Stikkord: Arne Mogan Olsen

  • Tenk selv

    Faren min spurte meg jo, (etter at Odd Einar Pettersen, fikk meg til å kontakte han igjen, for noen få år siden, her fra Liverpool).

    Om hva han skulle gjøre med det, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

    Og da sa jeg det, som vi lærte på Rimi.

    (Som butikksjef der).

    At han måtte tenke selv.

    Er det faren min som er noe herul-mafia, eller noe, og som har laget noe slags aksjon, mot den ‘mafian’, som tuller med meg?

    Bare noe jeg lurer på.

    Men det høres jo helt sinnsykt ut, jeg skjønner jo det.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om herulene

    http://no.wikipedia.org/wiki/Herulere

  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Erland Borgen




    • Erik Ribsskog

      14. desember 2007

      Erik Ribsskog


      • Hallå.

        Hallå Erland.

        Long see.

        Jeg driver bare å søker gjennom Sande VGS osv, så så jeg noen kjente navn osv.

        Går det bra eller?


    • Erland Borgen

      21. desember 2007

      Erland Borgen


      • Hei Erik, som du forstår er jeg ikke så fryktelig hyppig bruker av fjesboka.

        Det var lenge siden ja…

        Her er alt vel. Flyttet tilbake til Berger for 4 år siden og bor der med kone og en datter på 3år.

        Jeg jobber i et IT selskap som heter 3Com og har stort sett vært i IT bransjen de siste 16 årene.

        Du a?

        mvh
        Erland


    • Erik Ribsskog

      22. desember 2007

      Erik Ribsskog


      • Hei Erland, jeg bor i Liverpool nå jeg. Jeg har jobbet som butikksjef i Rimi i Oslo blant annet. Har klart å få noe problemer med noe politi og mafia osv., har jeg overhørt, selv om jeg ikke har gjort noe galt, annet enn å jobbe i Rimi, hvis det er noe galt.

        Jeg tror politiet har brukt meg ved å ansette/overføre meg til butikker hvor det har vært problemer med organiserte krimnelle osv.

        Også har de ikke sagt fra til meg. Men de har brukt meg som et slags middel for å bekjempe kriminelle som har jobbet i butikken osv. da.

        Såvidt jeg kan skjønne det.

        Så fikk jeg etterhvert nok av Rimi, for det var en del problemer med sjefene oppover i hiearkiet der.

        Og da tenkte jeg på å begynne å studere data igjen, bachelor informatikk på HiO, og da tror jeg de sivile politet/etterettning eller hva det var (det kan ha vært etterettning siden min nærmeste overordnede de fleste årene, distr. sjef Skodvin, har samme navn som en i etterettning, som jeg har hørt om i nyhetene osv. da).

        Men så har de vel ikke likt at jeg sluttet i Rimi da, sånn at de ikke kunne bruke meg der mer.

        Selv om de ikke sa fra noe til meg om hva de dreiv med.

        Så har jeg enten fått noe albansk mafia/kommunist mafia etc. etter meg, ellers så var det bare noe politiet sa for å skremme meg bort, for å bruke meg som levende blink mot mafiaen, eller hva det er de har drivi med.

        Så havna jeg etterhvert i Arvato Microsoft Scandinavian Product Activation i Liverpool for et par-tre år siden da.

        Og der var det også kriminelle nettverk, som det virker som har drevet med trafficing av skandinaviske jenter til Spania og Liverpool da.

        Jeg lasta opp en kopi av en vitneerklæring fra et møte med Merseyside-politiet om dette, på sida mi her forresten.

        Og der var en pen og hyggelig svensk jente som jobba.

        Men jeg tror det er sånn at politiet ikke kan bruke meg som levende blink, hvis jeg har noen venner e.l. som man er knyttet til da.

        Så da tror jeg politiet ga hun svenske jenta til noe lokal mob eller noe, for at jeg ikke skulle få noen bånd til noen da, sånn at de ikke kunne bruke meg som levende blink lenger da.

        Så etterhvert så var det så mye galt i det firmaet, at jeg sendte e-poster til The Times, NRK, VG, og eierselskapet i Tyskland osv.

        Og det endte med at Managing Director permiterte meg, siden han ikke kunne garantere for min sikkerhet der mente'n.

        Så har jeg kontaktet ambassden i London flere ganger, norsk og britisk politi, og mange andre, men jeg vet ikke om noen har gjort noe med dette, og hjulpet de jentene som jobba/jobber i det firmaet da.

        Fordi politiet forteller meg ingenting.

        Og det virker som om familie/venner hjemme i Norge også er enten under kontroll av kriminelle, eller at politet forteller de hva de skal gjøre.

        Jeg tror f.eks. onkelen min Håkon på Bergeråsen, hvis han bor der enda, kan være innblandet i noe slag av kriminelle nettverk osv., men det skal jeg ikke si helt sikkert, men det kan kanskje virke sånn.

        Så det høres jo helt villt ut det her.

        Men jeg må jo nesten prøve å finne ut hva som foregår, fordi det er jo ikke lett å gå videre med livet osv., hvis man ikke vet hva som foregår.

        Så jeg prøver å få råd og informasjon fra myndihetene da, men det har jeg ikke klart.

        Så sorry at jeg skriver så kjedelige nyheter, det er ikke meninga å gjøre det, men det virker som om det er et eller annet som foregår i landet, som ikke myndighetene vil ut med ovenfor vanlige folk da, og at folks rettigheter osv. ikke står så høyt i kurs da, blant myndighetene osv., så da tenkte jeg at jeg fikk prøve å si hvordan jeg syns det virker som om det er i hvertfall, til folk jeg synes virker oppegående og på nettet osv. da.

        Men men.

        Jeg er jo selvfølgelig fortsatt rimelig sur siden du slo meg 21-0 i bordtennis en gang husker jeg, så jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle ta kontakt eller ikke.

        Bare fleiper.

        Men du husker kanskje når du var med bort til huset til besteforeldra mine på Sand der en gang, angående Vitseposten osv., så satt jeg deg i oppgangen til kjellern der.

        Og da husker jeg bestemora mi lurte på hvem du var, og hu likte ikke at jeg plasserte deg der.

        Og det var jo rimelig uhøflig, det skjønner jeg jo nå, men jeg skjønte jo ikke helt hvorfor du plutselig skulle bli med å lage Vitseposten osv.

        Men men.

        Men jeg lurer på, angående ting jeg har tenkt på senere, om det kan ha vært noe som foregikk nedi kjellern der.

        Og over der du satt, så er det også oppgang til loftet, sånn taklem osv.

        Og i gangen utafor døra ned kjellern, så skulle man jo ikke ta av seg på beina, før man kom inn den neste 'inngangsdøra'.

        Jeg vet ikke om du husker det.

        Så da synes jeg det var litt snodig med det rommet som var rett fram, før man kom inn den andre 'inngangsdøra' der da.

        Hvorfor man ikke skulle ta av seg på beina, før man gikk inn andre inngansdøra, hva man skulle på det rommet rett fram osv.

        Så jeg lurer på om det kan ha vært noe snodig med det huset.

        Jeg mener det var en lærer eller noe på Berger skolen, eller en eldre fyr på Berger, som sa til meg, mens jeg var ved skolen der, at det pleide å komme røyk ut av pipa på huset på Sand hele året.

        Så det synes jeg var snodig.

        Men men, det er kanskje noen som skjønner seg på det.

        Så det får man håpe.

        Men det var skikkelig kult å høre fra deg, selv om jeg forsatt er litt irritert for at du slo meg 21-0 i bordtennis, men jeg var jo uhøflig når jeg satt deg i trappa ned til kjellern der i huset til besteforeldra mine på Sand der, til å klippe vitser til Vitseposten osv., så da får jeg vel nesten si at det er greit.

        Bare fleiper.

        Mange takk for svar i hvertfall, og igjen sorry for de ikke så artige oppdateringene.


    • Erik Ribsskog

      4. februar 2008

      Erik Ribsskog


      • Ski osv.

        Hei Erland,

        jeg driver ikke så mye med ski osv.

        Jeg har mest drivi og spilt fotball osv., før jeg klarte å ødelegge kneet litt, så jeg tror ikke den gruppa er noe for meg.

        Det som har vært problemet, jeg har jo hatt mye problemer med familien opp igjenom åra.

        Blandt annet så lot dem meg jo bo aleine på Bergeråsen, fra jeg var ni år osv., i Hellinga og Leirfaret der.

        Men det var også noe annet som skjedde det siste året jeg bodde på Bergeråsen, i 89 var det vel.

        Så sa Christell og Pia, når vi var med Haldis og fattern og Jan, på bryllup i familien til Haldis vel, i Kristiansand rundt påske/våren 89 da, så sa dem at fattern hadde misbrukt Pia osv.

        Og her i 2000 var det vel så var jeg og Pia og Christell ute i Oslo på 17. mai, og da Christell at jeg også hadde misbrukt Pia, men det er bare tull, det var bare noe leke-greier, det var ikke noe alvorlig, uten at jeg skal gå i detalj om det. Men jeg synes det var søstra mi som dreiv å pressa meg med på det her synes jeg da. Vi bare leika, men søstra mi egentlig pressa meg til å la det gå lengre enn jeg egentlig ville, men det var bare lek som sagt og noe som skjedde en gang, og da ville ikke jeg drive med noe mer sånt tull mer, og jeg dreiv ikke med noe misbruk i hvertfall, det var bare lek som sagt. Men i år 2000, 20 år etterpå, så sier plutselig Christell at jeg har misbrukt Pia osv. Men det stemmer ikke med min hukommelse i hvertfall.

        Men det som jeg begynte å lure på, var om Christell jugde om at fattern hadde misbrukt Pia.

        Så husker jeg at Christell sa i 84 vel, ved huset dems i Havnehagen der, at Borgen hadde gått i garderoben dems, i sjette klasse, og at Annika hadde løpt foran'n og vifta med puppa osv.

        Men fattern bare lå på terassen og hørte på.

        Men jeg ble jo sjokka og tror jeg fortalte det til Ulf og sikkert noen fler, for jeg stolte jo på Christell da.

        Så lurte jeg på om Christell jugde om det at fattern hadde misbrukt Pia, siden hu jugde om at jeg hadde gjort det.

        Christell var på Hawaii, men jeg tenkte jeg kunne spørre Annika, om Christell jugde om det med garderoben dems osv.

        Men Annika sa at Christell ikke jugde, når hu sa at Borgen gikk inn i garderoben dems.

        Men jeg har ikke fått prata mer med Christell om det, jeg får vel gjøre det.

        Jeg tenkte jeg måtte nesten oppdatere deg, siden du er på facebook lista mi osv.

        Så det er vel litt døvt at dette blir tatt opp nå, men jeg tror søstra mi må ha kommet med beskyldninger osv. mot meg, så jeg prøver å forsvare meg mot det her da, og det er derfor jeg begynt å tatt opp det her.

        Så jeg bare sendte en oppdatering om det her.

        Tenkte nesten jeg måtte gjøre det, siden jeg får invitasjoner til å bli medlem av ski-grupper osv.

        Men beklager de dårlige nyhetene, det er ikke meninga å lage noe problemer, jeg skal prøve å få hørt med Christell hva hu sier og.

        Og søstra mi har jeg kutta ut kontakten med nå.

        Så beklager at dette ble detalert, men jeg synes nesten jeg måtte forklare.

        Erik


    • Erland Borgen

      4. februar 2008

      Erland Borgen


      • Hei Erik,

        Det er ikke spesielt kult at du deler såpass løse rykter om min far med meg. Dette er tydeligvis veldig lenge siden og det høres jo helt usannsynlig ut at faren din bare ville ligge på terrassen uten å bry seg hvis de hold på der inne. Er du ikke enig?

        Når det gjelder de andre sakene du skriver, så må jeg si at jeg aldri har noen rykter i den retning om deg og din søster. Tror ikke du skal bekymre deg for at folk går rundt og tror at du har forgrepet deg på henne.

        Bor du fortsatt i Liverpool og får du i så fall sett noe fotball? Var Liverpool favorittlaget ditt?

        mvh
        Erland


    • Erik Ribsskog

      4. februar 2008

      Erik Ribsskog


      • Nei, jeg sier bare det Annika og Christell sa.

        Jeg synes ikke det var noe kult selv.

        Grunnen til at jeg nevner det med søstra mi, var ikke at jeg var bekymret overfor hva folk trodde, men jeg skulle bare forklare sammenhengen.

        Synes det var mest realt å forklare det rett ut.

        Nei Liverpool var ikke favorittlaget mitt.

        Jeg har mitt å stri med.

        Skal jeg finne en link her:

        http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/01/re-inhumane-treatment-from-government.html

        Faren min lå på terrassen mens Christell fortalte meg at faren din hadde gått inn i garderoben til hu og Annika og klassen dems da.

        Men fattern sa ikke noe, jeg ble sjokka, og fortalte det til et par i klassen vel.

        Jeg tror det var Ulf og muligens en til.

        Så jeg tenkte det var mest realt å si fra.

        Grunnen til at jeg tar opp problemene med det at Christell sier jeg misbrukte søstra mi, det er fordi jeg mistenker at det kan være noe linket med problemene med organiserte kriminelle nettverk/at politet bruker meg som 'target guy' mot mafiaen osv.

        Men det Christell sa på 17. mai 2000, det er ikke riktig, jeg har ikke misbrukt noen i det hele tatt.

        Men jeg mistenker at dem kan ha fortalt andre løgner om meg.

        Og at det kan være grunn til at politiet ikke gidder å hjelpe meg, men bruker meg som 'target guy' mot mafiaen osv.

        Erik

      • johncons-mirror.blogspot.com

        Re: Inhumane treatment from the Government.31 January 200811:24SubjectRe: Inhumane treatment from the Government.FromErik RibsskogToHRW UKSent31 January 2008 11:25Hi,ok it says this on your website:'Human …


    • Erik Ribsskog

      5. februar 2008

      Erik Ribsskog


      • Hei Erland,

        jeg la det på bloggen jeg.

        Vi har vel ikke noe å skjule, jeg har i hvertfall ikke noe å skjule.

        Jeg forresten alle på Berger visste at jeg holdt med Everton, men samme det.

        Her kan du se hva Annika skreiv i hvertfall:

        http://johncons.blog.com/2638455/

        Det var forresten mer lignende ting jeg kom på.

        I 1980, må det vel ha vært, så leika jeg med Christell og Nina Monsen, i huset til Haldis og Christell og dem, mens fattern og Haldis var der.

        Og da jaga jeg vel Christell og Nina rundt i huset eller noe da.

        Og dem gjemte seg vel på dassen.

        Og jeg klarte å komme inn der etterhvert, vi bare leika, vi bare 8, 9, 10 år vel.

        Så slapp dem meg inn på dassen der da, så sier Christell, må det vel ha vært, at onkelen til Nina, det må vel ha vært han som bodde i huset oppafor S-svingen der, i Havnehagen.

        Mener jeg det var.

        Så sa Christell vel, at onkelen til Nina, hadde sagt at Nina skulle få hundre kroner, hvis hun gjorde noen tjenester for onkelen sin da.

        Jeg får vel si hva det var, suge onkelen sin, var det vel hun sa.

        Så da ble jo jeg sjokka, som vanlig, og sa fra til fattern og Haldis da.

        Men Haldis sa bare 'nei', og fattern sa ikkenoe.

        Og Christell og Nina sa ikke noe mer heller så.

        Så jeg bare dro hjem, mener jeg å huske, jeg snakka ikke noe mer med dem den dagen, mener jeg å huske, så jeg veit ikke hva som skjedde.

        Men jeg tenkte sånn at da skulle fattern ordne opp da, og få noe fornuft i onkelen til Nina Monsen da, men jeg veit ikke hva som skjedde jeg.

        I år 2000, var det vel, så sa Pia, mens vi kjørte opp til Geilo, til bryllupet til Jan Snoghøy, broren til Christell, og ei venninne av Christell fra Gulskogen, som heter Hege.

        Da sa Pia, at Nina hadde tatt sjælmord.

        Stemmer det eller?

        Jeg har ikke vært så mye ute på Bergeråsen de siste åra.

        Men jeg husker Nina flytta jo til Romsås vel, når hu var sånn 12 år kanskje.

        Da husker jeg hu og ei venninne kom tilbake til Bergeråsen i noen ferier osv., og da var dem kanskje 13-14 år eller noe, men dem virka skikkelig tøffe, må man vel si, så det er ikke umulig at dem hadde blitt misbrukt, eller hvordan dem hadde blitt så tøffe, og harry, frekke eller hva man skal si.

        Hu bodde vel på noe institusjon og, på Lillehammer eller noe vel.

        Det er mer greier om hu og, men det får jeg heller ta senere anledning.

        Jeg skriver det her mest for å ha på bloggen, så det er ikke meninga å skrive for mye detaljert.

        Pia sa forresten, nå i år, at onkelen min, Håkon, hadde vært sikta, for å misbruke ungene til Lene, kusina mi.

        Nei nå får det være nok.

        Men jeg prøver å finne ut mer om hva som har foregått, og om det har noe forbindelse med at politi absolutt vil drepe meg, eller hva det er dem vil.

        Så det er derfor jeg tar opp det her, men jeg lurte litt på hva som kan ha skjedd med hu Nina Monsen, og jeg synes vel det var litt rart hvis fattern ikke tok det opp.

        Jo, forresten, nå kom jeg på noe om Gry Stenberg og.

        Pia og Christell, var det vel, gjorde litt narr av hu, fordi hu ikke trodde at 'voldtekt' og 'voldtatt' var det samme, hu ville visst ikke innse at det var det samme, så man kan jo lure på om det var noe årsak til det.

        Og hun dere jenta med det rød håret, ei klasse over oss, nederst i Havnehagen, hu fikk onkelen min Håkon, til å ta av bh-en på bikinien,mens vi var på stranda i 80 eller 81 eller noe vel. Da var hu vel 12 år da.

        Og enten samme året, eller året etter, så gikk onkelen min Håkon, og Hege Stenberg, storesøstra til Gry i klassen, sammen ned Havnehagen, altså onkelen min med armen rundt hu da, til fest hos Haldis eller noe da, da var vel hu 12 eller 13 da.

        Og da bodde jo jeg aleine i Leirfaret, og da kom det noen unger, jeg tror det var Stefan og broren, som kom på døra mi, og prøvde å få meg til å gjøre noe vel.

        Dem virka litt sjokka.

        Men det var ikke så mye jeg kunne gjøre fant jeg ut, jeg bare flau, og tok kvelden.

        Så kom fattern opp, og sa at jeg måtte stå opp, og måtte ikke lage noe rabalder ut av det.

        Men jeg var jo flau, så alle ungene, eller Stefan og Daniell og dem, het dem vel, dem spredde at jeg bare tok kvelden da.

        Sånn at fattern og dem på festen fikk høre det, at jeg tok kvelden da.

        Så det var skikkelig sirkus på nedre.

        Det var kanskje mer sivilisert på øvre?

        Samme det, jeg skriver det her mest for å få det på bloggen.

        Jeg har ikke noe å skjule alikevel, og hvis det er noen i familien eller noe som sprer noe løgner eventuelt, så synes ikke jeg at jeg har gjort noe galt egentlig.

        Men det virker som om det er et eller annet som foregår.

        Og jeg klarer ikke å huske at noen sa noe negativt om deg, når jeg bodde på Berger der.

        Det eneste jeg synes var litt rart, var at du skulle plutselig være med bort på Sand der, og klippe vitser til Vitseposten osv., som jeg lagde.

        Men jeg rappa vel pornobladene til fattern, og putta de vitsene fra pornobladene i Vitseposten ja, det kan vel stemme ja.

        Men jeg fattern sa at 'de kan du lese', om pornoblad som lå framme, med naken dame osv.

        Så jeg hadde vel ikke noe sperrer for sånne XXX-vitsetegninger da.

        Som jeg tok med i Vitseposten vel.

        Og jeg tror nok jeg klarte å selge en av de Vitsepostene til moren din, når hu var lærerinna for klassen vår ja.

        Så det var kanksje derfor du dukka opp, og skulle se over det her med Vitseposten osv?

        Men samme det.

        Jeg husker du slo meg 21-0 i bordtennis i hvertfall, hjemme hos dere, det var ikke så kult.

        Men du skulle vel jekke meg ned for noe da?

        Samme det forresten, du får svare hvis du gidder.

        Spesielt det om Nina Monsen tok selvmord eller ikke, lurer jeg vel på om Pia har jugd om eller ikke da.

        Men vi får se, jeg får høre med fattern og Christell osv., jeg blir nødt til å ringe dem, og ta opp det her og.

        Så får vi se om det er mulig å finne ut hva som har foregått.

        Så beklager at jeg ødelegger med de her meldingene, men jeg mener at det er vel greit å prøve å finne ut hva som har foregått og?

        Selv om det kanskje er delte meninger om det.

        Men vi får se hva som skjer.

        Mvh.

        Erik


    • Erik Ribsskog

      12. juli

      Erik Ribsskog


      • Hallå Erland,

        er du sur fordi jeg skrev det som min fars stedatter Christell, sa om faren din, (at han hadde gått inn i garderoben dems på barneskolen?).

        Bare lurte på en ting, husker du at vi vant Vinn Cup, med Berger IL.

        (Bare prøver å få bekrefta det.

        For min mors fetter i Danmark, en direktør der, har på CV-en at han vant noen klubbmesterskap, i tennis, så da tenkte jeg at jeg kunne hatt med om Vinn Sande-cup på CV-en, eller hvis noen spør om jeg har drivi med sport, under jobbintervju, eller lignende).

        Husker du forresten at jeg bodde alene, og at min far bodde nede hos hu Haldis, i Havnehagen.

        Fikk du med deg det?

        (Jeg husker at Ole Skjellsbekk nevnte det en gang, når jeg satt på i bilen deres, fra en cup på Kongsberg vel, hvor vi fikk et sånt merke, som jeg mista i bilen dems, eller hva som skjedde).

        På forhånd takk for eventuelt svar!

        Mvh.

        Erik Ribsskog


    • Erland Borgen

      for 41 minutter siden

      Erland Borgen


      • Hei Erik.

      • Hei Erik. Jeg kan ikke være sint på en syk mann. Sørg for å få profesjonell hjelp. God bedring.

    • Erik Ribsskog

      for noen sekunder siden

      Erik Ribsskog


      • Hei,

        ja, jeg har vært i Red Light District i Amsterdam, så det er ikke noe problem.

        (Bare fleiper).

        Har du hatt samme Facebook-bilde siden 2007 Erland?

        Er du en som har beina på jorda mener du?

        God bedring!

        Mvh.

        Erik Ribsskog

        PS.

        Har du noen gamle klassebilder, eller noe, jeg kunne ha hatt på bloggen min.

        Faren min kasta alle tinga mine da han solgte leiligheten jeg bodde i, (hvor du var å så på skrekkfilm en gang vel).








  • Jeg sendte en ny anmeldelse til Merseyside-politiet







    Gmail – Report of crime/Fwd:







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Report of crime/Fwd:





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 22, 2011 at 9:09 PM





    To:

    Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk



    Hi,

    this seems to be from my fathers younger brother, Haakon, (or Håkon I thought it was), Mogan Olsen.

    My fathers family, didn't like it, when I started to blog, and told me, on Facebook, in 2008, I think it was, that they had had a meeting, at my fathers other brother's, (Runar), cottage, in Trysil, in Norway, and Runar's son, Ove Olsen, told me, that Runar, Håkon, my father, and Ove, had decided that they didn't want anything more to do with me.

    Yet, now Håkon writes.
    I haven't had much to do with my fathers family, since I moved to Oslo, in 1989.
    And after they have told me, they don't want anything more to do with me.

    And then they later send e-mails anyway.
    This shows they can't be trusted, I think.
    I'm not really like part of my fathers family, since 1989, or even earlier, I think.

    I think that when I don't have any contact, with my father, then I shouldn't have contact with his brother, and other family, eighter.

    So I don't want e-mails from Haakon, so I wanted to report this as harrasment-crime.

    (And his also inpolite in the e-mail I think, so that's harrasment in that way as well, I think).
    Hope this is alright!

    Regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Haakon <hmoolsen2@gmail.com>
    Date: 2011/7/22

    Subject:
    To: eribsskog@gmail.com

    Nå må du se hva som skjer her i norge,og glemme de pisse-tinga som du er så

    opptatt av.ERIK HVA FAEN ER DET SOM FEILER DEG.Jeg har lest bloggen din,90%av

    det du sier er jo bare tull.Ta den behandlingen som psykiatrien anbefaler deg.Så

    kanskje du forstår etterpå hva du driver med.

    HEI






    PS.

    Her er mer om dette:

    melding fra ove

    https://johncons-blogg.a2hosted.com/2008/08/vedr.html

  • Jeg sendte en ny anmeldelse til Merseyside-politiet







    Gmail – Report of crime/Fwd: Noe for deg? Les mer hos Dagbladet.no!







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Report of crime/Fwd: Noe for deg? Les mer hos Dagbladet.no!





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 22, 2011 at 9:00 PM





    To:

    Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk



    Hi,

    my father keeps sending me e-mails, even if I've reported him for harrasing phone-calls and e-mails earlier.
    I don't want anything more to do with my father, (like I also wrote earlier today, regarding the first e-mail he sent today), so I wanted to report this as harassment-crime.

    Regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: arnemogan@gmail.com <arnemogan@gmail.com>

    Date: 2011/7/22
    Subject: Noe for deg? Les mer hos Dagbladet.no!
    To: eribsskog@gmail.com



    Et tips fra Dagbladet.no

    «Jeg drømte om å bli mafia»

    Drapssiktede Noppadol Wanthaphirom (29) har levd et liv med narkosalg, vold og våpen siden tenårene.


    Les hele artikkelen på dagbladet.no


    Dette tipset har du fått fra arnemogan@gmail.com

    Melding fra avsender: Mulig det var han her du dulta borti i Oslo??? Hold kontakten








  • Jeg sendte en ny anmeldelse til Merseyside-politiet







    Gmail – Report of crime/Fwd: arnemogan@gmail.com has shared: – Harry er lavt utdannet Frp-er – P4 Radio Hele Norge







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Report of crime/Fwd: arnemogan@gmail.com has shared: – Harry er lavt utdannet Frp-er – P4 Radio Hele Norge





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 22, 2011 at 1:09 PM





    To:

    Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk



    Hi,

    I've reported my father to you earlier for harassing phone-calls and e-mails.
    I don't want anything to do with my father, so I wanted to report this as harassment-crime.

    Regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: arnemogan@gmail.com <arnemogan@gmail.com>

    Date: 2011/7/22
    Subject: arnemogan@gmail.com has shared: – Harry er lavt utdannet Frp-er – P4 Radio Hele Norge
    To: eribsskog@gmail.com



    Dårlig nytt for han som du skriver om stadig vekk?? Harry Wad??

    – Harry er lavt utdannet Frp-er – P4 Radio Hele Norge



    Source: p4.no

    Frp-velgere med lav utdannelse og lønn reiser oftest på harrytur for å handle mat, røyk og polvarer.









    arnemogan@gmail.com sent this using ShareThis.







  • Mer fra Nordre Vestfold, på 80-tallet

    Jeg har skrevet om på bloggen, at vi vant Vinn Cup, med Berger IL, mens jeg gikk på ungdomsskolen.

    Men, da jeg gikk på barneskolen, så husker jeg at vi også spilte en kamp mot Vinn Sande, var det vel.

    Og da kjørte faren min faktisk.

    Så for å være rettferdig, så kunne han stille opp, hvis man maste.

    Det samme hvis jeg ville ha noe mat eller godteri, i butikken.

    Så fikk jeg penger hvis jeg maste.

    Oftest ihverfall.

    Men men.

    Det her var vel den gangen, mener jeg, som Christian Grønli, tok et brassespark, ute på vingen, like ved sidelinja vel, en gang.

    Til stor beundring fra tilskuerne.

    (Hvis ikke det var en annen gang, men på samme bane).

    Faren min stod og så på, husker jeg.

    En gang, når jeg tok et volley-spark, (fra rundt 16-meteren vel), over noen Sande-forsvarere, og vippa ballen, fram til en som het Thomas Jebsen vel, i klassen over meg.

    Men etter det så stakk faren min, (mener jeg), og ville ikke se på mer.

    Noe sånt.

    Var det fordi han syntes at han Jebsen-gutten ikke prøvde engang?

    Hm.

    Det var litt sånn, (ihvertfall fra Roger Edvartsen, osv.), at dem liksom ‘boikotta’ meg litt.

    (Kunne det kanskje virke som ihverfall).

    Roger Edvartsen erta også meg, på grusbanen på Berger skole, husker jeg.

    Og kalte meg for ‘fingersprikern’.

    (Bak ryggen min, men sånn at jeg kunne høre det da).

    Fordi at jeg visstnok sprika med fingra, mens jeg spilte fotball da.

    Noe sånt.

    Så han var kanskje litt sånn, at det hendte han stod, og fulgte med på spillet.

    Istedet for å kanskje oppsøke sjanser, osv.

    (Vi lærte det, husker jeg, av trener Skjellsbekk, (var det vel), at vi hele tida skulle bevege på oss, ute på banen, og tenke på hvordan vi kunne flytte på oss, sånn at vi skulle bli enklere å spille ballen til, for medspillere da).

    Hvem vet.

    Men men.

    Faren min kjøpte en brun skinnjakke til meg, (som jeg ikke likte fargen på, for den var ‘bærsje-brun’, må man vel si, i en Amcar-butikk, eller noe, i Karlstad, mens jeg gikk i slutten av 5. klasse, eller i begynnelsen av 6. klasse vel.

    Og den husker jeg at jeg så, at Roger Edvartsen og noen yngre brødre, eller kjente av han, ‘snuste på’.

    Mens jakka lå på bakken, ved siden av fotballbanen, mens spillet var på den andre sida av banen, av der jakka lå.

    Og et halvt år seinere, eller noe.

    Neste vår, (våren jeg gikk i 6. klasse vel).

    Så dukka plutselig Espen Melheim, i klassen vår, opp, midt i en time, med mora si, (eller en annen voksen person), og lurte på om noen hadde mista ei jakke.

    Og da huska jeg det.

    Og da var den jakka full av hull, for den hadde råtna, etter å ha ligget under snøen, eller noe, en hel vinter da.

    Noe sånt.

    Og faren min ble skuffa da han så jakka, i en pause fra arbeidet på verkstedet, Strømm Trevare, hvor jeg gikk etter skolen, for å spise middag, (i huset til farmora og farfaren min, like ved siden av verkstedet da, oppå toppen av den morenen, noen kilometer sør for Svelvik, like ved Høyen, (på Sand da), som jeg har skrevet om tidligere, på bloggen).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg fikk flashback om her plutselig, (mens jeg hørte på lydboka til han Knausgård, (Min Kamp 3 vel), hvor han prater om oppveksten sin på Sørlandet, osv.

    Men men.

    Så sånn var det).

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Men mens jeg gikk på ungdomsskolen, så kjørte aldri faren min oss til bortekampene.

    Dette var vel bare en 5-10 ganger kanskje, de første par åra, som jeg spilte på Berger IL., mener jeg.

    Noe sånt.

    (Selv om det selvfølgelig var bedre enn ikke noe da.

    Men f.eks da vi skulle til Gøteborg, mens vi gikk i 7. eller 8. klasse vel, for å spille mot et svensk lag.

    Da måtte jeg sitte på med Geir Arne Jørgensen, (som var uvennen min egentlig da, fra skolen og skoleveien), og faren, (fra Sand).

    (Bestemte vel Ole Skjellsbekk, i klassen, tror jeg det var).

    Så da var det ikke mye jeg sa på den turen vel.

    (Ihverfall ikke så mye som jeg ville ha sagt, hvis det var faren min som hadde kjørt, tror jeg).

    Men men).

    Bare noe jeg tenkte på.

  • Nå fant jeg den boka, som nevnte Maren Gjedde, på tysk. Hu hadde visst noe problemer med familien, osv.

    bok på tysk maren gjedde

    http://books.google.com/books?pg=PA45&dq=maren%20gjedde&ei=p_YhToX-O8qk8QOLkOCgAw&ct=result&id=XJIAAAAAcAAJ&hl=no&output=text

    PS.

    Jeg får ikke hun Maren Gjedde, i boken ovenfor, til å passe særlig bra, med min bestemor, Ingeborg Ribsskog, sin oldemor, Maren Gjedde.

    Så kanskje det er to forskjellige Maren Gjedde, som det er snakk om her.

    Hvem vet.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Altså for å være mer konkret.

    Maren Gjedde var jo hustruen til L. C. Nyholm, som var Hofjægermester, og de døde vel begge gamle, etter å ha fått 12-13 barn vel.

    (Blant annet min tippoldefar, Chef for Generalkommandoen, i Danmark, Anders Gjedde Nyholm.

    Og hans eldste bror, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, (jeg arvet fotografiene etter Anders Gjedde Nyholm og memoarene, etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, på slutten av 80-tallet, (jeg fikk de i myndighetsgave, eller noe sånt kanskje, de lå plutselig i huset til min andre bestemor, nemlig min farmor, bestemor Ågot.).

    Før min mormor plutselig ville ha dette tilbake, (ifølge min far), før jeg hadde engang hadde fått sett gjennom det ordentlig.

    For skriften til han Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, var så sirlig, så jeg klarte ikke å lese den gammeldagse håndskriften, som også var på dansk.

    Og jeg hadde aldri roen der heller, jeg var i slutten av tenårene, og dette var etter at jeg hadde flytta til Oslo, så jeg var ikke hos Ågot så mye, for søstera mi Pia, var ‘mannevond’ mot meg, vil jeg si, og Ågot tålte det dårlig, hvis jeg var på besøk, og ringte kontakttelefonen i Drammen, på lørdagskvelden, etter at hu hadde lagt seg, hvis jeg kjeda meg.

    Noe som var lett der, siden det ikke var noen utesteder, (unntatt Smia, men der var det bare gamlinger, sa onkel Håkon.

    Og det var vel bare en TV-kanal der.

    Hvis hu ikke fikk svensk TV etterhvert og, det er mulig.

    Så jeg var oftest inne i Oslo, i helgene, når jeg studerte.

    Jeg ville også klare meg selv, uten å behøve å dra ‘hjem’ til bestemor Ågot, hver helg.

    Så jeg dro kanskje på besøk til henne, (det ble nesten som mitt barndomshjem da), en helg annenhver måned, eller noe.

    Noe sånt.

    Og da var det ofte andre ting man måtte gjøre, som å være sosial, osv.

    Så jeg kunne ikke sitte og studere de memoarene så nøye.

    Og jeg hadde aldri forestilt meg det, at noen noengang ville ta de fra meg, og at de ikke lå trygt der, hos bestemor Ågot.

    Så det var nesten som et sjokk for meg, når bestemor Ingeborg ville ha de tilbake.

    Noe min far fortalte meg.

    Og neste gang jeg var på besøk hos bestemor Ågot, så lå vel ikke de papirene og fotografiene der lengre.

    Så sånn var det).

    Så når det står det, at mannen døde et år etter ekteskapet, så er det jo bare tull.

    Og hun var heller ikke en fattig prestedatter.

    Maren Gjedde, var datter av Anders Christensen Gjedde, som hadde slottet/herregården Højriis, og også annen herregård, på Mors, som vel het Glostrup.

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Jeg sendte en e-post til noen i Berseth-familien







    Gmail – Problemer med min onkel Martin Ribsskog som min bestemor Ingeborg måtte betale til familien Berseth for, eller noe







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med min onkel Martin Ribsskog som min bestemor Ingeborg måtte betale til familien Berseth for, eller noe





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 16, 2011 at 6:02 PM





    To:

    harald.berseth@intele.com



    Hei,

    jeg er fra Berger, har jobba som butikksjef i Oslo, og overhørte i 2004 og 2005, at jeg er forfulgt av 'mafian', i Oslo, og ble forsøkt myrdet, da jeg jobbet, (gratis, pga. brudd på studier, pga. tull med Lånekassa), på en gård, i Kvelde, (Løvås), som min onkel Martin Ribsskog og hans samboer Grete Ingebrigtsen drev.

    Jeg bare lurte på hvorfor familien Berseth er nevnt i min mormors testamente.
    Tror dere at onkel Martin var involvert i mordforsøket mot meg, i 2005?

    Politiet vil ikke gi meg noen av mine rettigheter, som f.eks. å fortelle meg hvem den her 'mafian' er, og de vil ikke etterforske mordforsøk.

    Jeg har gått på Gjerdes VGS., og kjenner Torgills, kollega fra ekstrajobb på CC Storkjøp, og ei 'svine-budeie', med lyst hår, Vivian vel, som gikk i samme Matte-valgfag-klasse, som meg, på Gjerde, og inviterte meg på fest, på grise-gården deres vel, (hvis jeg ikke tar helt feil, så var det vel griser på den gården, mener jeg å huske fra da jeg hjalp min far, Arne Mogan Olsen, med å levere noe senger, eller noe, der, selv om jeg da vel måtte vente i bilen).

    Beklager at jeg sender dette litt i blinde, men jeg tenkte det var verdt et forsøk, siden jeg blir 'boikottet' av politiet, osv.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Sender med kopi av en side, i min mormors testamentet, hvor deres slektsnavn nevnes.
    Håper dette er i orden.
    Jeg spilte også på Berger I.L., aldersbestemte lag, og har også spilt fotball i Lier, mener jeg å huske, selv om jeg ikke husker nøyaktig hvilke lag vi spilte mot, men det kan kanskje ha vært Tranby.

    Hvem vet.
    Igjen beklager hvis dette var til feil personer!





    testament bestemor ingeborg.JPG
    103K




    PS.

    Her er vedlegget:

    testament bestemor ingeborg

  • Min far, Arne Mogan Olsen, sin morfar, ‘Nils i Dalen’, var visst en beryktet lommetyv, ifølge Henrik Wergeland. Hm

    nils i dalen beryktet lommetyv hm

    PS.

    Denne ‘Nils i Dalen’ ovenfor, det må visst forresten ha vært en annen ‘Nils i Dalen’, siden min fars morfar, ble født i 1885:

    nils dalen født 1885

    https://johncons-blogg.a2hosted.com/2010/01/na-ma-jeg-si-at-jeg-er-litt-stolt-her.html

    PS 2.

    Mens Henrik Wergeland døde i 1845, (ifølge Wikipedia):

    henrik wergeland død

    http://no.wikipedia.org/wiki/Henrik_Wergeland