johncons-blogg.a2hosted.com
  • Det her er sønnen til min døve kusine Lene (hvis jeg ikke tar helt feil)

    sønnen til lene

    https://bergerfotball.no/stall/

    PS.

    Jeg var forresten i bryllupet til Lene sin lillebror Tommy, i Fredrikstad, sommeren 2002.

    Og det er sånn, at han Lasse, har en storesøster (som heter Malin).

    Og de dreiv og krøyp under bordene, i bryllupet (husker jeg).

    Men det har dem antagelig slutta med nå.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    johan facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    butikksjef johan 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    johan facebook 3

  • De ansatte på Rimi Bjørndal var så tøffe, at de skremte vettet av ranerne. (Fra Nordstrands Blad 16. mai 2003)

    skremte vettet

    https://www.nb.no/items/ccb013cad5c72f009fa60b22c1d05a8e?page=5&searchText=»rimi%20bjørndal»~9

    PS.

    Jeg jobba på Rimi Bjørndal på den tida.

    (Noe jeg har skrevet om i Min Bok 5).

    Dette var ved siden av heltidsstudier på HiO sin ingeniørutdanning (i Vika).

    Og jeg jobba to leder-vakter der (som låseansvarlig) i uka.

    (Etter at jeg slutta som butikksjef på Rimi Langhus.

    Noe jeg gjorde sommeren 2002).

    Og det var vel først tirsdager og torsdager.

    Men så bytta jeg til torsdager og lørdager.

    (For å få mer driv over studiene.

    Da var jeg på HiO IU på begynnelsen av uka.

    Og så jobba jeg i Rimi på slutten av uka.

    For jeg jobba også en ledervakt på Rimi Langhus, på fredagene).

    Men jeg kan ikke huske at noen nevnte dette ransforsøket.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Mer fra Facebook

    ivan facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    ivan facebook 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    ivan facebook 3

  • Mer om min Rimi Bjørndal-lederkollega Ivan, fra Min Bok 5. (Fra Nordstrands Blad 4. mai 2006)

    min bok 5

    https://www.nb.no/items/b47574e3807f1aecf2f62ab612955da2?page=105&searchText=»rimi%20bjørndal»~9

    PS.

    Ivan jobbet visst en periode som butikksjef på Rimi Skullerud (fra Aftenposten 16. september 2004):

    skullerud

    http://n247.no/?nyhet=9203&tittel=Krise_i_rekefisket:_Frykter_oppsigelser,_hoyere_priser_og_nedlagte_mottak

    PS 3.

    Ivan minner forresten veldig om min tidligere butikksjef-kollega Leif Jørgensen (som jobba som assisterende butikksjef på Rimi Munkelia, på den tida som jeg begynte der, i desember 1992).

    Begge er skalla (og lave) sørlendinger, som fikk seg jobb, som Rimi-butikkledere i Oslo.

    (Leif bruker nå forresten sin kones etternavn Resvoll (av en eller annen grunn).

    Og jobber vel nå som Maxbo-leder.

    Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    skalla sørlending #2

  • Jeg sendte en e-post til Det Norske Hageselskap

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Svar: Attest/Fwd: LinkedIn
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. august 2022 kl. 00:03
    Til: Hageselskapet Postkasse <postkasse@hageselskapet.no>
    Kopi: Bergljot Gundersen <bgndrsn@online.no>, presse@arbeidstilsynet.no, toril.berge@arbeidstilsynet.no, stig.inge.eikemo@arbeidstilsynet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    han som skrev attesten (redaktør Knut Lønø) han er vel død nå?
    Så han kan kanskje ikke skrive en ny attest da.
    Hvis ikke Bergljot Gundersen klarer å skrive en attest, så kanskje hu svenska som jobba der (jeg tror hu het Bjerregård) husker meg.
    Kanskje hu kan skrive en attest.
    Hva het forresten Hageselskapet sin direktør, på den tida?
    Han sendte meg til Stortinget for å hente statsbudsjettet (som jeg fikk fra sekretæren til en SP-politiker, var det vel).
    Jeg jobba også en del sammen med en gubbe fra Fredrikstad, på Hageselskapet sitt lager, på Tøyen.
    Hva het han lagersjefen igjen?
    Han er kanskje død nå han og?
    (Han fortalte en historie om kona si, som kanskje ikke egner seg på trykk.
    For å si det sånn).
    Og jeg hjalp også en som minna litt om Koss, på Hageselskapet sin stand, på en landbruksmesse, på et sted som het Hellerudsletta.
    (Han dro meg med til Prior sin kantine, hvor vi åt subsidiert lunsj, som kosta kanskje en tikroning, eller noe i den duren.
    Noe sånt).
    Dette høres litt rart ut, synes jeg.
    Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribssko
    man. 8. aug. 2022 kl. 15:13 skrev Hageselskapet Postkasse <postkasse@hageselskapet.no>:
    Hei,
    Vi kan dessverre ikke hjelpe deg. Det er ikke arkivert noen kopier av utsendte attester så gamle som fra 1990-tallet.
     
    Med vennlig hilsen
    Det norske hageselskap
    Tlf. 940 09 301
    hageselskapet.no
     
    HS_logo_2014_hvit_mail
    Bedre livskvalitet med grønne opplevelser
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: onsdag, 27. juli 2022 kl. 01:58
    Til: Hageselskapet Postkasse <postkasse@hageselskapet.no>
    Kopi: Bergljot Gundersen <bgndrsn@online.no>
    Emne: Attest/Fwd: LinkedIn
    Hei,
    jeg fikk en attest fra redaktør Knut Lønø etter at jeg hadde en praksisplass (gjennom Arbeidsformidlingen) i Norsk Hagetidend, høsten 1990.
    (Jeg hadde et friår fra studier på NHI.
    Og så gikk jeg til Arbeidsformidlingen for å få meg en jobb (i dette friåret) for NHI hadde dårlig studiefinansiering (man fikk ikke dekket mer enn cirka halvparten av skolepengene gjennom Lånekassa).
    Og så mente Arbeidsformidlingen at jeg måtte ha en praksisplass (for unge), og de ville ikke godkjenne datalinja i Drammen russe-året og det første året på NHI, så jeg fikk en jobb/praksisplass hvor jeg gjorde forefallende kontor/lager/bud-arbeid for Norsk Hagetidend/Det Norske Hageselskap, for cirka 4.000 i måneden, noe som var litt lite også på den tida, må jeg si).
    Men den attesten ligger på gården til min mors yngre bror Martin, i Kvelde.
    Og han/de vil ikke sende den.
    (Jeg ble satt til å passe på gården der, sommeren 2005, etter at jeg måtte avbryte noen studier i England.
    Og så var det noen som kom til gården for å skyte meg, og da rømte jeg tilbake til England uten min koffert med viktige papirer i, osv.
    Og politiet vil ikke etterforske det nevnte mordforsøket mot meg).
    Så jeg lurte på om dere kan sende en kopi av denne attesten.
    Det er jo mange år siden, men det er noe som heter at man skal ha orden i sysakene, osv.
    For å si det sånn).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 3. jan. 2009 kl. 19:17
    Subject: Re: LinkedIn
    To: Bergljot Gundersen <bgndrsn@online.no>
    Hei,
    nei jeg skjønner.
    Jeg får høre med Knut da, men han er vel pensjonist.
    Jeg tenkte at du hadde vel hørt det der, hvis det var noen problemer,
    siden det jo bare var tre
    folk som jobba der, du, Lønø og Bjerregaard vel.
    Men men, sånn er det.
    Lykke til videre med Hageselskapet og diverse og igjen takk for link
    på LinkedIn!
    Med vennlig hilsen
    Erik Ribsskog
    2009/1/3 Bergljot Gundersen <bgndrsn@online.no>:
    > Takk for svar. Dette høres komplisert ut. Forstår det kan bli vanskelig. Jeg
    > kan dessverre ikke være referanse, siden jeg husker svært lite av vårt
    > samarbeide i NH, og er faktisk litt usikker på dine arbeidsoppgaver der, det
    > syns jeg er en betingelse for å svare som referanse.
    >
    > Håper ellers du har et godt nytt år!
    >
    > Bergljot Gundersen
    >
    > —–Opprinnelig melding—–
    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sendt: 2. januar 2009 23:19
    > Til: bgndrsn@online.no
    > Emne: LinkedIn
    >
    > Hei Bergljot,
    >
    > jeg så det dukket opp en sånn e-post angående linkedin.
    >
    > Du jobber i Norsk Hagetidend enda jeg, ikke værst.
    >
    > Knut han er vel kanskje pensjonert han nå.
    >
    > Og hun Bjerregård, eller hva hun het igjen, jobber hun der enda eller?
    >
    > Gikk ikke du på landbrukshøyskolen på Ås forresten?
    >
    > Er det greit jeg bruker deg som referanse, jeg driver og søker jobber
    > nå, men det er litt vanskelig.
    >
    > Jeg har jobbet for Bertelsmann/Microsoft i England, og har en
    > arbeidssak mot dem:
    >
    > http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scan
    > dinavian-product-activation
    >
    > Jeg mistenker at noe amerikanske myndigheter, eller noe, tuller med
    > meg, fordi jeg startet en sak mot Microsoft, fordi at de brukte
    > som slaver der omtrent, og det virket som at norske damer ble misbrukt.
    >
    > Så jeg har litt problemer med å få meg jobb.
    >
    > Og jeg er litt skeptisk til de referansene jeg har fra Rimi i Norge,
    > hvor jeg jobbet som butikksjef, og fra
    > emballasjebransjen i England, så det hadde vært veldig bra å hatt en
    > ‘ordentlig’ referanse.
    >
    > Men men.
    >
    > Jeg så også har bakgrunn fra organisasjon fra BI osv., hvis du har tid
    > så se gjerne på den Microsoft-arbeidssaken,
    > og si hva du synes, for jeg har ikke fått noen jeg stoler på til å se over
    > det.
    >
    > Men men.
    >
    > Men takk for link på LinkedIn og fortsatt godt nytt år!
    >
    > Med vennlig hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    >
  • Jeg sendte en e-post til Lowell

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. august 2022 kl. 21:08
    Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Kopi: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, «post@sivilombudsmannen.no» <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, «inger.lise.blyverket» <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak@aid.dep.no, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk
    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noen penger fra dere.
    Og det må være fordi at dere har sendt pengene til Nav, kan det virke som.
    Som jeg forklarte om, i min forrige mail, så pleier Nav å straffe meg, på sin egen måte (de sendte meg ingen penger i starten av april) når dette ‘fenomenet’ skjer, at de på grunn av Gremlins (eller hva man skal si) ikke finner mine strøm-regning-brev, og de/jeg derfor får inkasso-varsel.
    Jeg tenkte at dere ville sende meg en sjekk, på det nevnte beløpet.
    Jeg flyttet fra Liverpool til Sunderland høsten 2011.
    Og da sendte BT (British Telecom) meg en sjekk, på nærmere 200 pund, etter at jeg flyttet, husker jeg (de hadde en ‘demon’ på sin kundeservice-avdeling, som hadde lurt meg til å betale et slags ekstra ‘dimmi-skatt-depositum’, eller noe i den duren).
    Men dere på Lowell er kanskje så unge, at dere ikke har hørt om sjekker.
    Og at det skal være en heksekunst, å finne ut hva et beløp fra november var.
    Det høres litt drøyt ut, synes jeg.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 8. aug. 2022 kl. 08:43 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
    ————————————
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171010
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304009224366
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.
    .

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen