Stikkord: Arne Mogan Olsen
-
Mer om Roksvold II
PS.
Den andre eiendommen, som nevnes, (1/106), er visst Hellinga 7B, (hvor faren min og jeg bodde, på den tida):
PS 2.
Her er mer om dette:
-
Vannsengbutikken, (til faren min og Haldis), flytta fra Hans Kiærs gate, (i Drammen), til Tordenskioldsgate, (også i Drammen), i oktober 1986
http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/09/fler-mobilbilder_17.html
PS.
Også byttet geskjeften navn, fra Norske Vannsenger, (eller Norske Vann-Senger, som det står ovenfor), til HAJ Vannsenger, et par år seinere.
Dette var vel muligens, mens jeg gikk, på Gjerdes videregående, i Drammen.
Skoleåret 1988/89.
Og da stod ‘HAJ’ for Haldis, Arne og Jan.
Fortalte faren min meg, en gang.
Og Jan er vel da antagelig Jan Snoghøj.
Hvis ikke de tulla, og at Jan var Haldis sin svoger Jan Leknes, (som var på besøk, fra Vestlandet, i et middagsselskap, i bedehuset/lageret, på Gulskogen, skoleåret 1988/89).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her kan man se, at butikken til faren min og Haldis, blir kalt H. A. J. Vannsenger, i 1998, (men da hadde butikken, igjen byttet navn, til Madrasshuset, så de som laget denne annonsen, har muligens ikke fulgt med så nøye, med de kjente kanskje Haldis, siden at hu var med, i kor, (husker jeg, fra 80-tallet)):
http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/07/pa-begynnelsen-av-80-tallet-sa-var.html
PS 3.Her er mer om dette:
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/permalink/432465873537566/
-
Den tidligere vannsengbutikken, til faren min og Haldis, het visst Madrasshuset, allerede i 1993
http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/09/fler-mobilbilder_17.html
PS.
I 1992 så hadde visst ikke butikken, noe navn:
(Samme link som ovenfor).
PS 2.
Det var også sånn, at møbelfabrikken, (Strømm Trevare), til min farfar, (Øivind Olsen), aldri hadde noe skilt, på taket eller fasaden.
(Sånn som jeg husker det).
Og jeg kan heller ikke huske, å ha sett, noe butikknavn-skilt, på fasaden, til vannseng/madrass-butikken, (til min far og Haldis), i Drammen.
(Av en eller annen grunn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
The Price is Right
Den julaftenen, (på 80-tallet), som jeg gikk tidlig hjem, fra Haldis og dem, (og gave-utpakking og julemiddag der).
(Som jeg har blogget om, tidligere denne uka).
Det var en jul, som de sendte, en utgave, av det amerikanske TV-programmet: ‘The Price is Right’, på svensk TV, (husker jeg).
(Dette kan kanskje, ha vært jula 1982, (eller noe sånt), hvis jeg skulle tippe.
Noe sånt).
Så jeg satt hjemme, i leiligheten ‘min’, i Leirfaret, (på Bergeråsen), og så på TV-programmet: ‘The Price is Right’, (husker jeg).
Og så gikk faren min inn døra der, (uten å banke på, for det gjorde han aldri).
Og så tagg han meg, (han prata baby-språk nesten), om at jeg skulle bli med ned, til Haldis og dem, igjen.
Og hva poenget var, med det.
Det veit jeg ikke.
For jeg ble jo bare sittende der, i sofaen.
I et par timer ekstra.
Før jeg på nytt, gikk hjem, til Leirfaret.
Og dette var det, (mistenker jeg ihvertfall), hu Nina Mikkelsen, (Jan sin eks), som overtalte faren min, til å gjøre, (av en eller annen grunn).
Og det var muligens, fordi at jeg, ikke skulle sitte aleine, på julaften.
Men når de voksne begynte, å bli pussa/fulle.
Så var det jo ikke noe morsomt, for meg, å være, nede hos Haldis.
Og jeg satt jo aleine hjemme, de andre 364 dagene, i året.
Så om jeg satt aleine hjemme, på julaften også.
Det gjorde vel ikke, så stor forskjell.
Så de er noen store idioter, disse i min fars nye familie, (inkludert min far), må jeg si.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Med hilsen
Erik Ribsskog
-
Onkel Runar lider visst, av en eller annen sykdom. Det var nytt for meg. Hm
http://tannlegeas.no/tannlege/tannlege-runar-mogan-olsen/
PS.
Onkel Runar sin tannlege-virksomhet, har visst blitt overtatt, av noen Ski-folk:
https://www.facebook.com/tannlegeas/
PS 2.
Dette senteret, (Åstunet), ble bygget, av onkel Runar, (og en kompanjong), i sin tid:
(Samme link som ovenfor).
PS 3.
Det her er onkel Runar sin villa, (som min far, Erik Thorhallsson og onkel Håkon bygget, på 80-tallet), i Son:
PS 4.
Min fetter Ove, (som er født, i 1973, og er Runar og Inger sitt eldste barn), bor visst hjemme, hos foreldrene sine igjen nå:
PS 5.
Ove har visst bodd i Spania, (kan det virke som):
https://www.youtube.com/watch?v=GXVOYYsTU9g
PS 6.
Onkel Runar eier visst noe, i Spania, (og han har/hadde også hytte i/ved Trysil, biljardpub i Ås, villa i Son, hus på Sand i Svelvik, senter i Ås og leilighet i Schweigaardsgate i Oslo):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1132960863392871&set=ecnf.100000369049149&type=3&theater
PS 7.
Ove bor visst i Fredrikstad, (ifølge hans Facebook-profil):
https://www.facebook.com/OveDean?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnref=friends.all
PS 8.Det her er min kusine Heidi, (som er Ove sin eldste lillesøster):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157085944050094&set=ecnf.751440093&type=3&theater




















