johncons-blogg.a2hosted.com
  • Min mor hadde dårlig plass/økonomi, og tok ikke vare på min yngre halvbror Axel sin vugge, osv. (Fra Fremtiden 29. november 1979)

    IMG_20220422_110212

    PS.

    Det var forresten bare min yngre halvbror Axel, som lå i vugge.

    Både min lillesøster Pia og meg, sov i senger.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Men min farfar Øivind, sa til meg en gang, (rundt 1980), at han kunne huske ting, fra da han lå i vugga.

    Og det kunne ikke jeg.

    Og jeg var nesten 60 år yngre, enn min farfar.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var vuggen til Axel brun-malt.

    Og den hadde noen slags ‘våpen-skjold-felt’ på seg.

    (Kan det vel kanskje ha vært).

    Og da min mor og stefar Arne Thomassen kom drassende med denne vugga, (som de ikke fortalte hvor de hadde kjøpt).

    (Dette var mens vi bodde i Jegersborggate, i Larvik sentrum.

    Hvor jeg bodde fra våren 1978.

    Og fram til at jeg flytta, til min far på Berger, høsten 1979).

    Så kommenterte jeg om, at det kanskje hadde tatt seg ut, hvis det hadde vært noen mønster, (eller noe lignende), skåret inn, i tomme våpenskjold-feltene, (eller hva det var).

    (Jeg syntes at det var noe som mangla, da.

    For å si det sånn.

    Selv om det var en flott vugge.

    Må man vel si).

    Og da var min lillesøster Pia der, (som er et år og fem måneder yngre enn meg).

    Og en gang som hu var aleine hjemme.

    (Noen dager/uker seinere).

    Så hadde hu da gått inn, på soverommet, til min mor og stefar.

    Og så hadde hu skåret/riset inn et mønster, med en smørkniv/middagskniv, (eller noe lignende), i Axel sin vugge, (i tuss-mørket vel).

    Dette var en gang, (muligens før Axel ble født), som jeg hadde vært med, min mor og stefar, ut for å handle, (eller noe lignende).

    (Eller om vi hadde vært på travbanen, (hvor min stefar var stamgjest).

    Noe sånt).

    Og vi gikk inn i stua, og Pia var på soverommet, til min mor og stefar.

    Og hu satt på gulvet, (muligens i tuss-mørket), foran vugga til Axel, da.

    Og hu begynte å grine, når hu ble tatt på fersken.

    Men min mor, var litt feminist.

    Så hu kjefta ikke på Pia.

    Men min mor begynte istedet å trøste Pia, da.

    (Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Så man må vel si, at den vugga, var litt katta i sekken.

    Siden at min mor mente at den var: ‘Som ny’.

    Når den hadde Pia sitt ‘risse-mønster’, på den ene sida.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Mer fra Facebook

    kiel ferja

    PS.

    Her er mer om dette:

    kielferja 2

    PS 2.

    Her er vedlegget:

    IMG_20220422_024652

  • Mer om min bonusbror Jan. (Fra Fremtiden 2. mai 1975)

    IMG_20220422_112012

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220422_112021

    PS 2.

    Enda et bilde av Jan, (med sin hippie-sveis, må man vel kalle det):

    IMG_20220422_112103

  • Disse nett-troll-angrepene har ikke kostet meg så mye penger (for jeg varsler med en gang, hvis noen sender regninger). Men det tar mye tid, å varsle om/bekjempe dette. Og noen firmaer, (som Oda), klarer ikke å rydde opp etter nett-trollene. Og så endte det etterhvert med, at jeg ble slettet, som Oda-kunde, (av en ‘airhead-dame’). Så dette burde egentlig myndighetene hjelpe folk med, men Statsforvalteren nekter å gi meg fri rettshjelp

    reddit

    https://www.reddit.com/r/norge/comments/u8apil/bestilt_i_annet_navn/

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 23. april

    PS 2.

    Så et av hovedproblemene.

    Det er at man møter ‘airheads’, når man prøver å varsle om/bekjempe dette.

    En airhead, i en kundeservice-avdeling, kan sitte en hel dag, og skryte av, hvor flinke de er, osv.

    Men de nekter å rydde opp ordentlig, (og sende det opp til sjefen, som vel er mer vant til å løse sånne problemer).

    Så idioter, (som aldri burde ha jobbet med kundeservice), ødelegger en del.

    (For å si det sånn).

    Og derfor blir det mange timers arbeid etterhvert, på grunn av dette.

    Og det blir etterhvert nesten som jobben ens, å prøve å rydde opp, etter disse nett-trollene.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Mer om Thor Furuheim (som døde i hagen til Petter og Christian Grønli og dem, noen måneder før min far begynte å dra meg med til de). Fra Fremtiden 4. februar 1980

    IMG_20220422_111521

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220422_111630

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    IMG_20220422_111659

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20220422_111709

    PS 4.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20220422_111735

    PS 5.

    Det kommer jo ikke fram, i artikkelen overfor.

    At Thor døde, i hagen til Petter og Christian og de, (i Havnehagen 4).

    Men dette fortalte Christian meg, (seinere i 1980), mener jeg å huske.

    Min far hadde jo flyttet ned til Haldis Humblen.

    Så jeg satt mye aleine, om kveldene, (i Hellinga 7B, hvor jeg bodde fra 1979 til 1981).

    Og Petter og Christian sin mor Tove, sa at jeg istedet kunne være, hos dem, (om kveldene).

    (Noe sånt).

    Så Grønli-familien, (de hadde også en stefar som het Willy, og en kattunge som jeg har glemt navnet på).

    De var nesten som familien min, i et halvt års tid, før Tove døde, (vinteren 1981).

    (Noe sånt).

    Petter og Christian var til og med meg med, å ta toget, ned til Larvik, en helg, (høsten 1980 vel).

    For å besøke min mor, (i Jegersborggate, i Larvik sentrum).

    Og da fikk de møte min tidligere bestekamerat Frode Kølner osv., (husker jeg).

    Og min lillesøster Pia, (og yngre halvbror Axel, som da fremdeles var en baby, for å si det sånn).

    Og så var Petter, Christian, Frode, Pia og meg.

    Vi var nesten som en gjeng, (den helgen).

    Og vi terroriserte Larvik sentrum, ved å leite etter mynter og tomflasker, (og be om gratis sparebøsser/klistremerker i banker/butikker).

    Så vi var nesten som gategutter.

    Men Petter var den flinkeste gategutten.

    For han fant plutselig en hundrelapp et sted.

    Og den delte han broderlig, med oss andre.

    Så alle fikk 20 kroner hver.

    Og så dro vi på bingo, osv.

    (Hvor jeg dreit meg ut.

    For jeg var vant med reglene, til Berger IL sin drive-in-bingo, (som min farmor hadde dratt meg med på, en del ganger).

    Så jeg var ikke vant med spillet: ‘Hjørne’.

    Så jeg ropte hjørne, en kule, for seint.

    Og da sa bingo-dama bare, at: ‘Den var feil’.

    Så da ble jeg litt flau, (husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Og han Thor Furuheim, møtte jeg aldri, en eneste gang, (sånn som jeg husker det).

    Selv om jeg spilte fotball, (på Berger IL), sammen med hans storebror Per.

    (Og jeg/vi var også i konfirmasjonen, til Erik Furuheim, (som var Per sin storebror).

    Og Dag Furuheim, (som var den eldste broren), han jobbet i perioder, for min far og de, på Strømm Trevare).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 6.

    Min far trodde, (sånn som jeg husker det), at det kom til å gå bra med Thor, (siden at hjertet startet igjen).

    Men Thor lå i koma, i mange uker/måneder.

    Og etterhvert så ble vel respiratoren slått av.

    Siden at Thor sin hjerne, aldri våknet igjen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det i PS-et overfor, var vel forresten ikke, om Thor.

    Jeg blander med en annen gutt, (Halvor Tuv sin kamerat).

    Som døde, noen måneder før Thor, i en druknings-ulykke.

    (Noe sånt).

    Thor døde vel, uten å ha ligget noe særlig i respirator.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen