Stikkord: Arne Mogan Olsen
-
Faren min sender om noe greier. Dette med Riks-tv har ikke jeg noe med. Så hvorfor faren min sender til meg, om dette, det veit jeg ikke. Det blir som noe trakassering, mener jeg. Jeg vil ikke at faren min, skal ha mobilnummeret mitt. Forrige gang han hadde det, (mens jeg bodde, i Leather Lane, i Liverpool), så ringte han meg så ofte, (og trakasserte meg, må jeg si), at jeg måtte kjøpe, ny mobil. Så sånn var det
PS.
Her er mer om dette:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2009/01/e-post-til-politiet-i-drammen-in.html
-
Jeg lurer på om det var fra loftet her, at faren min, ‘rappa’ masse gamle Donald-blader, (fra 60-tallet), en gang, på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet. Hm
https://www.facebook.com/groups/266282843489204/?fref=ts
PS.
Jeg ser nå, at det står, at huset ‘Godt nok’, lå i Seterveien.
(Og ikke i Snippenveien).
Så det var nok antagelig et annet hus, som min far, fant alle de gamle Donald-bladene i, (som onkel Haakon delte, på sin datter, (min kusine), Lene, og meg selv).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Er dette noe forsøk, på å sverte meg, og få det til å se ut som, at jeg er muslim? Jeg vil gjerne ta avstand, fra all regligion, (og kanskje spesielt islam)
http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/402957-internett-fakkeltog-mot-nettmobbing-og-mafian/
PS.
Jeg må si det, at jeg ser på all religion, som noe tull og tøys.
(Noe sånt).
Jeg har ikke vært religiøs, i det hele tatt, (på noen måte), hele mitt liv, vil jeg si.
Min mor, (Karen Ribsskog), fikk meg til å be aftenbønn, i en kort periode, (nemlig da vi bodde, i Storgata, på Østre Halsen, i 1974 deromkring, (på den tida, som jeg var cirka fire år gammel), vel), og min yngre søster Pia, og jeg, delte soverom der, (og sov i en køyeseng, hvor jeg sov nederst, mener jeg å huske).
På den tida, så fikk mora mi meg, til å be en del ‘fadervår’-bønner, om kvelden, (husker jeg).
Men om jeg faktisk trodde på gud.
Det tror jeg ikke.
(Selv om jeg kanskje noen ganger ba til gud, om forskjellig, (i de etterfølgende årene).
Men jeg trodde vel ikke helt på gud, tror jeg).
Og like etter at jeg flytta tilbake, til Berger.
(Noe jeg gjorde, høsten 1979).
Så spurte jeg min far, (Arne Mogan Olsen), om han trodde på Gud.
(Dette var i ‘Ågot-huset’, en dag etter skolen vel, husker jeg).
Og da svarte min far, ved å begynne, å ‘bable’, om Fenrisulven og Midgardsormen, (husker jeg).
Men det syntes jeg, at hørtes enda mer ut som tøys, enn det med Gud og Jesus, osv.
Så etter at min far tulla sånn, (må man vel si), så har jeg ikke vært religiøs, i det hele tatt, (må jeg innrømme).
Men jeg har lært om kristendommen, på søndagskoler, (som min mor sendte meg til, som barn).
Og på barneskolen og ungdomsskolen.
Men islam vet jeg ikke mye om.
(Annet enn det som har vært i nyhetene osv., de siste årene).
Jeg forbinder islam med terror osv., (må jeg innrømme).
Og jeg synes egentlig det, (må jeg si), at all religion, er noe tull og tøys.
(Ihvertfall, så tror jeg ikke på det, at det finnes noen gud, oppe i himmelen, liksom.
For å si det sånn).
Men hvis jeg skal trekke fram noe, som jeg synes er bra, fra religionen.
Så må det være menneskeverdet, som man har, i kristendommen.
Dette lærte vi om, i første klasse, på Østre Halsen barneskole, (skoleåret 1977/78), husker jeg.
Men ellers har jeg ikke mye sans, for religion, (må jeg innrømme).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:














