Stikkord: 90-tallet

  • Mer om Stabburet-butikken til Kristian Kvehaugen

    mer om stabburet butikk kvehaugen

    PS.

    Stabburet hadde visst mange butikker, (bare i Oslo), men de lager/laget jo også mat, (som hermetikk osv.), og deres butikk-kjede, var ikke sterk, (vil jeg si), siden at de fulgte tilbudene, til den heller vel ikke så kjente/vellykkede Vivo-kjeden, (og etterhvert så solgte nok Stabburet sine butikker, for å istedet konsentrere seg om, det de vel var/er flinkest til, (de heter vel nå Orkla Stabburet forresten), nemlig å lage hermetikk, osv.):

    hadde mange butikker med fulgte tilbudene til vivo kjeden

    PS 2.

    Stabburet-kjeden ble visst kjøpt opp av Hagen-gruppen, (kan det virke som):

    hagen gruppen stabburet

    PS 3.

    Stabburet hadde visst butikk her, allerede på 40-tallet:

    stabburet butikk 40 tallet

    PS 4.

    Det må vel ha vært her, (hvor Øystein Andersen sin favoritt-Maliks, (burger-restaurant), lå på 80/90-tallet):

    maliks hm

  • Kristian Kvehaugen jobbet, som butikksjef, i Rimi, allerede i 1985, (det vil si syv år, før jeg begynte, som ekstrahjelp, på Rimi Munkelia, i 1992)

    rimi butikksjef 80 tallet

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder_30.html

    PS.

    I 1985, så jobbet Kristian Kvehaugen, som butikksjef, på Rimi Karlsrud, (som man kan se, i annonsen ovenfor).

    Og da jeg var ferdig, med førstegangstjenesten, sommeren 1993.

    Så jobbet Kristian Kvehaugen, som butikksjef, på Rimi Nylænde, (også kjent som Rimi 3164 Lambertseter), husker jeg.

    For han ansatte meg, i en 50-60%-stilling der, (var det vel), høsten 1993.

    (Noe sånt).

    Og det passet meg greit, for jeg jobbet fra før, i en 10-15% stilling, på Rimi Munkelia.

    (En lørdagsjobb, som jeg hadde begynt i, mens jeg var cirka halvferdig, med førstegangstjenesten min, (i Elverum)).

    Og jeg hadde også programutvikling, som hobby, (etter å ha studert, ved NHI, osv.).

    Og min russe-kamerat Magne Winnem, (som ansatte meg, på Rimi Munkelia, i desember 1992), ble etterhvert butikksjef, på Rimi Karlsrud.

    Og da ble jeg, en slags fast ringehjelp der, (som den butikken kunne ringe, hvis de slet med sykdom osv., på mine fridager, fra Rimi Munkelia og Rimi Nylænde).

    Så jeg jobbet tilnærmet heltid, (i Rimi), fram til sommeren 1994, da jeg begynte, som låseansvarlig, (en stilling som var heltid), på Rimi Nylænde.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og da jeg begynte, som låseansvarlig, (som var en lederstilling), sommeren 1994.

    Så var det ikke sånn, at Kristian Kvehaugen var butikksjef, på Rimi Nylænde.

    Nei, for da hadde Kristian Kvehaugen begynt, som ny butikksjef, på Rimi Munkelia.

    (Og Elisabeth Falkenberg, hadde blitt ny butikksjef, på Rimi Nylænde).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Og da jeg opererte kneet mitt, på Aker sykehus, våren 1996.

    Så var det sånn, (da cirka halve sykmelding-tiden, etter operasjonen, hadde passert).

    At jeg ble sendt, (av distriktsjef Anne Kathrine Skodvin), til Rimi Bjørndal, for å få erfaring, fra å jobbe, som assisterende butikksjef, i en større butikk.

    Og da, så var Kristian Kvehaugen butikksjef, på Rimi Bjørndal, (husker jeg).

    Så Kristian Kvehaugen, var butikksjef, på ihvertfall fire Rimi-butikker, (det vil si Rimi Karlsrud, Rimi Nylænde, Rimi Munkelia og Rimi Bjørndal), mellom 1985 og 1996, da.

    (Og det kan godt hende, at det var snakk om, enda fler Rimi-butikker, som han jobba, som butikksjef i, (iløpet av de årene), også.

    Hva vet jeg).

    Men det merket jeg selv, som butikksjef, i Rimi.

    (Noe jeg begynte som, høsten 1998, på Rimi Nylænde).

    At distriktsjefene og regionsjefene, ikke ønsket å ha folk, som liksom hadde ‘grodd fast’, som butikksjefer, i en bestemt butikk, da.

    Rimi lederne, (fra hovedkontoret), de ønsket å ha butikksjefer, som kunne bytte butikk, hvis regionsjefen knipset, liksom.

    (Noe sånt).

    Og det kunne kræsje, med det som de andre butikksjefene mente, (for eksempel).

    (Nemlig at man ikke burde slutte, som butikksjef, i en butikk, før lageret og alt mulig, var skikkelig bra ryddet.

    Det overhørte jeg, på et butikksjefmøte, på Rimi sitt hovedkontor, på Sinsen, en gang).

    Og medarbeiderne, de ville noen ganger, at man ikke skulle bytte butikk, (sånn som jeg forstod det).

    (Jeg mener å huske, at Hanna Østberg, (på Rimi Bjørndal), sa noe sånt til meg, (at det var kjedelig, å jobbe, i små butikker), da jeg jobbet, på Rimi Bjørndal, som assisterende butikksjef, fra 1996 til 1998).

    Og kundene, hadde vel også en mening, om dette.

    (Jeg husker at ei dame, (muligens ei Balstad), en gang sa til meg, i fruktavdelingen, på Rimi Nylænde.

    Like etter at jeg begynte, som butikksjef der, høsten 1998.

    At: ‘Det er forskjell på folk’.

    (Noe sånt).

    Og da mente vel hu, at jeg var spesielt flink, med frukta osv. da, (sånn som jeg forstod det).

    (Noe sånt)).

    Så butikksjefene ble noen ganger skvisa, mellom forskjellige meninger, når det gjaldt det, å bytte butikk, (i Rimi), da.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Kristian Kvehaugen har visst også jobba, (før han begynte, i Rimi), som butikksjef, i Stabburet sin tidligere butikk, nederst i Karl Johans gate:

    kvehaugen stabburet butikk

    (Samme link som ovenfor).

    PS 5.

    Dette var visst, i 1979:

    1979 kvehaugen

    (Samme link som ovenfor).

    PS 6.

    Den Stabburet-butikken, i Karl Johan, var jeg forresten innom, en gang, på midten av 80-tallet, (var det vel antagelig).

    (Muligens i forbindelse med et språkreise-besøk, til England, (før jeg skulle ta toget tilbake til Drammen), eller noe sånt.

    Hvis ikke dette var studieåret 1989/90, da jeg gikk, på NHI, og bodde, på Abildsø, (i Oslo), og byttet buss, på Jernbanetorget, når jeg skulle, til NHI, og ble derfor gående litt rundt, i Oslo sentrum, noen ganger, før jeg kom meg, på NHI, siden at jeg da ofte, ville være, ganske sulten, og derfor kjøpte meg, en burger for eksempel, før jeg dro videre, til NHI, (på Frysja), fra Oslo sentrum)).

    Og den Stabburet-butikken, var litt som en Grans-butikk, (vil jeg nesten si).

    Det var liksom ikke så mange vareslag, i butikken.

    Og det var ikke noe særlig utvalg, av fristende godteri/snacks der, (sånn som jeg husker det).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Den Stabburet-butikken, i Karl Johans gate.

    Den var kanskje ment, for turister, (som ville kjøpe med seg, noen norske matvarer, (som hermetikk og spekemat, var det vel), mens de var, i Norge), tenker jeg nå.

    (Noe sånt).

    Så denne butikken, var kanskje, som en slags ‘Norway-butikk’, (for matvarer), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Og da Kristian Kvehaugen jobba, på Rimi Bjørndal.

    (Da jeg jobba seinvaktene og han jobba tidligvaktene.

    Noe vi gjorde, ganske mye, av tida, som jeg jobba, i den butikken.

    Hvor jeg jobba, fra våren 1996 til høsten 1998).

    Så var det sånn, at han ganske ofte jobba, i hermetikkhylla, (med å fylle på Stabburet-hermetikk osv.), husker jeg.

    Det var vel omtrent, det eneste, som Kristian Kvehaugen jobba med, på Rimi Bjørndal), sånn som jeg husker det.

    (Eller Kristian Kvehaugen dreiv også, med å regne lønninger.

    Og han satt vel også opp aktiviteter.

    Og han pleide også, å legge opp frukta, (uten å fjerne så mye råtten/gammel frukt vel), husker jeg.

    Men hvis han satt opp tørrvarer, så befant seg ofte, i/ved hermetikk-hylla, da.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og Kristian Kvehaugen pleide vel også, å noen ganger, fylle opp frysevarer, for eksempel.

    (Selv om det vel ikke var, så ofte, sånn som jeg husker det).

    Og noen ganger sette opp brøda.

    (Men ikke så ofte, vel).

    Og ganske ofte sette ut nye label-er, (hvis det var pris-forrandringer, på noen varer).

    (Noe sånt).

    Og det var også mer kontorarbeid, (enn bare det, å regne lønninger), som skulle gjøres.

    Men Kristian Kvehaugen jobba ikke aleine, (som leder), på tidligvaktene.

    Han hadde vanligvis også, en assistent, (enten Irene Ottesen eller Merethe fra Follo), som hjalp.

    Og også tre-fire-fem-seks heltidsansatte, (det var hans sønn Thomas Kvehaugen, Thor-Arild ‘Toro’ Ødegaard, Gry fra Mortensrud, David Hjort, Rahat og Linda Karlsson, (fra Sverige), vel).

    Noe sånt).

    Og det var kanskje, fordi at Kristian Kvehaugen var vant til, å jobbe, med (Stabburet) hermetikk, fra denne nevnte Stabburet-butikken, i Oslo sentrum, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Jeg jobba, i samme butikk, som Kristian Kvehaugen, i noen uker/måneder, på Rimi Nylænde, høsten 1993.

    Og jeg jobba også, i noen måneder, i samme butikk, (Rimi Munkelia), som Kristian Kvehaugen, våren 1994.

    Men på Rimi Nylænde, så gikk det ikke så langt tid, før Kristian Kvehaugen bytta jobb, til Rimi Munkelia.

    (Det var vel rett etter julebordet, i 1993.

    Noe sånt).

    Og på Rimi Munkelia, så jobba jeg bare, annenhver lørdag.

    Og den første tida, på Rimi Nylænde, (før Kvehaugen slutta), så satt jeg mest i kassa, (og rydda hyllene, rundt kassaområdet), vel.

    (Noe sånt).

    Så jeg kjente ikke Kristian Kvehaugen, så bra.

    (For han så jo ut, som om han var, cirka 50-60 år gammel, i 1993, (da han ansatte meg, på Rimi Nylænde, vil jeg si).

    Selv om han da var, i slutten, av 40-åra, (vet jeg nå, etter å ha funnet dødsannonsen hans, hvor det stod, hvilket år, som han var født)).

    Og selv om jeg jobbet, i samme butikk, som Kristian Kvehaugen, (på Rimi Bjørndal), fra 1996 til 1998.

    (Og på Rimi sitt butikksjef-seminar, på Storefjell høyfjellshotell, (heter det vel).

    Så delte jeg rom, (i to netter), med Kristian Kvehaugen.

    Da jeg var med der, som ny Rimi-butikksjef, (fra Rimi Nylænde), høsten 1998, husker jeg).

    Men likevel, så visste jeg ikke, før på fredag, (da jeg så dette, da jeg søkte, hos Nasjonalbiblioteket), at Kristian Kvehaugen hadde jobba, (som butikksjef), i Stabburet-butikken og på Rimi Karlsrud.

    Så det var ikke sånn, at Kristian Kvehaugen og jeg, pleide å ‘chatte’ så mye, på jobb.

    Vi var nok, rimelig forskjellige, (vil jeg si).

    Kristian Kvehaugen var jo fra Gudbrandsdalen.

    Så man kan kanskje si, at han var, en litt sær døl, da.

    (Noe sånt).

    Og jeg var vant med døler, (og syntes at de ofte kunne være, lite sære/merkelige), fra førstegangstjenesten.

    Hvor jeg hadde vært, på samme lag, som enkelte ‘døla-folk’, som Odd Sundheim, (fra Valdres), Skjellum, (fra Vågå), Andresen, (fra Vinstra, i Gudbrandsdalen), Pålhaugen, (fra Gudbrandsdalen) og Blekastad, (som jeg forresten ikke var, på samme lag som, men som var, fra et eller annet, mer eller mindre gudsforlatt sted, fortalte Løvenskjold, (fra troppen), noe om, etter at han kom tilbake, fra en påskeferie, (som han hadde vært på, blant annet sammen med Øverland og Nybø i troppen vel), der Blekkastad bodde/var fra, i 1993).

    Og sersjant Johansen, (fra Terningmoen), fulgte nøye med, på ‘døla-guttene’, (som han vel kalte dem), nemlig Andresen og Pålhaugen, (husker jeg).

    (For de fant visst noen ganger, på litt ‘ugang’ da, mente vel Johansen.

    Noe sånt).

    Så døler er ikke som andre nordmenn, (fikk jeg inntrykk av, fra førstegangstjenesten).

    Så jeg var nok litt skeptisk, når det gjaldt, denne dølen Kvehaugen, da.

    Men jeg hadde også respekt for han.

    For jeg husket, at Skjellum, (fra Vågå), kunne være veldig ‘hårsår’, når det gjaldt ting, som dialekten hans, osv.

    (For vi var på samme lag, i store deler, av førstegangstjenesten).

    Og Blekastad var sånn, at han ikke likte, å prate, om personlige ting, (noe vi ble bedt om, å snakke om, på et jobbsøker-kurs, da Blekastad og jeg, ble satt til å samarbeide/havna på samme gruppe, vel).

    Så det var ikke sånn, at jeg maste mye, på Kvehaugen, om forskjellig, (må jeg si).

    Hvis vi prata sammen, så var det mest, for å si hei, (i forbindelse med vaktskiftet), og for å bli enige om, hvordan arbeidet, i butikken, skulle gjøres, sånn at ikke butikken, skulle bli seende ‘bomba’ ut liksom, (for å si det sånn).

    (Og da var det Kristian Kvehaugen, som ga innstrukser liksom.

    Siden at det var han, som var ‘sjølveste’ butikksjefen, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Og det var også sånn, på leder-fest/møtet, hjemme hos Kristian Kvehaugen, (på Munkelia/Lambertseter), på begynnelsen, av 1997.

    At Kristian Kvehaugen visste Irene Ottesten og meg, et bilde/fotografi, som han hadde, på veggen.

    Og det var, av en gård, som lå, ‘der ingen skulle tru, at nokon kunne bu’, liksom.

    (Oppe i Gudbrandsdalen, da).

    Men den gården hadde han vel egentlig solgt, (lurer jeg på ihvertfall), fra det jeg fant, da jeg søkte, hos Nasjonalbiblioteket, (her om dagen).

    Så hvorfor Kristian Kvehaugen viste Irene Ottesen og meg, det bilde, av slekts-gården.

    Det veit jeg ikke.

    Men da tulla han kanskje litt, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Kristian Kvehaugen solgte visst slektsgården, i år 2000, (drøye tre år etter, det nevnte ledermøtet):

    år 2000

    (Samme link som ovenfor).

    PS 12.

    På det samme leder-møtet, (eller om man skal si leder-festen), i 1997.

    Så fortalte Kristian Kvehaugen, at han hadde, så høye telefonregninger, (husker jeg).

    Og det var visst, fordi at han ringte mye, til sex-telefonen, (som det stod annonser for, i Dagbladet osv., vel), fortalte Kvehaugen.

    (Noe sånt).

    Så Kristian Kvehaugen var igjen ungkar, (etter å ha vært gift, med ei lærerinne Skarpsno, og fått tre unger, med henne), og hadde et kjedelig sex-liv, (må man vel si, at det virka som).

    (Noe sånt).

    Men når jeg ser, på dødsannonsen, til Kristian Kvehaugen, på nytt.

    Så står det noe, om ei Kari-Lise der.

    Og det må vel ha vært, en kjæreste, (som vel også, noen ganger, var innom Rimi Bjørndal, (på den tida, som Kristian Kvehaugen jobba der), sånn som jeg husker det, (selv om dette er en del år siden nå)), som Kristian Kvehaugen hadde, (men som han ikke bodde sammen med vel).

    (Sånn som jeg forstår det, etter å ha jobba sammen, med Kristian Kvehaugen, fra 1996 til 1998.

    Og fra å ha vært, på det nevnte ledermøtet, hjemme hos Kristian Kvehaugen, i 1997).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    kari lise kjæreste kvehaugen

    (Samme link som ovenfor).

    PS 14.

    Denne ‘sex-telefon-pratinga’, til Kristian Kvehaugen, på det nevnte ledermøtet, hjemme hos Kristian Kvehaugen, (på Munkelia), i 1997.

    Det kan muligens ha vært, fordi at min assistent-kollega Irene Ottesen, også var med, på dette møtet, (eller om man skal si festen), tenker jeg nå.

    Så det er mulig, at Kristian Kvehaugen, kanskje prøvde, å legge noe slags press, på Irene Ottesen.

    For å få henne, til å ha sex, med han.

    Siden at han liksom hadde, et så kjedelig sex-liv, da.

    (Noe Kristian Kvehaugen vel gjorde et poeng av, da han nevnte, sine høye telefonregninger).

    Men Kristian Kvehaugen fortalte vel ikke noe, om sitt forhold, til Kari-Lise, på dette ledermøtet, (sånn som jeg husker det).

    Så det er mulig, at Kristian Kvehaugen, var en slags ‘kåt gris’, (eller ‘rundbrenner’), da.

    Som ville ned i trusa, på alle damene, som han jobba sammen med.

    Hva vet jeg.

    (For jeg tror ikke at jeg selv, ville ha begynt, å prate om, mitt sex-liv, på den måten, på et ledermøte, for eksempel. (for å si det sånn).

    Det var ikke sånn, at jeg prata med de ansatte, (på Rimi Kalbakken), om mitt sex-liv, på ledermøtene der, (for å si det sånn).

    Da ble det vel egentlig, litt for personlig, vil vel kanskje mange mene.

    Noe sånt).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Kristian Kvehaugen hadde visst også, ei hytte.

    Så jeg, da jeg søkte, (om Kristian Kvehaugen), hos Nasjonalbiblioteket, på fredag.

    (Det er mulig, at det var denne hytta, som det hang bilde av, på veggen, hjemme hos Kristian Kvehaugen, (på Munkelia/Lambertseter).

    Det er jeg ikke helt sikker på.

    For jeg satt bare, og så på det bildet, (etter at Kristian Kvehaugen, hadde pekt på det vel), fra min plass i sofaen, (jeg satt vel ovenfor Kristian Kvehaugen og Irene Ottesen, sånn som jeg husker det).

    (Og dette er, en del år siden nå).

    Så jeg husker ikke det bildet, (av det ‘fjell-bygget’, til Kristian Kvehaugen), så bra da, (for å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    mer om hytte

    (Samme link som ovenfor).

    PS 17.

    Her står det noe, om en ‘do’, men jeg tror nok, at dette egentlig, er snakk om, en hyttetomt, (hvis jeg skulle tippe):

    do hyttetomt hm

    (Samme link som ovenfor).

    PS 18.

    Her er mer om denne eiendommen:

    mer om eiendom kvehaugen

    http://www.luseterfritidsgrend.no/

    PS 19.

    Enda mer om dette:

    hytte luseter kvehaugen

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder_30.html

    PS 20.

    Når det gjelder Stabburet-butikken, i Karl Johans gate, så var nok det antagelig, landets eneste Stabburet-butikk, (hvis jeg skulle tippe).

    (Hvis de ikke hadde, lignende butikker, i andre store turist-byer, som Bergen og Trondheim, da.

    Hva vet jeg).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Sel kommune, (hvor Kristian Kvehaugen hadde hytte), har bilde av Pillarguri, i kommune-våpenet:

    prilar guri

    https://no.wikipedia.org/wiki/Sel_(kommune)

    PS 22.

    I bildet øverst i blogg-posten, så kan man også se, at Rimi Karlsrud, (hvor det nå er Kiwi Karlsrud), har vært, en Rimi 500-butikk.

    Og ikke så lenge etter, at jeg var ferdig, med førstegangstjenesten.

    (Dette var vel på slutten av 1993 eller begynnelsen av 1994, en gang).

    Så var det sånn, at jeg var med.

    (Jeg jobbet blant annet med, å sette opp varer, etter planogram).

    Da Rimi Karlsrud, ble gjort om, fra Rimi grunnsortiment, til Rimi mellomsortiment.

    Så Rimi, de ‘stappa’ mer og mer varer, inn i noen ganske trange butikker da, (må man vel si).

    Og min russekamerat Magne Winnem, (som var butikksjef, på Rimi Karlsrud, på den tida, som de gjorde om, til mellomsortiment der).

    Han sa seinere, (på den tida, (dette var vel, i 1999), som det var snakk om, (fra min distriktsjef Jan Graarud), å gjøre om Rimi Nylænde, til mellomsortiment).

    At han syntes, at: ‘Disse mellomsortiment-butikkene er så trange og upersonlige’.

    (Noe sånt).

    Så at det ble problemer, med å finne plass, i disse butikkene.

    Når sortimentet økte fra 500 til 5000 varelinjer, (eller noe i den duren), var det vel.

    Det er vel da ikke, så veldig rart kanskje, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • johncons-blogg var den første norske publikasjonen, som publiserte identiteten, til terroristen, etter 22. juli-angrepene, (for fem år siden)

    første norske publikasjon navn terrorist

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2012/07/johncons-blogg-var-vel-forresten-det.html

    PS.

    Det kan virke som, at det også har gått noen rykter, (i timene etter terror-angrepet), om at Terje Sjølie og Tommy Tangen, hadde noe, med dette angrepet, å gjøre:

    gikk også rykter om terje sjølie og tommy tangen

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2011/07/mer-fra-statcounter.html

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om rykter terje sjølie utøya

    (Samme link som ovenfor).

    PS 3.

    Terje Sjølie, (som var min kollega, på Rimi Munkelia, (hvor jeg jobbet deltid), fra 1992 til 1994 vel), var ikke enig, i dette:

    terje sjølie var ikke enig

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2011/07/mer-fra-terje-sjlie.html

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    mer fra terje sjølie

    (Samme link som ovenfor).

    PS 5.

    Grunnen til at jeg fikk opp søk, om Hoffsveien, på StatCounter, (se det første PS-et), kan forresten ha vært, at min stesøster Christell Humblen bodde, i nettopp Hoffsveien, på midten av 90-tallet, (og at jeg har blogget om dette, i tida før 2011).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 6.

    Jeg har seinere også funnet ut, at min halvbror Axel Nicolai Thomassen, har jobbet i samme firma, som Breivik.

    Dette var, på midten/slutten av 90-tallet, da min halvbror Axel hadde, en telefonsalg-jobb, hos et firma, som holdt til, like ved Vika Mat, (rundt hjørnet, for Saga kino).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    breivik axel arbeidssted

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2013/03/breivik-jobba-visst-samme-sted-som-axel.html

    PS 8.

    Axel nevnte en gang, (i min Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen, hvor jeg bodde, fra 1996 til 2004), at på jobben hans, (hvor han jobba, som telefonselger), så var det en kar, som sa ‘fyllen’, (istedet for ‘fylla’).

    Og da lurer jeg på, om Axel, kan ha prata, om Breivik.

    Men hvorfor Axel gjorde et poeng av, (og lo litt), av Breivik.

    Det veit jeg ikke.

    Eller, Axel gjorde vel da narr, av Breivik, siden at Breivik var, fra Vestkanten.

    (Noe sånt).

    Men hvorfor Axel prata om dette, til meg, det veit jeg ikke.

    (Hvor ville Axel, med denne ‘fyllen-pratinga’?

    Axel var litt vag da, (må man vel si).

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • På veien mellom Statoil og huset til Øystein Andersen og dem, så hadde Øystein Andersen og jeg, en løpekonkurranse, like før, vi begge skulle avtjene førstegangstjenesten, (på forskjellige steder), sommeren 1992

    løpekonkurranse

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Dette begynte med, at Øystein Andersen sa.

    (Rett utafor Statoil, vel).

    At jeg ikke kom til å klare, å fullføre førstegangstjenesten.

    (Noe sånt).

    Og da, så ble jeg, litt irritert.

    For jeg var fra Bergeråsen.

    Og der het det seg liksom, at man burde prøve, å fullføre førstegangstjenesten, da.

    (Noe sånt).

    Og da, så sa jeg, (til Øystein Andersen), at det ikke var umulig, at jeg kom til å klare meg, like bra/lenge som han, (eller noe i den duren da), i militæret.

    (Noe sånt).

    Og så spurte jeg, om Øystein Andersen, ble med, på en løpekonkurranse.

    (Fra Statoil og til huset dems).

    Og det ble Øystein Andersen med på da, (sa han).

    Og jeg vant, med stor margin.

    Men Øystein Andersen, slutta etterhvert, å løpe.

    Og han gikk vel bare til slutt, og prata, med Glenn Hesler, (som også var med, til Statoil, denne kvelden), sånn som jeg husker det.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg husker, da denne bensinstasjonen, skiftet navn, fra Norol til Statoil. Det var vel sommeren 1990, (eller noe i den duren), mener jeg å huske. Per Håkon fra språkreise-turen til Brighton, (sommeren 1988), og jeg, var på besøk, hos min tremenning Øystein Andersen, (i Marcus Thranes vei, på Hanaborg/Lørenskog), og vi pleide, ganske ofte, (hver kveld vel), å dra, til Statoil, for å kjøpe cola, osv. (Og vi dro vel også en del, til Maxi osv., mener jeg å huske. Noe sånt)

    skiftet navn fra norol til statoil

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Det var visst i 1991:

    var visst i 1991

    https://no.wikipedia.org/wiki/Norol

    PS 2.

    Det var også sånn, at mens jeg jobba, som butikksjef, i Rimi.

    (Dette kan vel ha vært, i år 2000, eller noe sånt).

    Så kjørte jeg en gang, (med min svarte Ford Sierra), til denne bensinstasjonen, (fra St. Hanshaugen), husker jeg.

    Og det var fordi, at jeg hadde avtalt, å møte, tre seksten år gamle jenter/damer, ved denne bensinstasjonen.

    (For jeg var ganske deprimert, etter det tredje ranet, (eller noe sånt), på Rimi 3164 Lambertseter.

    Så jeg trengte, å komme meg ut litt, (av Rimi-leiligheten min), da.

    Så derfor slo jeg til, da disse ‘chatte-jentene’, ønsker å møte, en ‘råner’, (eller noe i den duren), da.

    Noe sånt).

    Og hu ene av disse Lørenskog-jentene, het Sara, (husker jeg).

    Og hu flytta seinere, til et sted, lenger ut, på Romerike liksom, (var det vel).

    (Noe sånt).

    Og hu andre, het Marion.

    (Og det har jeg seinere lurt på, (mens jeg bodde, i England, hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014), om kan ha vært, Marion Ravn.

    Hm).

    Og disse Lørenskog-damene, bare hilste jeg på, vel.

    Men en seinere helg, så ble de med, og besøkte meg, på St. Hanshaugen, (husker jeg).

    Og jeg var vant til, å ha fester, for David Hjort osv., (fra Rimi).

    Så det var nesten som rutine, for meg, (å ha disse Lørenskog-frøknene, på besøk), må jeg si.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • På slutten av 80-tallet, (må det vel ha vært), så dro min tremenning Øystein Andersen meg med, (ved et par anledninger vel), til denne pizza-restauranten, (husker jeg). Og Øystein Andersen og jeg, pleide også, å spise, en del ganger, på Pizza Hut, i Brighton, når vi var, på språkreise og vertsfamilie-besøk der, på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet, (husker jeg)

    på slutten av 80-tallet pizza

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Det var også sånn, en gang, mens jeg jobba, på Matland/OBS Triaden.

    (Hvor jeg jobba, fra høsten 1990 til høsten 1992).

    At en gang, da jeg hadde spisepause, så var hu ‘Pene-Lene’, også inne på spiserommet, (husker jeg).

    (Noe sånt).

    Og hu ‘Pene-Lene’, var litt flørtete, (må man vel si).

    (Ihvertfall så hadde hu vært det tidligere, vel.

    Noe sånt).

    Så da begynte jeg, å prate om, at jeg skulle, på denne pizza-restauranten, etter jobb, (husker jeg).

    (For jeg pleide vel noen ganger, å dra innom, denne pizza-restauranten, hvis jeg skulle, på besøk, til min tremenning Øystein Andersen, (etter jobb), da.

    Siden at denne restauranten, lå på veien, mellom Triaden og Hanaborg, da.

    For å si det sånn).

    Men hu ‘Pene-Lene’ virka ikke noe interessert, i å være med, på den restauranten.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og noen dager/uker seinere, så ble hu sammen, med disponent Skjalg Nakkim, (hvis jeg forstod det riktig).

    Og de fikk visst også, unger sammen etterhvert, (skrev vel Skjalg Nakkim, til meg, i en e-post, mens jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014)).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    Erik Ribsskog


    Hallå Skjalg!

    Erik Ribsskog Tue, Feb 21, 2012 at 9:57 AM

    To: Skjalg Nakkim

    Hei Skjalg,

    den er grei.
    Jeg var jo den som fulge smile-kurset mest, og sa ‘Velkommen igjen’ lengst, tror jeg.

    Jeg driver en nettbutikk, her i England nå, som jeg prøver å få til å gå rundt:
    Noen ganger så spør folka om lakris uten sukker, er det vel.

    Hvis
    noen fler kunder lurer på sånt, så sender jeg dem til dere, for dere
    har vel lakris uten tilsetningstoffer og sånn, vil jeg vel tippe på.
    Husker du hu mora til hu kassaleder Helene fra
    Finland, som løfta sånn på skjørta på 30-årsdagen til Helene, på Grorud,
    forresten? 

    He-he.

    Det var tider, det var jappetida fortsatt da.

    Bra julebord og med gratis drinker og sigaretter mm.
    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2012/2/21 Skjalg Nakkim <skjalg.nakkim@sunkost.no>

    Hei Erik
    Helt riktig. Det stemmer. Begynner å bli
    en stund siden.
    Og den unge damen i kassa (Lene) bodde jeg
    sammen med i 10 år. Vi har 2 barn sammen. Men slik det er for tiden, varer jo
    ikke alle forhold evig
    J
    Jeg har jo ikke noe brevpapir med logo,
    etc. Jeg tror det beste er om du henvender deg til Coop Øst og får en
    bekreftelse på arbeidsforholdet der. Det var jo de som var eier av butikken. De
    har sikkert arkivert personalia.
    /Skjalg
     


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 21. februar 2012 09:38
    Til: Skjalg Nakkim
    Emne: Hallå Skjalg!
    Hei,
    var det ikke du som var disponent, på Matland/OBS Triaden, da jeg jobba
    der, i 1990 og 1991?
    Jeg har litt problem med å få attest, fra John Ellingsen, og jeg har
    mista alle papirene mine, for jeg måtte flykte fra et mordforsøk, på en onkels
    gård, i Kvelde, i 2005, og er nå i England, så prøver å få tak i attest.
    Hvordan går det med hu unge pene lyshåra dama, som satt i kassa der på
    OBS Triaden.

    Er du sammen med henne enda?

    (Hvis det er lov å spørre).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Dette er fra Metro Bowling, som var stamstedet, (må man vel si), til min tremenning Øystein Andersen, (på 80-tallet). Noe sånt

    stamsted øa

    http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

    PS.

    Det var sånn, at første gang, som jeg så, min Lørenskog-tremenning Øystein Andersen, (som er adoptert, fra Korea).

    Det var sommeren 1986, (mener jeg å huske), i jordbæråkeren, til familien Sand, (fra Sand, i Svelvik).

    Og Øystein Andersen han var, som en ‘rabagast’, i den åkeren, (sånn som jeg husker det).

    Men det var sånn, at min kamerat Kjetil Holshagen, (som min tidligere klassekamerat Tom-Ivar Myrberg, hadde anbefalt meg, å bli kjent med).

    Han dro med Øystein Andersen, opp til meg, (i Leirfaret 4B, på Bergeråsen), fra høsten 1986, (kan det vel ha vært).

    For Øystein Andersen, som var adoptiv-sønn av to Berger-folk.

    (Nemlig Reidun Zachariassen, (som var, min fars kusine, fra Sand).

    Og Kai Andersen).

    Han var ofte, på Bergeråsen/Sand, i helgene.

    Og ble ved da kjent, med min kamerat Kjetil Holshagen.

    (Som noen ganger, gikk og ‘tusla’ liksom, nede ved fjorden, (hvor Andersen-familien hadde slekts-eiendom, (som de brukte, som ferie-sted)).

    Det husker jeg, for Kjetil Holshagen viste meg en gang, en liten stim, med dass-morter, som noen holdt fanget, i en grop, i et svaberg.

    (Dette var muligens, på eiendommen, til Øystein Andersen og de, har ferie-sted.

    For min far leide båt-plass, av Kai Andersen vel, like ved dette svaberget, som Kjetil Holshagen viste meg, (et svaberg, som min onkel Håkon forresten, vel pleide, å sole seg på/ved, sammen med andre, i sin/vår slekt, på 70-tallet, osv.).

    Dette kan forresten, muligens ha vært, en grop, fra steinalderen, som folk dengang brukte, som ‘kjøleskap’ liksom, (tenker jeg nå).

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og så.

    (Etter at Øystein Andersen, hadde besøkt meg, kanskje 20-30 helger, (på dag/kveldstid), sammen med Kjetil Holshagen, (på Bergeråsen)).

    Så ble det til, at jeg etterhvert, dro på noen turer, (oftest uten Kjetil Holshagen, som etterhvert flytta, til Sande), inn til Oslo/Lørenskog.

    (Fra 1987, kan det vel ha vært.

    Noe sånt).

    Og da, (rundt 1987), så viste Øystein Andersen meg rundt, på Lørenskog, da.

    (Ved et par-tre anledninger).

    En gang, så gikk vi, til Robsrudjordet Grill, (hvor hans kusine Anita jobba, og hu lagde da gratis burgere til oss, husker jeg).

    Og en annen gang, så gikk vi, (eller om vi ble kjørt), til nettopp bowlinga da, på Metro-senteret, (husker jeg).

    Og Øystein Andersen pleide ikke, å bowle så mye, (sånn som jeg forstod det).

    Men han var mest glad i, å spille, på spilleautomatene, (inne på Metro Bowling), sånn som jeg husker det.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Og det var også sånn, at jeg en gang, (rundt 1987 vel), satt på, med Øystein Andersen og foreldra hans.

    Til Triaden-senteret.

    (For de skulle handle, (på Matland vel), husker jeg.

    Men Øystein og jeg, satt vel da bare, i bilen.

    Mener jeg å huske.

    Noe sånt).

    Og det var også sånn, (sommeren 1990 for eksempel, etter at Øystein Andersen og jeg, hadde vært, på ferie, hos den tidligere EF språkreiser-vertsfamilien vår, i Shoreham/Brighton), at jeg bodde, i et par uker, (i et rom, ved siden av kjellerstua), hos Øystein og dem, (i Marcus Thranes vei, på Hanaborg/Lørenskog), mens hans foreldre, var på Sand, vel.

    (Noe sånt).

    Og da var vi ofte, på steder som Robsrudjordet Grill/Statoil og Metro-senteret, osv.

    (Øystein Andersen kalte Maxi Skårer-hypermarkedet, (som lå vel siden av Metro-senteret, og som reklamerte med: ‘Maxi – den trivelige kjempen’), for: ‘Den utrivelige kjempen’, (husker jeg).

    Og han kalte også Triaden-senteret, for: ‘Tragedien’.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Og mens jeg jobba, på Matland/OBS Triaden.

    Så avtalte jeg, en del ganger, med Øystein Andersen.

    (Oftest før han fikk lappen, vel).

    At jeg skulle gå, hjem til han, (etter jobb), da.

    (For å drikke cola, spise Pizza Grandiosa, se på filmer, høre på musikk, spille brettspill og/eller black-jack/poker, (hjemme hos han), på Hanaborg. da.

    Og der pleide også Glenn Hesler, ofte å være, etter våren 1991, eller noe i den duren.

    (Og noen ganger, andre av Øystein Andersen sine kamerater.

    Som Are, (som bodde, ikke så langt unna).

    Og Tom ‘Fuckenberg’ Fachenberg, (fra Lambertseter).

    Noe sånt).

    Og da måtte jeg gå, i en drøy halvtime kanskje, (for å komme meg, fra Triaden, til Hanaborg), da.

    Men jeg hadde ofte, vanka nesten, rundt omkring, på Lørenskog, sammen med Øystein Andersen, (i helger/ferier, mens jeg egentlig bodde, på steder, som Bergeråsen, Abildsø eller Furuset).

    Så jeg var ganske kjent, på Lørenskog, da.

    Og jeg klarte såvidt, å finne fram, på denne, litt ‘kronglete’ veien, (må man vel kalle den).

    Og denne strekingen, (fra Triaden til Hanaborg/Robsrudjordet), gikk jeg også, (av gammel vane liksom, må man vel si), på mandag, da.

    (For å si det sånn).

    Selv om jeg gikk litt feil, (må jeg innrømme), den siste biten, (fram til Øystein Andersen og dem sitt hus, i Marcus Thranes gate).

    Men da var det også, cirka 25 år siden, at jeg sist, hadde gått, denne veien/turen, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det at jeg begynte, å besøke, Øystein Andersen og dem, i Lørenskog.

    Det begynte vel sånn, at jeg var, i Oslo, for å shoppe, (må det vel ha vært), en gang, i 1987, (eller noe sånt).

    Og så traff jeg vel muligens Øystein Andersen, (som jeg kjente, fra Bergeråsen), inne på Oslo S., (eller om det kan ha vært, på Oslo City), eller noe sånt.

    Og så spurte Øystein Andersen meg, om jeg ville være med, ut til dem, i Lørenskog.

    (For de skulle ut til Bergeråsen/Sand, den samme dagen, var det vel.

    Så jeg fikk sitte på hjem, (fra Oslo/Lørenskog), med dem, da).

    Og så tok jeg toget, til Lørenskog, (sammen med Øystein Andersen), fra Oslo, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Og grunnen til, at jeg noen ganger, dro inn til Oslo, (for å shoppe osv.), mens jeg bodde, på Bergeråsen.

    Det var fordi, at jeg, hadde bodd, i Larvik sentrum, (på slutten, av 70-tallet).

    Og fordi at jeg hadde vært, en god del, på språkreise, i England, osv.

    (Og jeg var også vant til, å reise, for å besøke, min mor, cirka en gang i måneden.

    Etter at jeg flytta, til min far, (på Berger), som ni-åring).

    Så jeg kjeda meg, noen ganger, en del, på Bergeråsen, da.

    (For å si det sånn).

    Så derfor, så syntes jeg, at det var litt artig, å noen ganger reise, for eksempel til Oslo, for å shoppe/kikke litt, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.