Stikkord: Arne Mogan Olsen
-
Jeg sendte en ny e-post til Stiftelsen Rettferd for Taperne
Gmail – Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Jul 13, 2011 at 3:53 PM
To:
jorunn.saaler@taperne.no
Cc:
leder@jussbuss.no
Og det jeg skrev i den forrige mailen, det har jeg kontakta Svelvik ungdomsskole om.(For han Pettersen har kontakta meg igjen nå ganske nylig, på Facebook, og sagt at faren min har flytta til Larvik eller Sandefjord-området.Og det fikk meg til å kontakte faren min igjen, som jeg nesten ikke har hatt noe med, siden jeg flytta til Oslo, for å studere, i 1989.Og faren min sa han bodde i Drammen enda, som han har gjort siden slutten av 80-tallet vel.Så enten Pettersen eller faren min tuller nok i våre dager også.Men men).Men de finner ingen dokumentasjon, som møte-referater, eller lignende.Og hverken Enger eller Åkvaag husker visst noe, (ifølge Svelvik Ungdomsskole).
Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.comgt;
Date: 2011/7/13
Subject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i NorgeTo: jorunn.saaler@taperne.no
Cc: leder@jussbuss.noHei,
dette er vel relevant for den saken, tenker jeg, så jeg sender om der her jeg kom på nå og.Og det er, at grunnen til at jeg trøstespiste, det var ikke bare fordi jeg bodde aleine, men nok også fordi jeg ble mobba på skolen.Det værste som skjedde, var vel da Odd Einar Pettersen i klassen, plutselig bare satt seg på fanget mitt, i et friminutt, i 8. eller 9. klasse vel.(I en høstferie, hvor Nina Monsen, fra Bergeråsen, men som da bodde på Romsås, var på besøk på Berger.Ei som har tatt selvmord nå, sa min søster, Pia Ribsskog, i år 2000 vel).Vi hadde høstferie en annen uke.Pettersen stod og prata, husker jeg, med Geir Arne Jørgensen og Ditlev Castelan.Og en av de sa noe sånt som 'gjør det nå'.(Jeg pleide å følge med litt på disse, for de var liksom som noen plageånder da, både på og etter skolen).Og så satte Pettersen, (som var kanskje 80 kilo tung, allerede på ungdomsskolen, han var innflytter fra Nord-Norge), seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame, eller noe.Så jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han flytta seg ikke.Så jeg fylte meg så ydmyket, så jeg bare tok den første bussen hjem.(Enda det var flere timer igjen).Og møtte hu Nina Monsen, som skulle på butikken, der jeg gikk av, ved Gamlehjemmet, på Strømm, heter det vel egentlig.Og så ville klasseforstander Åkvaag prate med meg.Men han sendte meg til sosiallærer Marit Enger.Som hadde møte med meg og Pettersen, Jørgensen og Castellan.Men dette resulterte ikke i noe, og stemningen var dyster hele niende klasse, vil jeg si, hvor jeg nesten ikke prata med noen, etter dette.Og Åkvaag klagde på at jeg hadde isolert meg.Men Jørgensen hadde da baksnakka meg, om at jeg var sinnsyk osv., og nekta for at han/de var med på angrepet til Pettersen.Så det var mye baksnakking og sånn da, det skoleåret, så det var derfor jeg ikke prata med noen, jeg skjønte at jeg ble fælt baksnakka og utstøtt virka det nesten som for meg.Så jeg ble utstøtt, vil jeg si, men fikk kjeft av klasseforstander Åkvaag, fordi jeg hadde isolert meg, som han vel sa noe lignende av.Så det var jo helt bakvendtland.Så det var sånne episoder.Og skoleveien på barneskolen, og når jeg skulle hjem fra ungdomsskolen, var også vanskelig.For Jørgensen og Castellan, de bodde mellom meg og farmora mi.Så det var jo som å være i krig nesten, hver dag.For Jørgensen hadde en gjeng med seg, og faren min hadde advart meg mot Jørgensen, så jeg ville ikke ha noe med han å gjøre.Men han ble jo fiendtlig da, og kasta isklumper da, mm.Da jeg skulle på konfirmasjonsmøte, hos Skjellsbekk i klassen, så ble vi bedt av han Ole Skjellsbekk å ta med mye kake.Så jeg kjøpte sitronkake, i butikken på Sand.Og da jeg kom på møte, (jeg var ikke kristen, men Carl Fredrik Fallan i klassen fortalte meg hvor mye penger broren hans hadde fått, når han konfirmerte seg osv., og de fleste i klassen skulle konfirmere seg, så jeg hang meg på de da, selv om faren min vel ikke likte det).På møte så hadde jeg med sitronkake, men den var det stort merke i, fra isklumpen, som ble kasta av Jørgensen og Castelan, som stod utafor butikken.Og en gang så skøyt de etter meg med luftgevær, fra like ved der Castelan bodde, (tror jeg ihvertfall, jeg var aldri på besøk hos han).Noe jeg også fortalte Enger om, i det møte, etter den episoden med Pettersen, som satt seg på fanget, og var så tung at jeg ikke klarte å fjerne han, (siden jeg var spinkel, siden jeg ikke fikk så mye kraftfor da, eller hva man skal kalle det, men mest grøt og poteter og stekte knakkpølser, og rester fra da de andre spiste klokka 13, i huset til farmora mi, for farfaren min, som døde ganske tidlig, hadde snekkerverksted, en familiebedrift, samme sted, men de spiste middag allerede klokka 13, av en eller annen grunn).Bare noe jeg tenkte på.Mvh.Erik RibsskogSubject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: jorunn.saaler@taperne.noHei igjen,
bare kom på noe mer her.I tredje klasse, på Berger skole, så hadde vi rektor, (som faren min kjente), Leif Borgen, sin kone Sissel Borgen, (mora til Erland i klassen), som klasseforstander.Faren min, Arne Mogan Olsen, lot meg lese Aktuell Rapport osv., som fløt i leiligheten hans, allerede fra mens jeg bodde hos mora mi, og var på besøk på Bergeråsen i ferier.Og jeg hadde en kamerat i Larvik, som foreslo å lage avis.Like før jeg ble sendt til Berger.Og på Berger hadde faren min kontor, og noen kamerater, (Petter og Christian Grønli), visste hvor jeg kunne få kopiert noen aviser, og faren min og vel.Så jeg lagde Vitseposten.Som jeg solgte for en krone.Og klasseforstander Sissel Borgen ville kjøpe.I tredje klasse da.
Men da var det med 'grisevitser' fra Aktuell Rapport osv., husker jeg.Så det kanskje hu husker nå.Sønnen Erland, ville gjerne bli med meg, til farmora mi etter skolen en gang, (hvor jeg pleide å spise middag, som hu fikk penger for, av faren min, og jeg fikk også ofte penger, men jeg brukte de til å trøstespise godteri og potetgull osv., og skjønte meg ikke på å lage gryterett og kjøttdeig og biff og sånn, eller å kjøpe kule klær, så jeg var den spinkleste gutten i klassen, men hadde også litt mage, fra å sitte hjemme og spise potetgull, i klassen, på ungdomsskolen, husker jeg).Og Erland hadde nok blitt sendt av foreldrene sine, for å se hvordan det var hos besteforeldrene mine.Men det var hjemme hos faren min at sånne blader fløyt, og ikke hos besteforeldrene mine, der klippet jeg ut vitser fra Hjemmet, Allers og Norsk Ukeblad, osv.Så dere kan jo også høre med hu Sissel Borgen, om hu husker det, om de 'grisevitsene' i Vitseposten, så kan dere kanskje se det, at faren min ikke hadde helt kontrollen, eller hva man skal si.Bare noe jeg kom på.
Mvh.Erik RibsskogPS.Sissel Borgen slutta som klasseforstander like etter, og vi fikk han Allum, som var religiøs, som klasseforstander.Uten at jeg vet hva grunnen var til at hu Sissel Borgen slutta.Hu var ganske en ganske populær klasseforstander, tror jeg, men han Allum var kanskje mer streng og gammeldag, og kunne vel være brå og kanskje litt arrogant vel.Noe sånt.Bare noe jeg tenkte på.Subject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: jorunn.saaler@taperne.noKlasseforstander Allum, som vi hadde fra 4. til 6. klasse, på Berger skole, var kanskje grunnen til noe av tullet.
Jeg ble vel sett på som å være en av de flinkeste i klassen, i Larvik og på ungdomsskolen.Men under Allum, så konfiskerte han tegneboka mi i Kristendom, (fordi jeg hadde tulle-tegna om noe med Jesus, eller noe da, for jeg var ikke kristen).(Den boka fikk jeg aldri igjen).Jeg synes at Allum svartmalte om meg, i foreldremøtene, og var veldig negativ.Selv om han ikke skrøyt noe særlig i foreldremøtene, så ville Allum at jeg skulle liksom ta meg av en annen elev i klassen, som var litt treg til å lære kanskje, nemlig Tom-Ivar Myrberg.Men jeg var jo fra Larvik og vant til at alle hadde hver sin pult, osv., og at det var konkurranse om å være først ferdig med matteboka, osv., så det å være sånn 'hjelper' istedet for å fokusere på å gjøre det bra selv, det syntes ikke jeg var noe artig, og det hadde jeg ikke sett andre steder heller, i de klassene jeg hadde gått i, så det lurer jeg på om var noe trakassering av meg, fra Allum, at han skulle ha meg til å være noe 'slave' eller noe.Jeg har også Johanitterordenen, i min fars nye slekt, hans stedatters halvbror i Bergen, Bjørn Humblen, er nyutmeldt av den norske Johanitterordenen.Så det være de kristne/indremisjonen som tuller.Åkvaag, klasseforstanderen på ungdomsskolen, sa også det, til meg der, at ifølge rapporter de hadde fått, så var ikke jeg noe flink.Men jeg kjeda meg mye på barneskolen, og jeg mener at de andre i klassen, støtta meg, i at jeg var flink, (jeg pleide å svare riktig på spørsmål i timen, osv).Så Allum pratet meg kanskje ned, også ovenfor Svelvik Ungdomsskole.Kanskje pga. noe følelsesmessig, siden jeg ikke var kristen, lurer jeg på.Bare noe jeg tenkte på her, etter å ha fått mailen deres.Mvh.Erik RibsskogSubject: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: jorunn.saaler@taperne.noHei,
altså, jeg kan jo ta med det, at jeg gikk jo på to skoler, i Larvik-området og, da jeg bodde hos mora mi, før jeg ble sendt til faren min.Og det var Østre Halsen Barneskole, hvor jeg gikk i første klasse.Og Torstrand Skole, i Larvik, hvor jeg gikk i andre klasse, og fram til oktober, i tredje klasse.Og på de skolene, så hadde jeg nesten ikke noe fravær, sånn som jeg husker det.Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2011/7/13
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: Jorunn Saaler <jorunn.saaler@taperne.no>Cc: Juss Buss – Daglig leder <leder@jussbuss.no>
Hei,
jeg hadde også høyt fravær, både på Berger skole, Svelvik ungdomsskole, Sande videregående og Gjerdes videregående forresten, så det burde kanskje ha vært grunn til bekymring.Jeg husker at klasseforstander Allum, på barneskolen, visste at jeg bodde alene.
Han trodde at min far var mye på forretningsreiser, husker jeg at han sa, men sannheten var at han bodde hos ei dame på Bergeråsen ved navn Haldis Humblen.Jeg husker også at klasseforstander Åkvaag, på ungdomsskolen, sendte meg til skole-psykolog, i 8. klasse, eller noe, antagelig fordi han syntes jeg var bleik, eller noe.Men jeg har kontaktet Svelvik ungdomsskole, og de fant ikke noe dokumentasjon om dette nå.Men kanskje dere kan finne noe.Jussen rundt dette, det kjenner jeg ikke, men jeg vil gjerne ha en sak mot enten kommunen og/eller faren min, sånn at jeg har noe å peke på, sånn at jeg kan forklare det, til andre, som lurer på hvorfor det går så trått med meg, i livet, at jeg har hatt en vanskelig barndom osv.Da hadde det vært greit å hatt noe formelt å vise til, synes jeg.Håper dette er i orden.Jeg synes dere er litt negative og som om dere jobber i Staten, i e-posten deres.Jeg håper ikke at dere har etterforsket saken uformelt, og liksom har gjort dere opp en mening på forhånd.Siden dere virker litt negative, synes jeg.Men men, mulig jeg roter, jeg har nettopp stått opp her så.Sender også en kopi til Jussbuss, siden de henviste meg til dere, nå sist.Håper dette er i orden, og takk for at dere har begynt å jobbe med denne saken nå!Mvh.
Erik Ribsskog2011/7/13 Jorunn Saaler <jorunn.saaler@taperne.no>
Hei.
Vi har mottatt fullmakter og spørreskjema
fra deg samt en del E-poster.Som Ola
Ødegaard skrev i svar til deg den 17.01.11, jobber vi ikke
med politisaker eller arvesaker, så dette kan vi ikke hjelpe deg med.Det er kun når det gjelder omsorgssvikt at
det kanskje er mulig å søke om rettferdsvederlag fra staten, men da må det
innhentes dokumenter fra forskjellige instanser.Det er dette vi hjelper til med og jobber
med.For å kunne søke om rettferdsvederlag fra
staten, må det offentlige kunne lastes for ikke å ha grepet inn og gjort noe i
din situasjon.Dersom f.eks. barnevernet ikke fikk
beskjed om hvordan du hadde det, kunne de ikke gjøre noe, og kan da heller ikke
lastes for ikke å ha gjort noe. Staten gir ikke erstatning for vanskelige
oppvekstforhold.Dette må vurderes når vi har mottatt
dokumenter i saken din.Saken din er påbegynt, men det tar ofte
litt tid å innhente dokumenter.Med vennlig hilsen
Stiftelsen Rettferd for Taperne
Aud
MalibergKontorsjef
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 12. juli 2011 12:48
Til: Post
Kopi: Juss Buss – Daglig leder
Emne: Oppdatering/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i NorgeHei,
jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg
sender en påminnelse om dette.Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/7/1
Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: post@taperne.no
Cc: Juss Buss – Daglig leder <leder@jussbuss.no>
Hei,
nå har jeg også kontaktet Jussbuss, om den omsorgssviktsaken, mot min
far.Jussbuss anbefalte meg å kontakte dere hos Rettferd for Taperne.
Jeg opplyste om at jeg allerede var medlem hos dere, og ikke har fått noe svar,
og vi ble enige om at jeg skulle sende en purring.Jeg ser dere holder til på Dokka.
Jeg ble kjent ei fra Dokka og Skøyen i Oslo, Laila Johansen, på nyttårsaften
1989, (når det ble 1990 liksom), på Radio 1 Club, hvor jeg og Magne Winnem, fra
russe-klassen i Drammen skoleåret før, dro for å feste da.Vi hadde jo ganske nettopp vært russ, og den første tida mi i Oslo, som student
var nesten som en fortsettelse av russefeiringa.Jeg venta på studielånet mitt, siden jeg hadde brukt opp det jeg fikk
før jul, og skulle få låne penger av Winnem, som plutselig forsvant, fra Radio
1 Club.Så jeg måtte bli med hu Laila Johansen, og venninna, som jeg og Winnem møtte
der, hjem til henne på Skøyen da.Vi tok privatdrosje, det var lange køer, siden det var nyttårsaften og ei dame
i køen hjalp hu Laila å finne en pirattaxi, som hu kalte 'privat-drosje', da
jeg sa pirat-drosje, så hu var kanskje litt snobbete.De damene prata for det meste om Dokka.
At det er lite sted, hvor de hadde hytte, eller noe, hvor alle kjenner alle.
Er det hu Laila Johansen som tuller, sånn at dere ikke svarer, lurer jeg.
Hvem jeg.
Etterhvert så dro de damene meg med på byen, (jeg var fortsatt tenåring), på
Manhattan, eller noe, og forventa seg at jeg skulle sitte ved siden av dem,
mens dem sjekka andre gutter/menn.Det gadd ikke jeg, så da fikk jeg nok, og bare dro tilbake til hybelen min på
Abildsø.Og da satt de og babla om Dokka da, til de her menna da, på Manhattan, i
kjelleren der.Så hva de dreiv med, det veit jeg ikke, men jeg fikk ihvertfall nok.
Jeg så de damene på Egertorget, en del år seinere, og da sa hu venninna til hu
Laila, at hu ikke skulle si hei til meg, eller noe.Så det var kanskje venninna som var værst.
Hu var også i England, av en eller annen grunn, hu Laila, som vel var
arbeidsledig, etter ungdomsskolen, tror jeg, hvor hu hadde møtt en håndtverker,
som ungdomsskolejente, og gått tilbake til Majorstua skole, på tur med en hund,
og hatt et eventyr med han maleren, fortalte hu meg, av en eller annen grunn.(Uten at jeg vet hvorfor hu fortalte det).
Så noe rart var det nok.
Dere får finne ut av det.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/1/16
Subject: Problemer med myndighetene i Norge
To: post@taperne.no
Hei,
jeg ble utsatt for omsorgssvikt, fra min far, Arne Mogan Olsen.
Han lot meg bo alene fra jeg var ni år, til jeg ble voksen, så jeg fikk ikke
noen vanlig oppdagelse, og har derfor hatt et stort handikap ovenfor mine
jevnaldrende.Jeg bli likevel butikksjef og har fått en grad i data fra HiO IU, etter
å ha stått på hardt i mange år.I 2003, så overhørte jeg i Oslo, at jeg er forfulgt av 'mafian', men politiet i
Norge, vil ikke engang fortelle meg hvem denne 'mafian' er.De vil heller ikke etterforske mordforsøk mot meg, på min onkel Martin
Ribsskog, sin samboer sin gård, i Larvik, i 2005.Jeg får ikke Fri Rettshjelp, fra fylkesmannen i Oslo og Akershus, til
advokat, til noen av sakene mine.Jeg får heller ikke arven min, fra min mormor, danskefødte Ingeborg Ribsskog,
som var adelig/kongelig.Min onkel, Martin Ribsskog, brukte meg som slave, og fikk meg til å jobbe
gratis, i 2005, på gården til hans samboer, da jeg var nedtrykt, etter å ha
hørt at jeg var forfulgt.Så han utnyttet meg, vil jeg si.
Jeg har også arbeidssaker mot Rimi og Bertelsmann Arvato sin skandinaviske
Microsoft produkt-aktivering.Jeg har måttet flykte til England, og lever som arbeidsledig her.
Engelske myndigheter vil ikke godta at jeg er flyktning, så jeg må ta kampen
for å få mine rettigheter, på fritiden, ved siden av jobbsøking.Jeg har ingen penger, annet en britisk arbeidsledighetstrygd, som er såvidt nok
til mat, og jeg skylder strømfirma penger og også husverten, siden jeg ikke har
råd å betale regningene fult ut, som arbeidsledig.Jeg har derfor ikke råd til å betale hun advokaten som står nevnt, Unni
Byrø.Så jeg vet ikke om jeg kommer noen vei.
Har hun forresten noen e-post adresse ettersom jeg publiserer alt jeg finner ut
om på blogg, sånn at hvem som helst kan hjelpe egentlig, å stå opp mot uretten:Men ikke så mange gjør så mye dessverre.
Det er vel kanskje et kjennetegn på dagens Norge?
Hadde vært fint hvis dere kunne hjelpe/svare.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg sendte en ny e-post til Stiftelsen Rettferd for Taperne
Gmail – Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Jul 13, 2011 at 10:03 AM
To:
jorunn.saaler@taperne.no
Cc:
leder@jussbuss.no
Klasseforstander Allum, som vi hadde fra 4. til 6. klasse, på Berger skole, var kanskje grunnen til noe av tullet.Jeg ble vel sett på som å være en av de flinkeste i klassen, i Larvik og på ungdomsskolen.Men under Allum, så konfiskerte han tegneboka mi i Kristendom, (fordi jeg hadde tulle-tegna om noe med Jesus, eller noe da, for jeg var ikke kristen).(Den boka fikk jeg aldri igjen).Jeg synes at Allum svartmalte om meg, i foreldremøtene, og var veldig negativ.Selv om han ikke skrøyt noe særlig i foreldremøtene, så ville Allum at jeg skulle liksom ta meg av en annen elev i klassen, som var litt treg til å lære kanskje, nemlig Tom-Ivar Myrberg.Men jeg var jo fra Larvik og vant til at alle hadde hver sin pult, osv., og at det var konkurranse om å være først ferdig med matteboka, osv., så det å være sånn 'hjelper' istedet for å fokusere på å gjøre det bra selv, det syntes ikke jeg var noe artig, og det hadde jeg ikke sett andre steder heller, i de klassene jeg hadde gått i, så det lurer jeg på om var noe trakassering av meg, fra Allum, at han skulle ha meg til å være noe 'slave' eller noe.Jeg har også Johanitterordenen, i min fars nye slekt, hans stedatters halvbror i Bergen, Bjørn Humblen, er nyutmeldt av den norske Johanitterordenen.Så det være de kristne/indremisjonen som tuller.Åkvaag, klasseforstanderen på ungdomsskolen, sa også det, til meg der, at ifølge rapporter de hadde fått, så var ikke jeg noe flink.Men jeg kjeda meg mye på barneskolen, og jeg mener at de andre i klassen, støtta meg, i at jeg var flink, (jeg pleide å svare riktig på spørsmål i timen, osv).Så Allum pratet meg kanskje ned, også ovenfor Svelvik Ungdomsskole.Kanskje pga. noe følelsesmessig, siden jeg ikke var kristen, lurer jeg på.Bare noe jeg tenkte på her, etter å ha fått mailen deres.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2011/7/13
Subject: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: jorunn.saaler@taperne.no
Cc: leder@jussbuss.noHei,
altså, jeg kan jo ta med det, at jeg gikk jo på to skoler, i Larvik-området og, da jeg bodde hos mora mi, før jeg ble sendt til faren min.Og det var Østre Halsen Barneskole, hvor jeg gikk i første klasse.Og Torstrand Skole, i Larvik, hvor jeg gikk i andre klasse, og fram til oktober, i tredje klasse.Og på de skolene, så hadde jeg nesten ikke noe fravær, sånn som jeg husker det.Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2011/7/13
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: Jorunn Saaler <jorunn.saaler@taperne.no>Cc: Juss Buss – Daglig leder <leder@jussbuss.no>
Hei,
jeg hadde også høyt fravær, både på Berger skole, Svelvik ungdomsskole, Sande videregående og Gjerdes videregående forresten, så det burde kanskje ha vært grunn til bekymring.Jeg husker at klasseforstander Allum, på barneskolen, visste at jeg bodde alene.
Han trodde at min far var mye på forretningsreiser, husker jeg at han sa, men sannheten var at han bodde hos ei dame på Bergeråsen ved navn Haldis Humblen.Jeg husker også at klasseforstander Åkvaag, på ungdomsskolen, sendte meg til skole-psykolog, i 8. klasse, eller noe, antagelig fordi han syntes jeg var bleik, eller noe.Men jeg har kontaktet Svelvik ungdomsskole, og de fant ikke noe dokumentasjon om dette nå.Men kanskje dere kan finne noe.Jussen rundt dette, det kjenner jeg ikke, men jeg vil gjerne ha en sak mot enten kommunen og/eller faren min, sånn at jeg har noe å peke på, sånn at jeg kan forklare det, til andre, som lurer på hvorfor det går så trått med meg, i livet, at jeg har hatt en vanskelig barndom osv.Da hadde det vært greit å hatt noe formelt å vise til, synes jeg.Håper dette er i orden.Jeg synes dere er litt negative og som om dere jobber i Staten, i e-posten deres.Jeg håper ikke at dere har etterforsket saken uformelt, og liksom har gjort dere opp en mening på forhånd.Siden dere virker litt negative, synes jeg.Men men, mulig jeg roter, jeg har nettopp stått opp her så.Sender også en kopi til Jussbuss, siden de henviste meg til dere, nå sist.Håper dette er i orden, og takk for at dere har begynt å jobbe med denne saken nå!Mvh.
Erik Ribsskog2011/7/13 Jorunn Saaler <jorunn.saaler@taperne.no>
Hei.
Vi har mottatt fullmakter og spørreskjema
fra deg samt en del E-poster.Som Ola
Ødegaard skrev i svar til deg den 17.01.11, jobber vi ikke
med politisaker eller arvesaker, så dette kan vi ikke hjelpe deg med.Det er kun når det gjelder omsorgssvikt at
det kanskje er mulig å søke om rettferdsvederlag fra staten, men da må det
innhentes dokumenter fra forskjellige instanser.Det er dette vi hjelper til med og jobber
med.For å kunne søke om rettferdsvederlag fra
staten, må det offentlige kunne lastes for ikke å ha grepet inn og gjort noe i
din situasjon.Dersom f.eks. barnevernet ikke fikk
beskjed om hvordan du hadde det, kunne de ikke gjøre noe, og kan da heller ikke
lastes for ikke å ha gjort noe. Staten gir ikke erstatning for vanskelige
oppvekstforhold.Dette må vurderes når vi har mottatt
dokumenter i saken din.Saken din er påbegynt, men det tar ofte
litt tid å innhente dokumenter.Med vennlig hilsen
Stiftelsen Rettferd for Taperne
Aud
MalibergKontorsjef
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 12. juli 2011 12:48
Til: Post
Kopi: Juss Buss – Daglig leder
Emne: Oppdatering/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i NorgeHei,
jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg
sender en påminnelse om dette.Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/7/1
Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: post@taperne.no
Cc: Juss Buss – Daglig leder <leder@jussbuss.no>
Hei,
nå har jeg også kontaktet Jussbuss, om den omsorgssviktsaken, mot min
far.Jussbuss anbefalte meg å kontakte dere hos Rettferd for Taperne.
Jeg opplyste om at jeg allerede var medlem hos dere, og ikke har fått noe svar,
og vi ble enige om at jeg skulle sende en purring.Jeg ser dere holder til på Dokka.
Jeg ble kjent ei fra Dokka og Skøyen i Oslo, Laila Johansen, på nyttårsaften
1989, (når det ble 1990 liksom), på Radio 1 Club, hvor jeg og Magne Winnem, fra
russe-klassen i Drammen skoleåret før, dro for å feste da.Vi hadde jo ganske nettopp vært russ, og den første tida mi i Oslo, som student
var nesten som en fortsettelse av russefeiringa.Jeg venta på studielånet mitt, siden jeg hadde brukt opp det jeg fikk
før jul, og skulle få låne penger av Winnem, som plutselig forsvant, fra Radio
1 Club.Så jeg måtte bli med hu Laila Johansen, og venninna, som jeg og Winnem møtte
der, hjem til henne på Skøyen da.Vi tok privatdrosje, det var lange køer, siden det var nyttårsaften og ei dame
i køen hjalp hu Laila å finne en pirattaxi, som hu kalte 'privat-drosje', da
jeg sa pirat-drosje, så hu var kanskje litt snobbete.De damene prata for det meste om Dokka.
At det er lite sted, hvor de hadde hytte, eller noe, hvor alle kjenner alle.
Er det hu Laila Johansen som tuller, sånn at dere ikke svarer, lurer jeg.
Hvem jeg.
Etterhvert så dro de damene meg med på byen, (jeg var fortsatt tenåring), på
Manhattan, eller noe, og forventa seg at jeg skulle sitte ved siden av dem,
mens dem sjekka andre gutter/menn.Det gadd ikke jeg, så da fikk jeg nok, og bare dro tilbake til hybelen min på
Abildsø.Og da satt de og babla om Dokka da, til de her menna da, på Manhattan, i
kjelleren der.Så hva de dreiv med, det veit jeg ikke, men jeg fikk ihvertfall nok.
Jeg så de damene på Egertorget, en del år seinere, og da sa hu venninna til hu
Laila, at hu ikke skulle si hei til meg, eller noe.Så det var kanskje venninna som var værst.
Hu var også i England, av en eller annen grunn, hu Laila, som vel var
arbeidsledig, etter ungdomsskolen, tror jeg, hvor hu hadde møtt en håndtverker,
som ungdomsskolejente, og gått tilbake til Majorstua skole, på tur med en hund,
og hatt et eventyr med han maleren, fortalte hu meg, av en eller annen grunn.(Uten at jeg vet hvorfor hu fortalte det).
Så noe rart var det nok.
Dere får finne ut av det.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/1/16
Subject: Problemer med myndighetene i Norge
To: post@taperne.no
Hei,
jeg ble utsatt for omsorgssvikt, fra min far, Arne Mogan Olsen.
Han lot meg bo alene fra jeg var ni år, til jeg ble voksen, så jeg fikk ikke
noen vanlig oppdagelse, og har derfor hatt et stort handikap ovenfor mine
jevnaldrende.Jeg bli likevel butikksjef og har fått en grad i data fra HiO IU, etter
å ha stått på hardt i mange år.I 2003, så overhørte jeg i Oslo, at jeg er forfulgt av 'mafian', men politiet i
Norge, vil ikke engang fortelle meg hvem denne 'mafian' er.De vil heller ikke etterforske mordforsøk mot meg, på min onkel Martin
Ribsskog, sin samboer sin gård, i Larvik, i 2005.Jeg får ikke Fri Rettshjelp, fra fylkesmannen i Oslo og Akershus, til
advokat, til noen av sakene mine.Jeg får heller ikke arven min, fra min mormor, danskefødte Ingeborg Ribsskog,
som var adelig/kongelig.Min onkel, Martin Ribsskog, brukte meg som slave, og fikk meg til å jobbe
gratis, i 2005, på gården til hans samboer, da jeg var nedtrykt, etter å ha
hørt at jeg var forfulgt.Så han utnyttet meg, vil jeg si.
Jeg har også arbeidssaker mot Rimi og Bertelsmann Arvato sin skandinaviske
Microsoft produkt-aktivering.Jeg har måttet flykte til England, og lever som arbeidsledig her.
Engelske myndigheter vil ikke godta at jeg er flyktning, så jeg må ta kampen
for å få mine rettigheter, på fritiden, ved siden av jobbsøking.Jeg har ingen penger, annet en britisk arbeidsledighetstrygd, som er såvidt nok
til mat, og jeg skylder strømfirma penger og også husverten, siden jeg ikke har
råd å betale regningene fult ut, som arbeidsledig.Jeg har derfor ikke råd til å betale hun advokaten som står nevnt, Unni
Byrø.Så jeg vet ikke om jeg kommer noen vei.
Har hun forresten noen e-post adresse ettersom jeg publiserer alt jeg finner ut
om på blogg, sånn at hvem som helst kan hjelpe egentlig, å stå opp mot uretten:Men ikke så mange gjør så mye dessverre.
Det er vel kanskje et kjennetegn på dagens Norge?
Hadde vært fint hvis dere kunne hjelpe/svare.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg sendte en ny anmeldelse til Merseyside-politiet
Gmail – Report of crime/Fwd: idiot

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Report of crime/Fwd: idiot
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Jul 12, 2011 at 9:23 PM
To:
Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk
Hi,I wanted to report this e-mail from my father as harassement.I have reported him earlier to the police, since he let me live alone since I was nine years old, and has been terrorising me on the phone a couple of years ago, and has also sent other e-mails I've reported.I think it's strange that the Police let this go on.I hope you aren't biased in any way.Hope this is alright!Best regards,Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>Date: 2011/7/12
Subject: idiot
To: eribsskog@gmail.comDu Erik du må komme til Norge vårt land her får du full pakke. Og det med at jeg var drita det er vel drittprat fradeg din jervlia jåk. du husker sylvia hun brukte alltid det samme utrykke. hilsen din biologiske far.arne belinda.
PS.
Her er mer om dette:
https://johncons-blogg.a2hosted.com/2010/03/en-gang-jeg-var-med-faren-min-arne.html
-
Vemmelige søstre og mødre
Som man så, i Havnehagen-tegneserien, som jeg postet på bloggen, tidligere idag.
Så hendte det at min fars stedatter, (eller om man kan kalle henne for min stesøster), Christell, kunne være vemmelig, og si ting som at ‘fy faen Arne, du spiser dritter til rekene’, når faren min bare spiste reker, på en ganske vanlig måte vel, for mennesker å gjøre.
Og sånn er det også med min søster Pia, hun kan også være vemmelig, (selv om hun kanskje ikke er like direkte som Christell, men mer sleip kanskje), vil jeg si.
Og det samme med mora mi Karen Ribsskog, (som døde 1999), hun kunne være ondskapsfull, og nedlatende og slem og sårende, vil jeg si.
Og min fars nye dame Haldis Humblen, kunne også være ondskapsfull, eller ihvertfall veldig spesiell, vil jeg si.
Og også min far vel, (selv om han nok er veldig sleip, tror jeg, så det nok er vanskelig å merke det, når han er ondskapsfull).
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Dette mener jeg å ha visst på bloggen tidligere, men jeg bare oppsummerer nå, så jeg regner med at det er greit, at jeg ikke viser eksempler for alt dette.
Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Havnehagen-tegneserie
PS.
Her kan man se det, at reker har f.eks. anus, så det er mulig, at det var riktig, det som Christell sa, at faren min ‘spiste dritten til rekene’.
Hvem vet.
Men hvordan kan Christell, som da bare var 10-11 år kanskje, ha visst om det her?
Det var kanskje noe hu hadde lært, av sin 8-10 år eldre storebror Jan Snoghøj, (som var opptatt av helse og utseende, osv., og som har jobbet som kinesolog og naturmedisiner vel, mm., etter dette).
Så sånn var kanskje det.
(Selv om den dritten til rekene isåfall nok hadde blitt kokt da, vil jeg vel si, (som har jobbet som butikksjef i Rimi, osv.), så mener jeg å skjønne såpass om mat, at de rekene man kjøper frosne i butikken, nok har blitt kokt, (før de havner så langt som i butikken).
Og at eventuelle bakterier derfor nok har blitt ganske grundig drept.
Men men.
Så sånn er nok det).
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
http://www.fao.org/docs/up/glossary/17673/3873/050-154-001_EN.jpg
-
Jeg har ikke pleid å skryte av ting jeg har oppnådd, da jeg bodde i Norge, men jeg kan prøve å skrive mer om det nå, (siden jeg jobber med CV, osv).
– Jeg var med å vinne Vinn Sande-cup, i fotball, med Berger IL, mens jeg gikk på ungdomsskolen vel, og dette var vel på nivået ‘Smågutter’ eller ‘Gutter’, (jeg spilte der fra ‘Knøtter’, (eller om det var ‘Lilleputt’), og opp til ‘Gutter’ vel).
– På ungdomsskolen, så fikk jeg mange veldig bra karakterer, og fikk blant annet ‘S’ i karakterboka, i fagene kristendom, norsk, matte og samfunssfag, (enda jeg gikk i en klasse, hvor man kunne bli mobbet, (og kalt f.eks. ‘pastor’), hvis man gjorde for mye lekser, osv).
– På videregående, så gikk jeg økonomilinja, på handel og kontor, på Sande VGS., og fikk så gode karakterer, at jeg kom inn på en samarbeidsavtale, mellom Buskerud og Vestfold, og kunne gå det siste året, (russeåret), på en dedikert handelsskole, nemlig Gjerdes VGS., på Bragernes, i Drammen.
– Så studerte jeg informasjonsbehandling, (studiet hadde mest datafag, men også en del økonomi/ledelse), i to år, på NHI, i Oslo, hvor jeg fikk veldig mange bra karakterer, (i syv fag, så fikk jeg ‘laud’, det vil si karakteren 2.5, eller bedre).
– (På Gjerde VGS., i Drammen, så ble jeg også kamerat med Magne Winnem, fra Røyken, og han dro meg med på kurs, i konservativ politikk, med Unge Høyre, i Høires Hus, i 1991, og ‘ideologene’, i Unge Høyre, de ble så imponert over meg, (siden vi måtte svare på spørsmål, osv., om økonomisk politikk osv., (jeg hadde jo hatt f.eks. sos.øk., i to år, på VGS.), at de ba meg, (og Magne Winnem), om å bli med å finpusse valgkampprogrammet, til Unge Høyre, foran skolevalgkampen, som begynte noen få måneder senere vel, (i et eget møte, etter at selve kursdagen, var ferdig).
Selv om jeg syntes jeg fikk for mye ansvar, for tidlig, (jeg syntes det gikk litt for fort fram), og ønsket ikke etter det, å bli med på fler møter der, (når Winnem maste), for jeg syntes jeg trengte mer livserfaring, osv., før jeg eventuelt begynte i politikken.
Jeg hadde jo også vært utsatt for omsorgssvikt, og var også en ganske fattig student på den tiden, med hullete klær, osv., så jeg følte ikke at jeg passet helt inn, i Unge Høyre, ihvertfall ikke siden jeg var ganske fattig.
Selv om folka der vel ikke virka snobbete, må jeg innrømme.
Men Winnem og jeg, ble spurt om vi skulle være med på teltleir i Oslofjorden osv., og det syntes jeg var litt barnslig, (eller noe), for meg som hadde bodd alene, siden jeg var ni år.
Jeg synes ikke det var noe fristende å dra på teltleir, med folk jeg ikke kjente, må jeg innrømme.
(Jeg hadde jo ikke telt heller).
Selv om de fleste folka virka hyggelige og ingen sa noe stygt til meg, siden jeg ikke var fra Holmenkollåsen.
Men jeg følte meg ikke så hjemme, siden jeg var fra Berger.
Cathrine Huitfeldt, (datter av Fritz Huitfelt, i Oslo Høyre og kusine av Annikken Huitfeldt, i Arbeiderpartiet), husker jeg var en av de andre som var med på det kurset, (Magne Winnem visste navnet), ei dame som oppførte seg hyggelig og høflig, såvidt jeg kan huske vel.
Jeg visste ikke da at min far var direkte etter Iver Huitfeldt, som vel også hun Cathrine Huitfeldt, og de, må være etter, vil jeg vel tippe på.
Men men).
– Så måtte jeg i militæret, (noe jeg hadde bedt om utsettelse på, et par ganger, (og derfor tok etter studiene, og ikke før, siden jeg var så tynn, som ung mann, etter mange år med omsorgssvikt, fra min far, (og vel også mor før det), som jeg ble sendt til som niåring), i Geværkompaniet, (også kjent som Oppland Regiment, historisk sett vel), i Elverum, hvor jeg var en av de beste skytterne, i en infanteritropp, og var så god at jeg ble valgt ut som en av kun fem soldater i troppen, som fikk være med på garnisjonsmesterskapet, i skyting, på Terningmoen. Jeg var også den soldaten i troppen, som fikk flest ferdighetsmerker, (syv vel), (hvis jeg ikke husker helt feil).
– Så begynte jeg å jobbe i Rimi, etter militæret, (siden det var nedgangstider), og jobbet meg opp fra ekstrajobb i kassa, og opp til butikksjef. Jeg jobbet som butikksjef i tre butikker, (Rimi Lambertseter, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus), fra 1998 til 2002, og vant i 2002, den interne butikksjefkonkurransen, ‘Rimi Gullårer’, for andre halvdel av 2001, som butikksjef Rimi Langhus, og mottok en metall Rimi-penn og et gratulasjonsbrev, fra Stein Erik Hagen, samt cirka 15.000 vel, som butikken skulle bruke til forskjellige festligheter og aktiviteter vel, for de ansatte, (som jeg ikke fikk vært med på, (men Anders Berle, en ekstrahjelp, på Rimi Langhus, ringte meg vel, på mobilen, fra en sånn Rimi Langhus-fest, etter at jeg hadde begynt å studere igjen, og jobbet som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal), siden jeg slutta som butikksjef, seinere i 2002, pga. problemer med sjefene oppover i systemet, som behandla meg dårlig, syntes jeg, da jeg jobba som butikksjef på Rimi Kalbakken, i år 2000 og 2001).
– Så begynte jeg å studere igjen, (siden jeg ikke hadde noen grad, (siden NHI var en privat høgskole, og jeg måtte jobbe så mye på OBS Triaden, ved siden av studiene, at det gikk litt ut over tiden og kreftene jeg hadde til overs, til studier).
Jeg meldte meg på Bachelor i IT, ved HiO IU, for å få studielån fra lånekassa.
Jeg syntes det ville vært for flaut å søke på datajobber, hvis jeg ikke hadde en grad.
Og jeg trengte også å ta det rolig, i noen år, (og få litt pause fra arbeidslivet/’rotte-racet’), siden det hadde vært et ganske tøft ‘hardkjør’, med mye konflikter osv., de siste årene i Rimi.
– I 2003 og 2004 så overhørte jeg i Oslo at jeg var forfulgt av ‘mafian’, og dro derfor til Sunderland, for å studere ved universitetet der, (som en del av graden min ved HiO IU), høsten 2004.
I Sunderland ble det krøll med HiO IU og Lånekassa, og jeg fikk ikke studielånet mitt, før etter fire måneder der, noe som gikk veldig ut over studiene, så mye jeg at jeg fant det mest hensiktsmessig, å avbryte disse, og heller prøve å finne meg en jobb.
– Høsten 2005, så fikk jeg meg en jobb, ved Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation, hvor jeg ble dårlig behandla, og startet en arbeidssak, etter at jeg ble konstruktivt oppsagt, i desember 2006.
– Mars 2007, så begynte jeg å jobbe som selvstendig næringsdrivende, for Packaging Europe, (fra mitt hjem i Liverpool), i Norwich.
– I november 2008, så var Packaging Europe jobben ferdig, (det var et prosjekt jeg jobbet på, kalt Packaging Europe Database, hvor jeg samlet informasjon, om firma i emballasjesektoren, i Norge, til en database for Packaging Europe, sine kunder).
– Etter november 2008, så har jeg jobbet med min blogg, (johncons-blogg), som nå har nærmere 1.5 millioner sidevisninger.
Jeg har også laget en nettbutikk, fra scratch, (www.godtebutikken.net).
Og har også startet å jobbe med en arbeidssak mot Rimi, en omsorgssviktsak, mot min far, Arne Mogan Olsen, (som lot meg bo alene fra jeg var ni år, av en eller annen grunn), og mot min avdøde mors søsken, Ellen Savoldelli f. Ribsskog, og Martin Ribsskog, som ikke gir meg min del av arven, etter min mormor, (jeg skulle hatt 1/3 av min mors del), som døde i 2009.
Jeg prøver også å få rettighetene fra politiet, som ikke engang vil forklare meg hvem den her ‘mafian’ er.
Jeg har også mange andre saker, som jeg jobber med.
Myndighetene her i England, lar meg ikke være flyktning, enda jeg mener jeg er det, siden jeg måtte rømme fra et mordforsøk mot meg, fra min mors familie, i samarbeid med enten Bandidos eller Spetsnaz, eller noe, i Kvelde, i 2005.
Så jeg fortsetter å jobbe med disse sakene, som tar mye av min tid.
Jeg har også funnet ut, (etter at min mormor døde), at hun og min mor, arvet baron Holger Adeler og hans kone, (min mormors tante), Magna Adeler f. Nyholm, på slutten av 70-tallet.
Dette har ikke min mors slektninger fortalt noe om til meg.
De kalte bare Magna Adeler, for ‘Meme’, (mens de kanskje smilte litt), men at hun var gift med den som vel var den nærmeste direkte etterkommer, (på ‘sverdsiden’), etter Cort Adeler, det forklarte de aldri noe om.
Så jeg lurer på om jeg nå er nærmeste direkte etterkommer, etter Cort Adeler, siden han og Magna Adeler, ikke fikk noen barn, (selv om Holger baron Adeler sine gudbarn, Palle og Berit Ravn, arvet hans ting, så dette er nok litt komplisert).
Jeg har også funnet ut at min far, Arne Mogan Olsen, har Johanitterordenen, i sin nye familie, (noe ingen har fortalt om til meg), i Aftenposten sitt tekstarkiv.
Og ved å drive slektsforskning, så har jeg funnet ut at min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog, var direkte etter Løvenbalk, kong Christoffer II av Danmark, Odin, Karl den Store, flere faraoer, flere romerske keisere, Gange-Rolf, Willhelm Erobreren, kong David av Israel, Cleopatra, profeten Muhammed(!), og mange fler.
(Og min far, Arne Mogan Olsen, har også skrevet til meg, på e-post, om at han er etter Iver Huitfeldt, (noe vel min grandonkel, Idar Sandersen, i Holmsbu, kunne bekrefte på telefon).
Og Iver Huitfeldt var gift med en datter av Gyldenløve.
Så min far er vel også etter kongelige, og vel også etter faraoene osv., da).
Så det er kanskje derfor jeg blir tullet fælt med av myndighetene, osv?
Hvem vet.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Så hvis jeg oppsummerer det enkelt, så har jeg blant annet oppnådd disse tingene:
– Vunnet Vinn Sande-cup, i fotball, (med Berger IL, aldersbestemte lag).
– Kom inn på samarbeidsavtalen, mellom Vestfold og Buskerud, det siste året på videregående.
– Fått ‘artium’, og bestått årskurs i ‘Grunnleggende handel og kontorfag’, ‘Markedsføring’ og ‘Data og Informasjonsbehandling’, på VGS.
– Kom inn på NHI, (en privat datahøgskole, i Oslo), i 1989, etter VGS., (og studerte der i fire semestre).
– Ble valgt ut til å være med på å jobbe med Unge Høyre sitt valgkampprogram, i 1991, (etter ha blitt ‘dratt med’ til Høires Hus, i Oslo, på et kurs i konservativ politikk der, av Magne Winnem, en kamerat fra siste året på videregående, i Drammen).
– Kom med i Garnisjonsmesterskapet, i skyting, på Terningmoen, under Førstegangstjenesten, (som kun en av fem soldater i en infanteritropp), og vant også flest ferdighetsmerker, i troppen, (syv merker vel), og mottok også Vernepliktsmedaljen, for fullført førstegangstjeneste.
– Ble valgt ut til å være med i Heimevernet, (HV 02018 Støtte-område), som en del av verneplikten, i 1996.
– Ble valgt ut til å være op, (under nicket john_cons), i 1997, på irc-kanalen #quiz-show, på EF-net, som noe av det første, som den nye kanalsjefen Empen gjorde vel, (det var vel også noe av det siste han gjorde, for han fikk sparken som kanalsjef der, etter kort tid vel, etter beskyldninger om å ha vært for ‘byråkratisk’, mm. Men men). En quizze-kanal som var ganske populær, på den tiden.
– Ble butikksjef i tre Rimi-butikker, (Rimi Lambertseter, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus), og vant Rimi Gullårer, som butikksjef Rimi Langhus, for andre halvår, av 2001.
– Kom inn på HiO IU, Bachelor IT-studie, høsten 2002.
– Kom inn på tredje året av en Bachelor of Science-grad, i Computing, ved University of Sunderland, høsten 2004, (etter studier ved NHI og to års studier ved HiO IU).
– Mottok en Høgskolekandidatgrad, i IT, fra HiO IU, i 2009, (etter å ha studert der fra 2002 til 2004, og også etter å ha fått godkjent noen fag fra NHI, som en del av den graden, fra HiO IU).
-
Det her er Camilla Skriung, fra Svelvik, (og Natur og Ungdom, mm.), som har vært på fest hos meg, i Leirfaret, hvor jeg bodde alene, fra jeg var ti år
http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/pdf.php?pa=A&d=2006-11-28&p=4&read=1
PS.
Det var min søster, Pia Ribsskog, som flyttet opp til meg, fra Haldis Humblen, (og min far, Arne Mogan Olsen), like før jul 1988, var det vel.
Og da hadde hun en et par-tre fester der, med litt ‘rare’ folk som Camilla Skriung osv., fra ‘Depeche/Lyche-gjengen’ i Drammen, og miljøet rundt deres venninne Cecilie Hyde vel, fra Svelvik, som var som en slags lederskikkelse, i denne Depeche-gjengen, (tror jeg ihvertfall).
Så jeg fikk plutselig stua mi full av all slags mulige rare folk da.
Folk som man vel sjelden har sett maken til på Bergeråsen.
(Hvor de fleste var veldig ‘mainstream’).
Men men.
Men jeg syntes de var artige da, og var litt lei av den Stock, Aitken & Waterman-musikken, som ble spilt mye på radioen, på den her tiden.
(Jeg hadde kanskje hørt litt for mye på radio, (og musikkvideoer på TV), siden jeg bodde alene).
Så jeg tok litt etter den sære musikksmaken, som de ‘rare’ vennene til søstera mi hadde da.
Så sånn var det.
Camilla var forresten på den festen med ei blond, litt blodfattig vel, ung dame, som jeg ikke er helt sikker på hvem er.
Men min søster Pia, ville at jeg skulle gå bort og prate til hu litt blodfattige jenta da.
‘Hvorfor det’, spurte jeg søstera mi Pia da.
‘Jo, gjør det’, eller noe, svarte Pia da.
Så Pia er litt sånn hemmelighetsfull.
Hu ville ikke forklare om hvorfor hu sa en ting, da.
Så søstera mi er ikke en åpen person, men hu driver nok med noe slags spill, osv., vil jeg vel tro.
Playgirl, heter det vel.
Men men.
Noe sånt.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer fra Camilla Skriung, forresten:
-
-
En slektning av min fars stedatter Christell, har visst vært med i Frøken Norge. Det visste jeg ikke
PS.
Her er mer om dette:
http://www.firda.no/nyhende/kultur/article3759853.ece
PS 2.
Hu har visst flytta til Drammen nå, (der hvor Christell og faren min og Haldis og dem bor), og blitt ‘på tjukka’, (som dem sier). Men men:
http://nb-no.facebook.com/people/Nadine-Isabelle-Humblen/711180706










