Stikkord: Arne Mogan Olsen

  • Det her, er boligen, som min mor kjøpte, for arven, etter Adeler. Min lillesøster Pia og lillebror Axel, bodde også her, før Pia flykta, til min stemor Haldis, på Bergeråsen, våren/sommeren 1982. Pia hadde det rommet, som vinduet til, er rammet inn, med blått. Etter at Pia flykta til faren min og Haldis, så flytta det etterhvert inn, en pensjonert sjømann, (eller noe i den duren), ved navn Steinar vel, på det rommet. Noe sånt. Og en gang, som min klassekamerat Ulf Havmo var med, min søster og meg, på besøk, til min mor, (dette var vel, mens jeg gikk, på Svelvik ungdomsskole, hvor jeg gikk, fra høsten 1983 til våren 1986), så møtte Ulf Havmo han Steinar, husker jeg. (Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok)

    hestehavna 10

    https://lokalhistoriewiki.no/index.php/Hestehavna_%28Larvik%29

    PS.

    Her er mer om dette:

    aftenposten muttern savnet paint

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2009/03/jeg-sendte-e-post-til-rune-gerhardsen.html

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    mer om arv adeler

    http://johncons.angelfire.com/om.htm

    PS 3.

    Et annet sted, i sitt testamente, så skriver bestemor Ingeborg det, at min mor, fikk pengene, etter Adeler, i 1978.

    Og i såfall, så var det huset i Jegersborggate 16, som min mor fikk, for arven, etter Adeler.

    Det virker som at bestemor Ingeborg, noen ganger tøyset/blandet litt, når hun skrev, om slikt som arv osv., (av en eller annen grunn).

    (For årstallet 1983, (som det står, i bestemor Ingeborg sitt testamente, i PS-et ovenfor), det stemmer jo ikke med det, at min søster Pia, rømte derfra, i 1982.

    Noe jeg husker, for Pia var med til Køge, høsten 1982, (da faren min og dem, hentet meg, på leirskolen Barnas gård, i/ved Oppegård-distriktet vel).

    Og jeg husker sikkert, at Pia bodde på Tagtvedt, før hun rømte, til Haldis.

    For jeg var med Pia, og lekte med alle hennes venninner der.

    Og jeg lette også etter Pia, hos ei venninne av henne, på Hovland, en gang, (noe mora mi ba meg om å gjøre).

    Og Pia var også hestejente, i en stall, ved tidligere Hovland travbane, (husker jeg), på Tagtvedt.

    Og mora mi, sa også det, (under et av Pia og meg sine helgebesøk der), at hu trodde det, at Pia, hadde falt, i Lågen, (da hu rømte, til Haldis).

    Og Lågen ligger nærme Tagtvedt, (men langt fra Jegersborggate), så det var helt sikkert sånn, at Pia bodde, på Tagtvedt, da hu rømte, til Haldis).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    mer om 1978

    (Samme link som ovenfor).

    PS 5.

    Min mormor kvitterte, for arven, i 1983, (så det er jammen ikke greit å vite, hvordan dette har foregått):

    i portugal

    (Samme link som ovenfor).

    PS 6.

    Holger baron Adeler, døde visst, i 1979, så det må ha vært en gang, mellom 1979 og 1983, at min mor, fikk disse pengene:

    holger baron adeler døde i 1979

    (Samme link som ovenfor).

  • Her er min fødselsannonse

    fødselsannonse

    PS.

    Min tidligere klassekamerat, (og ‘Sand-nabo’), Geir Arne Jørgensen, ble født to dager seinere, på samme sykehus:

    geir arne jørgensen

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om geir arne jørgensen

  • Når det gjelder dagligvarebransjen, så lurer jeg på, om dette, at grossistleddet nå er integrert, fører til, at vi får dårligere kundeservice, i butikkene. For firmaene blir vel antagelig da, mer tungrodde, og opptatt, av andre ting, enn kundeservice. Hm

    dagligvarebransjen

    http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Mener-kjedene-ma-ta-ansvar-2816263.html

    PS.

    Det blir kanskje litt, som da jeg hjalp faren min, (på 80-tallet), med å levere køyesenger, (for Strømm Trevare).

    Faren min produserte køyesenger, på dagtid, fire-fem dager i uka, (må man vel si).

    Og en ettermiddag/kveld i uka kanskje, så kjørte faren min rundt, (på Østlandet), og leverte køyesenger, (til både firma og privat-kunder/forbrukere), da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Så når butikk-kjedene, har integrert grossist (og produsent)-leddet.

    Så blir det nok litt, som at dette, med kundeservice, blir som en ekstrajobb, (eller noe heft), for firmaene, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    På 1930-tallet, så ble det visst, noe lignende av monopol, i USA.

    I Norge, (og vel også England), så tenker konkurransetilsynet visst bare, på hvor mange prosent, som et firma har, av salget til forbruker.

    Men det spørrs vel, om ikke Konkurransetilsynet, også burde ha tatt med, grossist/produsent-makt.

    Og at de burde ha begynt, å begrense firmaene, når de blir for store, i verdi/makt, (og ikke i prosent, av salget til forbruker).

    Hm.

    Dette, (hvordan Konkurransetilsynet gjør jobben sin), det kan man ihvertfall lure på, (mener jeg).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    grupperinger for store hm

    https://no.wikipedia.org/wiki/Markeds%C3%B8konomi

    PS 5.

    For vi har nå, (i Norge), en situasjon, hvor NorgesGruppen, har monopol, (må man vel si), på distribusjon, til nye/uavhengige butikk-drivere, (som ikke vil gå inn, (som franchise-tagere), i en kjede).

    Og det burde vel kanskje også være, en sak, for Konkurransetilsynet.

    (Skulle man vel tro).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Min Bok 8 – Kapittel 44: Enda mer fra Løvås

    Det var også sånn, at onkel Martin, etterhvert ble så imponert, over mine tømmerhugger-ferdigheter, (må man vel kalle det).

    Så Martin ville, at jeg skulle begynne å jobbe, for Løvenskiold-Vækerø, (var det vel han sa), i nabo-skogen, til Løvås.

    (For Martin, hadde sett en annonse, for en sånn jobb, i Østlands-Posten, da.

    Noe sånt).

    Men så sa Martin også det, at det jobba, en albaner, for dem.

    Og jeg lurte jo på, det som ble sagt, på Rimi Bjørndal, (i 2003).

    (Nemlig at jeg var forfulgt, av ‘mafian’).

    Kunne være noe, med albansk mafia.

    Og jeg skulle jo egentlig bare bo, på Løvås, til jeg hadde funnet ut, hva jeg skulle gjøre, fremover.

    Så det med at jeg skulle begynne, å jobbe, som skogsarbeider, (eller noe sånt).

    (For en større skogeier).

    Det var bare, et av onkel Martin, sine luftslott da, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Og når Martin sa Løvenskiold-Vækerø, (som jeg mener å huske, at han sa).

    Så må han ha tulla, (mener jeg).

    For jeg har jo funnet ut, (på Kartverket sitt nettsted Seeiendom.no), at det er Mille-Marie Treschow, som eier, nabo-skogen, til Løvås.

    Så Martin må ha ment Treschow-Fritzøe, (eller noe sånt), tror jeg.

    Og å jobbe, for Mille-Marie Treschow.

    Etter at jeg nettopp, hadde slutta å jobbe, for hennes daværende ektemann Stein Erik Hagen.

    Nei, det ville vel, ha blitt som noe dumt, (vil jeg nesten si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var også sånn, at onkel Martin, dro meg med, en del ganger, ut til bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn.

    (Og også, til doktor Næss, i Helgeroa).

    Og da, så pleide Martin, å stoppe, på en bensinstasjon, som lå, like ved Langestrand, (mener jeg at det heter).

    (Dette var den samme bensinstasjonen, (som forresten også ligger, like ved Farris), som Viking, (var det vel), hadde kjørt bilen min til.

    Den gangen, som jeg besøkte bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn, (våren 2001, eller noe sånt), husker jeg.

    For da var det, noe feil, på bilen, da jeg skulle kjøre tilbake igjen, til Oslo, husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    På den bensinstasjonen, så pleide onkel Martin, å kjøpe is, (husker jeg).

    Og like etter den bensinstasjonen, (på veien, til Nevlunghavn/Helgeroa).

    Så pleide onkel Martin, å si til meg, at her ligger eiendommen/slottet, til Mille-Marie Treschow.

    (Noe sånt).

    Men den eiendommen, var ikke så lett, å se, fra veien, (syntes jeg).

    Så jeg fikk bare med meg, et glimt eller to, av den eiendommen, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer, som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

    Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.

    PS.

    Jeg har egentlig ikke, vært noe særlig, i Larvik-bydelen Langestrand, (som jeg skriver om ovenfor).

    Men en gang, som min far henta meg, (da jeg hadde vært på helgebesøk, hos min mor), i Larvik.

    Så dreiv han liksom, og ‘råna’ rundt, på Langestrand, en stund da, (av en eller annen grunn).

    Han tok seg liksom, en avstikker dit da, (må man vel si).

    Og en annen gang, (noen år, før det her).

    En gang, som faren min henta, Pia og meg, (hos vår mor), i Larvik.

    Så tok han seg en avstikker liksom, til Oterøya, (ute på Østre Halsen da), husker jeg.

    Og der, så gikk han litt rundt, (til han fant en slags bukt vel), med Pia og meg, på slep da, (husker jeg).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg lurer på, om det var, på denne Peppes-restauranten, at min far og jeg, ihvertfall en gang, møtte onkel Runar, (på den tida, som onkel Runar, fremdeles bodde, i Oslo, (det vil si, på siste halvdel, av 70-tallet, en gang, vel))

    pizza 70-tallet

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_16.html

    PS.

    Det var forresten også sånn.

    (Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 2).

    At en gang, som min tidligere klassekamerat Magne Winnem, lå over hos meg, på Abildsø, (der jeg bodde, det første året, jeg bodde, i Oslo, nemlig studieåret 1989/90).

    Så tok vi 71-bussen, ned til sentrum, på lørdagskvelden.

    (Noe vi ganske ofte gjorde.

    For Magne Winnem, var ofte og besøkte meg, i min studenthybel, i Enebakkveien, (på Abildsø).

    (Mest før han måtte inn til førstegangstjenesten, i januar 1990, var det vel).

    Av en eller annen grunn.

    For det var Magne Winnem, som liksom var mest hypp på, at han skulle besøke meg, må man vel si.

    Men jeg var så vant med, å ha en lillesøster, (nemlig Pia), som flytta inn, hos meg, på Bergeråsen, skoleåret før.

    Så jeg kunne nesten ikke si så mye, når en tidligere klassekamerat, (og russekamerat), ville på besøk, da.

    Noe sånt).

    Og jeg hadde blitt kjent, med en gjeng ungdommer, på Abildsø, (når jeg var i kiosken der, for å ta meg en røyk, for det var egentlig ikke lov å røyke, der jeg bodde).

    (Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2).

    Og av de ungdommene.

    Så satt to av de, på samme buss, som Magne Winnem og meg.

    (En lørdagskveld, som Magne Winnem og meg, dro ned til sentrum, for å gå på diskoteker osv., (for å treffe damer), da).

    Og dette var Lene og Anne Lise, vel.

    (Noe sånt).

    Lene og Anne Lise, bodde begge på Abildsø.

    Og de var 15-16 år gamle, på den her tida, da.

    (Mens Magne Winnem og jeg, var 18 år gamle, da).

    Så Winnem og jeg, kunne ikke ta med oss, disse to Abildsø-frøknene, på diskotek.

    For der var det 18 års-grense, da.

    Men Winnem visste råd.

    Han foreslo, at vi fire, skulle dra, på Solli bowling.

    (For der var det ikke 18 års-grense).

    Og så dro vi dit, og spilte biljard, (og drakk cola og/eller øl), da.

    (Husker jeg).

    Før Winnem og jeg, forlot disse to unge Abildsø-frøknene.

    Og så dro vi videre, på en slags pub-til-pub/diskotek-runde, (noe vi ofte gjorde, på den her tida, kledd i party/jappe-dressene våre), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg lurer på om det var her, at de jentene, som søstera mi og jeg kjente, (i Vestmarka), bodde. Hm

    mye rart

    PS.

    Disse jentene, var en hel flokk, med jenter, (som pleide å gå i strikkegensere), sånn som jeg husker det.

    Og jeg var bare tre år gammel, på den tida.

    (Og søstera mi Pia, var bare cirka to år gammel).

    Men disse Vestmarka-jentene, var litt eldre, (enn meg), da.

    Og de hadde liksom ei leder-jente, (må man vel si), som var eldst, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og her var det vel, at jeg nesten ble overkjørt, av brøytebilen, en gang, (påsken 1974, var det vel, antagelig).

    Faren min parkerte, i veien, (istedet for å kjøre opp til venstre).

    Og så kom brøytebilen, mens faren min var borte, (for han bar min lillesøster Pia, opp til huset, der mora mi bodde), da.

    Men brøytebilen stoppa, da.

    Men det var som noe traumatiserende, for meg, å se på, at den brøytebilen, kom nærmere og nærmere, der jeg stod, (må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    nesten overkjørt av brøytebilen

    PS 4.

    Jeg lurer på, om det var hu her, som var leder, i ‘strikkegenser-gjengen’, (for hu bor i det huset, (fra det øverste bildet, i denne bloggposten), nå, fant jeg ut, ved å se, på nettstedene Se eiendom og Gule sider):

    anne brit kristoffersen hansen hm

    http://www.op.no/nyheter/her-er-inntektstoppen-i-larvik/s/1-85-6927524
    PS 5.

    Her er mer om hun ledersken:

    mer om leder strikkegenser gjengen

    http://www.op.no/nyheter/gardeier-i-vestmarka-i-larvik-satte-opp-skilt-som-provoserte/s/1-85-6241816

    PS 6.

    Og hun ledersken, (som muligens var hun Anne Brit, på bildet ovenfor), hu fikk ei jente, som var på min alder, (eller litt eldre), til å ligge, og vri på seg, (og hu stønna og skræva vel også, (eller noe i den duren), mener jeg å huske), foran meg, (i et annet rom, enn der resten av ‘strikkegenser-gjengen’ og søstera mi var da), husker jeg.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Jeg lurer på, om det var, på dette hotellet, at min far, Pia og jeg bodde, da vi lå over, en natt, i Aalborg, på vei til en møbelfabrikk, lenger sør, på Jylland, (på begynnelsen av 80-tallet, en gang), med en ‘sofagruppe-stol’, som min far skulle levere der, (av en eller annen grunn), som jeg har skrevet om, i Min Bok. Hm

    IMG_20151207_120246

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_8.html

    PS.

    Eller, det hotellet som vi bodde på da, (på begynnelsen av 80-tallet, den gangen), var muligens et lignende hotell.

    Men dette hotellet, var vel, i et bygg, av hvit sten/mur, (eller noe sånt), hvis jeg ikke husker helt feil.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Min Bok 8 – Kapittel 10: Enda mer fra Løvås

    Etter at jeg hadde bodd, i et par-tre måneder, (eller noe i den duren), på Løvås.

    Så fikk jeg en e-post, (må det vel ha vært), fra Rosario, (ei spansk blondinne, (var hun vel før ihvertfall, sånn som jeg husker det, selv om hun vel, har litt mørkere hår, nå for tida, har hun skrevet til meg, på Facebook, for noen år siden), som var en av mine ‘flat-mates’, på the Forge, i Sunderland).

    Det var sånn, at Rosario og hennes ‘The Forge-venninne’ Claire, (fra Paris), skulle på feriereise, til de nordiske landene, i sommerferien, (i 2005), mener jeg å huske.

    Og derfor, så lurte Rosario på, om hun og Claire, kunne få besøke meg, på Løvås, (husker jeg).

    Og dette spurte jeg, Grete og Martin om, (etter å ha fått den nevnte e-posten), husker jeg.

    Men dette rant ut i sanden da, (av en eller annen grunn), husker jeg.

    Så det ble ikke sånn, at Rosario og Claire, (fra Min Bok 6), besøkte meg, på Løvås.

    (Selv om dette, mer eller mindre, hadde blitt avtalt, (per e-post), vil jeg si.

    Sånn som jeg husker det, ihvertfall.

    Selv om dette vel ikke kom så langt, at noen datoer, (eller noe lignende), ble nevnt, (sånn som jeg husker det).

    Men jeg mener å huske, at jeg skrev til Rosirio, at hvis de dukket opp der, så kunne vi kanskje prøve å få til en fest der, for eksempel.

    Hvis det ble sånn, at hun og Claire, dukket opp der, da.

    (Noe sånt).

    Og jeg skrev vel antagelig, at onkel Martin, muligens kunne hente, disse unge, sør-europeiske damene, i Oslo eller Larvik, (eller noe i den duren), hvis det ble aktuelt, da.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Noe annet som hendte, var at Andrea, (den eldste datteren, til Grete), som da nettopp hadde blitt konfirmert, fikk besøk, av sin unge elsker, (som Martin kalte han), fra Askim, (var det vel).

    Dette var en blond tenåringsgutt, (sånn som jeg husker det).

    Og han var fra Østfold da, (mener jeg å huske).

    (Noe sånt).

    Og dette må vel ha vært en kar, som Andrea kjente, fra den tida, som hu selv, (og Martin, Isa, Risto og Grete), bodde, i Askim, (hvis jeg skulle tippe).

    (Noe de vel gjorde, i en del år, fram til årtusenskiftet cirka, vel.

    Noe sånt.

    Og før det igjen, så bodde vel Martin, i Spydeberg, (hvor han hadde en fiskedam, som han liksom prøvde å leie ut, soveplasser ved da, (til folk i Oslo osv. vel), uten at det firmaet ble, noe særlig suksess, for Martin gikk etterhvert konkurs, (etter å ha brukt opp mye, av bestemor Ingeborg sine penger og vel), ettersom jeg har forstått det.

    Og første gang, som jeg møtte, Isa, Andrea, Risto og Grete.

    Det var vel, da min søster Pia, av en eller annen grunn, ønsket å besøke Martin, (og dem), i Askim, dagen etter, (var det vel), at mora mi døde, (høsten 1999).

    Noe sånt.

    Så bortsett fra onkel Martin, så var ikke dette noen folk, som jeg hadde kjent, så særlig lenge, (for å si det sånn).

    Og onkel Martin, var en del yngre, enn min mor.

    Så det var ikke ofte, som jeg hadde besøkt han, (i tida før 1999), for å si det sånn.

    Det var vel kun snakk om, en helg, på 80-tallet, da Pia og jeg, besøkte onkel Martin og hans daværende kone Ann Kjerulf Hansen, som da bodde sammen, på Hurumlandet.

    (Siden at vår far, Arne Mogan Olsen, ønsket at vi skulle besøke Martin og Ann da, (av en eller annen grunn)).

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Martin hata også Lars Monsen, (som det ganske ofte var om, på TV, på den her tida), mener jeg å huske.

    Martin var ihvertfall rimelig lei av han, (sånn som jeg husker det).

    Og Martin var også, en sånn Lars Monsen-type, (kan man vel si).

    Man kan kanskje si det, at Martin, (med sitt ravn-svarte hår, eller hva man skal kalle det), er den gotiske Lars Monsen.

    (Noe sånt).

    Og Martin fortalte meg også noe, (som jeg ikke hadde hørt før, om seg selv).

    Nemlig at Martin, hadde ‘surra rundt’, i jungelen, i Mellom-Amerika, (muligens Nicaragua), på slutten av 80-tallet, vel.

    Mens det var krig, i landet, da.

    Men hva Martin egentlig hadde å gjøre, i den delen av verden, (på den tida).

    Det er fortsatt ikke klart for meg da, (for å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

    Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.

    PS.

    Her er mer om dette, (fra min mormors testamente):

    martin nicaragua

    http://johncons.angelfire.com/om.html

    PS 2.

    Her kan man se onkel Martin, (med sitt sorte hår, som han vel har arvet, etter sin farmor Helga Dørumgaard, fra Romerike, vil jeg si, etter å ha drevet, med slektsforsking), på et bilde, fra rundt 1990, vel:

    martin sort hår

    (Samme link som ovenfor).

  • Min Bok 7 – Kapittel 39: Løvås

    På flyplassen i Frankfurt.

    Så sjekka jeg, hvor mye det kosta, å reise, til Australia, (husker jeg).

    (Jeg hadde vel kanskje igjen, noe sånt som 60-70.000 norske.

    Av studielånet, som jeg fikk, i Sunderland, et par-tre måneder tidligere.

    Noe sånt).

    Men det var vel for dyrt, å reise, til Australia, (mener jeg å huske).

    Jeg tenkte vel sånn, at hva hvis det samme skjer, i Australia, som i USA.

    (Nemlig at jeg ikke fikk lov, til å komme inn, i landet.

    Men istedet ble sendt tilbake igjen, til Europa).

    For i passet mitt, så hadde nemlig amerikanerne, stemplet noe greier, på en av de bakerste sidene.

    Og å dra helt til Australia, for så å bli sendt tilbake igjen, til Europa.

    Nei, det hadde jeg ikke noe lyst til, (for å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Så jeg kjøpte heller en billett, til Gardermoen, med SAS, (må det vel ha vært).

    Og da jeg kom til Gardermoen, så tok jeg flytoget, (var det vel antagelig), til Asker, (som var endestasjonen), husker jeg.

    Og da var det noen ‘tog-arbeidere’, som prata om meg, (hvis jeg skjønte det riktig), og gjorde narr, siden at jeg hadde tatt toget, til endestasjonen.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Fra Asker, så tok jeg et nytt tog, til Drammen.

    Og der, så var det noen folk, (som også gikk av toget, i Drammen), som sa, (om meg, sånn som jeg skjønte det), noe sånt som, at: ‘Er ikke det sønnen til Arne, da?’.

    (Noe sånt).

    Og de lurte på, hvorfor jeg gikk sånn og sånn kledd, da.

    (Jeg hadde på meg, den grå skinnjakka, som jeg hadde kjøpt, i Amsterdam, en drøy måned tidligere.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    ‘Vannsengbutikk-bygget’, til faren min og Haldis, (hvor de fortsatt bor, selv om vannsengbutikken vel er nedlagt), ligger bare et par steinkast, fra jernbanestasjonen, i Drammen.

    Men jeg har ikke hatt, så mye, med faren min å gjøre.

    Etter at jeg flytta, til Oslo, (for å studere), i 1989.

    Så jeg gadd ikke, å dra innom vannsengbutikken, (i Tordenskioldsgate), for å si det sånn.

    Men jeg gikk innom den bensinstasjonen, som ligger, i enden av Tordenskioldsgate, vel.

    (Den bensinstasjonen, hvor jeg hadde kjøpt pølse i brød.

    På første juledag.

    Den jula, (det var vel jula 1994), som jeg lå over, (på sofaen, i stua), hos Christell, i Konnerudgata, (eller hva det het igjen, der hu bodde, på den tida).

    Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 4).

    Og der, så kjøpte jeg, et par kontantkort, (til den ‘reserve-mobilen’ min, fra Rimi Langhus, da).

    (Noe sånt).

    Og så tok jeg et nytt tog, til Larvik.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    På veien, til Larvik, så sendte jeg en del tekstmeldinger, til min søster Pia, (husker jeg).

    Og jeg fikk henne, til å få min onkel Martin, til å møte meg, på Larvik jernbanestasjon, (husker jeg).

    Det drøyde litt, før Martin dukka opp, i en slags pickup eller SUV-bil, (må man vel kanskje kalle det).

    Martin håndhilste på meg, (av en eller annen grunn), og vi kjørte, til Løvås.

    (For jeg hadde fått Pia, til å avtale med Martin, at jeg skulle bo hos dem, i noen dager, (eller noe i den duren), da.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Fra Løvås, så ringte jeg, til Pia og Axel.

    (Som begge bodde, i Oslo, på den tida.

    Som de vel fortsatt gjør).

    Og jeg fikk de, til å ta et tog, ned til Larvik, seinere samme dag, (eller om det var dagen etter).

    Og så hadde vi et slags slektsråd der, (på Løvås), da.

    (Noe som jeg, har tenkt til, å skrive mer om, i Min Bok 8.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt en del mer, som hendte, i tida etter at jeg flytta, fra the Forge.

    Men dette var det siste ‘vanlige’ kapittelet, i Min Bok 7.

    Men det blir også, et eller to ‘ekstra-kapitler’, i denne boken.

    (Som det også har vært, en del av, i de foregående Min Bok-bøkene).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.