært, et sjørike, i denne delen, av landet, i oldtiden.
Så det er mulig, at dette sjøriket, hadde noe, med denne personen, som ligger i den gravrøysen jeg så, på lørdag, å gjøre.
For min far ville også spøke, med stedsnavnene Rygge, Backa og Kungsbacka, når vi kjørte, til og fra Sverige, (av en eller annen grunn), på 70/80-tallet, (husker jeg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
Her er mer om dette:
https://no.wikipedia.org/wiki/M%C3%B8len_(%C3%B8y)
PS 13.
Enda mer om dette:
PS.
Jeg fant mer om festet før:
PS 2.
Og mer om festet etter:
PS 3.
Men feste nummer 13, stod det ikke noe om, hos Digitalarkivet.
Men jeg vil tro, at dette var snakk om eiendommen, som min farmor Ågot, kalte for ‘Saga’, på 70/80-tallet.
Saga lå nedafor Birkebeinerhytta, (som min fars slektninger aldri nevnte, sånn som jeg husker det), og det lå også en gårdsvei, (blant annet), mellom Saga og Birkebeinerhytta.
Og på 80-tallet, så hadde min far, minst et lager-skur stående, på Saga-tomta, (husker jeg).
For jeg hjalp en gang, min far, (min far dro meg med), med å fylle opp bilen hans, med planker, fra dette lageret, (husker jeg).
Dette var, mens jeg fortsatt gikk, på Berger skole, (hvor jeg gikk, fra høsten 1979 til våren 1983), husker jeg.
For noen hadde driti, i lager-bygningen, til min far, (på/ved Saga).
Og faren min mente, at det måtte ha vært Geir Arne Jørgensen, i klassen min.
Og derfor så sa jeg, (en av de neste dagene), til Geir Arne Jørgensen, på skolen.
(Han satt, i gangen, i det daværende nybygget, like ved rektor Borgen sitt kontor, for vi skulle være, i Landskapet, en time, den dagen, var det vel antagelig).
At min far, skulle ‘arrestere’ Geir Arne Jørgensen.
Men jeg mente ‘anmelde’.
(For det hadde min far prata om, da.
Mens vi bar, på disse nevnte plankene/bordene).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Med hilsen
Erik Ribsskog