Stikkord: 90-tallet
-
Mer fra Norge
I går, (torsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.
Jeg tok t-banen, til Ensjø.
Og jeg var, på Kiwi Ensjø, cirka fem minutter, før de stengte.
(Noe de gjør, klokka 23).
Og ei tyrkisk Kiwi-dame, (eller noe sånt), liksom viste noen fingre, opp i trynet på meg.
Mens hu sa noe, om at de stengte snart.
(Noe sånt).
Og da, fikk jeg nok.
Jeg bare kjørte handlevogna, (som var tom), gjennom kassa.
Og sa fra, til kassadama, om at jeg heller handla, på Rema, siden at de maste så fælt.
Og da, så dukka hu tyrkiske opp, ved inngangen også.
Og da sa jeg, det samme, til henne.
(Som jeg hadde sagt, til kassadama).
Og da sa hu tyrkiske, at hu ikke hadde sagt noe.
Så hu løy.
Og da ble jeg provosert, og tok et bilde, av hu tyrkiske butikkledersken, fra utsiden av butikken.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Det var også sånn, at panteautomaten, var i ustand, (eller med vilje skrudd av), i denne Kiwi-butikken.
Og det var også sånn, at jeg måtte ta handlevogn, to ganger, liksom.
For den første handlevogna, var ikke lik, de andre.
(Noe sånt).
Så den satt, som støpt nesten, i en rad handlevogner, da.
(For å si det sånn).
Så jeg måtte ta handlevogn, fra en annen rad, da.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det var også sånn, at Natt & Dag-stativet, var helt tomt, i denne butikken, (la jeg merke til).
Da jeg jobba, som butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter.
Så var det sånn, at jeg pleide, å ta tomme gratisblad-stativ, (som vi hadde, et par av), inn på lageret, hvis de ble tomme.
(For det ser rimelig harry ut, når sånne stativ, er tomme, vil jeg si).
Før jeg vel ringte, de som hadde, disse gratis-publikasjonene.
Sånn at vi fikk nok blader/aviser, hver gang.
Sånn at vi ikke, ble tomme, (mellom hver gratisblad-utgivelse), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det er også sånn, at folk, må få lov til, å handle ferdig, mener jeg.
Uten å få mas og fingre opp i trynet, liksom.
Sånn var det ihvertfall, på Matland/OBS Triaden, da jeg jobbet der, (noe jeg gjorde, fra høsten 1990 til høsten 1992), husker jeg.
Og sånn er det vel også, på for eksempel Vinmonopolet, (hvis jeg ikke tar helt feil).
Og hvis man gikk, til et landhandleri, med en handlelapp, (som de kanskje bare ga, til butikkfolka), for hundre år siden.
(Like før stengetid).
Så var det nok ikke sånn, at man ble bedt om, å forte seg, (å handle).
(Hvis jeg skulle tippe).
For da var det isåfall butikkfolka, (som stod bak en disk), som måtte forte seg, (må man vel si).
For da måtte de gå og hente, disse varene.
(Og vel også pakke de).
Og det var nok ikke sånn, at butikkdama da turte, å kjefte, på kunden.
For på den tida, så var nok butikkfolka, mer sånn, at de ville ha kunder, (og fortjeneste), mistenker jeg.
Hvis du driver og trakasserer kunder, ved å mase på de, og stikke masse fingre, opp i trynet på dem.
Da er du egentlig ikke, så glad, i kunder, (vil jeg si).
Og sånn er det, i alle Kiwi-butikker, (har jeg inntrykk av).
At de maser på kundene, når det begynner å nærme seg stengetid.
Så man kan merke, at Kiwi-kjeden, er eiet, av et firma, (nemlig Norgesgruppen), som egentlig er, en grossist, (som er vant til, å selge, til bedriftskunder), vil jeg si.
For forbruker-kunder, er ikke Kiwi/Norgesgruppen, noe særlig flinke med, (vil jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
På Rema, så fant jeg, det meste, som jeg hadde tenkt til, å handle, på Kiwi.
Jeg trengte søppelposer, og det hadde Rema og.
Selv om Rema sine søppelposer, er gjennomsiktige, (og ikke grå, som Kiwi sine).
Så det er kanskje litt spesielt.
For da er det lett, for andre folk, å se, hva man kaster, (må man vel si).
Og Rema sine søppelposer, koster også, cirka dobbelt så mye, som Kiwi sine.
Men det er mulig, at pose-rullene til Rema, inneholder fler poser.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Jeg hadde også, på handlelappen min, å handle billig dusjsåpe, på Kiwi.
Og Rema sin billige dusjsåpe, heter: ‘Dusjkrem’.
Men hvorfor kaller Rema sin såpe, for krem?
Nei, da er det noe rart, (mistenker jeg).
Så det ble til, at jeg kjøpte billig sjampo, istedet.
For ellers, så hadde kanskje kassadama, (på Rema Ensjø), sagt at jeg var pervers, (eller noe i den duren).
(Hvis jeg hadde kjøpt, denne dusj_krem_-en, til Rema).
For det navnet, (dusjkrem), er litt ladet, (må man vel si).
(Noe sånt).
Og å stå, i dusjen, og smøre seg inn, med krem.
Det blir, som noe litt rart, (vil jeg si).
Så derfor, så kjøpte jeg ikke, denne rare dusjkremen/såpa, til Rema, da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Her er mer om dette:
PS 8.
Det var også sånn, at denne Rema-en, (Rema Ensjø), var utsolgt, for billig håndsåpe.
(Noe de også var, den forrige gangen, som jeg var der.
Noe som var, på mandag, (hvis jeg ikke husker helt feil), vel).
Og da jeg gikk, til kassa.
(Noe som var, klokka 23.27.
Står det på kvitteringa).
Så kom det, cirka fire folk, (blant annet en slags håndverker), etter meg.
(Kunne det virke som).
Og disse handla ikke, så mye.
Og det var også sånn, at jeg la merke til, en kraftig fyr, med lyst hår, som nesten fotfulgte meg, (må jeg si), mens jeg handla.
Og så forsvant ‘plutselig’ han, og så gikk han nevnte håndverkeren, i veien for meg liksom, istedet.
(Noe sånt).
Så jeg fikk liksom ikke, noe luft da, (mens jeg handla), inne i den Rema-butikken.
For det var folk rundt meg, hele tida.
Selv om butikken er relativt stor, og det var rimelig sent.
Og han ene, som fulgte etter meg liksom, til kassa.
Han lukta det rart av og, syntes jeg, at jeg merka, (mens jeg pakka varene).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Det var også sånn, at jeg hadde tenkt til, å klage, til kassadama, (på Rema), på at panteautomaten, på Kiwi, ikke virka, (og at de maste), osv.
Men da jeg kom til kassa.’
Så var det sånn, at det da dukka opp, cirka fire karer, (bak meg), fra ‘ingensteder’, liksom.
Og det kunne jo tenkes, at noen av disse, kjente noen, som jobba, på Kiwi, (eller noe i den duren).
Og det var også, ganske seint.
Så derfor, så klagde jeg ikke, på Kiwi, (som jeg hadde tenkt til), til Rema.
(På grunn av disse nevnte ‘gateteater-kundene’, som liksom lagde, et rush, bak meg, da.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Det var også sånn, at hu litt ‘fleskete’ kassadama, på Rema, var ‘degos-farget’.
(Hvis jeg ikke så helt feil).
Så hu er muligens, i slekt, med de kroatene, (er det vel), i Majdek Dagligvare AS, som eier, denne butikken.
(En butikk, som visstnok, er Rema sin testbutikk.
Og som har samme adresse, som Rema sitt hovedkontor).
Og å klage, til noen farga folk.
(Som muligens, kan være, i noe jugo-mafia, (eller noe lignende).
For alt hva jeg vet).
Det kvier man seg vel kanskje litt for, (vil jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Mer om Sverres gate 3, (i Oslo)
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Det har visst vært planer om, å bygge moske, i Sverres gate 3:
PS 3.
Det har visst også, vært noe ‘kunst-greier’ der:
PS 4.
Enda mer om Sverres gate 3:
-
Mer fra Norge
I går, (fredag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.
Jeg dro til Lambertseter, (siden at jeg er litt lei, av å handle, på Majorstua og Ensjø).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
På t-banen, så var det sånn, at det gikk på, en joggebukse-kledd albaner, (som jeg ble litt kvalm av, må jeg si), på t-banen, på Tøyen.
(Som satt seg ned, i samme ‘benke-gruppe’, som jeg satt i).
Og han gikk av igjen, på Ryen.
Og han lurte jeg på, om det var, noe gateteater med.
For jeg har bodd, et år, på Abildsø, (like ved Ryen).
Og jeg var aldri, på Tøyen, (for å si det sånn).
Men jeg dro, nesten hver dag, ned til Jernbanetorget/sentrum, da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Det var også, tre natteravner, på t-banen, ned til sentrum.
Og de lurte jeg på, hva dreiv med.
Vektere fantes ikke, (i Larvik), på 70-tallet, (har jeg blogget om tidligere).
Og Natteravn er vel, et særnorsk fenomen, som oppstod, på begynnelsen, av 90-tallet.
Hva er egentlig forskjellen, mellom Natteravn og Soldiers of Odin, tenkte jeg.
(Noe jeg vel også, har blogget om tidligere).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det var også sånn, at det stod, en mopp, (eller noe i den duren), inne på Tøyen t-banestasjon.
(Noe jeg så, fra t-banen).
Og det syntes jeg, at virka, litt rart.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her er mer om dette:
PS 5.
På Rema Lambertseter, (hvor jeg var, ikke så lenge før de stengte, (det står 23.55 på handlelappen, og de stenger, ved midnatt)), så var det, litt ‘harry’, (da jeg gikk inn der), må jeg si.
En søppelkasse var demontert.
Som at noen, dreiv og tømte den, men så bare hadde gått fra den, (midt i ‘tømme-prosessen’).
(Av en eller annen grunn).
Så det var nok, noe rart, som foregikk, i denne butikken, (må man vel muligens anta).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:
PS 7.
Det var også sånn, at de hadde, en kunde-kar, som jeg lurte på om, var tilbakestående, i denne butikken.
Han kunde-karen, bare svirra rundt der, (innerst i butikken), i cirka en halvtime, (virka det som).
Og da jeg gikk ut derfra, (like før midnatt), så var fortsatt, han ‘mongoen’ der, (innerst i butikken), la jeg tilfeldigvis merke til.
Så dette lurte jeg på, om var, noe gateteater, (fra noe albansk mafia muligens, for det jobba en som så albansk ut der, la jeg merke til), eller noe lignende.
(Hvem vet).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Her er mer om dette:
PS 9.
Det var også sånn, at det var, noen lokale tenåringsgutter, (eller noe lignede), som bare hang, (må man vel si), i butikken, (ved frukta der), la jeg merke til.
Så disse fulgte kanskje med, på han ‘mongoen’, og lurte på, hva som feilte han, (kan man vel mistenke).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Det var også, en slags scene, i kassa der, (må jeg si).
En tyggegummi-pakke lå, på en ‘egg-plass’, (da jeg skulle betale).
Og det la jeg merke til.
Men jeg hadde ikke lyst til, å prate, med han kineseren, (eller hva det var), som hadde kjøpt tyggis-pakka.
Og kassamannen var ikke ‘hjemme’, (virka det som).
Kassamannen burde jo ha lagt tyggis-pakka, sammen med de andre varene, til kineseren, (vil jeg si).
(Noe sånt).
Så dette var antagelig, noe gate-teater, (vil jeg si).
For hvorfor skal en tyggispakke ligge, på ‘egg-plassen’?
Nei, egg-plassen er for nettopp egg, lyspærer, ukeblader og aviser, (og en del andre varer).
Men ikke for tyggispakker, (vil jeg si).
Det er mulig, at tyggispakker lett, kan bli gjemt, under gjenglemte kvitteringer.
Men disse, må kassereren, være flink med, å fjerne, (vil jeg si).
Så tyggispakker på ‘egg-plassen’.
Da er noe galt, (vil jeg nesten si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
For kort-automaten stod, like ved ‘egg-plassen’.
Så jeg måtte jo da flytte meg, bort fra kort-automaten.
For ellers, så ville nok kineseren, ha glemt, sin tyggispakke.
For han ville nok da, ikke ha sett, sin tyggispakke.
(For tyggispakka ville da liksom, ha gått i et, med meg, (for kineseren).
Noe sånt).
Så her burde kassereren, ha fulgt med, og lagt tyggispakka ned, sammen med de andre ‘kineser-varene’, (vil jeg si).
Og det er også mulig, at kort-automatene, (i denne butikken), er plassert, på et litt harry sted.
Vi hadde jo sånne kassadisker, (i matbutikkene), før kort-automatene kom.
Så det er mulig, at disse kort-automatene, bare liksom, har blitt ‘slengt på’ kassene, på noen litt harry steder, (i noen tilfeller), da.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
Det var også, en slags scene, da jeg gikk inn, i butikken.
Fra den inngangen jeg brukte, så må man gå, forbi kassene, for å komme seg inn, til selve salgs-arealet.
Og da jeg gikk forbi kassene, så så jeg, tre karer, som stod, i en klynge, (må jeg si).
Og det var to Rema-folk og en håndverker, (virka det som).
(Noe sånt).
Og disse stod, så nærme hverandre, at man vel nesten må si, at det de dreiv med, kunne kalles, for noe slags ‘homo-erotiske’ greier, (eller noe i den duren).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Da jeg gikk ut, av butikken.
Så hang det, to tenåringsgutter, foran handlevognene.
Så dette var, litt skummelt, (siden at det også var, litt seint), vil jeg si.
For det var ikke opplagt, at disse ‘pøblene’, ville finne seg i, at de måtte flytte seg, (sånn at jeg kunne sette på plass handlevogna ‘mi’), vil jeg si.
Så dette var, en litt ubehagelig opplevelse, (selv om disse ‘narverne’, ikke kom, med noe slags ‘dritt-slenging’, eller lignende), vil jeg si.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 14.
Det var også sånn, (på denne handleturen), at handlevogna ‘mi’, ikke var helt bra.
For handlevogna skjente nemlig litt, til sida, (husker jeg).
Så den handlevogna, var rimelig vond, å dytte på da, (må jeg si).
Men når det er, sånn pollett/mynt-innkast, på handlevognene.
Så blir det også, litt som noe styr, å bytte handlevogna, (vil jeg si).
Så man må vel si, at det er spesielt viktig, at butikkene da, (når de har mynt/pollett-innkast, på handlevognene), er flinke til, å ‘luke ut’, dårlige handlevogner.
Men dette slurver butikkene ofte med, (vil jeg si).
Så dette var enda en ting, som trakk ned, når det gjaldt, denne handleturen.
(Selv om denne butikken, (Rema Lambertseter), er en ganske stor og oversiktlig Rema-butikk, (må man vel si), ihvertfall hvis man ser bort fra inngangspartiet, (som man vel må si om, at er litt uoversiktlig/’russisk’, siden at de har to innganger der, (hvis jeg ikke tar helt feil)).
Og butikken så ganske ryddig, velfylt, rein og lys ut, (som vanlig vel), vil jeg si.
Noe sånt.
Og de har også lenge åpent der, (nemlig til midnatt, seks dager i uka).
Så dette er, en av de beste Rema-butikkene, (på flere måter), vil jeg si.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Mer om innspillingen av filmen Secondløitnanten
Nå har jeg tenkt med, på hva som hendte, under innspilingen, av filmen Secondløitnanten.
(Noe jeg var med på, (som statist), som del av førstegangstjenesten.
Høsten 1992).
Og de som har sett den filmen, husker kanskje, at noen tyske soldater, må løpe, inn på tunet, med de tyske hjelmene, på armene.
Og han som sakker litt av, (mot slutten av scenen), er meg.
Og da har kanskje noen, (av oss skuespillerne/statistene), fått blodpropp, i armen, av å ha en sånn hjelm hoppende, opp og ned, (mens de løp).
For det var sånn, at kompanisjef Isefjær, han samlet oss, (på campingplassen i Kvikne), om kvelden.
Og så spurte han hver og en, om han ville ha, en øl, (fra filmselskapet), som takk for hjelpen.
Men vi fikk jo to billetter hver, til denne filmen, i posten.
Så om det var sånn, at Forsvaret, hadde fått melding om, at en soldat, hadde fått blodpropp, i armen, (av å ha de tyske hjelmene, på armen).(For filmselskapet mente, at vi skulle ha hjelmene, på hodet.
Men noen vernepliktige, fra Hedmark vel, de protesterte da, og sa, at: ‘Øss skal itte ha slike tyske hjølmer på hugge’.Noe sånt).
Men så tenkte jeg sånn, (etter å ha fått ølen, av kompanisjef Isefjær).
At for eksempel i en bondefamilie, hvem er det, som får _en øl og ikke mer_, liksom.
Nei, det blir vel dattera som ikke er konfirmert enda, (eller noe i den duren).
Så jeg syntes, (som tidligere russ, studenkro/disco og pub til pub-runde-kar), at dette: ‘En øl og ikke mer’-greiene, ble som noe ‘jente-greier’, (eller noe tull), må jeg si.
Så jeg bare ga bort min øl, til en medsoldat, (muligens Frisell).
Og så var dette, (det vil si ølflaska), muligens egentlig ment, som noe slags ‘medusin’, mot blodpropp?
For jeg fikk så, (noen dager seinere, mens vi var på øvelse, ved Heistadmoen, utafor Kongsberg), veldig vondt, i armen.
Og det er muligens på grunn av, at jeg ikke drakk, den nevnte ølen.
For alkoholen i ølen, ville nok muligens, ha løst opp, den nevnte blodproppen, (som jeg ikke forstod hva var, på den tida, jeg fikk bare veldig vondt i armen, og brukte (for) mye paralgin forte/paracet osv., mot dette).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
-
Jeg tror at feilen, som Maarud gjorde, i denne saken, var at de registrerte ordet: ‘Potetgull’, som varemerke, for seint
http://e24.no/lov-og-rett/nettavisen-potetgull-striden-ikke-opp-i-hoeyesterett/23949854
PS.
Som jeg har skrevet om, i memoarene mine, (i Min Bok 5, var det vel).
Så var det sånn, at jeg var, på Rimi-butikksjef-seminar, på Storefjell, (som butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter), høsten 1998.
Og der, så var det sånn, at ei Pringles-dame, (fra firmaet Procter & Gamble), fortalte oss Rimi-butikksjefene, at de hadde valgt, å referere, til Pringles-snacksen, som: ‘Potetgull’, i ingrediens-oversikten på norsk, (på Pringles-pakkene).
Og det var jo liksom, en ‘spansk en’, som Pringles/Procter & Gamble tok, (på Maarud sin bekostning), da.
(Sånn som jeg forstod det).
Men hvorfor hu Pringles/Procter & Gamble-dama, liksom turte, å skryte/le, av dette, ovenfor oss Rimi-butikksjefene.
Det veit jeg ikke.
Men det må vel antagelig, ha vært, noe morsomt, et sted, (som jeg ikke fikk med meg), da.
(Noe sånt).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
For Maarud begynte, å selge Potetgull, for bortimot hundre år siden, (eller noe i den duren).
Og ordet Potetgull, er Maarud sitt ‘ord’, liksom.
(Forstod jeg blant annet, på hu Pringles/Procter & Gamble-dama, på Storefjell, i 1998).
Så hva grunnen kan ha vært, til at Maarud, var så treige, med å registrere ordet: ‘Potetgull’, som varemerke.
Det veit jeg ikke.
Men det hadde det kanskje, vært morsomt, å visst.
Man må vel anta, (hvis jeg skulle tippe), at Maarud her, har sovet, i timen, liksom.
For de registrerte ikke, ordet: ‘Potetgull’, som varemerke, før for noen få år siden.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/12/na-begynner-media-nrme-seg-kjernen-i.html
-
Mer fra Høvik
Nå gikk brannalarmen her, (midt på natta), på tidligere Thon hotel Høvik.
(Mens jeg driver, og lager pizza.
Men jeg hadde ikke satt inn pizzaen enda, så det var bare en tilfeldighet.
Eller noen som prøvde, å få meg opp, i stry.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg bodde, i Rimi-leilighetene, i Waldemar Thranes gate 5, fra 1996 til 2004.
Og der gikk ikke brannalarmen, en eneste gang, (mens jeg bodde der), sånn som jeg husker det.
Så man kan lure på, hva grunnen er, til at brannalarmene, går så ofte, i Vesten, for tida.
Er det fordi, at vi har sluppet inn, for mange ‘pakkiser’?
(Og at disse starter, falske alarmer, for å få oss vestlige, opp i stry).
Da jeg gikk ut, av rommet mitt/leiligheten min, tidligere i kveld/natt, så gikk jeg forbi, en svær pakkis, (eller noe lignende), i gangen her.
Men det var kanskje, noe gateteater.
Hva vet jeg.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Nå startet brannalarmen igjen, (cirka klokken 5), her på Narverud.
Men denne gangen, så ‘ulte’ alarmen, kun to ganger, før den stoppet.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Da jeg studerte, ved University of Sunderland.
Så bodde jeg, på the Forge, (et boligkompleks, som var eiet, av universitetet).
Og der, så var det sånn, at brannalarmen gikk, stort sett hver kveld, de første ukene/månedene.
(Så de britiske student-damene, begynte å gå ut, i undertøyet.
Antagelig fordi, at de ble så vant med, (eller lei av), å evakuere.
Noe sånt).
Og da jeg var tvangsinnlagt, på Blakstad, (noe jeg har klaget på), så hadde de også falsk brannalarm, (husker jeg).
Og her på Narverud, har det vel vært, noe sånt, som 50 falske alarmer, siden jeg flytta hit, for snart to år siden.
(Noe sånt).
Så det virker som, at det har gått sport i, å ha falske alarmer, i Vesten, de siste årene.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Jeg må også ta med om, (igjen), at røykvarslerne her, på tidligere Thon hotel Høvik, er plassert, rett over kjøkkenbenken.
Så hvis man flytter en panne eller gryte, over til vasken.
(For å skylle eller vaske, denne gryten/pannen).
Så vil gryten/pannen da, befinne seg, cirka rett under røykvarsleren.
Og jeg husker fra da røykvarslerne dukket opp, i Norge, på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.
Da het det seg, at disse skulle henge, utenfor døra, til ‘hoved-soverommet’, i boligen.
(Sånn som jeg husker det, fra min farmor og farfar sitt hus.
Som jeg pleide å dra til, etter skolen, hver arbeidsdag.
For å spise middag og for å jobbe, for vår slektsbedrift Strømm Trevare).
Og hvis noen hadde sagt til oss, (i 1980), at på 2010-tallet, så kommer røykvarslerne, til å stå plassert, over kjøkkenbenkene.
Da hadde vi nok ikke trodd, på det de sa, i det hele tatt, (hvis jeg skulle tippe).
(For å si det sånn).
Så i 1980, så ville nok folk bare, ha rista på huet, av den verdenen, som vi lever i nå.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Danskene mest i slekt med apene?
Nå tenkte jeg litt, på da jeg avtjente førstegangstjensten, (i geværkompaniet, på Terningmoen).
Og da, så skulle vårt kompani, være med på, å arrangere junior-NM på ski, (husker jeg), på/ved Rena, (på nyåret, i 1993, var det vel).
Og da, så var det sånn, at jeg hadde blitt tatt ut, (av troppsbefalet, var det vel), til å være med, på den stasjonen, som ga tøy-posene tilbake, til deltagerne.
Dette var noen slags plastposer, (med tøy i), som ble hengt opp, på noen knagger, (som egentlig var spikere, på noen planker).
Plankene og spikrene, var ferdig satt opp.
(Sånn som jeg husker det).
Men en Rena IL-leder, (eller noe i den duren), sa at vi skulle merke disse spikerne, med tall.
(Mens vi ventet på at deltagerne, skulle dukke opp).
Og da vi var ferdig, med den første planke-raden.
Så hadde vi kommet, til 74, (eller noe i den duren).
Rena IL-lederen foreslo da, at vi skulle merke, den motstående plankerekken og, helt til enden.
(Den plankerekken, var cirka like lang, som den første plankerekken).
Men da forklarte jeg, at det ville være smartere, å kun merke, til hundre.
For hundre, er delelig, med ti.
Og da bruker man titalls-systemet.
Som er det enkleste tallsystemet, for mennesker, å bruke, (var det vel, at jeg lærte, på datalinja/NHI).
For mennesker, er født, med ti fingre, (og ti tær), så for oss mennesker, så blir det enklest, å bruke titalls-systemet, da.
(For å si det sånn).
Og hvis vi skulle brukt hele den andre planke-lengden.
Så ville vi endt opp med, å bruke 137-talls-systemet, (eller noe sånt).
Og det ville da vært idiotisk, (vil jeg si).
For da hadde vi liksom, blitt marsboere, med 137 fingre/tentakler.
(De ville kanskje ha syntes, at det systemet, var best).
Noe sånt.
Så de som ønsket, å liksom, være marsboere.
De må ha hatt, en hemmelig agenda, (mistenker jeg).
Det er mulig, at de var homser, og at de ble sure, (av mitt forslag), fordi at de, gikk glipp av, noe slags ‘homse-nytelse’, som bestod av, å glane mye, på sine medsoldater, mens de lot som, at de så, etter ‘kaos-numrene’, (eller noe i den duren).
(Noe sånt).
Men det var så mange deltagere, at hvis vi hadde brukt ‘kaos-nummerering’, så ville det nok blitt, et fælt kaos, på vår stasjon/målområdet, (vil jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Det var også sånn, at drakt-numrene, brukte ti-talls-systemet.
Så derfor, ville det vært meningsløst, å bruke et annet system, (enn ti-tall-systemet), på tøy-pose-knaggene, (for tøyposene hadde, de samme numrene, som drakt-nummerne/start-nummerne), da.
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Men hvis man da, tenker mer, på dette.
Så bruker danskene noe, som heter snes.
De har tress og fiers, (osv).
Og det betyr tre snes og fire snes.
Og et snes, er tjue.
Så danskene er vant til, å liksom også, telle tærna.
Men moderne menneske, har ofte sokker og sko, på føttene.
Så vi har vanligvis ikke tærne bare.
(Selv ikke når vi er hjemme).
Men apekattene, de går fortsatt, uten sko/sokker.
Så danskene er nok, det folkeslaget, som er mest i slekt, med apene, (vil jeg tippe på).
Siden at de er så glade i, å også telle, på tærna, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Istedet for disse ‘vage’ greiene, (må man vel kalle det), så kunne kanskje NorgesGruppen ha begynt, å merket varene sine, med de nye etikettene, som måler kulde, (som Rema bruker, (litt feil, må man vel si). Det hadde gitt mer mening, enn dette, (som vel vil gi mer kaos), vil jeg si
PS.
Her er mer om dette:
https://www.rema.no/artikler/nyheter/tradisjonell-datostempling-har-gatt-ut-pa-dato/
PS 2.
Disse ‘kulde-etikettene’, (som vel heter ‘Keep it’), lærte jeg om, da jeg jobbet, i emballasje-bransjen, i England, (på vegne av firmaet Packaging Europe), fra 2007 til 2008.
Og de er det vel smartest, å sette på, hos produsenten, (i forbindelse med at varene pakkes).
(Sånn at hele kulde-kjeden, (heter det vel), fra produsent til forbruker, blir målt).
Men Rema setter muligens på disse, i butikkene, (ser det ut som, for meg, for den ‘indikator-dingsen’, er liksom ikke, en ‘integrert’ del, av original-emballasjen, men den er klistret på seinere, kan det virke som).
Og da registreres ikke, varm oppbevaring, av varene, på veien, fra produsent, til butikk.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.
Nå så jeg, på det bildet, i det første PS-et igjen.
Og den ‘Keep it-dingsen’ er visst nå, mer integrert, i original-emballasjen, (virker det som).
For det står en sånn pil, på pakken, og noe tekst, hvor det står: ‘Sjekk riktig holdbarhet’, (eller noe i den duren).
Og da må man vel regne med, at den ‘dingsen’, blir satt på, hos produsenten, (i forbindelse med pakkingen).
(For jeg har tidligere kjøpt noe Nordfjord-kjøttdeig, på Rema, på Billingstadsletta.
Og da var det ikke, noen sånn pil og tekst, på emballasjen.
Så det var ikke klart, om det var Rema-butikken, eller produsenten, som hadde satt på, disse ‘Keep it-dingsene’, (vil jeg si).
For de ‘Keep it-dingsene’, var da ikke, på alle kjøttdeig-pakkene, (sånn som jeg husker det).
Noe sånt.
Så da kunne det virke som, at det var butikken, som hadde satt på disse, (for å si det sånn).
Noe som vel ikke, gir like mye mening, som det å sette på disse ‘Keep it-dingsene’, hos produsenten, vil jeg si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Så disse ‘Keep it-dingsene’, burde vært satt på, av de samme, som merker emballasjen/varen, med holdbarhets-dato.
(I samme slengen, liksom).
Ellers blir det meningsløst, (vil jeg nesten si).
Og det bør fremgå, av emballasjen, at disse ‘Keep it-dingsene’, blir satt på, på denne måten, (vil jeg si).
(Hvis ikke, så blir kundene fremmedgjort, må man vel si).
Så disse ‘dingsene’, bør være, enda mer integrert, i emballasjen, (enn på bildet ovenfor), vil jeg si.
Sånn at det ikke ser ut som, at disse, kan ha vært satt på, i butikk.
(For da jeg jobbet, som butikksjef, i Rimi, (fra 1998 til 2002).
Så satt vi på ‘alarm-klistremerker’, på en del varer, som var spesielt sårbare, for butikk-tyveri.
Så butikkene er vant med, å sette på klistremerker, på enkelte varer, liksom.
Men da har det stokket seg, for Rema, (vil jeg si), hvis de setter på ‘Keep it-dingser’, på samme måte, (nemlig i butikk), som ‘alarm-klistremerker’.
For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Man kan også se, (på bildet ovenfor), at Rema kaller, den ‘dingsen’, en nyhet, (nå i 2017).
Men disse ‘dingsene’, var i bruk, på Rema Billingstadsletta, i 2014/2015, (husker jeg).
(Dette var, mens jeg bodde, på Slependen.
Hvor jeg bodde, fra høsten 2014 til våren 2015).
Så er dette da, en nyhet, (kan man vel lure på).
Hva var det, som de drev på med, på Rema Billingstadsletta, i 2014/2015, (kan man vel kanskje lure på).
Var det, et slags prøve-prosjekt, (eller noe i den duren), kan man vel kanskje lure på.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:
http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/01/jeg-sendte-en-e-post-til-mattilsynet.html
-
Thomas Seltzer, (som prata dritt om meg, (må man vel si), på TV, i 2012), har visst barbert seg og vært på sydentur. Noe sånt
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Det virker som, at jeg blir kritisert, (i videoen ovenfor), for å både fortelle min historie og ha nettbutikk.
Men min fars stesønn Viggo Snoghøj/Snowhill, har jo også, fortalt sin historie.
(I et slags radio-program, (laget av Frida Leknes), som jeg har blogget om).
Og selv om Viggo, fortalte sin historie.
Så jobbet han vel, (som nattevakt, i Vestby), på cirka den samme tida.
Så da blandet han liksom børs og katedral, da?
Er det sånn man skal forstå NRK sitt TV-program?
De er vage, moraliserende, fordømmende og snusfornuftige, (i det TV-programmet), mener jeg.
(Når de snakker, om meg).
Så det er ikke så lett, å forsvare seg.
(For jeg hadde heller aldri hørt, om Thomas Seltzer, før han begynte, å prate om meg, på TV.
Og jeg hadde heller ikke sett, de andre programmene, i denne TV-serien, (siden at jeg bodde, i England, på den tida).
Og jeg har heller ikke, blitt prata om, på TV før, for å si det sånn.
Og jeg har heller ikke, noen sånne medie-rådgivere liksom, som jeg kan kontakte, for å be om råd, når det gjelder TV/pressen.
Og jeg har heller ikke, noen advokater, som jeg kan kontakte, for å ordne, denne saken, for meg.
Og dette var også, et slags humor-program, med en slags humor, som vel muligens, må kalles ‘russisk’, (mistenker jeg), hvor det går på, å drite ut folk, (eller noe i den duren), liksom mellom linjene.
Og dette TV-programmer, fikk få seere, så det var ikke sånn, at det noen gang var snakk om, å lage, en ny sesong, av denne TV-serien.
Så man kan vel nesten sammenligne dette, med en dritt-pakke, mot meg.
Noe sånt.
Og dette var betalt, av den norske stat, (må man vel si), siden at det er de, som bestemmer, hvor mye, som folk skal betale, i TV-lisens/NRK-skatt.
For å si det sånn).
Men jeg får si det sånn, at det virker som, at dette, (Jenny Skavlan og Thomas Seltzer), er noen bortskjemte og umodne folk.
Som ikke forstår, at man må ha penger, til mat, osv.
For da bloggen min, ble presentert, på dette TV-programmet, (Tweet4Tweet), i 2012.
Så var bloggen, (som jeg startet, i 2007), allerede fem år gammel.
Så det blir som en livsstil, for meg, å ha en nød/varsel-blogg, (må jeg si).
For det er ikke sånn, at noen, har kommet med, noe særlig respons, på denne bloggen, (med unntak av sludderet, til Jenny Skavlan og Thomas Seltzer).
Så skal man da leve, på luft og kjærlighet liksom, mens man venter på, at Norge liksom, skal våkne opp?
Nei, hvis jeg hadde tenkt sånn.
Så hadde jeg nok vært død, av sult, for lenge siden.
Mat må man ha, selv om man driver, og forteller sin historie.
Så det er nok sånn, at NRK, ikke har beina sine, på jorda, (vil jeg si).
(Hvis de tror, at det ikke, er sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.
Og Thomas Seltzer aper også, min stil, (som jeg hadde, på slutten av 90-tallet), synes jeg nesten.
Hvor var brillene, til Thomas Seltzer, i akkurat det TV-programmet, (kan man kanskje lure på).
Så dette kan ha vært, noe slags utspekulerte greier, fra noe slags etterretning, (eller noe i den duren), kan man vel nesten mistenke.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her er mer om at min fars stesønn Viggo Snowhill jobbet, på cirka den samme tida, som han fortalte, sin historie, (noe som visstnok, er veldig fælt, hvis jeg har forstått NRK riktig):
https://www.linkedin.com/in/viggo-snowhill-86970238
PS 5.
Det er visst noen, som har fjernet, det intervjuet, hvor Viggo Snoghøj/Snowhill forteller, sin historie, fra Vimeo, (så det får jeg visst ikke postet her nå):
PS 6.
Mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool.
Så var det forresten, en kar, (som var nokså formell), som kontakta meg, på irc, og spurte, en del spørsmål, (uten at jeg husker detaljene nå).
Og det kan ha vært Thomas Seltzer, (mistenker jeg).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.






















