johncons-blogg.a2hosted.com
  • Jeg lurer nå på, om han bølle-gutten (fra Ulåsen barnehage, sommeren 1976) kan ha vært Gækki. Hm

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS.

    Det var kanskje litt rart, at barnehagetanten og min mor, stod og liksom observerte meg (og kommenterte om meg) mens jeg lekte med den lekebilen (som vel var en bursdaggave, som tante Ellen (min mors yngre søster, som hadde gifta seg med en sveits-italiener) hadde sendt meg/oss i posten).

    Det ble det da nesten, som en episode, på Klokkarstua (eller om dette var på Sætre).

    (Min mors foreldre flytta fra Klokkarstua til Sætre, på første halvdel av 70-tallet (før de flytta videre til Nevlunghavn, i 1975).

    For å si det sånn).

    Da var det sånn, at min mors yngre søster Ellen, hadde fått en slags ‘hippie-ide’ (eller hva det kan ha vært).

    Som gikk ut på, at hennes mongolide sønn Joakim, ville bli normal, hvis han apet etter meg (når jeg red på en gyngehest).

    (Noe sånt).

    Så det var nesten som at barnehagetanten spilte tante Ellen.

    Og min mor spilte seg selv (fra 3-4 år tidligere).

    Og Gækki (eller hvem det var) spilte min mongolide fetter Joakim (som visst er død nå).

    (Noe sånt).

    Så sånn var nesten det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    PS 4.

    Justnæs sin Facebook-venn (fra det øverste skjermbildet) Espen Høiby.

    Det er vel forresten broren til Mette-Marit.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Forretningsmannen/sørlendingen Justnæs har jeg blogget om tidligere

    https://www.nb.no/items/00025958fa9731984a814c61422101da?page=299&searchText=%22norske%20vannsenger%22

    PS.

    Jeg har også nevnt Justnæs i ‘Min Bok’ (selv om jeg stavet navnet hans litt feil):

    PS 2.

    Det om at Justnæs hadde importert ‘Water Snake’, var forresten noe han fortalte meg, utafor min farfars møbelfabrikk Strømm Trevare (mens han var i lag med min far) på Sand.

    (En gang på første halvdel av 80-tallet).

    Og jeg visste ikke, at Justnæs registrerte firmaet Norske Vannsenger.

    (Som man kan se øverst i bloggposten).

    Det var min far og min onde stemor Haldis Humblen, som hadde Norske Vannsenger-butikk, i Drammen (og på Billingstadsletta).

    Men min far nevnte (en gang rundt midten av 80-tallet) at det var sånn, at det også var noen andre, som brukte navnet Norske Vannsenger.

    Men min far sa ikke at dette var Justnæs.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og min far og Haldis (og Haldis sin sønn Jan) bytta etterhvert navn, på vannseng-butikken (i Tordenskioldsgate, i Drammen) til H. A. J. Vannsenger.

    (‘H’ For Haldis.

    ‘A’ for Arne.

    Og ‘J’ for Jan.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Saga Mobil

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Saga Mobil – Ordrebekreftelse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. juli 2024 kl. 06:27
    Til: Saga Mobil Kundeservice <kundeservice@sagamobil.no>
    Kopi: NKOM <firmapost@nkom.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, info@brukerklagenemnda.no, info@bkn.no, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>
    Hei,

    er det sånn at samene har streik oppi der?

    For nå har det gått mye mer enn syv virkedager.

    Og jeg har fortsatt ikke sett noe til noe sim-kort.

    (Til og med noen AliExpress-varer, som jeg bestilte fra Kina, har rukket å komme fram.

    Og de varene bestilte jeg _etter_ at jeg bestilte Saga-mobil-abonnement).

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 17. juni 2024 kl. 11:57 skrev Saga Mobil Kundeservice <kundeservice@sagamobil.no>:
    Hei, Erik Ribsskog

    Velkommen som kunde i Saga Mobil. Vi er glade for at du har valgt å bli kunde hos oss, og vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli en fornøyd kunde!

    Din bestilling er registrert og du vil motta startpakken med SIM-kort i løpet av 5 til 6 dager.

    Hvis du har bestilt overføring av ditt tidligere mobilnummer tar dette normalt 7 virkedager.

    Ved overføring av eksisterende mobilnummer sier vi opp abonnementet hos din tidligere leverandør.

    Det er derfor viktig at du ikke sier opp nummeret selv, da det vil kunne medføre problemer med flytting av nummeret.

    Vi har registrert følgende informasjon:

    Mobilnummer: (Sensurert av johncons-blogg)

    Erik Ribsskog

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua

    SIM kort

    Ditt nye SIM kort kan brukes både som vanlig SIM, mikro SIM og Nano SIM, og vil passe til alle typer mobiltelefoner. Sjekk først hvilken type SIM kort som benyttes i telefonen før du trykker ut mikro eller nanosim.

    MinSide

    På minside.sagamobil.no kan du se dine fakturaer, følge med på ditt forbruk og endre kontaktinformasjonen. Her kan du også bestille tilleggstjenester, i tillegg til å sperre, endre og bestille SIM kort.

    Ofte stilte spørsmål
    På: www.sagamobil.no – kundeservice – finner du nyttig informasjon om ditt abonnement.

    Trenger du å gjøre endringer?

    Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten kan du svare på denne e-posten.

    Hvis du ønsker å endre opplysninger i din bestilling eller har spørsmål til oss kan du enklest gjøre dette ved å svare på denne e-posten.

    Ved å ta i bruk våre tjenester aksepterer du våre avtalevilkår som du finner her: https://www.sagamobil.no/vilkar/

    Ta gjerne kontakt med oss hvis du har andre spørsmål!

    Med vennlig hilsen

    Saga Mobil Kundeservice

    Telefon: 91769000

    Åpningstider hverdager 08.00 – 16.00

    kundeservice@sagamobil.no

    www.sagamobil.no

  • Enda mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    PS 4.

    Og enda enda mer om dette:

    PS 5.

    Og enda enda enda mer om dette:

    PS 6.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    PS 7.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 8.

    Og enda enda enda enda enda enda mer om dette:

    PS 9.

    Jeg lurer på om dette (Rikke Jonassen Solberg) er min tidligere klassekamerat Tim Jonassen sin studine-datter (eller noe lignende):

  • Mer fra Facebook

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    PS 4.

    Min firemenning Kari (som var moren til Gorm, og som var cirka femten år eldre enn meg) var visst en kreativ og nevenyttig person (fra Tønsbergs Blad 31. oktober 2012):

    PS 5.

    I dette huset, har visst Inga Marte Thorkildsen (som jeg lurer på om jeg var på date med, vinteren 2000) vært gjest (ettersom at hu gikk i samme klasse, som min firemenning Kari sin eldste datter Pernille):

    PS 6.

    Her kan man se, at min firemenning Kari bodde like ved Smiths Venner/Brunstad/Oslofjord Convention Center (som på 80-tallet hadde rykte på seg, for å være noen slags roboter eller zombier, og som har sendt en rar klage på meg (på vegne av Wikipedia) til Blogger/Google/Lumen, som muligens har fått britisk politi til å tro, at jeg er en slags skummel hacker):

  • Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: category:oppsigelsemobil|Tlf:91587593, InteractionId: 000EEaJAWM9RKBAP
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. juli 2024 kl. 08:13
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: 09000@telenor.com, Post <post@brukerklagenemnda.no>, info@brukerklagenemnda.no, info@bkn.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: <09000@telenor.com>
    Date: lør. 22. juli 2023 kl. 16:16
    Subject: Re: category:oppsigelsemobil|Tlf:91587593, InteractionId: 000EEaJAWM9RKBAP
    To: <e.ribsskog@gmail.com>

    Hei, og takk for din henvendelse.

    Dette skulle vi gjerne ha hjulpet deg med, men av personvernhensyn sjekker vi alltid at avsenders epost-adresse samsvarer med adresse registrert i kontaktinformasjon på Mine Sider (https://www.telenor.no/privat/mine-sider/) før vi kan gi en tilbakemelding på henvendelser som vedrører konkrete detaljer om et kundeforhold.

    Epost-adressen du har benyttet er ikke registrert som kontaktadresse og vi kan derfor ikke besvare henvendelsen pr nå.

    Dersom du ikke lenger har tilgang på den gamle epost-adressen eller har byttet epost-adressen uten å oppdatere kontaktdetaljer på Mine Sider, ber vi om at du gjør dette før du sender oss en ny henvendelse. Du kan også ta kontakt med oss via kundeservice på 915 09 000 for hjelp med din henvendelse.

    Vi beklager ulempen og hjelper deg gjerne når det har kommet i orden.

    Med vennlig hilsen
    Anette Klevstad
    Kundeansvarlig
    Telenor Norge

    On 21.07.2023 23:39, Kunde wrote:

    Fornavn: Laila Monica
    Etternavn: Ribsskog Nikolaisen
    Fødselsdato: 31.03.1970
    Hvilket abonnement eller tjeneste ønsker du å si opp? Mobilabonnement
    Hvis du har valgt Annet:
    Hvilket nummer gjelder det? 91587593
    Hvilken dato ønsker du at abonnementet stenges? (Du kan ikke velge en dato tilbake i tid): 22.07.2023
    Hva er årsaken(e) til oppsigelsen? Trenger ikke/ikke i bruk
    Hvilken nummer kan vi nå deg på? 91587593
    Din e-postadresse: e.ribsskog@gmail.com

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen