Stikkord: Arne Mogan Olsen

  • Jeg sendte en ny søknad om Fri Rettshjelp, til Fylkesmannen i Oslo og Akershus







    Gmail – Ny søknad om Fri Rettshjelp, (i forbindelse med brev fra Fylkesmannen i Vestfold).







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny søknad om Fri Rettshjelp, (i forbindelse med brev fra Fylkesmannen i Vestfold).





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jun 13, 2011 at 3:17 PM





    To:

    postmottak@fmoa.no


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Bcc:

    Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>



    Hei,

    jeg viser til vedlagt brev fra Fylkesmannen i Vestfold, om at for folk som bor i utlandet, så må de søke Fylkesmannen i Oslo og Akershus, om fritt rettsråd, (fri rettshjelp, som det het, i gamle dager).

    Jeg har søkt om fri rettshjelp, gjentatte ganger, til forskjellige saker, hos dere, siden 2007, var det vel.
    Den første søknaden min, fikk dere, etter at Politiet i Drammen, anbefalte meg, å søke om Fri Rettshjelp, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak, som jeg startet, mot min far, i Drammen, Arne Mogan Olsen, som lot meg bo alene fra jeg var ni år.

    Det var vanlig i omsorgssvikt-saker, å få Fri Rettshjelp, sa konstabelen, fra Drammen, siden at ofte så måtte kommunen osv., tas med, og da trengte man ofte advokat, for å få ut dokumenter, osv.

    Noe sånt.

    Jeg legger ved brev fra Fylkesmannen i Vestfold, som bekrefter at dere er riktig etat, for meg, å søke om Fri Rettshjelp fra.
    Og spør dere, om dere opprettholder dette avslaget, på søknad om fri rettshjelp, i omsorgssvikt-sak?

    (Jeg er arbeidsledig, og uten formue, så de økonomiske kriteriene burde være oppfylt).
    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    PS.
    Sender kopi til Politiet i Drammen og Fylkesmannen i Vestfold, siden disse er involvert i saken fra før.





    2 attachments

    img040.jpg
    637K
    img041.jpg
    386K




    PS.

    Her er vedleggene:

    img040

    img041

  • Jeg sendte en klage på Jussbuss, til juridisk fakultet, ved UIO







    Gmail – Klage på Jussbuss/Fwd: Klage/Fwd: Sommerferie?/Fwd: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Jussbuss/Fwd: Klage/Fwd: Sommerferie?/Fwd: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jun 10, 2011 at 1:05 AM





    To:

    info@jus.uio.no



    Hei,

    dette er en klage på Jussbuss.
    1.
    Lederen skriver til meg på nynorsk, enda jeg skrev først på bokmål.
    Det lærte jeg på skolen at var feil.
    Folk i staten skal svare på samme målform, som de blir skrevet til.
    (Dette var noe lærerne på ungdomsskolen fortalte oss, som grunn for at vi måtte lære nynorsk).

    Og Oslo er heller ikke en Vestlandsbygd, den offisielle målformen i Oslo er bokmål.
    2.
    Lederen har ikke svar på klagen min, (som er en uke gammel. Se den videresendte e-posten lenger ned i denne e-posten).

    3.
    Jeg ringte Jussbuss i dag, (torsdag), og ble utsatt for latterliggjøring, (se videresendt e-post lenger ned i denne e-posten fra i dag, (torsdag).
    Dette er uhøflig, mener jeg.
    Hun Tone hos dere lo, som om hun kjente saken, da jeg nevnte et brev fra Rimi-Hagen, som jeg fikk i Rimi, i 2001, og som jeg tenkte det hadde vært greit å hatt på jobbintervju osv., for det stod jeg var en dyktig leder som jobbet bra osv.

    Jeg har selv sett at folk har fått jobber, pga. at de er nevnt i bøker, etc., da jeg hadde arbeidsuke hos Kontorland, i Drammen, (en jobb faren min som hadde vannsengbutikk, i Drammen, skaffet meg), da jeg gikk første eller andre klasse på VGS., i Sande i Vestfold, på handel og kontor, (jeg var blåruss).

    4.
    Det var til stadighet avbrytelser, da jeg pratet med hu Tone, hos dere, idag/igår.
    Folk avbrøt henne, mens hu prata, og hu avbrøt samtalen på eget initsjativ og.

    Dere burde kanskje godta e-post som korrespondanse?
    Det er vanskelig for folk å dokumentere sjikane fra folk i Jussbuss, som kan være i russisk mafia, eller hvem vet, hvis det var over telefon.

    Hvorfor den vegringen mot skriftlig dokumentasjon, lurer jeg.
    Hvorfor godtar dere kun at folk ringer, men ikke at de skriver e-post til dere?
    Dette er kronglete og uhensiktsmessig og svekker de som kontakter dere sine muligheter til å beskytte seg mot tull fra Jussbuss sine studenter/medarbeidere, som kanskje skal være morsomme/underfundige/spydige da.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/6/9
    Subject: Klage/Fwd: Sommerferie?/Fwd: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold
    To: leder@jussbuss.no

    Hei,


    jeg ringte dere i ettermiddag, og fikk noen gode råd, av en som heter Tone hos dere, om en arbeidssak jeg har, mot Rimi.
    Men, en ting vil jeg gjerne klage på, og det er at det til stadighet ble avbrytelser, i samtalen, akkurat da jeg skulle forklare om hva som var problemene i arbeidssaken.

    Så det synes jeg var en uting.
    En annen ting, var at jeg etterlyste et personlig brev jeg fikk, fra Stein Erik Hagen, da jeg vant en intern driftskonkurranse, for butikksjefer, i Rimi, for 2. halvår, av 2001.

    Man kan sikker mene mye om han Rimi-Hagen, og selv om jeg jobba i Rimi i 12 år, så var det mange hundre butikksjefer, så jeg veksla aldri et ord med han.
    Men, han skrev at jeg var en dyktig leder og at jeg jobbet bra.

    Så det brevet prøver jeg å få tak i, (for min slekt, som prøvde å drepe meg i Norge, i 2005, sitter på mine viktige papirer).
    Men da jeg nevnte 'Rimi Gullårer', så begynte hu Tone hos dere liksom å latterliggjøre meg da.

    Det er mulig det er et dumt navn, men da minnet hun meg om Rimi, som kaller det brevet for 'diplom'.
    Det kan være fordi at Rimi-Hagen har solgt seg ut av Rimi, at Rimi latterliggjør de greiene der.

    Men jeg vil gjerne ha meg frabedt det, når jeg ringer dere, det var jo som om hu dama deres, satt på Rimis hovedkontor og latterliggjorde meg på samme måte, som dem, syntes jeg, når jeg nevnte det her.
    Det var nesten som at hu hos dere var i den samme russiske mafiaen som dem på hovedkontoret, på Rimi, har jeg tenkt.
    Noe sånt.
    Bare noe jeg tenkte på etter den henvendelsen min til dere, tidligere i dag.

    Så dette ville jeg gjerne klage på.
    For det syntes jeg ikke var noe særlig.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/6/2
    Subject: Re: Sommerferie?/Fwd: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold

    To: Juss Buss – Daglig leder <leder@jussbuss.no>

    Hei,

    takk for svar!
    Det var helligdag på mandag her i England.

    (De flytter de enkeltstående helligdagene til mandagene, sånn at det blir langhelg).

    Men da prøver jeg å ringe igjen til uka.
    Jeg synes det er litt rart at UIO skriver nynorsk.
    Oslo ligger vel ikke akkurat på Vestlandet, gjør det det da?
    Mvh.

    Erik Ribsskog
    PS.
    Da jeg gikk på skolen, så lærte vi at folk i myndighetene skulle svare folk på det språket de sendte på, så dette var uhøflig, vil jeg si.

    2011/6/2 Juss Buss – Daglig leder <leder@jussbuss.no>


    Hei,


    Juss-Buss har stengt for mottak grunna offentleg heilagdag i Noreg – Kristi Himmelfartsdag – i dag torsdag 2. juni. Dersom du ringer førstkommande måndag mellom kl 10 og 15, eller torsdag mellom kl. 17 og 20 vil du få snakke med ei saksbehandlar.


    Beste helsing frå


    Kirsten Vikesland Mæhle


    Dagleg leiar Juss-Buss


    Arbinsgate 7, 0253 Oslo


    Tlf: 22 84 29 30


    Mob: 906 34 225


    On Thu, 02 Jun 2011 16:17 +0100, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:


    Hei,


    jeg prøvde å ringe nå, (etter klokken 17, norsk tid), angående en arbeidssak mot Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, her i Liverpool, men ingen svarte.


    Har dere sommerferie eller?


    Når åpner dere eventuelt igjen?


    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-

    From: Juss Buss – Daglig leder <leder@jussbuss.no>

    Date: 2010/2/15

    Subject: Re: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Hei Erik.


    Vi tar ikke imot henvendelser per e-post, men du kan nå oss på telefon 22 84 29 00, mandag 10-15 og torsdag 17-20, eller du kan møte opp innenfor samme tidsrom i våre lokaler i Arbins gate 7 i Oslo.


    Mvh


    Juss-Buss


    On Mon, 15 Feb 2010 12:03 +0000, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:


    Hei,


    jeg sender denne videre, etter råd fra UIO.


    Det er også flere ting som foregår, at jeg ikke får rettighetene mine, fra myndighetene, etter at jeg måtte flykte fra Norge, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av en slags gruppering, 'mafian', som jeg ikke visste hvem var.

    Og jeg har ingen i slekta, som jeg stoler på, så jeg er nesten avhengig av å få rettighetene mine, fra myndighetene, hvis jeg blir forfulgt av en slags mafia da.

    Så i den forbindelse så er det mye krøll overalt i Norge, virker det som, når jeg prøver å få rettighetene mine, så går det rett i dass, som det heter, siden ingen virker å bry seg om folks rettigheter lengre, heller ikke myndighetene.

    Derfor håper jeg at dere hos Jussbuss kan hjelpe meg med at jeg blir tullet med og ikke får rettighetene mine, over hele linja, i Oslo og Norge.

    Se videresendt e-post til UIO, for noen av problemene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-

    From: Ingeborg Vibe <ingeborg.vibe@jus.uio.no>

    Date: 2010/2/15

    Subject: Re: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold

    To: postmottak@jus.uio.no, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei!

    Anbefaler at du kontakter Juss Buss pr telefon:

    Kontaktinformasjon daglig leder:

    Stian Bonnevie Arntzen

    Telefon: 22 84 29 30

    Epost: leder[a]jussbuss.no

    De tar dessverre ikke imot juridiske spørsmål per epost. Slike henvendelser vil ikke bli besvart. Vennligst kontakt dem per telefon.

    Med vennlig hilsen

    Ingeborg Vibe

    Førstekonsulent

    Det juridiske fakultet

    Delarkivet

    Universitetet i Oslo

    On 06.02.2010 13:26, Erik Ribsskog wrote:


    Hei,

    jeg bor i England, (som flyktning fra noe 'mafian' som dere har i Oslo, og som jeg får Fri Rettshjelp mot fra FMOA).

    Og i sommer, så døde min mormor, som er fra en rik dansk familie, og min mor er død.

    Så jeg skulle ha arvet 1/9 av boet, (eller egentlig mer siden min mors søsken har fått forskudd på arv).

    Så søker jeg om advokat fra Fylkesmannen i Vestfold.

    Så sier de, at de ikke gir advokat i pengespørsmål.

    Men jeg mener at da bruker de nok feil paragraf.

    Pengespørsmål og arv av bo, dvs. malerier og papirer etter min tipp-oldefar osv, som min mormor har lovt meg, (han var en kjent general).

    Dette er ikke da ikke penger.

    Har dere noe juss-buss, eller noe lignende, som dere hadde tidligere, som kan hjelpe meg når Fylkesmennene og Fri Rettshjelp tuller?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Beste hilsen
    
    Stian Bonnevie Arntzen
    Daglig leder Juss-Buss
    Arbinsgate 7, 0253 Oslo
    Tlf: 22 84 29 30
    Mob: 99 603 604






  • Min fars eldste stesønn, Viggo Snowhill, (som jeg har lurt litt på, om er delvis neanderthal), har visst vært på radio

    fars eldste stesønn radio

    PS.

    Jeg fant ikke noe om dette på nettet, men jeg fant ut at han hadde visst gifta seg igjen, med ei dame fra Peru.

    (Så det passer kanskje dårlig med det søstera mi, Pia Ribsskog, sa på 90-tallet, at han jobba som en slags gigolo, for en amerikansk dame, i USA.

    Men men).

    Så sånn er det.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om viggo snoghøj

    http://www.facebook.com/profile.php?id=517244603

    PS 3.

    Viggo har visst flytta tilbake til Norge, (og Drammen), igjen nå, (det var jeg ikke klar over. Men men):

    viggo bor i drammen

    http://www.facebook.com/viggosnowhill

    PS 4.

    Min fars yngste stesønn, Jan Snoghøj, har visst vært på hjemstedet til sin far, Søren Snoghøj, (nemlig Snoghøj, i Danmark), på ferie.

    Jan begynner å se litt eldre ut nå, synes jeg, jeg kjente han nesten ikke igjen.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    min fars yngste stesønn

    http://www.facebook.com/profile.php?id=1266713631

    PS 6.

    Her er mer om Jan og Christell, på den tida som faren min, Arne Mogan Olsen, flytta ned til dem, (fra meg, som da ble boende alene i Hellinga 7B, på Bergeråsen), og mora deres Haldis og broren Viggo, (i et hus i Havnehagen, på Bergeråsen):

    mer om jan og christell

    https://johncons-blogg.a2hosted.com/2009/11/jeg-har-jo-tidligere-skrevet-at.html

  • Er dette han kavaleren, til min fars stedatter Christell, og Hege Snoghøj, som ville at jeg skulle vaske trappa etter at de tømte et pulverapp. der?

    kavaler vaske trappa hm

    PS.

    For Hege og Christell, de jobba vel begge på Terningen Matcafe, (som de bodde like ved, nederst i Maridalsveien cirka).

    Dette var det året jeg var i infanteriet, på _Terning_moen(!)

    Og sommeren 1993, like etter at jeg hadde dimma, så spurte de tre meg, (eller han Andreas spurte da, mens han var i lag med de to Drammensdamene, som da var helt i begynnelsen av 20-åra), om jeg ikke kunne vaske trappa, der hvor de leide.

    For de hadde tulla og tøysa, og hadde klart å spraye ut et helt pulver-brannslukningsapparat i trappeoppgangen der da.

    Men da sa jeg nei.

    For jeg mener at når de er så uansvarlige, så fikk de vaske etter seg selv, syntes jeg.

    Jeg syntes det ville blitt for nedverdigende, for meg, å måtte vaske etter min fars nye stedatter liksom.

    Som også var to år yngre enn meg.

    Og vasking var ikke akkurat felt, for å si det sånn.

    Selv om vi lærte det i militæret, så var vel det mest ment for heimebruk, vil jeg tro.

    Men men.

    Det stod ikke akkurat ‘vaskemedarbeider’, på tjenestebeviset mitt, ihvertfall.

    Så sånn var det.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det er mulig det er han her, (men han er visst like død som f.eks. Christells barndomsvenninne, Nina Monsen. Men men):

    terningen matcafe død

    http://www.finnalle.no/terningen_matkafe_a_tselentis/86906673028.html

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    mer om terningen død

    http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia-diskusjon:D%C3%A5rlige_sp%C3%B8ker_og_annet_slettet_sludder

    PS 4.

    Her kan man se at Christell nok har vært rappkjefta, mot noen negre, eller noe, mens hu jobba på Terningen Matcafe, for Blitz kom dit og skulle rive ned gatekjøkkenet.

    Kan dette ha vært noe fra min søster, Pia Ribsskog, som jo var nesten blitzer?.

    Hm.

    (Det skal vel også sies, at hvis jeg husker riktig, så slutta Christell å jobbe der, sommeren 1993.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på).

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    christell rappkjefta

    http://www.pluto.no/doogie/blitz/kroenik1.html

    PS 6.

    Da sendte jeg en e-post til Blitz om det her:







    Gmail – Christell som jobba på Terningen Matcafe, i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Christell som jobba på Terningen Matcafe, i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jun 4, 2011 at 2:02 AM





    To:

    blitz@blitz.no



    Hei,

    jeg leste på nettet, at dere raserte Terningen Matcafe, i 1994, var det vel.
    Jeg lurte på, var det min fars stedatter Christell, som hadde vært ufyslig mot noen negre, eller noe.

    Hadde hu vært rappkjefta?
    Søstera mi Pia Ribsskog, hu har jo vært hos dere, og kjøpt hasj, i 1989 vel, sammen med Cecilie Hyde fra Svelvik, Camilla Skriung, (leder for kvinneradioen deres seinere), og dama til Skriung, i 1989, husker jeg, for da var jeg på samme fest som dem, og da la de seg på fortauet i soveposer, på Grønland.

    Men de sov vel ikke der hele natta?
    Alle damene inne på festen og de som sov på fortauet, ville at jeg skulle la dem være i fred, så da gjorde jeg det.
    Men dem sa like før at dem skulle på Blitz for å kjøpe hasj.

    Og det var jo det værste man kunne gjøre, i 1989, så da prøvde jeg selvfølgelig å stoppe dem, men jeg fant dem ikke først, for jeg var ganske full, og da jeg kom tilbake, så lå dem alle fire i soveposer på fortauet, utafor den falleferdige bygården da, på Grønland.

    Men men.
    Men hadde Pia sladra på Christell da, om at hu var rasist, også reiv dere ned Terningen Matcafe.
    Dette er jo snart 20 år siden, så regner med at dette ikke er hemlig nå.

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, og har flykta til England.
    Politiet vil ikke engang fortelle hvem denne mafian er, og de vil ikke etterforske mordforsøk mot meg, i Kvelde, i 2005, så jeg skriver blogg osv., i et desperat forsøk, på å få mine rettigheter.

    Men jeg vet ikke hvordan policy dere har til å svare på sånne her spørsmål.
    Men jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en e-post.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg leste faktisk Smørsyra noen ganger, skoleåret 1989/90, da jeg var på besøk hos hu Lill fra Svelvik og Pia fra Korea, på Grønland.
    Og der leste jeg at alle hadde krav på sosialhjelp.

    Og jeg ble blakk, for jeg gikk på privat høgskole, NHI, og da visste jeg det, når jeg skulle søke om sosialhjelp, på Ryen, våren 1990, (for de to siste månedene av vårsemesteret 1990).
    Så det er litt nyttig informasjon i Smørsyra og, må jeg innrømme, selv om jeg ikke er enige i alt dere driver med.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.






  • Jeg sendte en e-post til det advokatfirmaet, som ordnet med boet, etter at mine grandonkler, i Holmsbu, Otto og Gunnar Bergstø, døde







    Gmail – Arv etter min grandonkel Gunnar Bergstø







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Arv etter min grandonkel Gunnar Bergstø





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 30, 2011 at 7:17 PM





    To:

    post@adv-hurum.no



    Hei,

    i 2006 vel, så arvet jeg cirka en tidel, av flere bygninger, på Bergstø, ved Holmsbu, siden min far, Arne Mogan Olsen, ikke ville ha arv, etter sin fars brødre.
    Idar Sandersen bor der enda.

    Men nå har slekta mi i Norge kutta meg ut, og jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004.
    Kan dere vær så snille å høre for meg, om hun Marit Olsen, for eksempel, som arvet halvparten, (altså cirka 5-6 ganger så mye som meg), har lyst til å kjøpe min del, til markedspris.

    Jeg har ikke kontaktopplysninger, for henne.
    Og jeg er truet med utkastelse her i England, og har ikke noen penger, så jeg trenger penger hvis jeg skal få meg ny leilighet osv.

    Har også noe gjeld i Norge, men det bør tas av arbeidsinntekter, når jeg får meg ny jobb.

    (Har jobbet som butikksjef på Rimi Langhus, (tidligere Balstad), i Oslo, og har en høgskolekandidatgrad i IT, fra HiO IU).

    Min morfar var Johannes Ribsskog, som var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet.
    Min mor Karen Ribsskog er død, og jeg får ikke arv ette rmin mormor, som døde i 2009.
    Enda dette da blir min morsarv.

    Hun var kongelig etter Løvenbalk og eide malerier, som jeg tror må være vært mye, som har hengt på Højriis slott, i Danmark, husker jeg hun sa, før hun døde.
    Men men.

    Og faren min har lovt meg, sa søstera mi Pia, for noen år siden, at alle skulle få like mye arv, av han og hans samboer Haldis sine avkom.
    Så dere kan kanskje ordne sånn at jeg får min del fra Haldis og faren min og?

    Og trekke fra advokatutgifter?

    Jeg har ikke noen advokat.
    Har også arbeidssaker og mye sånt, som jeg kunne trengt advokathjelp til.
    Samt en omsorgssviktsak mot min far, som lot meg bo alene fra jeg var ni år, mm.

    Men det er kanskje greit å ta en ting av gangen.
    Så dette gjelder primært salg av den eiendommen Bergstø på Holmsbu, (Støaveien).
    Jeg er jo i konflikt med min fars familie uansett, så å være der i ferier, tror jeg ikke ville vært noe avslappende uansett.

    Men men.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog