johncons-blogg.a2hosted.com
  • Her er sangen som ‘Rock & Roll-tannlegen’ i Walton, digga så fælt, på Manchester-lokalradioen, da jeg var der igår. (In Norwegian)

    PS.

    Han tannlegen begynte å prate med hun assistenten sin, Hazel, om at den her sangen var så bra da.

    Så, jeg tror det er som er problemet med han her kanskje litt umodne tannlegen da.

    Rett ut fra tannlegehøyskolen, også tror han at han er verdensmester i tannlegekunsten da, også driver’n og digger musikk, for fullt nesten, på radioen, mens han driver og borrer i tenna mine da.

    Det må nesten gå gæernt vøtt.

    For da konsentrerer han seg nok litt for mye om musikken som spiller på radioen da, og glemmer å konsentrere seg like mye om jobben sin da, nemlig tenna mine.

    Og hun assistenten, hun er sånn oppsminka dame, som kanskje ikke tenker så mye på jobben sin, hun heller.

    Så det blir litt mye tull, tror jeg.

    Og litt for lite konsentrasjon på arbeidet.

    Så neste gang jeg skal dit, da står sikkert han ‘Rock & Roll-tannlegen’ der, og skal borre i tanna mi, mens han har på seg walkman med det nye Kasabian-albumet og skal digge vøtt.

    Nei, det blir bare tull vøtt, med sånne musikknerder som går på feil linje.

    Han burde gått på musikkhøyskolen og ikke tannlegehøyskolen mener jeg, at det virke som, muligens.

    Og da er det jeg som må lide for det, med tannpine de luxe, fordi han tannlegen er så glad i musikk da, og glemmer tenna til pasientene.

    Så må jeg sitte her med en jeksel med innebygd tannpine liksom, som han Rock & Roll-tannlegen har borra i tre ganger, og som fortsatt gjør vondt, og som han har lagt inn vaselin og gummi og sikkert mye annet tull, eller ‘tull’, i.

    Så sånn er det.

    Så det er ikke så veldig artig, det er helt sikkert.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Dette viser bare hvor viktig det er, at foreldre lytter til ungdommene sine, og ikke dikterer hva ungdommene skal jobbe med.

    Her er det tydlig at ‘Rock & Roll-tannlegen’, han ville helst blitt musiker i et rocke-band.

    Men foreldra da, de sa at hele tida, at nei, du skal bli tannlege som din far og hans far før han.

    Så det viser hvor mye dumt det blir i samfunnet, med foreldre som overstyrer ungdommene sine, på den måten der, når det gjelder utdannelse osv.

    Så det viser hvor viktig det er med riktig utdannelse i samfunnet.

    Så sånn er det.

  • Her er tannlegen min i Walton. Jeg måtte søke på tlf.nr. på Google, for på skiltet dems står det bare ‘Dental Surgery’. (In Norwegian)

    Brian O’Gorman
    158 County Road, Liverpool, Merseyside, L4 5PH
    0151 521 3515

    http://www.zettai.net/find/bootle/dentists/

    PS.

    Jeg tenkte jeg skulle ringe dem nå.

    Så jeg søkte etter åpningstidene på Google.

    For, jeg har så vondt i den tanna, som jeg var der med igår.

    Så jeg tenkte jeg skulle ringe og høre om han ‘Rock & Roll’-tannlegen var på jobb idag.

    Jeg er litt skeptisk til han, for han driver å putter så mye rart i tanna mi, som vaselin og gummi.

    Jeg ser det er irsk navn.

    Er irene sure på nordmenna enda, for noe som skjedde under vikingtida eller?

    Det var jo noe som skjedde i Irland, at irene jaga de norske vikingene hit ca., til Liverpool-området vel og the Wirral osv.

    Enda de norske vikingene jo grunnla Dublin osv.

    Var det sånn at irene fulgte etter de norske vikingene til England og, for å jage og plage dem mer?

    Hvem vet.

    Så sånn er kanskje det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Den jævla tanna gjør drit-vondt. (In Norwegian)

    Jeg skal vedde for at de jævla ‘mob’ eller kabbalist-tannlegene, som han nok er, han i Walton.

    De bare kødder med tenna til folk.

    Så jeg gjorde nok rett, i 2006, da jeg bare trakk ut tanna.

    Men det holder med en tann som er trukket ut, som ikke er bakerst.

    Den her må nok fikses.

    Men jeg har vært hos tannlegen tre ganger, bare for å fikse en amalgam-fylling, som har falt ut.

    Og fortsatt er ikke tanna bra.

    Og den gjør drit-vondt.

    Idag så la tannlegen inn noe gummi i tanna.

    Er det riktig da.

    Han er en sånn ung, ‘kul’ tannlege da, som hører på Kasabian på Manchester-nærradioen, selv om han er i Liverpool.

    Og hun assistenten er enda yngre, og heter Hazel, tror jeg.

    Det er skikkelig rart å ha en tannlege, som er yngre enn deg.

    En sånn ‘Rock & Roll’-tannlege, som har langt hår og går med skinnjakke.

    Jeg tror jeg skal be om å få en annen tannlenge nå.

    Jeg fikk ihvertfall skrevet opp telefonnummeret deres idag.

    ‘Dental Surgery’, står det på skiltet dems.

    Og de ligger i County Rd., og telefonnummeret skreiv jeg opp idag, det er 521 3515.

    Med 0151 foran da.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Det er litt lite minne på den nyeste mobiltelefonen min, så jeg tok noen også noen bilder med en annen mobil jeg har, for det meste fra Everton Park

    DSC01612

    DSC01613

    DSC01615

    DSC01616

    DSC01617

    DSC01618

    DSC01619

    DSC01620

    DSC01621

    DSC01622

    DSC01623

    DSC01624

    DSC01625

    DSC01626

    DSC01627

    DSC01628

    DSC01629

    DSC01630

    DSC01631

    DSC01632

    DSC01633

    DSC01634

    DSC01635

    DSC01636

    DSC01637

    DSC01638

    DSC01639

    DSC01640

    DSC01641

    DSC01642

    DSC01643

    DSC01644

    DSC01645

    DSC01646

    DSC01647

    DSC01648

    DSC01649

    DSC01650

    DSC01651

    DSC01652

    DSC01653

    DSC01654

    DSC01655

    DSC01656

    DSC01657

    DSC01658

    DSC01659

    DSC01661

    DSC01662

    DSC01663

    DSC01665

    DSC01666

    DSC01667

    DSC01668

    DSC01669

    DSC01670

    DSC01671

    PS.

    Det har jo vært så mye styr rundt, om Everton FC. skal flytte til Kirkby osv.

    Eller om de skal bli på Goodison, eller flytte til et annet sted i byen.

    Og da skrev jeg, på et Everton debattforum, ifjor, var det vel.

    At hva med å bygge en ny Everton-arena i Everton Park?

    Der ser det vel ut til å være nok av plass.

    For det var liksom problem med å finne plass i selve Liverpool by.

    Men i bydelen Everton, som ligger ganske nærme sentrum, og som også ligger nærme veier som Scottland Rd. osv., som kan ta unna mye trafikk.

    Og som ville hatt plass til parkeringsplasser osv.

    Der måtte det vel ha vært et bra sted, å bygge ny Everton-arena på, i Everton Park, hvis Everton absolutt må flytte(?)

    Og bydelen Everton, er jo en av de fattigste bydelen i Storbritannia, har jeg lest i the Times osv, bydelen kommer alltid med på listene over de 10-20 fattigste stemme-områdene i Storbritannia da.

    Men bydelen ville nok ha fått et oppsving, hvis Everton hadde flytta dit, tenkte jeg, og jeg tror ikke en sånn arena, ville ha tatt all plassen i parken der.

    Men kanskje hatt en arena på toppen der, med utsikt til the Mersey og hele byen, det måtte da ha vært en bra ide, mente jeg da.

    Men, det er jo dyrt å bygge i byen, for Everton FC., for de har en samarbeidsavtale, med Tesco, ute i Kirkby, så derfor blir det mye billigere å bygge et nytt fotballstadion der.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Den svarte plata, som var akkurat der man skal stå, i utkikkspunktet, i parken der.

    Det er et holocaust-minnesmerke, som ble lagt der i 2008, mener jeg det stod på plata.

    (Parken er visst fra begynnelsen av 80-tallet, leste jeg på Wikipedia.)

    Så det var akkurat som at man ville ødelegge gleden, til de som ville stå der, og kikke på utsikten.

    Så det var kanskje et litt rart sted å plassere et Holocaust-memorial.

    Men Everton er jo et norrønt navn da, fra vikingetiden sikkert.

    Ton betyr jo tun.

    Og Ever betyr visst Eofer, eller noe, som var villsvinn.

    Så Everton betyr altså et tun hvor villsvin eller svina er.

    Så om de var gjerdet inn, eller ikke, det vet jeg ikke.

    Men gårdstun er jo under kontroll av mennesker.

    Så da kan man vel tro, at ‘ton’ også var under kontroll av mennesker da.

    Så at det bodde vikinger i Everton, det er nok ikke umulig.

    Når man ser på at det er bakker og daler der, og utsikt til havet og elva osv., så minner det litt om et sted kanskje hvor nordiske folk vel kunne ha trivdes, vil jeg tro.

    Så om ‘jødene’, skylder på de nordiske, for Holocaust, og derfor putter den plata midt i trynet på dem.

    Er det sånn det henger sammen?

    Jeg har skrevet om det tidligere på bloggen, om Moses Hess’ tanker om at hele historien har vært krig mellom jødene og arierne, som han skriver.

    Er det sånn enda at de har en krig mot den Benjamin-stammen, lurer jeg.

    Og at Everton er en bydel hvor folk fra Norge/Benjamin-stammen, fra vikingetiden, har bodd.

    På samme måte som Sunderland og Sheffield kanskje.

    Og at det er derfor at disse byene og bydelene er såpass fattige.

    At det er det som har foregått i tusenvis av år, en krig mot Benjamin-stammen, og at de som kriger har fått mer og mer kontroll, og at dette har gått lenger og lenger nordover.

    Så sånn, at hvis noen nordisk-ættede folk, ønsker å se på utsikten i Liverpool nå, så får de en minnesplate over Holocaust i trynet.

    Som vel hverken briter eller nordmenn var involvert i, såvidt meg bekjent.

    Men det er mulig jeg tar feil, at det er noe annet den plata, som stod akkurat der i utkikkspunktet, som folk var ment å stå, betyr.

    Det er mulig.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen