johncons-blogg.a2hosted.com
  • Mer fra #USA

    usa 4

    PS.

    brix er et helt ukjent trolle-nick (må man vel si).

    Og det er snakk om en slags feig horunge (av et eller annen slag) kan det virke som.

    Som visst brorparten av nordmenna har blitt.

    (Kan det virke som).

    På slutten av 90-tallet, så hadde jeg en irc-kanal (#blablabla) hvor jeg kunne ta opp masse ting (hver dag/kveld) med et nettverk, av folk, som jeg visste hvem var.

    Men nå har visst alle nordmenn blitt noen slags motbydelige f*tter (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    #USA er også en kanal, som har USA/Amerika som tema.

    Det er ikke sted for bortskjemte norske horunger, med oppblåste ego-er, som skal hevde seg.

    Og det på _min_ bekostning.

    (Og på _min_ irc-kanal).

    Det er et forsøk på å kanselere meg (overfor de engelsk-talende på kanalen) kan det virke som.

    Så det er vel noe russiske greier.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    loller (som visstnok er PirateBay-talsmann Kolmisoppi (eller om han heter Sunde)).

    Han begynner da også å angripe (han følger opp angrepet fra nett-trollet) kan det virke som.

    (Han bruker både ‘caps’ og ‘flood’ der.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Ifølge Wikipedia så bruker Peter Sunde nicket brokep, så loller er muligens en annen person (som noen/’den greske landhvalen’, har spredd rykter om, at er Peter Sunde):

    brokep paint

    PS 5.

    Da jeg var #quiz-show-op.

    (Noe jeg var 1997 til cirka 2004.

    Må det vel ha vært).

    Så pleide jeg ikke å gjøre noe forskjell, på Hanne Krogh sin sønn Sverre, og de andre ‘idiotene’ der.

    Jeg tror at en op burde følge de samme reglene, uansett om det er snakk om en kjent person eller ikke.

    Så jeg tror at jeg banner loller fra #London også.

    Siden at han han driver med noe slags faenskap/oppvigleri.

    (Kan det virke som).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    loller bannet london

  • Min mormors storebror Anker, var visst eier av et sted som heter Kongstedgaard. Noe sånt

    eier av

    https://slaegtsbibliotek.dk/920465.pdf

    PS.

    Sommeren 1980, så dro min fars yngste bror Runar (som er sosialist) med mesteparten av slekta (pluss Roger Stenberg sin familie) til Jugoslavia.

    (Noe jeg har skrevet om i Min Bok).

    Og da var det visst sånn, at min yngre halvbror Axel, ble døpt, i Danmark.

    (Mens jeg var i Jugoslavia).

    Og min yngre helsøster Pia var ikke med til Jugoslavia.

    (Husker jeg).

    Men hu fortalte, at hu hadde vært med min mor og hennes samboer Arne Thomassen (Axel sin far) til Danmark.

    Og de hadde vært på et kjempefint sted der, da.

    Og det kan muligens ha vært Kongstedgaard, tenker jeg nå.

    Hvis ikke det var Odense Slott.

    Hvor Ingeborg sin lillebror Louis etterhvert visst holdt hus.

    Ettersom at han fikk jobb, som stiftamtmann, på Fyn (på 70/80-tallet).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    odense slott hm

    https://johncons.angelfire.com/arvetmagnaogholgeradeler.html

    PS 3.

    Man kan se at danskene, både på det øverste skjermbildet og i PS 2, har skrevet mitt etternavn Ribsskog, med en ‘s’.

    (Jeg het egentlig Olsen.

    Men min mor bytta mitt etternavn til Ribsskog, året før jeg begynte på skolen.

    Var det vel.

    Etter en skilsmisse/flukt, fra min far på Berger.

    For å si det sånn).

    Og jeg husker fra da jeg bodde hos min mor (Karen Ribsskog) på 70-tallet (jeg pleide også å være på del ‘plikt-helge/ferie-besøk’ hos henne, på første halvdel av 80-tallet) i Larvik.

    At hu pleide å si (i telefonen): ‘Ribsskog med b og to s-er’.

    Og det har jeg seinere sagt (hvis jeg har bestilt noe over telefonen, for eksempel) da jeg bodde i Oslo (hvor jeg bodde fra 1989 til 2004).

    Men i England så stavet jeg etternavnet mitt med Nato sitt fonetiske alfabet (som vi lærte under førstegangstjenesten) hvis jeg bestilte noe over telefonen.

    (Husker jeg).

    Så hva som kan ha skjedd i Danmark.

    Det veit jeg ikke.

    Men det er kanskje min mormors svigerinne Unse (som snart er hundre år gammel) som har surra.

    Hvis dette har gått gjennom henne (for eksempel).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Nå har jeg bestilt et shell, til en ny irc-bot, som jeg har tenkt til å kalle LykkePer (ettersom at min danske tipptippoldefar L. C. Nyholm visst var inspirasjonen, til den Lykke-Per, som er kjent fra filmene og bøkenes verden)

    nytt shell

    PS.

    Nå har jeg tre irc-boter fra før (Einstein, blablabot og Anna).

    Men hver gang jeg drar med Kiel-ferja eller danskebåten.

    Så er det sånn, at når kommer hjem, så har en eller flere av disse botene falt ut (sånn at de ikke lenger har op-status).

    Og hvis alle faller ut, så kan jeg jo miste kontrollen, på irc-kanalene mine (#USA, #London og #blablatemp).

    Så med fire irc-boter, så er sjansene mindre, for at det skal skje.

    Så derfor tenkte jeg at det var smart, å skaffe, en fjerde bot, da.
    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Min tidligere Rimi-kollega Morten Jenker ble visst konfirmert på Blakstad sinnsykehus (hvor jeg ble urettsmessig tvangsinnlagt i 2015) kan det virke som. (Fra Asker og Bærums Budstikke 4. mai 1979)

    IMG_20220922_110707

    PS.

    Her kan man se noe jeg ikke har sett før (selv om jeg var i 30 års-laget til Morten Jenker, på første halvdel av 90-tallet) nemlig Morten Jenker med hår (fra Asker og Bærums Budstikke 29. mai 1986):

    IMG_20220922_110815 paint

    PS 2.

    Morten Jenker har visst vært god i bedrifts-bowling (fra Asker og Bærums Budstikke 17. november 1992):

    IMG_20220922_110903

    PS 3.

    Morten Jenker har visst tre brødre, kan det virke som (fra Asker og Bærums Budstikke 7. august 2003):

    IMG_20220922_111050

    PS 4.

    Morten Jenker har vunnet en halv gris i Selvik, som er et av nabostedene til Berger, hvor jeg vokste opp (fra Sande Avis 16. desember 2004):

    IMG_20220922_111118

    PS 5.

    Morten Jenker har muligens slekt fra Telemark, kan det virke som (fra Telemarksavisa 16. januar 2019):

    IMG_20220922_111157

  • Mer fra Instagram

    maria voss 1 2

    PS.

    Mer om Maria:

    mer om maria

    https://www.svelviksposten.no/maria-43-kjopte-enveisbillett-til-rhodos-jeg-matte-vekk/f/5-74-151091

    PS 2.

    Enda mer om Maria:

    maria 2

    (Samme link som overfor).

    PS 3.

    Og enda mer om Maria:

    maria 3

    (Samme link som overfor).

    PS 4.

    Og enda enda mer om Maria:

    maria 4

    (Samme link som overfor).

    PS 5.

    Og enda enda enda mer om nettmobbing:

    maria 5

    (Samme link som overfor).

    PS 6.

    Det står i intervjuet overfor.

    At Maria og de bodde i Kirkegata/Kirkestredet, i Svelvik.

    Og jeg husker ikke akkurat hvor det var, at Pia dro meg med.

    Men det kan muligens ha vært der.

    (Jeg har også vært på en klassefest en gang, i Svelvik.

    Dette var mens jeg gikk det andre året på Sande videregående (handel og kontor).

    Og det glemmer jeg også noen ganger hvor var.

    Det var i et nokså lite forsamlingslokale i retning Ebbestad (ikke samfunnshuset).

    For å si det sånn.

    Jeg er mest kjent i ‘hovedgata’ i Svelvik.

    Dess lenger unna fjorden/Svelvikstrømmen man kommer.

    Dess mindre kjent er jeg der.

    Må jeg si

    Og når det gjaldt oss som spilte fotball, så var det en del rivalisering (Svelvik-folka kjempa/streba fælt i kampene) mellom Berger og Svelvik, på den tida.

    Og det samme var det på ungdomsskolen (må man vel si).

    Så jeg syntes at det var veldig rart, at min mor bodde i Svelvik (hos noen folk jeg ikke kjente).

    Husker jeg).

    Det er jo nærmere 40 år siden nå, at min mor bodde i Svelvik (og ble tvanginnlagt).

    Jeg husker at sommeren 1987, så hadde min danskefødte mormor, et 70 års-selskap, i Stavern.

    (På Hotel Wasilliof).

    Og da kjørte min far innom min mor, på veien.

    Og min mor bodde da på et sinnsykehus, i midtre Vestfold.

    (Noe jeg har funnet en avis-artikkel om).

    Men da min mor ble tvangsinnlagt, så gikk jeg på ungdomsskolen (mener jeg å huske).

    Og der gikk jeg fra høsten 1983 til våren 1986.

    Så min mor hadde nok vært tvangsinnlagt, i et år eller to, da min far (og lillesøster Pia og ste/bonus-mor Haldis) besøkte henne (sommeren 1987).

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Hvis ikke hu ble tvangsinnlagt sommeren 1986.

    Noen uker før jeg begynte på videregående.

    Hm.

    Min mor ble ihvertfall tvangsinnlagt, etter å ha bodd, i X antall måneder, hos de Voss-folka, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 7.

    Granli Senter het det der min mor ble tvangsinnlagt etter å ha bodd hos Voss-folka i Svelvik (fra Tønsbergs Blad 20. juni 1987):

    granli senter

    https://www.nb.no/items/77f2652dff4447bbb55a6330ebf16adf?page=21&searchText=%22karen%20ribsskog%22~1

    PS 8.

    Akkurat hvorfor min mor bodde hos Voss-folka.

    Og akkurat hvorfor min mor ble tvangsinnlagt.

    Det veit jeg ikke.

    Men jeg var litt i opposisjon, til min mor, på den tida.

    Jeg flytta jo fra henne (som da bodde i Larvik) høsten 1979.

    For å bo hos min far (og de) på Berger.

    Så da ble det litt rart for meg, at min mor, liksom skulle flytte etter meg, til Berger/Svelvik.

    Men min mor hadde jo slekt, fra Mors, i Danmark.

    Og jeg har nylig funnet ut, at Mors, var litt som Australia.

    At de satt i land kriminelle, på Mors (i gamle dager) for at de skulle bli drept av bjørner og ulver.

    Men noen av de kriminelle klarte seg.

    Og de bygde etterhvert opp et lite samfunn (som nå har blitt til Mors).

    Så det er mulig at min mor var streng/herda/tøff, fordi at hu hadde forfedre fra Mors.

    Og så har jeg syntes, at det var hyggeligere hos min far og de, da.

    (Noe sånt).

    Og det jo sånn, at jeg protesterte, da min mor dro meg med (som tre-åring) på sin flukt, fra min far/Bergeråsen.

    Så jeg var egentlig i opposisjon, til min mor, etter det.

    Og min far hadde jo foreldre-retten, da min mor ble tvangsinnlagt.

    Og jeg har omsorgssvikt-sak mot min far.

    Og det er fordi at han tvang meg til å bo aleine, fra jeg var ni år gammel.

    Og derfor fikk jeg bare høre noen halvkvedede viser (fra min lillesøster Pia) om min mors tvanginnleggelse (og opphold hos Voss-familien).

    (Det var mest Maria sin mor Eva, som sa noe, da Pia dro meg med, til Maria og de.

    Og jeg visste ikke hvem hu Eva var.

    Og min mor hadde vært tvangsinnlagt tidligere på 80-tallet også.

    Så allerede før hu bodde på Granli Senter så var folk litt oppgitt over henne.

    For å si det sånn).

    Men min lillesøster Pia, var også stjålet fra meg (av Humblen/Snoghøj-familien, som også stjal min far).

    Så jeg snakka ikke så mye med Pia heller, på den tida.

    Jeg åt middag hver dag, hos min farmor Ågot, på Sand.

    Men det var vel mest på første halvdel av 80-tallet.

    Etterhvert så begynte jeg vel å lage Pizza Grandiosa noen ganger (ihvertfall i helgene) på Bergeråsen.

    Så det er mulig at det var mine tidligere kamerater Kjetil Holshagen og ‘Seoul-Øystein’ som jeg snakka mest med, på den tida, som min mor ble tvangsinnlagt.

    (Eller om det var min klassekamerat Ulf Havmo som jeg hang mest sammen med, på den tida.

    Hm).

    Og de visste vel minimalt om dette.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Noen år før min mor flytta til de nevnte Svelvik-folka, så hadde hu også vært etterlyst (og da visste ingen hvor hu holdt til, i mange måneder) så det at hu plutselig bodde hos noen ukjente folk i Svelvik, var liksom ingenting, mot den nevnte forsvinningen hennes, må man vel si (fra Arbeiderbladet 25. november 1983):

    forsvinning

  • Det kan virke som at min finske Matland/OBS Triaden-overordnede Helene Lack f. Nyholm ikke er i slekta

    ikke i slekta

    https://slaegtsbibliotek.dk/921388.pdf

    PS.

    Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 2.

    Så ble jeg invitert, på Helene sin 30 års-fest, på Grorud (i et lokale/senter ved t-banestasjonen der) i 1991 en gang (var det vel antagelig).

    Og da var mora til Helene der.

    Og hu løfta på skjørtet, på dansegulvet (i fylla) sånn at hu viste fram trusa, til gud og hvermann (selv om hu var i 50/60-åra).

    (Husker jeg).

    Så den Nyholm-familien (som Helene er fra) er muligens noen slags tatere eller sigøynere (kunne det virke som ihvertfall).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette (fra Min Bok 2):

    mer om helene mor

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen