Stikkord: 90-tallet

  • I månedene etter militæret, så hjalp jeg først, min søster Pia, å få rom, på Ungbo, (i det samme bofelleskapet, som jeg selv bodde), og så Glenn Hesler, (som egentlig var Øystein Andersen sin skolekamerat). Og våren/sommeren 1994, (må det vel ha vært), så pleide Glenn Hesler og jeg, å spille en god del løkke-fotball ‘overalt’. Og Glenn Hesler visste om det stedet her, på Solheim, (heter det vel), hvor det gikk an, å spille fotball. Og det er mulig, at min halvbror Axel, også var med hit, en gang, for å spille fotball. Noe sånt

    månedene etter militæret

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Det var også sånn, at Glenn Hesler og jeg, pleide å spille fotball, (i helgene), på Ellingsrudåsen, (like ved der vi bodde).

    Og på Ellingsrud, (sammen med ‘Tom-gjengen’).

    Og på Åråsen, (også sammen med ‘Tom-gjengen’, som begynte å spille der, litt lenger ut på 90-tallet).

    Og på Lambertseter, (hvor vi også spilte tennis).

    Og i Fjellhamar-hallen, (hvor vi trente fotball, sammen med et bedriftsfotball-lag, som Glenn Hesler visste om, i 1999 deromkring, var det vel antagelig, og Glenn Hesler og jeg, spilte også en kamp, for dette laget, (vi var begge keepere, i hver vår omgang), på en treningsbane, på/ved Åråsen).

    Og vi spilte også, mange kamper, (i Valhall, på Ekeberg-sletta, på Vollsløkka, på Abildsø, osv.), for IT-akademiet sitt bedriftsfotball-lag, (som også hadde treninger, like ved ingeniørhøyskolen, i Cort Adelers gate, og på Vollsløkka).

    Og vi spilte også, (ihvertfall jeg), litt fotball, med noen folk, i Ekeberghallen, (når jeg egentlig skulle ha spilt badminton, (med Skøyenåsen badmintonklubb), men Glenn Helser, var forsinka).

    Det med Skøyenåsen badmintonklubb, (og at Glenn Hesler og jeg, skulle bli medlemmer der), det var min ide, for jeg hadde hatt en slags ‘prøve-time’, med den badmintonklubben, mens jeg jobba, på Matland/OBS Triaden).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Så årene etter militæret, de var for meg, preget av butikk-jobbing og trening.

    Jeg husker, at da jeg gikk ut, på byen, (i Oslo), under en helgeperm, (fra militæret), høsten 1992.

    Så hadde jeg på meg olabukse, t-skjorte og en grå skinnjakke, (som jeg hadde kjøpt meg, høsten før).

    Så ‘party-dressen’ min, fra 1989, den var slitt ut da, (for å si det sånn).

    Så jeg hadde ikke noen særlig kule klær liksom, å bruke, på byen, før i 1997 deromkring, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Nå har jeg markert, OBS Triaden, per sommeren 1992 cirka. Det røde feltet, er OBS Triaden, og det grønne feltet, er sommer-spesialvare-avdelingen, (som åpnet våren 1992 vel), hvor jeg jobbet, som rådgiver, for kassafunksjonen, (jeg ble ‘shanghaiet’, må jeg si, (mens jeg satt i kassa), av spesialvare-leder Lars Erik Koritov). Jeg jobbet også, i sommer-spesialvare-butikken, (som eneste ansatt), et seinvakt-skift, på åpningsdagen, (våren 1992)

    obs med sommerspesialvareavdeling

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Det var forresten sånn, at det var ei lyshåra dame, (i 20-åra vel), som het Hanne, (eller noe sånt), som etterhvert begynte, å jobbe, en god del, i sommer-spesialvare-butikken/avdelingen, (våren/sommeren 1992), husker jeg.

    Og hu ble det sagt om, (av en kar, som muligens var broren, til hu lyshåra ‘fruktavdeling-venninna’, til Cathrine Løvdahl), at pleide, å gjøre ting, som å dra på tur, med danskebåten, sammen med bare karer, osv.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Når det gjelder det, at jeg ble utvalgt/’head-huntet’, (av Lars Erik Koritov), til å være rådgiver, for kassa-funksjonen, (i sommer-spesialvare-butikken).

    (For det var ikke sånn, at Lars Erik Koritov spurte, ‘den femte kassalederen’, (som var fra OBS Lillestrøm egentlig), om han kunne få låne, en kasserer, av henne.

    Nei, Koritov spurte, om han kunne få låne meg, (sånn som jeg husker det).

    (For jeg satt i kassa mi, (eller om jeg var avløser), ikke så langt unna, hu ‘nye’ lyshåra kassalederen, da.

    Og det var stille i kassa, (av en eller annen grunn).

    Så jeg hørte hva Koritov sa, da.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Og mens jeg var, i militæret, så begynte jeg, å heller jobbe, i Rimi-kjeden.

    (På grunn av noen misforståelser, med ‘den femte kassalederen’, når det gjaldt jobbing, i feriene mine, fra militæret, osv.).

    Og det var, i desember 1992, at jeg begynte, i Rimi, (husker jeg).

    (Så det var cirka et halvt år etter, denne episoden.

    Da jeg jobbet, i sommer-spesialvare-butikken, (til OBS), på Triaden, da).

    Og jeg jobbet, som leder, i Rimi, fra 1994 til 2004.

    (Altså i cirka ti år).

    Og det var aldri sånn, at noen ba meg, (i Rimi), om å være rådgiver, for kassafunksjonen, i nye butikker.

    Sånt gikk gjennom distriktsjefene osv., i Rimi, (sånn som jeg forstod det).

    Og det var vel da eksterne firma, (som for eksempel Legra), som ga råd om, hvordan kassene burde sikres, osv.

    (Muligens i samarbeid, med Rimi sin sikkerhetsavdeling.

    Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Så jeg, (som var kasserer), ble altså brukt, som en slags sikkerhetsrådgiver da, (av OBS), i forbindelse med etableringen, av OBS sin sommer-spesialvare-butikk, (på Triaden-senteret), i 1992, da.

    Og det var litt rart, (må jeg si).

    Og det gikk også litt rett vest, (må jeg si).

    For da jeg så jobbet, det nevnte seinvakt-skiftet mitt, (i sommer-spesialvare-butikken), på OBS/Triaden, i 1992.

    Så var det ikke, noen dropsafe, i kassa, (husker jeg).

    Så det ble liggende, for mange sedler, i kassa, (husker jeg).

    Og noen av sedlene havnet inne i selve ‘kassa-apperaturen’, (for å si det sånn).

    Og det ble også, mye diff, i kassa, den første dagen der.

    For da jeg var med, (som rådgiver), så testet vi kassa.

    Og slo inn noen test-salg.

    Men disse hadde ingen slått ut.

    (Virka det som.

    For dette fortalte seinere ei kontordame meg.

    Hu samme som ga meg den halve halvflaska med whiskey, (som premie), på det nevnte julebordet, i 1991).

    Og det var også en tredje person, (en kar, som muligens var, fra OBS Lillestrøm vel), som var med, på det møtet, hvor jeg var rådgiver for kassafunksjonen, (eller noe sånt).

    Og det ble slått, på samme kasserer-nummer, hele dagen, (på åpningsdagen).

    Så det var ikke bare jeg, som slo, på kassa, den dagen.

    (For å ta med, om det også).

    Og den kassa, (som Koritov hadde funnet, et eller annet sted), var en gammeldags kasse.

    Som var helt forskjellig, fra de kassene, som stod, i den ‘vanlige’ delen, av OBS-butikken/senteret.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her kan man se, at Matland/OBS Triaden, var et hypermarked, (for Matland hadde et butikk-areal, på 4000 kvadratmeter, og grensen for å kalles hypermarked et visst 2500 kvadratmeter):

    matland obs triaden var et hypermarked

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/12/her-kan-man-se-det-at-matlandobs_17.html

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    grensen for hypermarked

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/12/her-kan-man-se-det-at-matlandobs_17.html

    PS 7.

    Her kan man se, at da Matland ble OBS Triaden, så bygget man ut, og hypermarkedet var, på 7000 kvadratmeter.

    Og hypermarkedet, blir her, listet sammen, med kjøpesenterne.

    Og det må antagelig være fordi, at den nevnte sommer-spesial-butikken/avdelingen, (som jeg har markert, med grønt ovenfor), ikke lå i tilknytning, til resten av hypermarkedet.

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    obs triaden bygget ut

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/12/her-kan-man-se-det-at-matlandobs.html

    PS 9.

    Men da jeg var, på Triaden, på mandag.

    Så så jeg, at det nå ligger, en Meny-butikk, cirka der, hvor Matland og OBS Triaden lå, i ‘gamle dager’.

    Og om den butikken, er stor nok, til å kalles, et hypermarked.

    (Altså at den har, et slagsareal, på mer enn 2500 kvadratmeter).

    Det veit jeg ikke.

    For de har liksom ‘hevet’ inn, så mange andre butikker, i første etasje/kjelleren, på Triaden-senteret.

    Blant annet Jernia, Vinmonopolet, Dressmann, Boots, Nordli bokhandel, Hairport og Christiania Glassmagasin, osv.

    Og det er mulig, at de også har gjort om, en del salgsarel, til lager der nå.

    (For alt hva jeg vet).

    Og nå var det bare 5-6 kasser der.

    Mot 15-20 da det var Matland, vel.

    Og det var også sånn, at det var plass, for to mørkhudede gutter vel, til å sitte, og ‘glane’, ovenfor kassene der nå.

    (De har altså flyttet kassaområdet, og lagt til, en ny gang, (til å ha handlevogner osv. i).

    Istedet for å bruke ‘hoved-gangen’ der, til å ha handlevognene i, (som i ‘gamle dager’), da).

    Men en sånn ‘glane-plass’, var det ikke der tidligere.

    Da var det mye trangere.

    (Sånn at vi ‘hele tida’, måtte huske, å rydde vogner.

    Ellers, så ble det trangt, mellom kassene og el-butikken, (som lå cirka der, hvor det nå er Norli bokhandel, Dressmann og frisør, vel).

    Så plassen, (i kjelleren der), ble utnyttet bedre tidligere, (vil jeg si), til dagligvare-areal.

    Og Meny er vel mer kjent for å være, en supermarked-kjede, (enn en hypermarked-kjede), vil jeg si.

    Så derfor har de kanskje, (med vilje), utnyttet plassen, på grunnplanet, i Triaden-senteret, litt dårligere nå, (enn da OBS Triaden og Matland lå der, i sin tid).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Dessuten var det sånn, at Spiseriet, (hvis kafeen på grunnplanet, på Triaden-senteret, het det, på 90-tallet), hadde en avtalte, med OBS Triaden, (hvis jeg husker riktig).

    Og den avtalen gikk ut på, at Spiseriet skulle servere, de rettene, som var nevnt, i OBS sine kundeaviser.

    (For OBS Triaden og OBS Lillestrøm, hadde felles kundeaviser, vel.

    Sånn som jeg husker det.

    Men bare OBS Lillestrøm, hadde sin egen kafe, da.

    Noe sånt).

    Så det er mulig, at noen, (for eksempel Arbeiderbladet), også regnet, Spiseriet, som en del, av OBS Triaden, (i ‘gamle dager’).

    (Hva vet jeg).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Så på den tida, (rundt 1987), som jeg begynte, å besøke, min tremenning Øystein Andersen, (og dem), på Hanaborg/Lørenskog.

    Så hadde Lørenskog to store hypermarkeder.

    (Nemlig Matland og Maxi).

    Men i ‘våre dager’, så er det bare små ‘østblokk-butikker’ igjen, (må jeg si).

    (Med fare for å fornærme Meny litt.

    Men likevel).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    ‘Den utrivelige kjempen’, (Maxi), har nå blitt til Metro Storhandel, (med ‘ørten’ trange butikker):

    ørten trange butikker

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

  • Her, (i Rasta grendehus, (heter det vel), som ligger, noen hundre meter, fra Triaden-senteret), så hadde vi, fra OBS Triaden, julebord, i 1991, (må det vel ha vært). Noe sånt

    rasta grendehus

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Så da merket vi slutten, av jappe-tida, (må man vel si).

    For i 1990, så var julebordet skikkelig bra.

    Det var, i noen lokaler, hos hotellet, på Triaden-senteret.

    (Det samme stedet, som Rimi Bjørndal, (hvor jeg, på den tida jobba, som låseansvarlig), hadde julebord, i 2003.

    Av en eller annen grunn).

    Og i 1990, så var det gratis sigaretter, (som stod, i mange glass, rundt om, på bordene).

    Og det var innleid strippedame, (husker jeg).

    Og gratis bar, (med bartender, (som lagde coctail-drinker), fra ferskvare-avdelingen, (som nok hadde, sitt eget julebord, hvis jeg skulle tippe)).

    Mens i 1991, så var det bare koldtbord, med mat, fra butikken, (OBS Triaden), sånn som jeg husker det.

    Og butikksjef John Ellingsen hadde da glemt smør, (til å ha på brødskivene vel), mener jeg å huske.

    (Noe sånt).

    Så da kunne man merke, at det var et slags skille, mellom jappetid/80-tallet og 90-tallet da, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Og på det julebordet, så var det en slags konkurranse, hvor man kunne vinne, forskjellige premier, (som de ansatte, hadde hatt med hjemmefra).

    (Noe sånt).

    Og da vant jeg, en halv halvflaske whiskey, (husker jeg).

    Og det var muligens sånn, at det var broren, til Cathrine Løvdahl, (som jobba i frukt-avdelingen og studerte jus), som hadde hatt med, den premien.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Men jeg syntes, at det ble litt rart, med en halv halvflaske whiskey.

    (Siden at flaska, var åpna, liksom).

    Så jeg drakk bare øl, (den kvelden), mener jeg å huske.

    Og så kasta jeg vel den flaska, (uten å drikke av den), da jeg kom hjem.

    (Noe sånt).

    Jeg gikk ihvertfall bort, til en bensinstasjon, (Hydro-Texaco vel), som lå like ved, dette grendehuset.

    Og der, så var det ganske ofte sånn, at det kjørte innom drosjer.

    Og så tok jeg en taxi hjem, (til Ungbo, på Ellingsrudåsen da), husker jeg.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Og dagen før, dette julebordet.

    Så hadde jeg, vært ute, på byen, (i Oslo).

    (Siden at jeg hadde fri, den lørdagen, som julebordet var på, (av en eller annen grunn), da.

    Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

    Og da, så var jeg, på Radio 1 Club, (i Storgata), som muligens hadde bytta navn, til Hit House, på denne tida.

    Og der, så møtte jeg, ei ung brunette, husker jeg.

    Som jeg hang litt sammen med.

    For vi gikk sammen, bort til Jernbanetorget, (hvor nattbussene gikk fra), mener jeg å huske.

    Men hu brunetta, begynte å spy, like ved noen ‘pakkiser’, (som hu muligens kjente), da.

    Så jeg tok bare nattbussen hjem etterhvert, (må jeg innrømme).

    (For hu brunetta, skulle vel, i retning av Stovner/Vestli, (mener jeg å huske).

    Mens jeg selv skulle, med nattbussen, til Furuset/Ellingsrudåsen, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    mer om rasta wiki

    https://no.wikipedia.org/wiki/Rasta_(L%C3%B8renskog)

  • Min yngre halvbror Axel, er kanskje litt preget, av å være vokst opp, på Røa

    axel vokst opp røa

    http://www.aftenposten.no/meninger/Hvorfor-jeg-flykter-fra-yngre-leger–Vetle-Lid-Larssen-588270b.html

    PS.

    Dessuten, så har Axel sin stemor, (Mette Holter), bodd mange år, hos Ancona-mafia-familien, i USA.

    Så Axel begynte å klage, hvis jeg hørte på en hip hop-sang, (2pac vel),  i bilen, (fra en CD, som jeg hadde brent selv, med forskjellige sanger, som jeg hadde funnet/blitt tilsendt, på nettet).

    Axel klagde også, (av en eller annen grunn), hvis jeg leide Olsenbanden-filmer.

    Eller hvis jeg ba om, å få tilbake penger, som han hadde lånt av meg.

    Og han demoniserte også folk, som handla klær, på Dressmann, (for Axel pleide å bruke uttrykket: ‘Dressmann-pakkis’, (husker jeg)).

    (Og dette er bare noen eksempler, som jeg kom på, ‘i farta’, liksom).

    Og Axel baksnakka meg også, (ovenfor damer, som vi traff, når vi var ute og drakk sammen, (en tradisjon som startet, etter ønske, fra Axel, må jeg si)), sånn som det virka som, for meg.

    Så Axel er lillebroren fra Helvete, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Og hvordan jeg fikk høre, om 2pac.

    Det var etter, at jeg hadde kjøpt, en ‘restreise-pakketur’, (etter råd fra min russe-kamerat Magne Winnem vel), til Hellas, sommeren 1997.

    Og da, så hadde jeg med, en liten radio, (av noe slag), vel.

    Og den radioen, hadde jeg med, på stranda, (på Thassos), da.

    Og på den radioen, så fikk jeg da inn, en radiostasjon, på det greske fastlandet.

    Og den radiostasjonen, spilte Puff Daddy-sangen: ‘I’ll be Missing you’, hele tida, (må jeg si).

    Og siden at jeg, på denne tida, hadde internett.

    Så fant jeg vel etterhvert ut, at den sangen, var til ære liksom, for 2pac, da.

    (Noe sånt).

    Og fordi at jeg da seinere, også liksom ‘test-hørte’, på 2pac sine mest kjente sanger, i bilen.

    (For å liksom prøve å forstå litt, om hva den ‘I’ll be Missing you’-sangen var om, da.

    Noe sånt).

    Så er det liksom noe galt da, (ifølge Axel).

    Men prøv å forklar Axel, at det begynte med, at jeg var på sydentur, til Hellas, i 1997.

    Nei, da ville nok Axel ha avbrutt meg, før jeg hadde kommet, så langt, (vil jeg nok tippe på).

    Med en eller annen ‘degenert’/klovnete, (og ofte høylydt), kommentar, (av et eller annet slag), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    PS 5.

    ‘I’ll be missing you’, var forresten, om Notorious B.I.G., så jeg nå, på Wikipedia:

    https://en.wikipedia.org/wiki/I%27ll_Be_Missing_You

    Så det er mulig, at jeg blanda, de ‘hip hop-folka’ litt, på 90-tallet.

    For Wikipedia osv., var ikke så bra/respektert, på den tida da, (for å si det sånn).

    (Wikipedia fantes visst ikke, før i 2001, så jeg nå, (på nettopp Wikipedia):

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia).

    Og internett-linjene, var ikke så raske, på 90-tallet, (ihvertfall ikke rundt midten av 90-tallet).

    Så man var liksom fornøyd, bare man fikk lasta ned, en sang, (nå og da), for å si det sånn.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Det var i denne bakgården, (i Wergelandsveien vel), at jeg jobbet, en helg, (etter å ha blitt ‘shanghai-et’, av min tidligere stefar Arne Thomassen), med å rydde, noen lagre, hos Forsvarets overkommando, (studieåret 1990/91), mens noen kvinnfolk, satt på en terrasse, (på fredags/lørdagskvelden), like ved der vi sjauet

    bakgård wergelands vei

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/06/fler-mobilbilder_20.html

    PS.

    Her kan man se, at denne bakgården, ligger like ved SAS-hotellet:

    like ved sas hotellet

    (Samme link som ovenfor).

    PS 2.

    Jeg hadde jobbet, en hel arbeidsuke, på Matland/OBS Triaden.

    Og så kom jeg hjem, (til Høybråtenveien, hvor jeg leide et rom, av min tidligere stefar Arne Thomassen og hans samboer Mette Holter), på fredags-ettermiddagen, da.

    Og da, så så jeg frem til, å ha, en frihelg.

    Og kanskje ta meg en tur, ut på byen, og drikke et par halvlitere, (for eksempel).

    Men ‘plutselig’, så dukka min stefar Arne Thomassen opp der.

    (I Høybråtenveien).

    Og han ville, at jeg skulle bli med, å jobbe, for det ‘sjaue-firmaet’, som han jobbet for, (som leder), da.

    Og det var også sånn, at et par av hans kolleger, (noen karer fra Tønsberg, som var, i begynnelsen av 20-åra, vel), var i lag med han.

    Og jeg hadde liksom ikke, noe jeg skulle ha sagt da, (forstod jeg, på Arne Thomassen).

    Jeg måtte jobbe da, (sa han).

    (Noe sånt).

    Og han var, en god del eldre og kraftigere, enn meg.

    Så jeg hadde ikke så mye, som jeg skulle ha sagt da, liksom.

    Men jeg husker, at jeg var veldig sliten, på jobb, på Matland/OBS Triaden, i desember 1990.

    Så denne sjaue-jobbinga, sleit meg muligens, litt ut, da.

    (Noe sånt).

    For jeg hadde aldri jobbet, som sjauer før.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Denne jobbinga, var forresten, den samme helgen, som Sentrumsløpet var, (høsten 1990).

    (Hvis ikke det var Oslo Maraton).

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Siden at jeg ble shanghai-et, (av Arne Thomassen), så var jeg litt irritert, mens jeg jobba, hos Forsvarets overkommando, (hvor jeg visstnok, ble sikkerhetsklarert, sa Arne Thomassen), og derfor, så låste jeg, en melkekartong, (som jeg fant et eller annet sted), inn i et garderobeskap, (mens jeg gikk, og ‘surra’ litt rundt, inne hos Forsvarets overkommando der), og jeg lurer på, om det kan ha vært, i et av disse garderobeskapene:

    låste inn i garderobeskap

    (Samme link som ovenfor).

  • Min Bok 10 – Kapittel 22

    Det var også sånn, (i Mandeville Street), at den Everton-supporter/hooligan-gjengen, som da de, (av en eller annen grunn), var på besøk, der jeg bodde, hadde spurt meg, om jeg hadde vært, på Island.

    Den samme karen, (en med Everton-tatovering, på overarmen), spurte meg også, om hva jeg syntes, om Egil ‘Drillo’ Olsen.

    (Som på den her tida, ikke var trener for Norge, ser jeg, på Wikipedia.

    Men han hadde vært manager, for Wimbledon, noen år tidligere, (med liten suksess, vel).

    Så det var kanskje derfor, at disse ‘holigans-ene’ visste, hvem Egil ‘Drillo’ Olsen var, da.

    Hva vet jeg).

    Og da svarte jeg oppriktig, (på engelsk), at jeg syntes, at Egil ‘Drillo’ Olsen hadde gjort en bra jobb, for Norge, (som idrettsnasjon), siden at det var, med han som trener, at Norge kom, til sitt første fotball-VM, (nemlig fotball-VM, i USA, i 1994), for eksempel.

    Men hvorfor jeg ble spurt, om disse ‘rare’ Island/Drillo-spørsmålene, mens jeg var, nede i det kombinerte stue/kjøkken-rommet, i 72 Mandeville Street, (ikke så lenge etter, at jeg flytta inn der, høsten 2005).

    Det veit jeg ikke.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Når det gjaldt, den spyflekken, (eller hvordan flekk, det kan ha vært), som hu Melissa M’Betsa hadde, på nattkjolen sin, da hu åpna døra for meg, da jeg skulle på visning, i 72 Mandeville Street.

    (Noe jeg vel har skrevet om, i et tidligere kapittel).

    Så kan det ha vært sånn, at hu Melissa M’Betsa forstod, at hu hadde ‘driti seg ut’, liksom.

    For en gang, (iløpet av det snaue året, som jeg bodde, i Mandeville Street), så ba hu Melissa M’Betsa meg, om å bli med henne inn, på rommet hennes.

    (Eller om det var sånn, at hu ville, at jeg skulle fjerne virus.

    Fra PC-en til Taru.

    En PC som Melissa M’Betsa hadde fått meg, til å flytte ned, til rommet hennes).

    Og da, så røyka Melissa M’Betsa, en joint, (mener jeg å huske), før hu sovna, (i senga si).

    (Noe sånt).

    Mens jeg satt, like ved, og prøvde å fikse PC-en hennes, da.

    (Noe sånt).

    Så det er mulig, at Melissa M’Betsa viste meg dette, (at hu pleide å røyke, ei ‘bønne’, før hu sovna), for å forklare om, den rare ‘babydoll-flekken’ sin, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    En gang, som jeg lå i dobbeltsenga, på rommet mitt, (i Mandeville Street), og slappa av.

    (Etter jobben, en dag.

    Var det vel antagelig).

    Så åpna jeg øya litt.

    Og så tilfeldigvis, i et speil, (som stod, oppå det tidligere skrivebordet, til Taru Ojala).

    At noen ungdommer, (muligens Janine England sine bekjente), som var kledd mye, i svarte klær, vel.

    Dreiv og klatra opp, på taket, til et vindfang, (eller om det kan ha vært en vinterhage), som var, mellom stua og hagen, i huset ‘vårt’, da.

    (Noe sånt).

    Og disse tenåringene, (var de vel), prøvde liksom, å spionere, på meg, (eller noen andre, av mine ‘house-mates’ da), virka det som, for meg.

    Så dette var en litt merkelig episode, (må jeg si).

    Og etter dette, så satt jeg fra meg, det speilet, (som Taru Ojala hadde hatt, oppå skrivebordet sitt), der jeg hadde funnet, den varmovnen, en gang, (var det vel).

    (Den varmovnen som husverten henta, for å liksom gjøre periodisk vedlikehold på, men som aldri dukka opp der igjen, da).

    Hvis ikke det var sånn, at jeg satt, det speilet, under trappa, (i første etasje).

    Som vel var, et annet, sånt ‘skrot-sted’ liksom, (i det delte huset), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Det var fortsatt, mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Mandeville Street.

    Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 10.

    Så vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.      

    PS.

    Det var forresten sånn.

    At det etterhvert, dukket opp, en slags slag/sopp-flekk, under vinduet, på rommet mitt, i Mandeville Street.

    Og det må ha vært, fordi at jeg ikke fikk lov til, å ha varmovn der, (husker jeg, at jeg tenkte).

    (Noe sånt).

    Så å bli værende, i dette bofelleskapet, lenger enn den tida, som jeg bodde der.

    Det vet jeg ikke, om hadde vært, så lurt.

    Jeg husker at jeg hadde, en god del problemer, med oppblåst mage osv., etter at jeg flytta, fra Mandeville Street, (til Leather Lane).

    (Noe jeg har tenkt til, å skrive mer om, i Min Bok 11).

    Og det lurte jeg vel på, om kan ha vært fordi, at kroppen min, hadde begynte å råtne, (eller noe i den duren), siden at det var for kaldt, i Mandeville Street, da.

    (Noe sånt).

    Men jeg er ikke lege, så nøyaktig hvordan dette var, det tørr jeg ikke å si.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Det var også sånn, at en av de første dagene/ukene, som jeg bodde, i Mandeville Street.

    Så overhørte jeg, at husverten, (John het han vel), sa til Melissa M’Betsa, at hu og Janine England, måtte være flinke, til å holde det reint, i huset.

    (Og passe på, at det ikke lå, så mye skrot, i trappa osv., da.

    Noe sånt).

    Og da, (når jeg overhørte dette), så tenkte jeg, at da var det, noe spesielt, som foregikk.

    Siden at damene i huset, liksom skulle ha ansvaret, for alt renholdet der, da.


    (Og siden at jeg og han Steven Norris, (fra Australia), da slapp å drive, med vasking.


    Av en eller annen grunn).

    Så denne rare oppførselen, til husverten, fikk meg vel, til å ‘frike ut’ litt der.

    (Sånn som jeg husker det).

    Dette som jeg overhørte, førte ihvertfall til, at jeg tenkte, at det var noe galt der, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Det er også mulig.

    At jeg snudde det speilet, (som Taru Ojala hadde hatt, oppå skrivebordet ‘sitt’), bak/fram.

    Sånn at det stod, vendt mot veggen, i en tid.

    (Sånn at det speilet, da ikke kunne brukes, som ‘spion-speil’, liksom.

    Noe sånt).

    Og at jeg så, (etter en tid), satt det speilet, under trappa.
     
    For jeg kjøpte meg etterhvert, en TV, i Sommerfields-butikken, (som nå heter Tesco Walton).
     

    (Av ei pen og deilig blondinne, (må man vel si at hu var), i begynnelse av 20-årene kanskje, som satt, i kassa der).

    Dette var noen uker, før jul, i 2005, vel.

    Og den butikken, hadde reduserte priser, på TV-er, (som var, på cirka 20 tommer, vel).

    Så jeg fikk meg, en ok ‘soveroms-TV’, for cirka 50 pund da, kan det vel ha vært.

    (Noe sånt).

    Og så satt jeg, den TV-en, oppå skrivebordet, (til Taru), hvor Taru sin PC, tidligere hadde stått, (før Melissa M’Betsa sa, at hu hadde kjøpt den, av Taru).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her kan man se, den nevnte TV-en, (som jeg kjøpte, på Sommerfields), og det nevnte skrivebordet, (til Taru), som det nevnte ‘spion-speilet’, stod oppå, (før jeg flyttet det):

    tv og skrivebord


    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1002282891556&set=a.1002272411294.188.1059338080&type=3&theater